Loading...
nl

Betoog Nieuwetijdskinderen & pedagogie

Debiorah
Debiorah aug 13 '07
Dankjewel voor je mooie reactie Ster van de Zee. Ik ben al blij als ik met mijn betoog iemand kan raken en aan het denken zet. Elk klein sprankje draagt bij aan het collectieve bewustzijn! Ik weet ook dat ik de muren waar je over spreekt tegen zal komen, eigenlijk kom ik ze al veel tegen in mijn opleiding. Dit weerhoud mij er echter niet van om uit te dragen waar ik voor sta en door te gaan met waarin ik geloof. Het is misschien niet de makkelijkste weg maar ongetwijfeld een waar ik veel van kan leren.

Ik herken veel van wat je noemt ondanks dat ik nog niet de ervaring bezit die jij hebt kan ik me er heel goed in vinden. Ik vraag me regelmatig af hoe het toch komt dat kinderen een vreemd zelfbeeld hebben. Vaak kom ik dan toch uit bij de invloeden van de omgeving, ouders, sociale contacten, media en de staat. Elk hiervan wil het kind op een bepaalde manier beinvloeden en er word nog te weinig gekeken naar ieder uniek kind en zijn krachten. Er zijn in onze maatschappij nu eenmaal veel regels waaraan een mens wordt geacht zich te houden, dit geldt ook voor kinderen. Ik hoop op mijn manier een stukje kan bijdragen aan het geluk van mensen en de wereld.

@Nims: Dat vind ik een eer, dankjewel Nims! ;)
mause
mause aug 14 '07
hoi ster van de zee,

het is ook inderdaad ontzettend mooi om dat te zien. inmiddels is ze 1,5 jaar geweest. lopen wil ze nog niet. wel aan twee handjes maar niet los. maar houten puzzels zet ze zo in elkaar. 1x kijken en ze weet het. verder begint ze echt de oren van je hoofd te kletsen en maakt daarbij al zinnetjes. ook zingt ze de eerste 2,5 zin van poesje miauw. lig je echt in een deuk. dus dat zit wel goed.

hoi deboriah,

dat je er mee bezig bent maakt al een verschil. je zet mensen aan het denken en dat draagt al bij aan verandering. ik vind het knap hoor.

liefs maureen
Puc
Puc aug 14 '07

Goed dat dit onderwerp af en toe weer onder de aandacht gebracht worden. Ikzelf herken ook als ouder veel in mijn zoektocht naar waarom mijn kinderen zijn zoals ze zijn.

Ik had het nog niet gezegd, maar het is idd een goed stuk en ook prettig qua lengte. Een algemene 'korte' samenvatting is moeilijk te vinden, zonder dat je toch weer een heleboel aspecten mist.

Ik wil jullie nog even wijzen om één van die vele boeken over Nieuwetijdskinderen van Carla Muijssert (dito titel). Zij is medeoprichtster/lid van het Platfom Nieuwetijdskinderen. Zonder het spirituele te vergeten is dit vooral een prettig boek, omdat het vooral vanuit het kind verteld hoe deze de wereld omzich heen ervaart.

Een aanrader dus!

Veel ervaringsverhalen van kinderen en mooie teksten over het nieuwetijdse bewustzijn. Ik zal er eens wat stukjes van inscannen en toevoegen aan deze site.

Overigens, ik probeerde laatst bij het blad "Ouders van Nu" aan te kaarten om artikelen over (ervaringen van ouders met) nieuwetijdse kinderen te laten plaatsen.

Weten jullie of dit al eerder gebeurd is in main-stream bladen?
Zijn er nog ideeen om zoiets een extra stimulans te geven.
(om maar voorbij die vriendelijke dank u wel voor uw verhaal reactie te komen...)

Grtz, Puc
ster van de zee
ster van de zee aug 14 '07
Hoi Puc,
Ik ben trouwe lezer van diverse magazines. Waaronder de Happinez, Psychologie, Opzij en J/M.. In veel bladen komt het onderwerp steeds vaker naar voren.. Op het forum van Nieuwetijdskinderen zijn ook een tijdje terug schrijvers gevraagd om hun verhaal op te schrijven. Er komt dus steeds meer aandacht voor de nieuwe en oudere nieuwetijdskinderen.
Het boek dat je beschrijft heb ik, maar er zijn er veel meer!
Wat ik merk binnen het onderwijs is dat het als uitgekauwd onderwerp wordt gezien. Terwijl juist in de afgelopen vijf jaar de signalen steeds duidelijker worden. Als je het systeem wilt veranderen zal je vanuit diverse richtingen moeten gaan werken denk ik. Maar het mooiste is het niet op te leggen maar mensen het te laten ervaren en te laten zien wat er gaande is..

Nog heel veel muren.. en nog meer liefde ...
Liefs, StervdZee
Puc
Puc aug 18 '07
Hoi Ster,
Ik vertrouw er ook op dat dit onderwerp wel een vlucht zal nemen in de mainstream bladen. (Happinez vind ik ook een erg goed blad, maar het wordt niet gelezen die helemaal niks weten van het onderwerp.

Waarschijnlijk heeft het nieuetijdse iets te vroeg gepiekt, en richt het zich alleen om de 'probleem' situaties die het gevolg zijn van het onderwijzen van nieuwetijdsen.
Dat is ook niet erg, want dan heeft het in ieder geval al wortels binnen de fundering van het onderwijs.

Grts, Puc
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki