Het blijkt zo te zijn dat iedere 7 jaar alle cellen in ons lichaam zijn vervangen door nieuwe cellen. Hoewel ik niet helemaal zeker weet of dit ook echt zo is, vindt er wel degelijk een verandering plaats wanneer een mens de volgende fase van 7 jaar in gaat. Hoewel het toch best lastig is om hier duidelijk informatie te vinden, probeer ik dit onderwerp toch aan te vullen. Heb je dus ook nog een aanvulling, reageer dan, en ik voeg het toe.
De volgende fases zijn er bekend:
Eerste periode van 7 jaar: 0 tot 7 jaar:
In de eerste zeven jaren van ons bestaan ligt er een belangrijk accent op de fysieke ontwikkeling en de daarbij behorende gezondheid. De primaire gewoonten worden gevormd en zijn o.a. in de eerste laag van de aura te lezen, de zgn. fysieke- of gezondheidslaag.
Tweede periode van 7 jaar: 7 tot 14 jaar:
In de tweede fase van ons bestaan ligt er meer accent op emotionele ontwikkeling. De grondpatronen en gewoonten op emotioneel terrein zijn derhalve in de tweede laag van de aura waarneembaar.
Derde periode van 7 jaar: 14 tot 21 jaar:
In de derde fase houdt de mens zich bezig met de vraag: ”žWie ben ik?" en komt de ontwikkeling van het individu tot stand. Deze laag wordt de mentale laag genoemd.
Ook vond ik deze lijst:
1e chakra: 1e-7e levensjaar:
oorspronkelijke levensenergie, oervertrouwen, relatie met de aarde en met de materiële wereld, stabiliteit, doorzettingsvermogen.
2e chakra: 8e-14e levensjaar:
oorspronkelijke gevoelens, met het leven meestromen, zinnelijkheid, erotiek, creativiteit, zich verbazen en enthousiasme.
3e chakra: 15e-21e levensjaar:
ontplooiing van de persoonlijkheid, verwerken van gevoelens en belevenissen, vorm geven aan het bestaan, invloed en macht, kracht en volheid, wijsheid die uit ervaring voortkomt.
4e chakra: 22e-28e levensjaar:
ontplooiing van de hartkwaliteiten, liefde, medeleven, met elkaar delen, met het hart erbij zijn, onbaatzuchtigheid, overgave, genezing.
5e chakra: 29e-35e levensjaar:
communicatie, creatieve zelfexpressie, openlijkheid, uitgestrektheid, onafhankelijkheid, inspiratie, toegang tot de fijnere vlakken van het bestaan.
6e chakra: 36e-42e levensjaar:
inzichtfuncties, intuïtie, ontwikkeling van de innerlijke zintuigen, geesteskracht, wilsprojectie, manifestatie.
7e chakra: 43e-49e levensjaar:
voleindiging, hoogste inzicht door de directe innerlijke beschouwing, vereniging met al het bestaan, universeel bewustzijn.
1e chakra: 50e-56e levensjaar:
oorspronkelijke levensenergie, oervertrouwen, relatie met de aarde en met de materiële wereld, stabiliteit, doorzettingsvermogen.
2e chakra: 57e-63e levensjaar:
oorspronkelijke gevoelens, met het leven meestromen, zinnelijkheid, erotiek, creativiteit, zich verbazen en enthousiasme.
3e chakra: 64e-70e levensjaar:
ontplooiing van de persoonlijkheid, verwerken van gevoelens en belevenissen, vorm geven aan het bestaan, invloed en macht, kracht en volheid, wijsheid die uit ervaring voortkomt.
4e chakra: 71e-77e levensjaar:
ontplooiing van de hartkwaliteiten, liefde, medeleven, met elkaar delen, met het hart erbij zijn, onbaatzuchtigheid, overgave, genezing.
5e chakra: 78e-84e levensjaar:
communicatie, creatieve zelfexpressie, openlijkheid, uitgestrektheid, onafhankelijkheid, inspiratie, toegang tot de fijnere vlakken van het bestaan.
6e chakra: 85e-91e levensjaar:
inzichtfuncties, intuïtie, ontwikkeling van de innerlijke zintuigen, geesteskracht, wilsprojectie, manifestatie.
7e chakra: 92e-98e levensjaar:
voleindiging, hoogste inzicht door de directe innerlijke beschouwing, vereniging met al het bestaan, universeel bewustzijn.