Ik vind de geometrische vormen altijd zeer aantrekkelijk en bepaalde graancirkels raken een bepaalde energie in mij. Natuurlijk zijn er veel door de mens gemaakt, er zijn mensen die alle mysteries willen ontkrachten, er zijn mensen die de schoonheid waarderen. Zelf heb ik mij altijd afgevraagd waarom graancirkels het werk zouden moeten zijn van aliens en ufo's. Niet dat ik niet geloof in andere bestaansvormen, en sinds mijn eigen confrontatie met een ufo ben ik daar ook niet al te sceptisch over. Maar ik heb altijd het gevoel gehad dat graancirkels van oorsprong een soort energetische stempels op de aarde waren. Welke vanuit het energetische grid rond de aarde worden gecreerd. Hoe of wat precies is voor mij niet eens zo interessant. Soms vind ik het belangrijker waar te nemen, te voelen dan in een kader te plaatsen. Als ik denk aan al het wonderlijke wat er bestaat, in de natuur, op aarde, ons sterrenstelsel en het universum dan zijn de mogelijkheden onbegrensd en heeft de mens nog niet eens een glimp daarvan kunnen duiden door de wetenschap. De mens wil alles weten, verklaren en inpassen, maar misschien is het beter te accepteren dat het niet weten ruimte maakt voor een andere visie.