Loading...
nl

Organen met hun emoties en gevoelens

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '07
Dit lijstje vond ik op een website die er nu niet meer is, maar vond het toch interessant genoeg om te delen. Het komt uit het toepassen van EE remedies en geven per orgaan aan wat hun fysieke functies en emotie is.

EE 1 Blaas
Fysieke functie: Urinewegen, blaas, botten en hersenen.
Emotionele functie: Veiligheid en zekerheid voelen.
Hoofd emotie: Onzekerheid.
Belemmerende gedachten: o.a.: Als ze me maar aardig vinden, dat krijg ik nooit voor elkaar.

EE 2 Galblaas
Fysieke functie: Galblaas en spieren.
Emotionele functies: Genieten van het leven zonder stress.
Hoofd emotie: Frustratie.
Belemmerende gedachten: o.a.: Daar word ik nou helemaal niet goed van, ik sta stijf van de spanning, ik ben alles en iedereen spuugzat.

EE 3 Maag
Fysieke functie: Maag, reproductieve organen.
Emotionele functies: Genieten van het leven, zonder zorgen.
Hoofd emotie: Bezorgdheid en nerveusiteit.
Belemmerende gedachten: o.a.: Iedereen is tegen mij, het is God voor ons allen en ieder voor zich, ik zie geen uitweg meer.

EE 4 Gouverneursvat
Fysieke functie: Zenuwstelsel en endocrien systeem.
Emotionele functies: Genieten van het leven, zonder stress.
Hoofd emotie: Stress.
Belemmerende gedachten: o.a.: Ik moet alles zelf doen, ik kan niet loslaten, ik kan niemand vertrouwen om hun werk goed te doen. Het groeit me over het hoofd, ik haal mijn achterstand nooit in, ik kan me niet ontspannen als er nog zoveel werk is.

EE 5 Conceptievat
Fysieke functie: Endocrien systeem en reproductie organen.
Emotionele functies: Genieten van het gevoelsleven.
Hoofd emotie: Blokkade van gevoelens. (onderdrukking)
Belemmerende gedachten: o.a.: Wat zullen anderen van mij denken, ik mag mij niet zo voelen, ik ben bang anderen te kwetsen, dit is teveel voor mij, ik kan het niet aan, er komt teveel op me af.

EE 6 Nieren
Fysieke functie: Nieren, urinewegen en bijnieren, botten en hersenen.
Emotionele functies: Genieten van het leven, zonder angst.
Hoofd emotie: Angst.
Belemmerende gedachten: o.a.: Ik sta stijf van angst, dat kan ik nooit, daar ben ik niet goed in, ik zie geen uitweg meer, ik ben doodmoe. Het leven is zwaar en moeilijk.

EE 7 Lever
Fysieke functie: Lever, detoxificatie en glucose opslag.
Emotionele functies: Genieten van het leven ondanks de tegenslagen.
Hoofd emotie: Boosheid.
Belemmerende gedachten: o.a.: Ze moeten mij altijd hebben, ik zal wraak nemen, dat vergeef ik nooit. Veranderde hij/zij maar dan zal alles anders zijn.

EE 8 Milt
Fysieke functie: Pancreas, milt, immuunsysteem, bloedvaten en spijsvertering.
Emotionele functies: Genieten van jezelf.
Hoofd emotie: Gebrek aan zelfvertrouwen.
Belemmerende gedachten: o.a.: Ik pas me wel aan, dat is voor mij te hoog gegrepen. Had ik het maar anders gedaan.

EE 9 Longen
Fysieke functie: Longen, luchtwegen en huid.
Emotionele functies: Genieten van het vergankelijke in het leven.
Hoofd Emotie: Verdriet.
Belemmerende gedachten: o.a.: Hier kom ik nooit meer overheen, dit is het einde, het zal nooit veranderen, ik zie het niet meer zitten.

EE 10 Colon (Dikke darm)
Fysieke functie: Dikke darm.
Emotionele functies: Genieten van de veranderingen in het leven.
Hoofd emotie: Rigiditeit.
Belemmerende gedachten: o.a.: Bleef alles maar zoals het is, het is nu eenmaal zo en zal altijd zo blijven, zwart is zwart en wit is wit, het is zo en daar is de kous mee af. Regels zijn er om je aan te houden.

EE 11 Kringloop
Fysieke functie: Hypofyse en reproductieve organen.
Emotionele functies: Genieten van intimiteit.
Hoofd emotie: Onderdrukte seksualiteit.
Belemmerende gedachten: o.a.: Laat mij maar alleen zijn, ik kan niet voelen, seks is smerig en niet van belang.

EE 12 Drievoudige Verwarmer
Fysieke functie: Neuro-Endocrien systeem.
Emotionele functies: Genieten van alle indrukken van het leven.
Hoofd emotie: Geen vertrouwen in zichzelf.
Belemmerende gedachten: o.a.: Niemand is te vertrouwen, ik zie het niet meer zitten, ik ben niks en ik kan niks.

EE 13 Hart
Fysieke functie: Hart en bloedvaten.
Emotionele functies: Genieten van het ontvangen en geven van liefde.
Hoofd emotie: Gekwetst en afgewezen.
Belemmerende gedachten: o.a.: Waarom ik? Ik sta voor iedereen klaar, een ander is altijd beter en belangrijker.

EE 14 Dunne Darm
Fysieke functie: Dunne darm en spijsvertering.
Emotionele functies: Genieten van je kwetsbaarheid.
Hoofd emotie: Instabiel. (geswitched)
Belemmerende gedachten: o.a.: Ik moet sterk zijn, mijn hart is gebroken, ik voel altijd met iedereen mee.
Delen:
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 1 '07
Ik kan zeker wel verschil merken tussen een positieve ik en een negatieve ik.

Als ik negatief/ gestrest ben ga ik verkeerd ademen. Met mijn ASTMA (ja ik weet het ik rook) gebruik ik de onderste delen van mń longen niet, sla daar slijm op en krijg het erg benauwd, veel hoesten enz.

Als ik positief ben dan adem ik wel goed en heb ik nergens last van...
inneke
inneke dec 1 '07
In balans en uit balans...
heel herkenbaar. Ademen is zo basic en zo belangrijk.
Wullabee
Wullabee mrt 9 '08
Hi,

Iedere cel heeft een eigen bewustzijn,en reageert op alles was op geestig nivo gebeurt.
Zij we bijvoorbeeld geestelijk star,dan kunnen we problemen krijgen op den duur met de gewrichten....

Lg brigit
**Angela**
**Angela** aug 4 '08
Mijn gewrichten waren 8 jaar slecht en pasgeleden kreeg ik na een Dexa scan te horen dat ze oké zijn op dit moment........

Dus............dit duidt toch op geestelijke vooruitgang, of niet????
Helma
Helma nov 18 '08
Nims, als ik kijk naar mijn hartklachten, en als ik jou start bovenaan lees, dan weet ik dat dit niet zo ver bezijden de waarheid is wat daar staat...
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 18 '08
Dan weet je dus wat je kunt veranderen om van je hartklachten af te komen wink.
Helma
Helma nov 18 '08
De klachten begonnen in 2002, en niet tijdens de laatste drie weken... wink

Inmiddels wél zonder medicijnen te hanteren. Voor nu.

Maar inderdaad, als je het topic 'echt gelukkig' leest, dan zie je hoe het proces begonnen is...

<) Tijd voor een feestje!
admin
admin dec 9 '08
Hieronder een overzicht van alle punten 1 t/m 10

[/IMG]
admin
admin dec 9 '08
Hieronder een overzicht van alle punten 11 t/m 14
admin
admin dec 9 '08
Je kunt deze punten ook masseren of kloppen, om de bijbehorende emoties te behandelen. Als jullie willen dat ik dit hier ook post dan geven jullie dat maar aan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 9 '08
Mooi die plaatjes! Plaats het maar als je wilt, want dan wordt het een compleet overzicht.
admin
admin jan 3 '09
Ik heb ook nog wat oefeningen

meer dankbaarheid te ervaren
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 14 (Kwetsbaarheid), EE punt 05 (Onderdrukte emoties), EE punt 13 (Gekwetstheid) en dan weer EE punt 14 (Kwetsbaarheid). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer onvoorwaardelijke liefde te ervaren
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 10 (Gekwetstheid), EE punt 09 (Verdriet), EE punt 14 (Kwetsbaarheid) en dan weer EE punt 10 (Gekwetstheid). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

jezelf beter te accepteren
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 11 (Onderdrukte seksualiteit), EE punt 14 (Kwetsbaarheid), EE punt 05 (Onderdrukte emoties) en dan weer EE punt 11 (Onderdrukte seksualiteit). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer flexibel te zijn
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 10 (Rigiditeit), EE punt 06 (Angst), EE punt 08 (Gebrek aan zelfvertrouwen) en dan weer EE punt 10 (Rigiditeit). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer plezier te krijgen
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 09 (Verdriet), EE punt 13 (Gekwetstheid), EE punt 10 (Rigiditeit) en dan weer EE punt 09 (Verdriet). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer zelfvertrouwen te krijgen
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 08 (Gebrek aan zelfvertrouwen), EE punt 14 (Kwetsbaarheid), EE punt 01 (Onzekerheid) en dan weer EE punt 08 (Gebrek aan zelfvertrouwen). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer vrede te ervaren
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 07 (Boosheid), EE punt 14 (Kwetsbaarheid), EE punt 13 (Gekwetstheid) en dan weer EE punt 07 (Boosheid). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer vrijheid te ervaren
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 06 (Angst), EE punt 01 (Onzekerheid), EE punt 03 (Zorgen) en dan weer EE punt 06 (Angst). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer jezelf te zijn
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 05 (Onderdrukte emoties), EE punt 13 (Gekwetstheid), EE punt 11 (Onderdrukte seksualiteit) en dan weer EE punt 05 (Onderdrukte emoties). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer vertrouwen te krijgen
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 03 (Zorgen), EE punt 08 (Gebrek aan zelfvertrouwen), EE punt 06 (Angst) en dan weer EE punt 03 (Zorgen). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer stressvrij en onbezorgder te worden
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 04 (Stress), EE punt 08 (Gebrek aan zelfvertrouwen), EE punt 01 (Onzekerheid) en dan weer EE punt 04 (Stress). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.

meer zelfverantwoordelijk te ontwikkelen
Voor dit thema maak je gebruik van EE punt 02 (Frustratie), EE punt 07 (Boosheid), EE punt 13 (Gekwetstheid) en dan weer EE punt 02 (Frustratie). Doe deze punten in deze volgorde zo vaak je wilt, maar minimaal 1 keer op een dag.
Lena
Lena jan 3 '09
smileheel wat drukpunten
heb je hier goede ervaringen mee dat het helpt?
admin
admin jan 3 '09
Ja Lena het hielp bij mij als een tierelier. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook bij een ander helpt natuurlijk.
Lena
Lena jan 3 '09
ik ben nooit zo,n doener,maar sta er wel open voor smile
nibel
nibel jan 19 '09
daar ben ik me van bewust dat emoties de rol spelen ,maar hoe ben je er de baas over , ik voel al zeker een jaar lage buik klachten zeker als ik lig ,iets minder als ik zit maar als ik erg moe en gespannen bent is het veel erger het minst als ik bezig ben , voel me ook niet erg gelukkig anstig en zonder wat ik belangrijk vind doel nee zekerheid innerlijke rust , zo waarom ben ik hier ? toch niet voor wat het nu is ??
Precious1
Precious1 jan 23 '09
Hey wat goed dit! smile
Fatna
Fatna mei 23 '09
ik heb vanaf mijn jeugd al een zwak hart, dit komt vaak naar boven tijdens stressvolle perioden, dan krijg ik druk en pijn in mijn hart verder heb ik ook regelmatig hartritmestoornissen

ik ben tig keer naar ziekenhuizen geweest voor onderzoeken, ben opgenomen geweest, heb aan hartmonitoren gelegen, heb kijk operaties gehad en ze weten gewoon niet waarom ik last van mijn hart heb, geen oorzaak gevonden..
toen ik dit las:

Hoofd emotie: Gekwetst en afgewezen.
Belemmerende gedachten: o.a.: Waarom ik? Ik sta voor iedereen klaar, een ander is altijd beter en belangrijker.


trok ikzelf de conclusie dat er vanaf het moment dat er nare gebeurtenissen in mijn leven begonnen plaats te vinden ik last heb van mijn hart.....
admin
admin mei 23 '09
Je kan de conclussie doortrekken....

' sinds ik voor iedereen klaar sta en een ander altijd beter en belangrijk wordt gevonden, kwamen nare gebeurtenissen in mijn leven'
Pagina's: 1 2 3 Volgende
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki