Loading...
nl

Negatieve entiteiten wegjagen

nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
Ik kan ermee in komen dat er bij mediteren gevaar is.
Meer als wij denken zelfs,
wat 'zien' wij eigenlijk met onze mensjesogen (niet zoveel van wat er is eig).
Zelfs zonder mediteren kan er vanalles misgaan.
Dingen die blijven plakken aan je aura en je veel last bezorgen.

Heb het zelf ook eens meegemaakt hier thuis toen ik mij nog niet echt bezig hield met mediteren of andere zaken.
Een medium kwam in contact met mij en heeft een energie van een entiteit hier weggehaald die hier al jaren plakte en mensen lastig viel (waaronder ik).

Een leuk verhaal was het niet; er stond hier vroeger een boerderij met een schuur, 2 kinderen spelen en rennen, eentje verongelukt, de ander heeft schuldgevoel en pleegt zelfmoord na een tijd.
De ziel was weg maar de energie die die persoon had aangemaakt in dat leven is hier altijd blijven hangen.
Ik en bv. mijn moeder ook voelde ons soms als die persoon die zelfmoord wou plegen.
Kben blij dat dat achter de rug is smile

Ik beeld mij vaak in met een lichtschild rondom mij, praat met mijn gidsen om geestelijke bescherming.
Delen:
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Weet je zeker dat die persoon echt weg was? Ik denk dat hij er gewoon nog steeds was.

In ongelukken en dingen zoals zelfmoord en oorlog wil de ziel nog wel eens blijven hangen. Ze raken verdwaald in een interdimensie, een plek tussen twee dimensies in, en kunnen hier letterlijk eeuwen blijven hangen. Op plekken waar heel vroeger grote veldslagen zijn geweest, zoals bij Avalon, kun je deze dolende zielen, ook wel 'grijze entiteiten' of 'grillige geesten' genoemd, nog tegenkomen.

Er is serieus niets ernstigers dan verdwaald zijn en daarom zullen deze dolende zielen zich aan je vastklampen als ze het idee hebben dat je als levende ziel de mogelijkheid bezit om hen naar de andere kant te brengen. Hun gemoedstoestand pik je dan op en is niet bepaald aangenaam, zoals je het zelf al zegt niksneuh.

Mocht je ze willen en kunnen helpen, stuur ze dan niet naar het licht. Stuur ze naar de plaats waar ze thuishoren, dan is het altijd goed en voorkom je dat je per ongeluk negatieve entiteiten naar het licht stuurt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby

Mocht je ze willen en kunnen helpen, stuur ze dan niet naar het licht. Stuur ze naar de plaats waar ze thuishoren, dan is het altijd goed en voorkom je dat je per ongeluk negatieve entiteiten naar het licht stuurt.

Je moet ze juist wel naar het licht sturen aangezien ze dan gezuiverd worden en weer verder kunnen. Ze horen thuis in het licht.
nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
Nee die persoon was echt weg, ik dacht ook eerst dat zij (ja tis een zij wink) bleef 'hangen' hier maar ze was als ziel al verder gegaan (zoals het hoort).
Alleen had ze in dat leven veel verdriet en schuldgevoel etc. gehad, en die gevoelens zijn in een soort van energie blijven 'hangen' hier op de plek waar het allemaal plaatsvond.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
NiMS... je weet echt niet wat je zegt. Je kunt niet zomaar alles en iedereen gaan beïnvloeden. Negatieve entiteiten worden niet toegelaten in het licht. Daarom zijn ze juist negatief.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Ik weet heel goed wat ik zeg. Dat jij het er niet mee eens ben hoef je niet direct persoonlijk naar mij toe te reageren.

Alles wordt toegelaten tot het licht, het is een kwestie van willen. Iemand die kwaad doet, kan ook goed doen. Kwaad is relatief en goed en kwaad bestaan niet.

Negatief is niets anders dan een beeld dat jij ervan hebt, maar kan voor een ander juist enorm positief zijn.
nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
waarom zouden negatieve entiteiten niet worden toegelaten in het licht?
Je kan in een vorig leven een pastoor zijn geweest en goede daden hebben verricht terwijl je in een volgend leven een moordenaar bent.
Dit zijn rollen die je speelt en waar je ervaring in op doet.
Positief of negatief, man of vrouw, slecht of goed, ...
t'zijn dualische dingen die wij ervaren en het lijkt allemaal zo echt maar eigenlijk is het een illussie zodat wij in deze levens zouden kunnen leren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Precies niskeuh het is allemaal relatief. Goed gezegd.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Dat zeg ik toch? Het is een kwestie van willen; waarom denk je dat die negatieve entiteit negatief is? Omdat hij dat wil. Daarom wordt hij niet toegelaten tot het licht: hij wil dit niet. Val de mensen bij de poort niet lastig en stuur ze ergens anders heen.

Negativiteit en positiviteit in leven is heel wat anders. Dit is een spanningsveld, het is dynamisch. Een negatieve entiteit is niet in leven; je vergelijkt appels met peren.
gast
gast sep 3 '08
Het is niet "hij" die negatief wil zijn, het is jou gedachten die het als negatief bestempelen.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Dat heeft niets met zijn gedachtengang te maken, alleen met de definitie die ik eraan koppel. Verandert niets voor hem.
gast
gast sep 3 '08
Maar hoe weet jij dan dat hij negatief is? Dat kun je toch alleen weten omdat jij er die stempel opgezet hebt.
nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Negativiteit en positiviteit in leven is heel wat anders. Dit is een spanningsveld, het is dynamisch. Een negatieve entiteit is niet in leven; je vergelijkt appels met peren.

Hoe is die entiteit dan 'negatief' geworden?
Door zijn ervaringen in dat leven toch.
In wat verschilt die entiteit dan met dat leven, het enige verschil is dat hij/zij toen nog een lichaam had.
Dus eigenlijk geen appelen en peren. wink
Lena
Lena sep 3 '08
waarom dan het afschermen met een pyramide van licht,dit is toch om je te beschermen en af te sluiten?
zie ik iets over het hoofd?
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Origineel bericht van: nikskeuh
Origineel bericht van: Hurby
Negativiteit en positiviteit in leven is heel wat anders. Dit is een spanningsveld, het is dynamisch. Een negatieve entiteit is niet in leven; je vergelijkt appels met peren.

Hoe is die entiteit dan 'negatief' geworden?
Door zijn ervaringen in dat leven toch.
In wat verschilt die entiteit dan met dat leven, het enige verschil is dat hij/zij toen nog een lichaam had.
Dus eigenlijk geen appelen en peren. wink

Wat jij bedoelt zijn dolende zielen; negatieve entiteiten kunnen al niet meer incarneren sinds Atlantis. Lijkt me logisch, incarneren zou nogal wat rendabeler zijn voor de negatieve kant dus dit zouden ze echt wel doen als ze deze mogelijkheid hadden.
Een dolende ziel is verdwaald. Een negatieve entiteit niet; hij heeft ervoor gekozen zich te verzetten tegen het licht. Waarom zou je hem er dan heen sturen? Hij wordt meteen weer teruggeschopt. Iedere ziel heeft zelfbeschikkingsrecht; ook negatieve entiteiten en als zij ervoor kiezen zich af te wenden van het licht worden ze nooit toegelaten. Je mag je niet bemoeien met de keuzes van iemand anders.

Origineel bericht van: gast
Maar hoe weet jij dan dat hij negatief is? Dat kun je toch alleen weten omdat jij er die stempel opgezet hebt.

Omdat hij geen toegang heeft tot het licht. Maakt niet uit hoe ik dit noem, het principe verandert niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Lena10
waarom dan het afschermen met een pyramide van licht,dit is toch om je te beschermen en af te sluiten?
zie ik iets over het hoofd?
Dat doe je zodat je zelf geen last hebt van negatieve entiteiten. Dat wil dus ook zeggen dat je je afschermt voor positieve entiteiten. Uiteindelijk is er niet veel verschil.

Vergelijk het met een deur van je huis. Jij doet hem dicht en op slot zodat er niemand binnen kan komen die jij niet wilt hebben. Ben je niet afgeschermd dan heb je de deur wagenwijd open en kan iedereen zo naar binnen wandelen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Daarom wordt hij niet toegelaten tot het licht: hij wil dit niet. Val de mensen bij de poort niet lastig en stuur ze ergens anders heen.

Welke poort? Heb je het nu over de hemelpoort?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Origineel bericht van: gast
Maar hoe weet jij dan dat hij negatief is? Dat kun je toch alleen weten omdat jij er die stempel opgezet hebt.

Omdat hij geen toegang heeft tot het licht. Maakt niet uit hoe ik dit noem, het principe verandert niet.

Het principe is dat alles energie is, en dat positief en negatief afhankelijk zijn van elkaar. Zonder positiefe energie kan er dus ook geen negatieve energie bestaan. Het is geen kwestie van toegang, maar een kwestie van afstemming. Energie heeft geen vaste plaats maar is continu in beweging.
gast
gast sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby

Origineel bericht van: gast
Maar hoe weet jij dan dat hij negatief is? Dat kun je toch alleen weten omdat jij er die stempel opgezet hebt.

Omdat hij geen toegang heeft tot het licht. Maakt niet uit hoe ik dit noem, het principe verandert niet.


Bedoel je het zwarte gat?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby

Wat jij bedoelt zijn dolende zielen; negatieve entiteiten kunnen al niet meer incarneren sinds Atlantis. Lijkt me logisch, incarneren zou nogal wat rendabeler zijn voor de negatieve kant dus dit zouden ze echt wel doen als ze deze mogelijkheid hadden.
Een dolende ziel is verdwaald. Een negatieve entiteit niet; hij heeft ervoor gekozen zich te verzetten tegen het licht. Waarom zou je hem er dan heen sturen? Hij wordt meteen weer teruggeschopt. Iedere ziel heeft zelfbeschikkingsrecht; ook negatieve entiteiten en als zij ervoor kiezen zich af te wenden van het licht worden ze nooit toegelaten. Je mag je niet bemoeien met de keuzes van iemand anders.

Allemaal leuk en aardig, maar wat als de negatieve entiteit ervoor kiest om zich naar het licht toe te wenden? Zoals je zelf zegt je mag je niet bemoeien met de keuzes van iemand anders, dus waarom bemoei jij je hier nu wel met de keuze dat een negatieve entiteit niet meer positief mag worden en niet meer naar het licht toe mag? Dat vind ik nogal erg eenzijdig. Alsof je verbannen wordt omdat je ooit iets verkeerds hebt gedaan. Geloof jij niet in vergeving en is alles echt zo zwart wit voor jou?
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki