Loading...
nl

De Maya Kalender, 2012 en de belangrijke data

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '07
Hierbij een kort overzicht van de tijdfases van de maya kalender en hoe deze fases lopen. Voor de duidelijkheid, de 1e fase duurt net zo lang als alle fases samen en zo valt de 2e fase samen met de eerste. Iedere fase is verdeeld in 13 stukjes, 7 dagen en 6 nachten.

Het volgende plaatje geeft dit het beste weer:


De details zijn als volgt:
1e fase
Begon 16.4 miljard jaar geleden en iedere stukje duurt 1.26 miljard jaar.

2e fase
Begon 840 Miljoen jaar geleden. Ieder stukje duurt 63.1 miljoen jaar.

3e fase
Begon 41 Miljoen jaar geleden. Ieder stukje duurt 3.1 miljoen jaar.

4e fase
Begon 2 Miljoen jaar geleden. Ieder stukje duurt 180.000 miljoen jaar.

5e fase
Begon 102.000 jaar geleden. Ieder stukje duurt 7.900 jaar.

6e fase
Begon 5.116 jaar geleden. Ieder stukje duurt 396 jaar.

7e fase
Begon in 1755 na christus. Ieder stukje duurt 19.7 jaar.

8e fase
Begon op 4 januari 1999 na christus. Ieder stukje duurt 360 dagen.

Belangrijke data:
1 4-1-1999
2 30-12-1999
3 24-12-2000
4 19-12-2001
5 14-12-2002
6 9-12-2003
7 3-12-2004
8 28-11-2005
9 23-11-2006
10 18-11-2007
11 12-11-2008
12 7-11-2009
13 2-11-2010
Einde 28-10-2011


9e fase
Begint op 10 februari 2011. Ieder stukje duurt 20 dagen.
Belangrijke data:
1 10-2-2011
2 2-3-2011
3 22-3-2011
4 11-4-2011
5 1-5-2011
6 21-5-2011
7 10-6-2011
8 30-6-2011
9 20-7-2011
10 9-8-2011
11 29-8-2011
12 18-9-2011
13 8-10-2011
Einde 28-10-2011


bron: http://mayanmajix.com/
Delen:
Thomas A
Thomas A mei 6 '07
Zie ook de video van Ian Xel Lungold (die helaas niet meer onder ons is)

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '07
Dit is ook afkomstig van zijn website (zie url hier iets boven). Ik was eigenlijk op zoek naar de exacte data van alle dagen die hier boven uitkomen, maar ik kon dat op zijn site niet vinden. Zeg maar van de 8e fase.

Edit, ik heb het in excel even laten uitrekenen :). Dus ik heb het hierboven aangevuld.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 24 '07
Ik heb net alle data die nog moeten komen in de Calender van het forum ingevoerd. Kijken of we er iets van merken :).
jo
jo jul 26 '07
Wat gebeurt er dan op die datums?
waarom zijn alleen die dagen belangrijk?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 26 '07
Dat is een lang verhaal. Wat er precies gebeurt is nog niet duidelijk, maar als je terugkijkt in de historie dan zijn er wel degelijk belangrijke dingen gebeurd. (zie de blokjes in het plaatje hierboven). 18-11-2007 is dus de 5e nacht. Gezien de historie is dat een verschrikkelijke tijd. Wat ons er dan te wachten staat, is vast niet zo heel prettig.
sefewet
sefewet jul 26 '07
waar denk jij dan aan natuurrampen ofzo, of oorlogen of vanalles bij elkaar?
Sheva
Sheva jul 27 '07
Ja dat wil ik ook graag weten...
Wat ik wel weet is dat de natuur op de wereld helemaal van slag is...als we alleen al naar deze zomer kijken en wat er in de rest van de wereld gebeurt b.v Engeland...dan hou ik mijn hart vast...
sefewet
sefewet jul 27 '07
eigenlijk sta ik al half klaar om te reizen ook. nu nog aan het afscheid gedeelte werken(dat is heel zwaar).
Sheva
Sheva jul 27 '07
Ja idd...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '07
Ik weet niet precies wat er staat te gebeuren. Het enige dat ik heb is vertrouwen in het leven en dat het goed voor me zal zorgen. Als je dat hebt, kan er niets gebeuren.
jo
jo jul 27 '07
ik kan eigenlijk niet echt iets vinden over de datums die al geweest zijn
daar is ook niks ergs op gebeurt dus waarom wel op de volgende datums?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '07
Zie het grijze blokje derde regel. Daar staat de 2e wereld oorlog. Zie de 5e regel, het uitsterven van de neandertalers. De kalender is die niet linear opgebouwd he. Het gaat dus om de 5e nacht van de verschillende fases.

De fases lopen van:
1e fase
Begon 16.4 miljard jaar geleden en iedere stukje duurt 1.26 miljard jaar.

2e fase
Begon 840 Miljoen jaar geleden. Ieder stukje duurt 63.1 miljoen jaar.

3e fase
Begon 41 Miljoen jaar geleden. Ieder stukje duurt 3.1 miljoen jaar.

4e fase
Begon 2 Miljoen jaar geleden. Ieder stukje duurt 180.000 miljoen jaar.

5e fase
Begon 102.000 jaar geleden. Ieder stukje duurt 7.900 jaar.

6e fase
Begon 5.116 jaar geleden. Ieder stukje duurt 396 jaar.

7e fase
Begon in 1755 na christus. Ieder stukje duurt 19.7 jaar.

8e fase
Begon op 4 januari 1999 na christus. Ieder stukje duurt 360 dagen.

9e fase
Begint op 10 februari 2011. Ieder stukje duurt 20 dagen.
jo
jo jul 27 '07
oo daar kan het ook bijna niet lezen!

maar als ik het dus goed begrijp gaan we de laatste fase in?
want die duurt maar 20 dagen en na die 20 dagen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 28 '07
Nee de laatste fase begint op 10 februari 2011, daarvan duurt ieder stukje 20 dagen. Er zijn 13 van die stukjes. Hij loopt dan tot 28-10-2011.
flicka
flicka aug 1 '07
Rond 2012 zal, volgens de kalender van de Maya's, een enorme stap voorwaarts worden gemaakt in de evolutie van het bewustzijn. Onze mogelijkheden zullen worden uitgebreid met een toverachtig arsenaal aan 'gereedschappen'. Het is moeilijk voor te stellen dat je je gedachten los kunt laten, zoals we eerder in de evolutie onze staart verloren.

Daarvoor in de plaats zal telekinese en telepathie haar intrede doen. Ons DNA is zich aan het wijzigen, er zijn aanwijzingen dat deze twaalf keer zo complex aan het worden is. Een veranderd aantal helixen van DNA lijkt nu aangetoond te kunnen worden. Nieuwe gratis energie (Zero Point Field Energy of Nulpunt Energie) doet langzaam haar intrede, waardoor de hele wereldregie op zijn kop zal worden gezet. Mensen raken meer en meer in de ban van spiritualiteit en kìºnnen er ook iets mee. Naarmate de tijd sneller lijkt te gaan worden hun zielen sterker en wijzer. Inzicht in de Quantum Mechanica wordt gemeengoed, dankzij films als 'What The Bleep Do We Know' & 'Down The Rabbit Hole' en zal een peiler worden in het begrip van de nieuwe tijd. In de film 'The Secret' worden mensen er op attent gemaakt dat wat je denkt werkelijk invloed heeft op je ervaringen. De zogenaamde Law Of Attraction (LOA).

Zou er werkelijk een Nieuwe Wereld Orde (NWO) op komst zijn volgens de conspiracy theoriën? Zou de 'Da Vinci Code' misschien veel ware geheimen bloot hebben gegeven? Sommigen geloven dat er contact met ons wordt gezocht, door intelligentie buiten de onze, door reptilians, UFO's en andere vormen van Alien Life.

Een hele schare mensen gelooft in een holle aarde. Zal de mythe rond Atlantis haar hoofd boven water kunnen houden? Zullen we uiteindelijk het doel van ons bewuste bestaan ontdekken? Of is de zoektocht ernaar misschien wel de ultieme uitdaging?

Op weg naar de volgende dimensie, de vijfde zon, zien we steeds meer bijzondere, waarachtige ontwikkelingen. Zal onze werkelijkheid er mooier van worden? En wat is onze werkelijkheid nu eigenlijk? Dromen wij over het leven? Of is het leven de ware droom? Een ding weet ik zeker: Wanneer niets meer zeker is, is ì¡lles weer mogelijk!

dit is wat ik er nog over vond .
het komt van de site http://www.uitdetijd.nl
sefewet
sefewet aug 1 '07
ik weet wel 1 ding te vertellen over de komende tijd het wordt chaos veel dingen komen tegelijk, en niemand heeft het fout erover, dat is het enge.
maar wat er ook gebeurd neem geen chip in je lichaam al wordt je gedwongen, misschien mis je dan wel iets ;d
Grunie
Grunie aug 1 '07
Als we het over het materiele hebben en geld en zo.... zou het dan zo kunnen zijn dat onze wereldeconomie begonnen is in te klappen???

Er wordt al een aantal jaren over gesproken... zelfs een reality documentaire over op t.v. geweest: wat gebeurt er als de Amerikaanse economie ineen stort?? (alle economieen worden meegesleurd). Ik hoorde een beursanalist vanavond zeggen op het 8 uur journaal dat er wel wat meer aan de hand was dan alleen een zomerdip.

Aan de ene kan denk ik nee, zal wel toeval zijn, maar aan de andere kant, zou toch ook maar zo kunnen van wel (de groei kan tenslotte niet onbeperkt doorgaan).
JPM
JPM aug 1 '07
Over welk 8 uur journaal spreken we dan? kun je misschien even de link sturen van de site waarop we dat journaal opnieuw kunnen bekijken?

En was die reality documentaire van de BBC? hoe noemde die trouwens?

Het beue en rare is dat we niet precies weten wat er ons te wachten staat. Daarboven zijn we met relatief weinig mensen op de wereld die iets vermoeden over 31-12-2012. Kunnen wij iets aanpassen de komende jaren om ons daarop voor te bereiden?

Grtz Serge
sefewet
sefewet aug 2 '07
zowiezo zo n zonnevlam dinges die deze richting op gaat en deze wordt heel hevig, alle electriceteit ging dacht ik een tijdje uitvallen erdoor op de hele wereld of maar een deel.
zowiezo wat sommigen denken is dat volgend jaar al eigenlijk, de economie instort in amerika.
en er zijn nog wat dingen maar die hou ik liever voor me:P.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki