Loading...
nl

De toekomst en het verleden zijn één

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Hurby
. Het denken blokkeert vaak het gevoel.


en dat is zeker goed om eens bij stil te staan smile

Sta jij hier dan bij stil lena?
Lena
Lena aug 29 '08
lijkt me duidelijk toch waarom zou ik daar niet bij stil kunnen staan?

soms kun je zo opgaan in het denken dat het voelen minder is .
seppe
seppe aug 29 '08
Ik heb het topic nog niet helemaal gelzen niet veel tijd nu maar ik zie het meer als, Het heden is verleden en toekomst.
Waarom, omdat je in het heden kiest welke kracht je aan het verleden geeft en wat je wil uitbouwen naar de toekomst toe.
Het verleden is ook maar een blik geworpen vanuit het heden. Zoo ook de toekomst.

Vanuit het heden beslis je wat verleden en wat toekomst is, hoe die eruitzien.
fdsajkl
fdsajkl aug 30 '08
Origineel bericht van: seppe
Ik heb het topic nog niet helemaal gelzen niet veel tijd nu maar ik zie het meer als, Het heden is verleden en toekomst.
Waarom, omdat je in het heden kiest welke kracht je aan het verleden geeft en wat je wil uitbouwen naar de toekomst toe.
Het verleden is ook maar een blik geworpen vanuit het heden. Zoo ook de toekomst.

Vanuit het heden beslis je wat verleden en wat toekomst is, hoe die eruitzien.

Eh?
Lena
Lena aug 30 '08
Origineel bericht van: seppe
Vanuit het heden beslis je wat verleden en wat toekomst is, hoe die eruitzien.


ik begrijp het een beetje,het verleden ok, maar beslissen wat de toekomst is ,heb werkelijk geen flauw idee al waar ik volgend jaar sta wink
gast
gast aug 30 '08
Ik denk dat hij bedoeld dat je gedachten over de toekomst bepaald worden door het heden. Dit betekend nog niet dat het ook daadwerkelijk zo zal zijn op dat nu punt in de toekomst. Net zo goed telt dat voor het verleden, ook dit is alleen maar een gedachte die door het heden bepaald wordt.
seppe
seppe aug 30 '08
Dank u gast.
fdsajkl
fdsajkl aug 30 '08
Oh, bedoel je het zo. Maar zo staat het er niet.
Lena
Lena aug 30 '08
duidelijk!
admin
admin jun 12 '09
Origineel bericht van: NiMS
De toekomst is enkel een herhaling van het verleden. Gister was het ochtend, morgen is het ochtend. Gisteren was het nacht. Morgen is het nacht.

Ook al denken wij dat er enig verschil zit in de gebeurtenissen van morgen en de gebeurtenissen van gisteren, ze blijken echter tegelijkertijd plaats te vinden. Zo kan een toekomstige gebeurtenis wel degelijk het verleden beinvloeden.

Toekomst of verleden zijn enkel en alleen kijkrichtingen. Wat je ook doet, en waar je ook kijkt. Niemand is in het verleden, of niemand is in de toekomst. De enige plek waar je bent is het hier en nu.

Hoe verder je kijkt, hoe waziger het onderscheidt tussen verleden en toekomst. Is de oerknal het begin of is het gewoon het eind? Misschien is het wel allebei.

Stop met kijken en stap buiten de tijd. Laat het verleden in de toekomst en de toekomst in het verleden.

Bedankt voor het lezen wink.


Een oude topic, vond het interessant om lezen,

Ben het eens met
"toekomst is herhaling van het verleden,"
maar alleen gezien in een heel breed percpectief.

Bellefleur vb,is geen herhaling van het verleden, maar is een NU en HieR.
En zal zich in de toekomst niet meer herhalen, omdat ze gevormd is door het nu en het hier, en daardoor niet meer bestaat in de toekomst zoals het verleden was.


Met andere woorden,
Mijn toekomst zal er dus niet uitzien, als alle vorige toekomsten,
Omdat Ik in het verleden het nu verander zodat de toekomst anders is dan het verleden,
Snap men het nog?

Temeer omdat ik zeg " ik ben heden, verleden , toekomst, daarin zit op een bepaald niveau geen grens.

smile
grappig om eens even te filosoferen!!! smile
Maris1976
Maris1976 jun 12 '09
Zo denk ik dus ook dat NU niet bestaat, ik denk dan ook dat gister en morgen ook niet bestaan, omdat alles voorbijgaat, ik geloof in de zon en de maan en de aarde.
admin
admin jun 12 '09
Als je zorgt dat gisteren een prettige herinnering is, heb je dus die dag vandaag een fijne dag gehad en zul je morgen net zo herinneren als het overmorgen is.

Dit vloeide uit mijn "pen",,, zo zie ik het dan denk ik wink
Maris1976
Maris1976 jun 12 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Als je zorgt dat gisteren een prettige herinnering is, heb je dus die dag vandaag een fijne dag gehad en zul je morgen net zo herinneren als het overmorgen is.

Dit vloeide uit mijn "pen",,, zo zie ik het dan denk ik wink


Kan ik me in vinden..
admin
admin jun 12 '09
smile
easydoor
easydoor sep 25 '09
Prachtig, kort en bondig! Ik kijk uit naar je volgende verwoordingen...
Vari
Vari jan 5 '11
Het verleden is het verleden, daarom heet het ook verleden.
Een woordspeling van m'n overste smile
Emuca
Emuca jan 6 '11
Ik sta in het heden, denk in het verleden en mijn neus wijst naar de toekomst.
admin
admin jan 6 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Ik waan mezelf in toekomst terwijl ik in het verleden ben....klopt deze zin?

uhh geen idee. Ligt eraan hoe je ernaar kijkt. Tijd bestaat niet vanuit bepaald oogpunt. Maare, of je nu in de toekomst of het verleden bent.. je bent dan in ieder geval niet in het NU.

Ik overzie situaties door me een voorstelling in te beelden... is dit fantasie of niet?!

Nee het is (meestal) geen fantasie, maar onderdeel van het creatieproces.

Ik zit in gedachten in situaties die zich al voor hebben gedaan alleen nu anders... is dit de 'wat als' gedachten?

hmm geen idee, ik denk een andere uitkomst van.. zoals het ook had gekunt, of je kijkt er misschien op terug, met een reden. Om de gebeurtenis van een afstand te zien ofzo ?
Of onthecht misschien.


Ik heb een band met mensen in gedachten wiens naam, stem, karakter ik niet ken....is dit een creatie van de geest of een glim van een andere dimensie?

Die band is "echt", je zou ze kunnen zien in een andere dimensie ja. Ik denk niet dat het een creatie van de geest is, maar meer een gewaarwording, van ware gevoelens en connecties.

Ik kan dingen gedailtaleerd doen in gedachten die ik nooit hebt gedaan.... is dit een 'held complex'?

Nee ik denk het niet. Volgens mij is het een bepaalde vorm van concentreren op, waardoor je gedetailleerd ziet, en ziet wat je doet.

Dingen herhalen zich dit heet een patroon waardoor je een toekomst of verloop van zaken kan raden/voorspellen.

Hmm misschien handiger om iets wat zich dreigt te herhalen, te doorbreken ?
Vari
Vari jan 6 '11
Origineel bericht van: Witte Maan
Ik sta in het heden, denk in het verleden en mijn neus wijst naar de toekomst.


hehe heel juist gezien smile
Tinne
Tinne jan 6 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Ik waan mezelf in toekomst terwijl ik in het verleden ben....klopt deze zin?
Als de zin klopt wil dat zeggen dat je niet in het heden bent!
Ik overzie situaties door me een voorstelling in te beelden... is dit fantasie of niet?!
Het is eenzijdig! omdat een voorstelling nog niet hetzelfde is als een situatie overzien. Mocht je geschreven hebben, Ik overzie situatie's door me "verschillende voorstelling die zouden kunnen afspelen in te beelden, dan kan het zijn dat bij een van die voorstellingen wel eens iets kan zitten dat de situatie die gaat komen kan benaderen. Maar dan nog.. niets is voorspelbaar, alles kan. De vraag is ook waarom wil je een situatie overzien?
Ik zit in gedachten in situaties die zich al voor hebben gedaan alleen nu anders... is dit de 'wat als' gedachten?
Nee, dat is de "ik maak een eigen liefdevolle scenario.. m'n denken volgt die!" en dat is prachtig. Vroeger had ik echt grote problemen om een familielid van me op een positieve wijze te "zien".. ik veranderde innerlijk een aantal scenario's alsof ze zo hebben afgespeeld en veranderde m'n gedachte rond hoe ik die persoon zag.. wel ik straal dit uit naar die persoon, en dat gaat tussen ons heel erg goed!! wonderlijk is dat ook..
Ik heb een band met mensen in gedachten wiens naam, stem, karakter ik niet ken....is dit een creatie van de geest of een glim van een andere dimensie?
Het kan een creatie zijn van je geest , het kan een glimp zijn van een ander dimensie, het kan een herinnering zijn vanuit je kinderfaze of vorig leven, of het kan zijn dat je dit alles in het nu opvangt en dat het om mensen gaat die echt leven, doch die je niet kent! allemaal mogelijk.

Ik kan dingen gedailtaleerd doen in gedachten die ik nooit hebt gedaan.... is dit een 'held complex'?
laughhaha, niemand is een held! Als je dingen gedetaileerd kunt doen in gedachte, heb je ze nog niet konkreet gedaan. Zorg ervoor dat wat je ook denkt ook doet.. Dingen herhalen zich dit heet een patroon waardoor je een toekomst of verloop van zaken kan raden/voorspellen. smiledingen herhalen zich en dit heet "herhaling"... daarin kan je een patroon ontdekken dat je kan doorbreken, waardoor herhaling stopt. wil je aan de hand van zulks patronen zien, een toekomst voorspellen dan kan dat..
Maar of dit de echte toekomst gaat zijn hangt af van het patroon. Blijft die zo, of verander je ze? dan verandert heel zeker de toekomst en is de voorspelling onjuist. Eigenlijk ben je niets met voorspellingen.. Je bent veel meer met Waarheden.





Zo, bij deze.. ik had ook zin om je vragen te beantwoorden!
grin
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki