Dit lijstje vond ik op een website die er nu niet meer is, maar vond het toch interessant genoeg om te delen. Het komt uit het toepassen van EE remedies en geven per orgaan aan wat hun fysieke functies en emotie is.
EE 1 Blaas
Fysieke functie: Urinewegen, blaas, botten en hersenen.
Emotionele functie: Veiligheid en zekerheid voelen.
Hoofd emotie: Onzekerheid.
Belemmerende gedachten: o.a.: Als ze me maar aardig vinden, dat krijg ik nooit voor elkaar.
EE 2 Galblaas
Fysieke functie: Galblaas en spieren.
Emotionele functies: Genieten van het leven zonder stress.
Hoofd emotie: Frustratie.
Belemmerende gedachten: o.a.: Daar word ik nou helemaal niet goed van, ik sta stijf van de spanning, ik ben alles en iedereen spuugzat.
EE 3 Maag
Fysieke functie: Maag, reproductieve organen.
Emotionele functies: Genieten van het leven, zonder zorgen.
Hoofd emotie: Bezorgdheid en nerveusiteit.
Belemmerende gedachten: o.a.: Iedereen is tegen mij, het is God voor ons allen en ieder voor zich, ik zie geen uitweg meer.
EE 4 Gouverneursvat
Fysieke functie: Zenuwstelsel en endocrien systeem.
Emotionele functies: Genieten van het leven, zonder stress.
Hoofd emotie: Stress.
Belemmerende gedachten: o.a.: Ik moet alles zelf doen, ik kan niet loslaten, ik kan niemand vertrouwen om hun werk goed te doen. Het groeit me over het hoofd, ik haal mijn achterstand nooit in, ik kan me niet ontspannen als er nog zoveel werk is.
EE 5 Conceptievat
Fysieke functie: Endocrien systeem en reproductie organen.
Emotionele functies: Genieten van het gevoelsleven.
Hoofd emotie: Blokkade van gevoelens. (onderdrukking)
Belemmerende gedachten: o.a.: Wat zullen anderen van mij denken, ik mag mij niet zo voelen, ik ben bang anderen te kwetsen, dit is teveel voor mij, ik kan het niet aan, er komt teveel op me af.
EE 6 Nieren
Fysieke functie: Nieren, urinewegen en bijnieren, botten en hersenen.
Emotionele functies: Genieten van het leven, zonder angst.
Hoofd emotie: Angst.
Belemmerende gedachten: o.a.: Ik sta stijf van angst, dat kan ik nooit, daar ben ik niet goed in, ik zie geen uitweg meer, ik ben doodmoe. Het leven is zwaar en moeilijk.
EE 7 Lever
Fysieke functie: Lever, detoxificatie en glucose opslag.
Emotionele functies: Genieten van het leven ondanks de tegenslagen.
Hoofd emotie: Boosheid.
Belemmerende gedachten: o.a.: Ze moeten mij altijd hebben, ik zal wraak nemen, dat vergeef ik nooit. Veranderde hij/zij maar dan zal alles anders zijn.
EE 8 Milt
Fysieke functie: Pancreas, milt, immuunsysteem, bloedvaten en spijsvertering.
Emotionele functies: Genieten van jezelf.
Hoofd emotie: Gebrek aan zelfvertrouwen.
Belemmerende gedachten: o.a.: Ik pas me wel aan, dat is voor mij te hoog gegrepen. Had ik het maar anders gedaan.
EE 9 Longen
Fysieke functie: Longen, luchtwegen en huid.
Emotionele functies: Genieten van het vergankelijke in het leven.
Hoofd Emotie: Verdriet.
Belemmerende gedachten: o.a.: Hier kom ik nooit meer overheen, dit is het einde, het zal nooit veranderen, ik zie het niet meer zitten.
EE 10 Colon (Dikke darm)
Fysieke functie: Dikke darm.
Emotionele functies: Genieten van de veranderingen in het leven.
Hoofd emotie: Rigiditeit.
Belemmerende gedachten: o.a.: Bleef alles maar zoals het is, het is nu eenmaal zo en zal altijd zo blijven, zwart is zwart en wit is wit, het is zo en daar is de kous mee af. Regels zijn er om je aan te houden.
EE 11 Kringloop
Fysieke functie: Hypofyse en reproductieve organen.
Emotionele functies: Genieten van intimiteit.
Hoofd emotie: Onderdrukte seksualiteit.
Belemmerende gedachten: o.a.: Laat mij maar alleen zijn, ik kan niet voelen, seks is smerig en niet van belang.
EE 12 Drievoudige Verwarmer
Fysieke functie: Neuro-Endocrien systeem.
Emotionele functies: Genieten van alle indrukken van het leven.
Hoofd emotie: Geen vertrouwen in zichzelf.
Belemmerende gedachten: o.a.: Niemand is te vertrouwen, ik zie het niet meer zitten, ik ben niks en ik kan niks.
EE 13 Hart
Fysieke functie: Hart en bloedvaten.
Emotionele functies: Genieten van het ontvangen en geven van liefde.
Hoofd emotie: Gekwetst en afgewezen.
Belemmerende gedachten: o.a.: Waarom ik? Ik sta voor iedereen klaar, een ander is altijd beter en belangrijker.
EE 14 Dunne Darm
Fysieke functie: Dunne darm en spijsvertering.
Emotionele functies: Genieten van je kwetsbaarheid.
Hoofd emotie: Instabiel. (geswitched)
Belemmerende gedachten: o.a.: Ik moet sterk zijn, mijn hart is gebroken, ik voel altijd met iedereen mee.