Loading...
nl

Levendige geestige huizen

sefewet
sefewet jul 23 '07
het kan een geest zijn, maar het kan ook de verbinding zijn kwa tv wat ik ook soms heb met mijn tv:P.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '07
Controleer even de kwaliteit van je kabel. Als zinnetjes door elkaar wordt gegooid is dat vaak niets anders dan interferentie op je kabel. Koop dus goed afgesloten kabels uit 1 stuk (ga dus zelf niet lopen hannesen met van die kapjes, en tangetjes enzo). Als je toch een plug erop moet zetten, koop dan die duurdere afgesloten omhulsels. Ook de kabel zelf is van belang, hirschman kabels van 12 ohm, (dacht ik) zijn de juiste kabels die geen last hebben van interferentie. Ook zal je beeld niet meer sneeuwen. Zeker na verhuizingen, het meenemen van oude kabels die in bepaalde hoeken lagen is een bron van rariteiten met de TV. Het teletekst signaal is gewoon erg gevoelig voor storingen, dus ik zou daar eerder aan denken.

P.s. je tv op een andere zender is waarschijnlijker iemand in je flat die hetzelfde merk TV heeft. Sommige infrarood zenders kunnen wel een bereik hebben van 75 meter. Een afstand bediening kan volgens mij wel tot 10 meter gaan. Bij de juiste omstandigheden kan dus jouw tv prima reageren op het signaal van iemand anders.
linkie
linkie jul 24 '07
hmmzz aan de kabels kan het niet liggen die zijn met de verhuizing allemaal vernieuwd en uit een stuk (mn ventje vindt dat ozo belangrijk dus heeft dat het zorg uitgezocht en geregeld). Het kan wel aan het kastje in de muur liggen, die is nog niet vervangen...is zo'n klusje dat altijd blijft liggen denk ik....maar iig dank voor de goede tip.
Ik heb trouwens geen sneeuwend beeld, is kraak helder.

Ik de flat waren mn onder en boven buren savonds en overdag weinig thuis....Die boven me zat in de gevangenis, en mn onderburen....dat zou de gevallen van savonds kunnen verklaren, maar niet die van overdag....beide werkten en waren er nooit overdag. En ik keek op mn vrije woensdag juist vaak wel tv. Er zat wel soort van structuur in:
ik zette hem op 4, de tv na dan vaak naar 1. zet ik hm op 9, dan naar 4,1 of 6.
Op 1 kreeg ik vaak zwart beeld als ik voor het eerst de tv aanzette, dan naar een andere zender en weer terug naar 1 was geen probleem.

trouwens nu doet de tv weer gewoon hoe het hoort, dus geen probleem meer met zenders. En teletekst deed het op de portiekflat zonder problemen trouwens.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 24 '07
Heb je ook aan je overburen gedacht. Ik kan me herrinneren dat je als je uit je raam keek, schuin beneden woningen zag. Infrarood kan ver reiken en weerkaatst ook, dus misschien heeft die een signaal van de overkant opgepikt?
LPChip
LPChip jul 24 '07
Het eerste waar ik aan denk is jouw genoemde patroon.

De 4 en 1 zitten onder elkaar, en zo ook de 9 en 6.

Misschien dat de batterij niet goed in de afstandsbediening heeft gezeten of dat het printplaatje onder de toetsen licht verschoven is. Dit kan ervoor zorgen dat een 4 indrukken ook de 1 triggered. Omdat de 4 als eerste is gekozen, pakt hij de 1 als signaal. Door de 1 te kiezen kan het membraan aan de binnenkant terugschuiven (heel lichtes) waardoor het niet gebeurd.

Voornamelijk omdat onder de 1 (of boven) vaak de AV toets zit, wat je een zwart beeld oplevert. :)

Bij teletekst is het overigens zo dat als de tv niet goed op de zender staat deze stoort. Dit hoeft niet eens aan de bekabeling te liggen, maar het kan simpel zijn, dat er door de afstand van jouw kabel en de centrale ten opzichte van oude en nieuwe woning een verschil zit, waardoor het resoneert. In zo'n geval zullen alle zenders ietsjes verschoven zijn, en kan het voorkomen dat het beeld iets slechter is. Probeer eens alle zenders opnieuw in te stellen op dat kanaal (bijvoorbeeld door finetuning).
linkie
linkie jul 26 '07
dat heb je toen der tijd ook al eens aangegeven lpchip. Ik kan me nog goed herinneren dat we dat hele ding uit elkaar hebben gesloopt en alles hebben schoongemaakt en weer in elkaar hebben gezet. Nieuwe batterijen erin.....alles wat je kunt bedenken, maar het hielp allemaal niets. En nu doet hij het weer prima, na de flat is het niet meer gebeurt.

Infrarood kan natuurlijk een verklaring zijn.......dat kan ik niet meer achterhalen. Wel was de afstand naar de overige tv's in de buurt meer dan 20 meter....ik weet niet hoever ifrarood rijkt.

En teletekst...ach ja...aan de zenders ligt het niet, twee weken geleden nog zijn alle zenders bij ons op nieuwe frequeties gezet, dus we hebben de hele tv opnieuw geprogameerd. Maar hij doet het nog steeds......het enige wat zou kunnen is het kastje in de muur.....als ik weer eens zin heb om te klussen zal ik dat aanpakken, wellicht is dat het.

maar weetje ik vind het eigenlijk niet heel erg belangrijk het te kunnen verklaren, het is er nu eenmaal en het is wat lastig vooral als je net midden in een verhaal was....moet je hem weer opnieuw opzoeken om verder te lezen....of gewoon het nieuws kijken helpt ook ;)
LPChip
LPChip jul 26 '07
Okee :)

Ik wilde in ieder geval ook voor de andere forumleden aangeven wat het allemaal kan zijn. Niet alles is altijd maar spiritueel, en sommige dingen zijn gewoon een technisch probleem. Een grappig voorbeeld is het bekende: hey, ik heb orbs op m'n foto; waar vaak gewoon een technische verklaring voor is.

Om dat uit te sluiten heb ik ze opgenoemd. Ik had dit inderdaad al eerder tegen je gezegd, maar wist niet zeker of je er wat mee gedaan had. Daarnaast kan het zijn dat iemand anders ditzelfde probleem heeft, en wat aan mijn bericht heeft. :)
JPM
JPM aug 8 '07
Om nog even dit deelverhaal af te ronden, IR(infrarood) lijkt mij minder waarschijnlijk daar het binnen de zoveel meter moet zijn van het toestel. Ik zou dan eerder denken aan een radiogestuurde afstandsbediening (maar die zitten bij weinig toestellen).

Ikzelf heb af en toe het volgende: ik zet de tv uit 's avonds laat, en nog geen twee seconden later springt hij weer aan. Dan lach ik even, en vraag of hij/zij tv wilt kijken (niet altijd, ik heb niet altijd tijd daarvoor) en vraag ze op te zetten wat ze willen. Er werd nooit veranderd (helaas). Het leutige is nu, dat wanneer ik dit nu aan het neerpennen ben, ik een aanwezigheid bij mij voel (is er een link? who will tell).

Zijn er verder nog mensen die geestige dingen meemaken?

Ik heb een weekje geleden iets raars meegemaakt nadat ik hier laat op het forum heb zitten lezen.
De ochtend erop, zo tegen een uur of 11 smorgens in mijn slaap (want ja, ik slaap soms heel laat) hoorde ik plots gelijk in mijn oor zeggen van: "Ik denk dat het gedaan is met Serge, wat doen we volgend weekend van activiteit?"

Nu moet je weten dat mijn vriendin voor 5 weken naar china is vertrokken (om Chinees te studeren), en dat de relatie ervoor slechts pril was. Twee weekjes oud om preciezer te zijn.

Ik vreesde onmiddelijk voor het ergste, is het een voorteken? Ik herkende de stem niet echt, al dacht ik in het begin dat het de stem van mijn ex was (wat ironisch ;-) )

Ik kan het nog niet plaatsen. We'll see!


Groetjes, Serge
es
es aug 15 '07
Hoi Serge,

misschien was je in je slaap aan het feesten met een paar mensen, en die zagen dat je wakker aan het worden was. Dus voor hun was het gedaan met jou. :)Zoiets?
Ik ben wel eens wakker geworden met lukrake pianoklanken in mijn oor.
Een hele tijd later droomde ik over mijn oma, en die vertelde dat ze piano voor me gespeeld had. Nou, dan mag ze nog wel eens een paar lesjes nemen, hahaha!!
JPM
JPM aug 28 '07
Was het toen maar waar. Wel een grappig gevat ;-) :P

Wat je oma haar pianolessen betreft, ik denk dat hierboven een ene Ludwig Von Beethoven pianolessen geeft..

Om even op mijn laatste reactie te reageren, het is uitgekomen.
Ik heb een ontzettend leuke meid leren kennen, en heb voor haar gekozen. Het gevoel naar mijn ex was stukken verminderd en ik vond het dan ook niet meer dan normaal om het uit te maken. Leuk detail, het weekend erop (na de breuk) ging ze naar haar beste vriendin (die trouwens een hele goeie vriendin van mij is) en ze hadden dus afgesproken.. Ze is er trouwens best wel nuchter overgegaan..(mijn ex). Leg de linken maar.

Was dat een voorspellend iets? Ik zeg van wel. Al weet ik niet van wie ik het gehoord heb!


Zijn er trouwens nog mensen die wat meemaken in hun woonsten?

Grtz Serge
es
es sep 3 '07
Klinkt inderdaad alsof je je ex gehoord hebt.
Hier is het vrij rustig moet ik zeggen. Alleen viel er net nog iets naast me op de grond, spontaan. Het lag wel vrij los, maar al dagen, dus dat hoeft niets te zijn.
Alleen de lampen knipperen nog, ook als ik ergens anders ben, bv. bij de supermarkt. Het is wel minder frequent.
Ik moet toch weer eens contact opnemen met die vrouw die me een paar maanden terug heeft geholpen hiermee. Ik weet dus dat het mijn vader is, en dat hij hier nog bij mij in huis is, inmiddels al weer 3 jaar. Omdat hij zo eenzaam was en bang heeft hij niet naar het licht durven gaan en is nog hier. Hij schrok enorm toen ik bezig was met uitzoeken wat er aan de hand was en de voorbereidingen trof om hem naar het licht te sturen. Hij schoot in de stress en op een gegeven moment stond de keukentafel onder mijn handen te trillen toen ik de krant erop aan het lezen was.
In overleg met die vrouw besloten om hem voorlopig met rust te laten. We zijn nu een half jaar verder en ik heb er weinig last van. Vraag me alleen af hoe het gaat. Het voelt wel rustig moet ik zeggen, maar hij is hier volgens mij nog wel. Verder niets bijzonders te melden hierover.

Esther
JPM
JPM jan 21 '08
Bijna een half jaar later, en mijn relatie wordt met de maand intenser..

Hoe gaat het met de knipperende lampen? Heb je nog iets ondernomen om je vader naar het licht te doen laten gaan?

Vergeet niet dat wanneer een entiteit blijft hangen hij/zij de energie van de mensen afneemt en zelf weinig energie zal opnemen. Hierdoor voelt de entiteit zich minder sterk en dus wat wij voelen 'down'.

Het is dus van belang dat overledenen heen gaan. Wat daarom geen definitief afscheid dient te betekenen!


Groetjes, Serge
Acheliah
Acheliah jan 22 '08
Ik maak veel foto's van alles en als ik cindy mijn hond fotograveer zie ik altijd bolletjes wat ik bij andere foto's bijna nooit zie wat kan dat dan betekenen.

Liefs Dieneke
es
es jan 22 '08
Hoi Serge,

ik heb die vrouw een aantal maanden geleden hier in huis gehad, en we hebben mijn vader gedeeltelijk weg. Op het moment dat ik jouw berichtje lees ging er weer een tik door de kast van de computer hier, haha, hij leest dus mee. Het gaat stukken beter, is weer veel rustiger, het knipperen is heftiger geweest, is nu ook minder. Ik zit even in een aanloop en voorbereiding op een drukke periode, dus ik onderneem nu even niets.
En ja, het is geen definitief afscheid, ik weet het! Heb een tijdje terug over mijn vader gedroomd, we hebben een soort van gesprek gehad, maar wat mij vooral opviel was dat ik hem enthousiast om de nek vloog en blij was om hem te zien. Dat was een deel van mij waar ik blijkbaar geen controle over heb, hahaha, want dat is iets wat ik dus normaal gesproken nooit zo zou doen. Het lijkt me een goed teken, het ging ook goed met hem, hij was druk bezig met allerlei onderhoudsklusjes. Hij had zo'n bak met ripties op schoot, van die plastic strips waar je iets mee kan vastzetten.
Tak, daar ging de kast weer. Eind februari wordt het weer rustiger, dan ga ik die vrouw weer bellen.
Bedankt voor het vragen!!
JPM
JPM mrt 2 '08
 Origineel bericht van: es
Hoi Serge,

ik heb die vrouw een aantal maanden geleden hier in huis gehad, en we hebben mijn vader gedeeltelijk weg. Op het moment dat ik jouw berichtje lees ging er weer een tik door de kast van de computer hier, haha, hij leest dus mee. Het gaat stukken beter, is weer veel rustiger, het knipperen is heftiger geweest, is nu ook minder. Ik zit even in een aanloop en voorbereiding op een drukke periode, dus ik onderneem nu even niets.
En ja, het is geen definitief afscheid, ik weet het! Heb een tijdje terug over mijn vader gedroomd, we hebben een soort van gesprek gehad, maar wat mij vooral opviel was dat ik hem enthousiast om de nek vloog en blij was om hem te zien. Dat was een deel van mij waar ik blijkbaar geen controle over heb, hahaha, want dat is iets wat ik dus normaal gesproken nooit zo zou doen. Het lijkt me een goed teken, het ging ook goed met hem, hij was druk bezig met allerlei onderhoudsklusjes. Hij had zo'n bak met ripties op schoot, van die plastic strips waar je iets mee kan vastzetten.
Tak, daar ging de kast weer. Eind februari wordt het weer rustiger, dan ga ik die vrouw weer bellen.
Bedankt voor het vragen!!


Een heel late reactie, tof dat je pa je soms nog komt opzoeken. Je zei dat hij gedeeltelijk weg was, hoe bedoel je dat dan? Of een geest is buiten, of hij is er nog. Maar met één been binnen en buiten, dat kan ik mij moeilijk inbeelden.

Wat mij dan logischer lijkt is dat je pa je regelmatig komt bezoeken, en dat is dan niet bepaald blijven hangen, toch?

Heb je ondertussen nog contact gehad met die mevrouw? Heeft ze nog wat vorderingen gemaakt?

Grtz Serge
es
es mrt 3 '08
Hoi Serge, nee, wat ik begreep is dat een deel nog hier is.
Er wordt hier nog volop met lichten geknipperd en gekraakt en getikt.
Ik negeer het zoveel mogelijk. Verder geen contact met die vrouw gehad. Ik heb gevraagd of het geknipper etc. kan ophouden voor een jaartje, maar nee, het gaat lekker door.
Maar een ziel kan op meerdere plaatsen tegelijk zijn heb ik begrepen. Zo kan een ziel ook gedeeltelijk incarneren, en een deel kan boven blijven. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar dat heb ik begrepen van verschillende mensen! (Ik hoor het Char wel eens zeggen, en ik heb ook gehoord dat een deel van mijn overleden dochter in mijn jongste dochter zit.)
Heidelroos
Heidelroos mrt 12 '08
Mooi neergeschreven...

Ik doe altijd liefde sturen...
We wonen op het werk nu in een pand, wat volgens mij behoorlijk 'druk' is....

Ik mag van mijn leidinggevende binnenkort de zolder op en even wat vriendelijkheid en rust sturen naar de drukte daar...

Prachtige energiebollen (die ik niet alleen op camera detecteer maar ook met blote oog zie)

Ik heb er zin in..
Oh, 's nachts heb ik in dat huis heel sterk het 'bekeken' worden gevoel en ontwijk ik blikken met mijzelf in ramen en spiegels..
Ik voel dat ik ze daar tegen ga komen..

Vreemed hé
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki