Dankjewel voor je mooie reactie Ster van de Zee. Ik ben al blij als ik met mijn betoog iemand kan raken en aan het denken zet. Elk klein sprankje draagt bij aan het collectieve bewustzijn! Ik weet ook dat ik de muren waar je over spreekt tegen zal komen, eigenlijk kom ik ze al veel tegen in mijn opleiding. Dit weerhoud mij er echter niet van om uit te dragen waar ik voor sta en door te gaan met waarin ik geloof. Het is misschien niet de makkelijkste weg maar ongetwijfeld een waar ik veel van kan leren.
Ik herken veel van wat je noemt ondanks dat ik nog niet de ervaring bezit die jij hebt kan ik me er heel goed in vinden. Ik vraag me regelmatig af hoe het toch komt dat kinderen een vreemd zelfbeeld hebben. Vaak kom ik dan toch uit bij de invloeden van de omgeving, ouders, sociale contacten, media en de staat. Elk hiervan wil het kind op een bepaalde manier beinvloeden en er word nog te weinig gekeken naar ieder uniek kind en zijn krachten. Er zijn in onze maatschappij nu eenmaal veel regels waaraan een mens wordt geacht zich te houden, dit geldt ook voor kinderen. Ik hoop op mijn manier een stukje kan bijdragen aan het geluk van mensen en de wereld.
@Nims: Dat vind ik een eer, dankjewel Nims!