Loading...
nl

De toekomst en het verleden zijn één

fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Ik bedoelde dit.
Origineel bericht van: NiMS

waardoor wij kunnen geloven in toeval wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Ah sorry dat was niet duidelijk. Waarom geloof je in toeval en niet dat de dingen gebeuren zoals ze moeten gebeuren?
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Omdat ik een vrijheid van keuze heb, net zoals iedereen op deze planeet en op anderen. Ik heb het al eerder uitgelegd: wat jij beschrijft als oorzaak, beschrijf ik als een constructie van duizenden, miljoenen keuzes gemaakt door mijzelf en anderen die bepalen hoe de dingen zijn.

Dingen moeten inderdaad gebeuren zoals ze moeten gebeuren; het moet nu eenmaal gebeuren door middel van vrijheid van keuze. Dit is de enigste manier om te groeien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Als je vrij bent om te kiezen, hoe kunnen ze dan gebeuren wat moet gebeuren? Want als gebeurdt wat moet gebeuren, dan moet ook de uitkomst van jouw keuze gebeuren, dus hoe vrij ben je dan nog?
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
De uitkomst van de keuze die ik maak staat nog niet vast. Dit concept heet tijd.
Lena
Lena aug 29 '08
de keuze maak je op het moment dat het zich aandient?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Hurby
De uitkomst van de keuze die ik maak staat nog niet vast. Dit concept heet tijd.
Nee hoor, die uitkomst staat vast omdat alles gebeurd zoals het moet gebeuren en zo ook jouw keuzes. Waarom zou je jezelf buiten het universum plaatsen, waarvan gabriel al zegt dat dit niet kan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Lena10
de keuze maak je op het moment dat het zich aandient?
Inderdaad, maar wat je ook kiest, er is altijd een oorzaak voor de uitkomst van de keuze te vinden.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Geen nut om verder te discussiëren, het houdt toch niet op. Ieder heeft zo zijn recht op zijn eigen waarheid; ik wens je er veel succes mee, NiMS. Even goede vrienden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Jammer dat je de deur dichtgooid op het moment je geen tegenargumenten meer kunt vinden. Het heeft altijd nut om je eigen stellingen te blijven onderbouwen om te zien hoe stevig ze staan.
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 29 '08


Wellicht zijn er geen sluitende antwoorden, dan die antwoorden die zich in onszelf bevinden. Wellicht zijn er niet zoveel verschillen in het geheel, concentreren we dan weer eens op het witte deel, dan weer eens op het zwarte deel en dan weer op het overzicht of geheel om het te verwoorden. Dat heeft te maken met onze perceptie en ons vermogen tot in en uitzoomen op datgene waar we ons op concentreren. Het is een beetje offtopic misschien..maar gaat het uiteindelijk niet over hetzelfde totaalbeeld?

Misschien stel ik het me ook wel te simplistisch voor hoor, in dat geval excuses..
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
^ Ieder zo zijn eigen visie.

Origineel bericht van: NiMS
Jammer dat je de deur dichtgooid op het moment je geen tegenargumenten meer kunt vinden. Het heeft altijd nut om je eigen stellingen te blijven onderbouwen om te zien hoe stevig ze staan.

Zulk een antwoord had ik niet verwacht. Jammer dat je er zo over denkt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Hurby
^ Ieder zo zijn eigen visie.

Origineel bericht van: NiMS
Jammer dat je de deur dichtgooid op het moment je geen tegenargumenten meer kunt vinden. Het heeft altijd nut om je eigen stellingen te blijven onderbouwen om te zien hoe stevig ze staan.

Zulk een antwoord had ik niet verwacht. Jammer dat je er zo over denkt.

Dat komt echt door jouw volgende opmerking:
"Geen nut om verder te discussiëren, het houdt toch niet op."

Dit is toch echt een "Ik gooi de deur dicht" reactie, of zie ik dat verkeerd?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Bezoeker


Wellicht zijn er geen sluitende antwoorden, dan die antwoorden die zich in onszelf bevinden. Wellicht zijn er niet zoveel verschillen in het geheel, concentreren we dan weer eens op het witte deel, dan weer eens op het zwarte deel en dan weer op het overzicht of geheel om het te verwoorden. Dat heeft te maken met onze perceptie en ons vermogen tot in en uitzoomen op datgene waar we ons op concentreren. Het is een beetje offtopic misschien..maar gaat het uiteindelijk niet over hetzelfde totaalbeeld?

Misschien stel ik het me ook wel te simplistisch voor hoor, in dat geval excuses..


Nee hoor je stelt het je goed voor. Zie dat plaatje eens als de tijd.

Het zwart is hetgeen gebeurd is, het wit is hetgeen nog moet gebeuren. Het hoofd dat is het nu. Enkel de focus bepaald hoe het hoofd eruit ziet. Echter het gehele plaatje is het verleden, toekomst en heden tegelijk.

Het is een kwestie van afstemming.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Origineel bericht van: NiMS

Dit is toch echt een "Ik gooi de deur dicht" reactie, of zie ik dat verkeerd?

Ja ik denk dat je het verkeerd ziet. Ik gooi geen deur dicht, alles is welkom. Ik heb er alleen voor gekozen niets meer toe te voegen aan deze discussie, ik heb mijn best gedaan.

Ik heb nog een tip voor je NiMS: let eens wat meer op je gevoel en minder op je gedachten, ze lijken nogal gedesynchroniseerd. Het denken blokkeert vaak het gevoel. Misschien kun je er wat mee, succes.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Met mijn gevoel en denken is niet veel mis hoor, want wat ik hier heb gezegd is ook wat ik voel. Ik geloof niet in toeval, en de wet van de causaliteit is ook wat ik voel dat klopt. Dat ik niet voel wat jij voelt daar is toch niets mis mee?
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Zeker niet, ik vind het prima.
Lena
Lena aug 29 '08
[quote=Hurby. Het denken blokkeert vaak het gevoel. [/quote]

en dat is zeker goed om eens bij stil te staan smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Sta jij daar dan bij stil Lena?
Lena
Lena aug 29 '08
?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki