De toekomst is enkel een herhaling van het verleden. Gister was het ochtend, morgen is het ochtend. Gisteren was het nacht. Morgen is het nacht.
Ook al denken wij dat er enig verschil zit in de gebeurtenissen van morgen en de gebeurtenissen van gisteren, ze blijken echter tegelijkertijd plaats te vinden. Zo kan een toekomstige gebeurtenis wel degelijk het verleden beinvloeden.
Toekomst of verleden zijn enkel en alleen kijkrichtingen. Wat je ook doet, en waar je ook kijkt. Niemand is in het verleden, of niemand is in de toekomst. De enige plek waar je bent is het hier en nu.
Hoe verder je kijkt, hoe waziger het onderscheidt tussen verleden en toekomst. Is de oerknal het begin of is het gewoon het eind? Misschien is het wel allebei.
Stop met kijken en stap buiten de tijd. Laat het verleden in de toekomst en de toekomst in het verleden.
Bedankt voor het lezen
.
Een oude topic, vond het interessant om lezen,
Ben het eens met
"toekomst is herhaling van het verleden,"
maar alleen gezien in een heel breed percpectief.
Bellefleur vb,is geen herhaling van het verleden, maar is een NU en HieR.
En zal zich in de toekomst niet meer herhalen, omdat ze gevormd is door het nu en het hier, en daardoor niet meer bestaat in de toekomst zoals het verleden was.
Met andere woorden,
Mijn toekomst zal er dus niet uitzien, als alle vorige toekomsten,
Omdat Ik in het verleden het nu verander zodat de toekomst anders is dan het verleden,
Snap men het nog?
Temeer omdat ik zeg " ik ben heden, verleden , toekomst, daarin zit op een bepaald niveau geen grens.
grappig om eens even te filosoferen!!!