Loading...
nl

De 7 jaren levensperiodes van een mensenleven

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 2 '07
Het blijkt zo te zijn dat iedere 7 jaar alle cellen in ons lichaam zijn vervangen door nieuwe cellen. Hoewel ik niet helemaal zeker weet of dit ook echt zo is, vindt er wel degelijk een verandering plaats wanneer een mens de volgende fase van 7 jaar in gaat. Hoewel het toch best lastig is om hier duidelijk informatie te vinden, probeer ik dit onderwerp toch aan te vullen. Heb je dus ook nog een aanvulling, reageer dan, en ik voeg het toe.

De volgende fases zijn er bekend:
Eerste periode van 7 jaar: 0 tot 7 jaar:
In de eerste zeven jaren van ons bestaan ligt er een belangrijk accent op de fysieke ontwikkeling en de daarbij behorende gezondheid. De primaire gewoonten worden gevormd en zijn o.a. in de eerste laag van de aura te lezen, de zgn. fysieke- of gezondheidslaag.

Tweede periode van 7 jaar: 7 tot 14 jaar:
In de tweede fase van ons bestaan ligt er meer accent op emotionele ontwikkeling. De grondpatronen en gewoonten op emotioneel terrein zijn derhalve in de tweede laag van de aura waarneembaar.

Derde periode van 7 jaar: 14 tot 21 jaar:
In de derde fase houdt de mens zich bezig met de vraag: ”žWie ben ik?" en komt de ontwikkeling van het individu tot stand. Deze laag wordt de mentale laag genoemd.


Ook vond ik deze lijst:

1e chakra: 1e-7e levensjaar:
oorspronkelijke levensenergie, oervertrouwen, relatie met de aarde en met de materiële wereld, stabiliteit, doorzettingsvermogen.

2e chakra: 8e-14e levensjaar:
oorspronkelijke gevoelens, met het leven meestromen, zinnelijkheid, erotiek, creativiteit, zich verbazen en enthousiasme.

3e chakra: 15e-21e levensjaar:
ontplooiing van de persoonlijkheid, verwerken van gevoelens en belevenissen, vorm geven aan het bestaan, invloed en macht, kracht en volheid, wijsheid die uit ervaring voortkomt.

4e chakra: 22e-28e levensjaar:
ontplooiing van de hartkwaliteiten, liefde, medeleven, met elkaar delen, met het hart erbij zijn, onbaatzuchtigheid, overgave, genezing.

5e chakra: 29e-35e levensjaar:
communicatie, creatieve zelfexpressie, openlijkheid, uitgestrektheid, onafhankelijkheid, inspiratie, toegang tot de fijnere vlakken van het bestaan.

6e chakra: 36e-42e levensjaar:
inzichtfuncties, intuïtie, ontwikkeling van de innerlijke zintuigen, geesteskracht, wilsprojectie, manifestatie.

7e chakra: 43e-49e levensjaar:
voleindiging, hoogste inzicht door de directe innerlijke beschouwing, vereniging met al het bestaan, universeel bewustzijn.

1e chakra: 50e-56e levensjaar:
oorspronkelijke levensenergie, oervertrouwen, relatie met de aarde en met de materiële wereld, stabiliteit, doorzettingsvermogen.

2e chakra: 57e-63e levensjaar:
oorspronkelijke gevoelens, met het leven meestromen, zinnelijkheid, erotiek, creativiteit, zich verbazen en enthousiasme.

3e chakra: 64e-70e levensjaar:
ontplooiing van de persoonlijkheid, verwerken van gevoelens en belevenissen, vorm geven aan het bestaan, invloed en macht, kracht en volheid, wijsheid die uit ervaring voortkomt.

4e chakra: 71e-77e levensjaar:
ontplooiing van de hartkwaliteiten, liefde, medeleven, met elkaar delen, met het hart erbij zijn, onbaatzuchtigheid, overgave, genezing.

5e chakra: 78e-84e levensjaar:
communicatie, creatieve zelfexpressie, openlijkheid, uitgestrektheid, onafhankelijkheid, inspiratie, toegang tot de fijnere vlakken van het bestaan.

6e chakra: 85e-91e levensjaar:
inzichtfuncties, intuïtie, ontwikkeling van de innerlijke zintuigen, geesteskracht, wilsprojectie, manifestatie.

7e chakra: 92e-98e levensjaar:
voleindiging, hoogste inzicht door de directe innerlijke beschouwing, vereniging met al het bestaan, universeel bewustzijn.
Delen:
????
???? apr 2 '07
Als je het zo bekijkt begin je met je 50ste levensjaar weer opnieuw :)
Heb ik nog wel even te gaan.

Ik denk ook wel dat hier iets in zit. Zo is het volgens mij al langer bekend dat het fysieke lichaam iedere 7 jaar vernieuwd is. En alles in de fysieke wereld heeft een geestelijke tegenhanger dus zal dit met je geest ook zo zijn.
Ik zal eens kijken of ik hier ook iets over kan vinden, Nims.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 2 '07
Ik heb het zelf heel duidelijk gemerkt toen ik 28 werd. Het is heel raar maar van de 1 op de andere dag ben ik allergisch voor Chocola en Noten. Drink ik bijna geen koffie meer, neem ik geen melk meer en ben ik verslaafd aan thee. Ik kan het niet goed verklaren, behalve met het feit dat ik 28 was geworden en ik rond dat tijdstip zo'n verandering ervoer. Misschien dat meer mensen zich iets herinneren van rond deze "magische" leeftijdsgrensen?
????
???? apr 2 '07
Bij mij was het eerder het geval. Vanaf mijn 14 werd ik ineens intolerant voor veel voedings middelen en daar was ik op mijn 21 jaar vanaf.
Acheliah
Acheliah apr 3 '07
Ik ben in 2004 na een zwangerschap ineens allergisch geworden voor hazelnoten, walnoten ik denk alle soorten noten en fruit appels, peren behalve bananen en sinaasappelen vindt het verschrikkelijk want ik eet graag een appel en peren

NiMS ben jij al 28 jaar zou je echt niet zeggen flikker bekand van mijn stoel Hahaha

Liefs Dieneke
Debiorah
Debiorah apr 3 '07
Ik denk wel dat hier waarheid inzit. Ik kan me aardig vinden in de 1e paar periodes, ik ben nu 22. Het meest opvallende van het laatste jaar is dat mijn gezich veranderd is. Iedereen die ik tegenkom en die mij kent zegt dat ik zo'n rust uitstraal. Mijn gezicht is niet meer gespannen en geeft een gelukkige tevreden indruk. Ik had dit zelf niet echt in de gaten maar had wel de indruk dat mijn gezicht veranderde.
Wat betreft die allergie is er bij mij 1 ding veranderd, ik ben niet meer allergisch voor koemelk. Ik zat als baby op de Soja want al het andere kon ik niet tegen. Wel ben ik nog steeds allergisch voor heel veel medicijnen, en helaas ook nog heftig.

Ook heb ik ongeveer vanaf mijn 13e ontdekt dat ik eten lekker vind. dIt loopt niet helemaal gelijk met de periodes maar ik at vroeger echt niks, ik lustte niks en wilde niks, ook geen snoep. Nu geniet ik dubbel zoveel van mijn eten! ;)
Ik denk ook dat deze periode wel op mij slaat, te minste het voelt wel zo.
4e chakra: 22e-28e levensjaar:
ontplooiing van de hartkwaliteiten, liefde, medeleven, met elkaar delen, met het hart erbij zijn, onbaatzuchtigheid, overgave, genezing.
Anne
Anne apr 3 '07
Ik had al vanaf kleins aan last van astma de dokter zei dat het nooit weg kon gaan en dat ik er altijd last van zal hebben. Ik heb vroeger heel vaak naar het ziekenhuis gemoeten om steeds andere medicijnen te testen die beter voor mij zouden zijn. Nu ben ik 20 en sinds een paar jaar hoef ik niet elke dag meer medicijnen in te nemen ik hoef ze nooit meer te gebruiken de dokter zei dat ik er een soort van ben overheen gegroeid. Het blijft wel in me lichaam zitten maar uit zich door alergieen bijv in de zomer te lang in de zon krijg ik rode vlekken op me armen zonnealergie.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 4 '07
Ik heb ook van mijn 7e tot mijn 14e last gehad van een huistofmeit allergie. Maar daar ben ik nu eigenlijk wel vanaf. Ik heb geen medicijnen meer nodig. Grappig zeg :).
Acheliah
Acheliah apr 4 '07
Ik heb daar ook vreselijk last van ik kreeg het op mijn 4de jaar astma en ik heb hooikoorts, zonne allergie, noten en fruit allergie, behoorlijke allergie voor stof en huisstofmijt en ik ben al oud en kom er nooit meer vanaf :S:S:S

Liefs Dieneke
Anne
Anne apr 4 '07
Volgens mij hebben veel mensen last van allergieen
Ook veel mensen hebben astma...
Mimi*
Mimi* apr 5 '07
Ja best veel mensen als je het zo bekijkt. Ik heb tot nu toe nog geen last van allergieen ;)
Acheliah
Acheliah apr 5 '07
Wees maar blij want leuk is anders

Liefs Dieneke
Serenity
Serenity feb 1 '11
Jeempie wat een leuke lijst is dit zeg!
Maar het lijkt inderdaad alsof je vanaf je 50ste weer over nieuwe begint.... of ervaar je het anders op bijvoorbeeld een dieper vlak?
Bij mijn leeftijd staat inderdaad de dingen waar ik nu mee bezig ben.

En grappig is dat ik me altijd vanaf mijn jeugd al aangetrokken voelden tot mensen vanaf een jaartje of 30tig.
Als ik dit zo lees snap ik waarom, vanaf die leeftijd begin je te te handelen met een verstandig hart denk ik... althans de meesten dan!! ^^
Het is een bepaalden rust die sommige mensen hebben en soms de met een wat ervarener ziel oftewel een 'oude' ziel al vanaf jongs af aan hebben.

Maar ik doel nu op gedrag en niet op cel niveau alhoewel het mezelf niets zal verbazen dat dit daadwerkelijk zo is, eigenlijk....
L'arbre de vie
L'arbre de vie feb 1 '11
Wat een goed 'overview' laugh

Maar hoezo stopt het bij 98 nims;)

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '11
Inderdaad, het is de verdieping. Ik heb geen lijst die verder loopt dan 98 smile. Misschien ben je dan wel uitgeleerd en mag je gaan genieten tonguewink
Serenity
Serenity feb 2 '11
De volgende fases zijn er bekend:
Eerste periode van 7 jaar: 98 tot 105 jaar:
In de eerste zeven jaren van ons bestaan ligt er een belangrijk accent op de fysieke ontwikkeling en de daarbij behorende gezondheid. De primaire gewoonten worden gevormd en zijn o.a. in de eerste laag van de aura te lezen, de zgn. fysieke- of gezondheidslaag.

Tweede periode van 7 jaar: 112 tot 119 jaar:
In de tweede fase van ons bestaan ligt er meer accent op emotionele ontwikkeling. De grondpatronen en gewoonten op emotioneel terrein zijn derhalve in de tweede laag van de aura waarneembaar.

Derde periode van 7 jaar: 126 tot 133 jaar:
In de derde fase houdt de mens zich bezig met de vraag: ”žWie ben ik?" en komt de ontwikkeling van het individu tot stand. Deze laag wordt de mentale laag genoe
md.


Je lichaam vervalt toch?
Je cellen zijn gebruikt en uitgeput ze zeggen toch hoe ouder je word hoe kindser je wéér word... toch?
De mens is vergeetachtig dus je moet je kennis blijven oefenen om maar up to date te blijven, althans dat denk ik dan. *grinnik.*
En hoe meer jij je hersenen train hoe beter de conditie van je hersenen zijn.... logisch lijkt mij.
Waneer je sport train je je spieren en ben je in goede conditie waneer je niet meer sport dan verslappen de (meestal uitgerekte) spieren.
Je ziet toch wel met menen die met pensioen gaan waneer men thuis gaat zitten en niet meer echt met de mensen bezig is en niet meer echt met het lichaam aan de gang is en niet meer echt zijn hersenen laat werken..dan word plots zo'n persoon heel snel oud in een korte perioden .
Mensen die actief blijven en hun hersenen prikkelen door op reis of avontuur te gaan blijven vaker fitter en vitaler de levens kwaliteit is een stuk meer aangenamer.
Bij gereken in het lichaam of geest of natuurlijk de combinatie ervan kan je ook wel bij de pakken erbij gaan zitten maar dat schiet niet op je intelligentie word niet meer uitgedaagd en dan stomp je een beetje af en daar word niemand al te vrolijk van. ^^
Misschien kan je het beste doen, wat je nog kan doen .
Want meer dan je best doen kan niet.... dit doet me denken aan een uitspraak.
'Ik doe mijn best en god doet de rest!'
Mooi is die hé!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki