Loading...
nl

Negatieve entiteiten wegjagen

Lena
Lena sep 3 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10
waarom dan het afschermen met een pyramide van licht,dit is toch om je te beschermen en af te sluiten?
zie ik iets over het hoofd?
Dat doe je zodat je zelf geen last hebt van negatieve entiteiten. Dat wil dus ook zeggen dat je je afschermt voor positieve entiteiten. Uiteindelijk is er niet veel verschil.

Vergelijk het met een deur van je huis. Jij doet hem dicht en op slot zodat er niemand binnen kan komen die jij niet wilt hebben. Ben je niet afgeschermd dan heb je de deur wagenwijd open en kan iedereen zo naar binnen wandelen.


ja maar volgens jullie kan het wel doordringen in het licht? en hoe dan afsluiten?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Lena10

ja maar volgens jullie kan het wel doordringen in het licht? en hoe dan afsluiten?

Nee hoor volgens mij kan dat ook niet. Het kan er wel naartoe groeien, net zoals wij als mensen dat ook kunnen. Er is geen verschil tussen licht en donker, enkel alleen maar waar het op gericht is. Licht kan overal op schijnen, en donker kan dus ook overal op schijnen.

En afsluiten door bijvoorbeeld een pyramide van licht om je heen te maken.
nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Wat jij bedoelt zijn dolende zielen; negatieve entiteiten kunnen al niet meer incarneren sinds Atlantis. Lijkt me logisch, incarneren zou nogal wat rendabeler zijn voor de negatieve kant dus dit zouden ze echt wel doen als ze deze mogelijkheid hadden.
Een dolende ziel is verdwaald. Een negatieve entiteit niet; hij heeft ervoor gekozen zich te verzetten tegen het licht. Waarom zou je hem er dan heen sturen? Hij wordt meteen weer teruggeschopt. Iedere ziel heeft zelfbeschikkingsrecht; ook negatieve entiteiten en als zij ervoor kiezen zich af te wenden van het licht worden ze nooit toegelaten. Je mag je niet bemoeien met de keuzes van iemand anders.


ik ben benieuwd waar jij je informatie gehaald hebt.
Ik snap het nog niet echt..
deze negatieve entiteiten dan hebben toch ook een X-aantal levens achter de rug, ik vind het zo raar dat ze niet meer toegang zouden hebben tot het licht ook al zouden ze dan als "negatief" ervaren worden.
Niets blijft hetzelfde, alles verandert, zo ook deze entiteiten.. aan alles komt ooit een einde zelfs voor deze negativiteit dan.
Wij zijn allemaal deeltjes van één groter geheel en ook deze 'negatieve' entiteiten horen hierbij.

groetjes
Lena
Lena sep 3 '08
dus het licht is sterker dan de entiteit?
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Weet je zeker dat die persoon echt weg was? Ik denk dat hij er gewoon nog steeds was.

In ongelukken en dingen zoals zelfmoord en oorlog wil de ziel nog wel eens blijven hangen. Ze raken verdwaald in een interdimensie, een plek tussen twee dimensies in, en kunnen hier letterlijk eeuwen blijven hangen. Op plekken waar heel vroeger grote veldslagen zijn geweest, zoals bij Avalon, kun je deze dolende zielen, ook wel 'grijze entiteiten' of 'grillige geesten' genoemd, nog tegenkomen.

Er is serieus niets ernstigers dan verdwaald zijn en daarom zullen deze dolende zielen zich aan je vastklampen als ze het idee hebben dat je als levende ziel de mogelijkheid bezit om hen naar de andere kant te brengen. Hun gemoedstoestand pik je dan op en is niet bepaald aangenaam, zoals je het zelf al zegt niksneuh.

Mocht je ze willen en kunnen helpen, stuur ze dan niet naar het licht. Stuur ze naar de plaats waar ze thuishoren, dan is het altijd goed en voorkom je dat je per ongeluk negatieve entiteiten naar het licht stuurt.


Wanneer je eerste zorgt dat je goed in contact met jezelf staat (1) kun je gewoon met andere energieen communiceren (2), zul je merken dat er niets te vrezen is (3) en kun je zelfs vragen waar ze heen willen (4) en ze daar vervolgens bij helpen (5). Het is met name onze eigen angst die met ons op de loop gaat als we de andere energie oppikken en daarmee als het ware zeggen, kruip maar in me. Beide benen op de grond, durf nee te zeggen tegen stoffelijke of onstoffelijke energieen die niet van jou zijn (6) en realiseer je dat als je niet bang bent, een entiteit ook niets kan beginnen als die dat al zou willen, want de meeste zijn gewoon verdrietig of bang en blij dat iemand ze voelt, hoort of ziet. Ook aan boosheid ligt meestal verdriet of angst ten grondslag(7). Vergeet nooit, er is altijd eerst de angst voordat er tafels beginnen te bewegen winkM.i. wordt er vaak een heel belangrijke stap overgeslagen, nml.de eerste. Zo het stappenplan is eruit tongue
Lena
Lena sep 3 '08
stappen plan lijkt me een goed idee smilevooral deze kan ik me wel in vinden.

Het is met name onze eigen angst die met ons op de loop gaat als we de andere energie oppikken en daarmee als het ware zeggen, kruip maar in me. Beide benen op de grond.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Veel plezier met het communiceren met een negatieve entiteit. Je speelt met vuur, ik zou het niet eens proberen.

Origineel bericht van: NiMS
Allemaal leuk en aardig, maar wat als de negatieve entiteit ervoor kiest om zich naar het licht toe te wenden? Zoals je zelf zegt je mag je niet bemoeien met de keuzes van iemand anders, dus waarom bemoei jij je hier nu wel met de keuze dat een negatieve entiteit niet meer positief mag worden en niet meer naar het licht toe mag? Dat vind ik nogal erg eenzijdig. Alsof je verbannen wordt omdat je ooit iets verkeerds hebt gedaan. Geloof jij niet in vergeving en is alles echt zo zwart wit voor jou?

Heb je wel gelezen wat ik zei?

Je verdraait gewoon alles wat ik zeg. Het feit dat ik me niet mag bemoeien met de keuzes van iemand anders wil alleen maar zeggen dat ik ze niet zomaar ergens heen mag sturen. Hoe kom je er dan bij dat ik hem niet toesta positief te worden? Dit moet hij toch helemaal zelf weten? Ik mag hem er gewoon niet toe dwingen; oftewel ik mag hem niet zomaar naar het licht sturen. Als hij dat zelf wil dan doet hij dat toch lekker? Heb ik niets mee te maken.

Als je niet weet waar je mee bezig bent, blijf er dan alsjeblieft vanaf. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Lena10
dus het licht is sterker dan de entiteit?

Welk licht bedoel je?
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Origineel bericht van: nikskeuh

ik ben benieuwd waar jij je informatie gehaald hebt.
Ik snap het nog niet echt..
deze negatieve entiteiten dan hebben toch ook een X-aantal levens achter de rug, ik vind het zo raar dat ze niet meer toegang zouden hebben tot het licht ook al zouden ze dan als "negatief" ervaren worden.
Niets blijft hetzelfde, alles verandert, zo ook deze entiteiten.. aan alles komt ooit een einde zelfs voor deze negativiteit dan.
Wij zijn allemaal deeltjes van één groter geheel en ook deze 'negatieve' entiteiten horen hierbij.

groetjes

Negatief is het tegenovergestelde van positief. Aangezien licht positief is en negatieve entiteiten voor het tegenovergestelde kiezen, worden ze inderdaad niet toegelaten. Ze worden pas toegelaten wanneer ze zich echt tot het positieve wenden. Je kunt ze niet forceren, oftewel negatieve entiteiten naar het licht sturen heeft geen nut. Hoe een negatieve entiteit negatief is geworden, zij het door levens of door wat anders, heeft er weinig mee te maken lijkt me.

En de conclusie die je trekt over het grote geheel is niet aan ons om te maken; laat dat maar aan de Schepper over.
Lena
Lena sep 3 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10
dus het licht is sterker dan de entiteit?

Welk licht bedoel je?


die van de pyramide smile
nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
dus hurby als het niet aan de levenservaringen ligt waarom deze entiteit voor het 'negatieve' dan kiest
dan bedenkt die ineens zomaar van 'hmm.. ik ben negatief' en wordt het ook (?)
Lena
Lena sep 3 '08
heb ik het over hurby?
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Ze heeft het tegen mij denk ik.

nikskeuh, ik heb dat niet gezegd. Waarom vind je het belangrijk om te weten hoe een negatieve entiteit negatief is geworden?
nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
Ja was een antwoord op hurby
sorry ik wil niet te hard aankomen maar ik snapte het niet helemaal.
Kzag net dat ik er overgelezen had,
je had dat inderdaad niet gezegd hurby, mijn excuses.
Ik ben gewoon nieuwsgierig over dit onderwerp,
niet dat het dan persée belangrijk is om te weten,
maar het is toch fijn om telkens stapje bij stapje meer te weten te komen over uitgebreide onderwerpen
en dit is er zo'n eentje). smile
Lena
Lena sep 3 '08
waarom zou jij veranderen in een negatieve entiteit?
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Origineel bericht van: Lena10
stappen plan lijkt me een goed idee smilevooral deze kan ik me wel in vinden.

Het is met name onze eigen angst die met ons op de loop gaat als we de andere energie oppikken en daarmee als het ware zeggen, kruip maar in me. Beide benen op de grond.


Is de basis grin
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Origineel bericht van: Bezoeker
Wanneer je eerste zorgt dat je goed in contact met jezelf staat (1) kun je gewoon met andere energieen communiceren (2), zul je merken dat er niets te vrezen is (3) en kun je zelfs vragen waar ze heen willen (4) en ze daar vervolgens bij helpen (5). Het is met name onze eigen angst die met ons op de loop gaat als we de andere energie oppikken en daarmee als het ware zeggen, kruip maar in me. Beide benen op de grond, durf nee te zeggen tegen stoffelijke of onstoffelijke energieen die niet van jou zijn (6) en realiseer je dat als je niet bang bent, een entiteit ook niets kan beginnen als die dat al zou willen, want de meeste zijn gewoon verdrietig of bang en blij dat iemand ze voelt, hoort of ziet. Ook aan boosheid ligt meestal verdriet of angst ten grondslag(7). Vergeet nooit, er is altijd eerst de angst voordat er tafels beginnen te bewegen winkM.i. wordt er vaak een heel belangrijke stap overgeslagen, nml.de eerste. Zo het stappenplan is eruit tongue

Voor de duidelijkheid: heb je het ook over het communiceren met negatieve entiteiten? Indien ja, dan ben ik het echt niet eens met de stappen (2),(4), (5) en (7).
seppe
seppe sep 3 '08
* - nikskeuh; dus hurby als het niet aan de levenservaringen ligt waarom deze entiteit voor het 'negatieve' dan kiest
dan bedenkt die ineens zomaar van 'hmm.. ik ben negatief' en wordt het ook (?) *

Niemand is negatief of positief.
Iedereen heeft een neutrale kracht die men voor iets positief of negatief kan gebruiken.
Energie is niet negatief of positief, het is het doel dat neg./pos. is.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Is men niet juist datgene wat met doet?
silke
silke sep 3 '08
Ik heb ook altijd geweten dat je je kunt beschermen tegen negatieve entiteiten doormiddel van een lichtveld. Of om ze door te verwijzen naar het licht.

maar gewoon voor de nieuwsgierigheid... hurby als je vind dat dit niet goed is kan je dan ook een voorbeeld geven? is er daardoor dan iets ernstigs gebeurd?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki