Loading...
nl

Zijn wij in staat om willekeurige keuzes te maken?

gast
gast jan 11 '08
Bedoel je de eerste oorzaak, waar alles mee begonnen is?
Voor het universum zijn wij maar de tussen liggende fase van oorzaak en gevolg. Dus eigenlijk zou je dan kunnen zeggen dat wij ervoor zorgen dat de oorzaak verbinding met het gevolg krijgt. En aangezien wij mijns inziens een klein universum nabootsen tijdens ons leven zou je kunnen vaststellen dat geboorte de oorzaak is en de dood het gevolg en alles wat daar tussen in zich afspeeld tot doel heeft om oorzaak en gevolg aan elkaar te koppelen.
Want zonder geboorte geen dood en zonder dood geen geboorte.
En dood kan voor nieuw leven zorgen, kijk maar naar planten die dood gaan weer als voedingsbodem dienen voor nieuwe planten.
Puc
Puc jan 11 '08
 Origineel bericht van: NiMS
 Origineel bericht van: LPChip
Als er geen "voor de oerknal" was, hoe kan deze dan zijn ontstaan? Denk je niet dat daar mogelijk een keuze voor is geweest om deze te laten gebeuren? Waar was deze keuze dan van afgeleidt?

De vraag die je stelt "Hoe kan deze dan zijn ontstaan" is vragen naar een reden die niet bestaat. Het antwoord is daarom ook heel stom: "Dat kan".

Ik snap dat dit heel lastig te bevatten is, maar tijd ontstond pas MET de oerknal. Dus zodra je spreekt over "VOOR" de oerknal, ga je tijd introduceren op een moment dat het nog niet bestond. Er bestaat geen voor de oerknal, netzoals er geen reden voor de causaliteit bestaat.


Helemaal mee eens. VOOR oerknal en NA implose zal er geen tijd meer zijn. En voor een mogelijk antwoord op het waarom en wie deze keuze hebben gemaakt, zie lopend 2012 topic. Dit hele circus heeft maar één doel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 11 '08
 Origineel bericht van: gast
Bedoel je de eerste oorzaak, waar alles mee begonnen is?
Voor het universum zijn wij maar de tussen liggende fase van oorzaak en gevolg. Dus eigenlijk zou je dan kunnen zeggen dat wij ervoor zorgen dat de oorzaak verbinding met het gevolg krijgt. En aangezien wij mijns inziens een klein universum nabootsen tijdens ons leven zou je kunnen vaststellen dat geboorte de oorzaak is en de dood het gevolg en alles wat daar tussen in zich afspeeld tot doel heeft om oorzaak en gevolg aan elkaar te koppelen.
Want zonder geboorte geen dood en zonder dood geen geboorte.
En dood kan voor nieuw leven zorgen, kijk maar naar planten die dood gaan weer als voedingsbodem dienen voor nieuwe planten.

Uiteindelijk is alles afkomstig vanuit dezelfde oorzaak (ook wel bekend als de causaliteit). Alles staat met elkaar in verbinding, waardoor alles dus ook tot dezelfde oorzaak valt te herleiden. Wij kommen allen uit de bron, en dat is precies wat de causaliteit ook zegt.

De loop van geboorte en dood, is inderdaad het lopen van deze grote machine die alles met elkaar heeft verbonden. De "lijm" tussen dit alles, is dan ook de wet van oorzaak en gevolg.

Zou je dit wegnemen, dan zou de lijm van dit universum ook uit elkaar vallen. Als dit gebeurd, dan spreek vanzelf over buiten dit universum.
gast
gast jan 11 '08
Is er volgens jou iets buiten dit universum?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 11 '08
Ja volgens mij wel, dat is Iris. Zie http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/3_1_de%20algemene%20opbouw.htm voor de hierarchy van opbouwing. Voor zover ik de kabala begrepen heb, beschrijven en beleven zij de wereld van Iris. Maar dat weet ik niet zeker.
Serenity
Serenity aug 2 '11
Origineel bericht van: gast
Dan ben ik toch wel heel benieuwd waar we in belanden als het einde der TIJDEN aangebroken is.

Tijd is naar mijn idee bedacht door de mens die behoefte had aan houvast. Tijd is een illusie. En aangezien "Maya" illusie betekend en de kalender van de Maya, dus de kalender van illusie, ophoud te bestaan in 2012, zou dit in kunnen houden dat het het eind van tijd is. Vandaar dat er zoveel nadruk gelegt wordt op het NU moment. Alleen dat wat nu Is blijft bestaan en alles wat er was of nog komt is niet meer van belang.

Wauwieee zeg! Daar zeg je me wat! laugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 2 '11
tja... ik noem het het hierNUmaals, de tijd waarin we nu leven...
in deze tijd zal ieder mens er zich van bewust worden dat we niet alleen zijn...
dat ieder mens wordt geboren met de wetenschap, waar we vandaan komen, en waar we weer naar terug zullen keren...
De contacten met het hiernamaals wordt ook met dag normaler genoemt... ik bedoel, niemand kijkt er meer raar van op als iemand verteld dat hij bijv. auras ziet!
de tijd is iets van de mensen op de aarde, daar zullen we ons zeker nog wel aan vast blijven houden...
groetjes wink
Serenity
Serenity aug 3 '11
Ja wellicht wel, tijd kán iets aards zijn maar ik neem aan dat ze op andere werelden ook wel afspraken maken met elkaar of vieringen hebben of momenten vastleggen of herinneringen bespreken of een planning maken.
Wellicht noemen ze het geen 'tijd' maar maan-den of zon-dagen of regen-seizoen of oogst-tijd of vragen ze hoeveel winters oud je bent?

Het lijkt me wel erg moeilijk om zonder tijd te leven om zonder een oordeel over het verleden zonder een verlangen naar de toekomst toe.
Het niet oordelen lijkt mij heeeel moeilijk aangezien je uit de oordelen van je ervaringen weet hoe te handelen de volgende keer dat je weer zoiets meemaakt.
Dat is een kwestie van de patronen herkennen en ermee omgaan door ze te erkennen en erover na te denken vervolgens zo harmonieus te handelen, toch?
gast
gast aug 3 '11
Miri, het is toch niet zo dat dingen leren, ergens lering uit trekken iets met tijd te maken heeft! Het is toch ook niet zo dat je herinneringen weg zijn als er geen tijd zou zijn. Althans, volgens mij hebben die niet echt met elkaar te maken. ALs ik iets maak en opsla in de computer maakt het voor die file toch niet uit wanneer die gemaakt en opgeslagen is. De inhoud blijft gewoon hetzelfde als op het moment dat je hem safede. Hoeveel tijd er ook overheen gaat.....
Serenity
Serenity aug 3 '11
Voor terug te linken is een code nodig om daar bij die informatie te komen, in veel gevallen staan dingen op datum maar het kan ook op alfabetische volgorde of op gebeurtenis met hun kleuren en geuren, mensen en plaatsen, geluiden en andere waarnemingen.
Daar heb je gelijk in, ik dacht als er geen tijd is dat het verleden en toekomst vervalt, omdat ze toch niet meer van pas komen.
Maar dat leek mij zo onlogisch aangezien we dan nooit meer kunnen vooruitdenken of terugdenken.
En de opgedaande wijs-heden of leringen of simpel weg informatie, zou dan nutteloos zijn aangezien we ze niet nodig hebben, want tijd is er niet dus ook geen toekomst, waarom zouden we dan vooruit moeten denken terwijl we geen plannen meer hoeven te maken?

Ik denk dat ik even de definitie van 'de tijd' kwijt ben ^^.
Ach tijd zal het leren, L.O.L.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki