Loading...
nl

Organen met hun emoties en gevoelens

Fatna
Fatna mei 23 '09
stel je voor dat ik egoistischer moet worden??

weet je dat is nog niet eens zo'n gek idee!
admin
admin mei 23 '09
Nee Fatna, niet egoistischer, beter je eigen grenzen bewaken.
Zodra je het gevoel hebt zelf of een ander over je grenzen te laten gaan direct aan de rem trekken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 23 '09
Voor jezelf kiezen is NOOIT fout!
admin
admin mei 24 '09
Niemand moet ook iets.
Iedereen mag, en kan!
admin
admin sep 6 '09
Ai, alle afbeeldingen weg, en geen mogelijkheid om dit bericht te verwijderen.
Hier een link naar de plaatjes
EEpunten
admin
admin sep 7 '09
zijn dat drukpunten, Wilma?
admin
admin sep 7 '09
Tja, of ze ook werken als je erop drukt dat weet ik niet. Ik tik er losjes op, soms masseer ik ze (maak ik draaiende bewegingen op het punt}, dit hangt af wat prettig aanvoelt. Zie voor meer informatie hier of het boek Diepzielduiken van Roy Martina. Zelf heb ik er veel baat bij.
Warme groet
admin
admin sep 7 '09
ps; waarom geef je jouw sleutel van je hart aan mij?
Maris1976
Maris1976 sep 7 '09
Bedankt Nims
admin
admin sep 7 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
ps; waarom geef je jouw sleutel van je hart aan mij?


Ik geef je de sleutel van mijn hart, omdat ik jou als een hele lieve ziel ervaar die mij helpt mij bewuster te worden van mijn eigen ziel.
admin
admin sep 8 '09
Dat is lief van je..

lieve Wilma, als je openstaat voor bewustwording, van jou als ziel, dan stààt je hart al open,
en hoef ik die sleutel toch niet?
Want wat moet ik daar dan mee doen?
admin
admin sep 8 '09
MMmmm, confusedverdorie je hebt gelijk cryNu kan ik weer iets anders verzinnen.

grin
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 24 '11
de laatste tijd heb ik heel vaak brandend maagzuur... komt dit voort uit de maag? of misschien mijn lever,
wel heb ik ongeveer 2 jaar geleden galweg-ontsteking gehad...
het zal wel door mijn eet-gewoonte komen.. overdags eet ik niet zoveel. alleen savonds, als ik geen zin meer heb om te eten dan
ben ik uitgegeten!
soms eet ik alleen een toetje, en zoet wordt zuur toch?
verder ben ik best vaak gestrest, ik heb chronische hyperventilatie door angstgevoelens (wel reële angst)
dus adem te vaak continue!
en zo'n tabletje werkt soms maar heel ff
bij de dokter heb ik het wel aangekaart, alleen de dokter zei dat dat ook spanningen zijn!
is er geen goedje uit grootmoederstijd wat echt helpt?
...ja, op tijd eten! whehe
AngelClear
AngelClear apr 24 '11
MoonFlowertje ,

Ik zou eens proberen met een blauwe chalcedoon te dragen rond of juist onder mijn hals. Als ik uw klachten hier zo bekijk, zou deze steen wel eens wonderen kunnen verrichten in uw geval. Dit is zo'n ontzettend liefdevolle en rustige steen en werkt in het bijzonder op maag- en spijsverteringsproblemen. Het is nu ook wel warm weer aan het worden terug en dat speelt ook mee. Je lichaam is aan het veranderen. De blauwe chalcedoon zou evenwicht kunnen brengen in uw lichaam en emoties. Groetjes en veel sterkte !

P.S. : Deze steen zou je ook kunnen helpen om geestelijk en fysiek af te koelen en tot rust te komen. Dingen beter te gaan begrijpen en een beter inzicht te krijgen op en in uw situatie.
Ook voor pijn en verdriet is dit een zeer goede steen !
New Moon
New Moon apr 24 '11
Hoi MoonFlowertje,

Klinkt misschien "flauw", maar zit je met iets in je maag?
Ga eens bij jezelf na welke gebeurtenissen, overtuigingen, mensen, etc. van vroeger niet meer goed voor je zijn/niet goed meer voelen. De streek die je beschrijft staat energetisch in verbinding met je basisenergie (bv. thuissituatie van vroeger, maar ook van nu)
Loslaten van angst, woede, familie, ... , zorgt ervoor dat het energetisch wat beter stroomt in je lichaam. Waar ben je precies bang voor? Je noemt het reële angst, door het reëel te noemen maak je de angst tot jouw waarheid, . Angst loslaten kan lastig zijn (heb zelf ook jaren lastgehad van paniekaanvallen/hyperventilaties), door er op een andere manier naar te kijken kan het loslaten makkelijker worden. Ook ademtechnieken kunnen je hiermee helpen.

Je kent vast harry potter wel, die de opdracht kreeg een Boeman te verslaan tijdens Verweer tegen Zwarte Kunsten. De Boeman neemt bij iedereen een andere vorm aan, van zijn of haar grootste angst. Ron Wemel bijvoorbeeld is erg bang voor spinnen, en doordat hij de reuzenspin voorstelt met rolschaatsen aan, struikelt de spin over zijn eigen benen en is hierdoor niet eng meer, en heeft Ron hiermee de Boeman verslagen.

Ik wil hiermee illustreren dat een ander perspectief de angst kan opslossen en kan transformeren in bijvoorbeeld humor (een luchtige grappige vorm van liefde - liefde is het tegenovergestelde van angst)
Lekker makkelijk gezegd natuurlijk, zul je misschien denken, maar misschien kunnen we je hiermee helpen.

Lichamelijk gezien is het beter om de dag te starten met een ontbijt. Het ontbijt is de allerbelangrijkste maaltijd van de dag. Ik kan begrijpen dat je geen hap door je keel krijgt, maar een plakje koek of wat fruit met een kopje thee kan ook al voldoende zijn.

Verder vind ik het zelf fijn om op momenten van angst mijn adem onder controle te houden, door heel diep te ademen (en niet te kort dus, waardoor ik in hyperventilatie kan schieten). Spanningen en stress kunnen inderdaad ook goed de oorzaak zijn, ontspan je genoeg? Heb je wel eens gemediteerd?

The moon

ps: ik weet niet echt een grootmoeders goedje, maar ik weet zeker dat er anderen zijn op dit forum die je hiermee kunnen helpen ;-)
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 25 '11
themoon ik heb je een pm gestuurd, want ik wil niet mijn angsten op een forum zetten wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 25 '11
Angelclear... laat ik nu toevallig edelstenen verzamelen, en ook een calcedoon hebben (licht-blauw) dus dat kan ik wel ff proberen :D:D bedankt wink
Groene_heks
Groene_heks aug 18 '11
Back on-topic aub smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar aug 19 '11
Ikzelf werk oa met NEI (Neuro Emotionele Integratie). Wat ik daarbij opzoek is welk orgaan belast is met de emotie die hoort bij de huidige of orspronkelijke fysieke of mentale klacht. Die indeling is weer heel anders dan gesteld.

Dat doe ik overigens met kinesiologie.
Lara
Lara aug 19 '11
Dank je wel Hemelwandelaar, alsof je voelt waar ik naar op zoek ben op dit moment ,,, heb gegoogled en heb in ieder geval genoeg stof tot lezen en nadenken!

Hoe combineer je dat met kinesiologie? Als ik dat mag vragen?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki