Loading...
nl

Levendige geestige huizen

JPM
JPM jun 3 '07
Hey iedereen

Ik las in een ander topic hier op dit deelforum over schreeuwend geesten, toen kwamen heel wat toen-nog(voornamelijk)onplaatsbare herinneringen naar boven.

Zal ik even mijn evaringen op tafel werpen, voor wat het waard is!

Ik hoorde in mijn vorige huizen wel altijd iets. Nu dat ik verhuisd ben naar een appartement heb ik er geen last van, hier zijn er ook wel geesten aanwezig - ik voel ze, ik kan ze zelfs localiseren - maar ik heb ze hier nog niet gehoord laat staan echt zeker van geweest dat ik ze ooit gezien heb.

Maargoed, in mijn eerste huis waren er heel veel geesten. Ik zei vroeger als klein kind altijd verontrust tegen mijn ouders dat ik gelijk op de trap mensen hoorde stappen/marcheren. Het huis was al rond de 100 jaar oud, en uiteraard zal er daar wel het één en ander van activiteit geweest zijn. Ik noemde het 'de soldaten die stapten' want het leek gelijk een marche van meerdere individuen.

Ik ben rond mijn 12e levensjaar verhuisd van mijn kleine kamer naar de grote open zolder. Ik had daar vaak momenten dat ik mijn adem inhield omdat ik schrik had, ik verstijfde voor iets, maar besefte toen nog niet waarvoor. Dat doe ik nu wel - nu ik erover schrijf.

Ik voelde toen ook regelmatig dat ik bekeken werd van linksboven mijn televisiescherm. Soms sprong mijn radio mega hard aan (dat was ik helemaal vergeten!).

Verder had ik op die grote zolderkamer ook zo'n lampen-net van zo'n 2 draden waar er spots aan hingen, en plots begonnen die heen en weer te bewegen. Toen ben ik beginnen schreeuwen alsof mijn leven ervanaf hing, en weggelopen naar de benedenverdieping. Mijn ouders en een spirituele vriendin die daar was gingen toen mee, maar concludeerden dat het om een teveel aan energie hing dat iedere puber in zich mee draagt. Ik daarintegen blijf het tegendeel denken en ben ervan overtuigd dat dat door een geest in beweging werd gezet.


Laten we terug even een kleine sprong in het verleden maken. Mijn ouders gingen regelmatig gaan eten en ik bleef toen thuis (leeftijd: +- 10 jaar). Vanaf dat ze de deur dicht deden, en wegreden ging ik onmiddelijk naar de keuken en nam ik één van de scherpste messen uit de lade. En ging toen terug met het mes voor tv zitten. Regelmatig keek ik opzij, want ik voelde dat ik bekeken werd.

Soms moest ik de katten binnen of buiten laten (zodat ze via een redelijk lange gang naar de tuin konden lopen). Die deur was altijd op slot met een schuifgrendel - die voor mij gelijk stond aan bescherming. Ik stond altijd klaar om de deur met veel geweld terug dicht te krijgen nadat de kat binnen of buiten was, want ik voelde me ook door die gang bekeken!

Toen mijn ouders dan eindelijk thuis kwamen, amper 2uur een half later was ik net in slaap gesukkeld door de vermoeidheid van constant attent en gestresseerd te zijn.
Delen:
JPM
JPM jun 3 '07
Voor het leesgemak heb ik het in 2 delen opgesplitst.

Ik zal nu vertellen hoe ik sommige geestige zaken ervaarde in mijn 2e huis (van 14 t/m 18 jaar).

Het was een huis van moslims, voor wat het waard kan zijn. In mijn kamer, op de 2e verdieping rook ik al snel een sigarettengeur. Alé ja, best te vergelijken met een asbakgeur vol met peuken.

Het rare aan deze zaak was wel dat ik het slechts op een bepaalde plaats in mijn kamer kon ruiken. Altijd aan de kant van mijn hoofdeind, maximaal zo'n 60 cm van de muur verwijderd, en dat op slechts 1,5meter breedte. Altijd op dezelfde plaats. Wel kwam en ging deze geur.

Ik ben toen vaak op onderzoek uit gegaan: waren er gaten in de muur, rook ik het ergens anders tegen die muur, ligt er iets onder mijn bed, is mijn venster open geweest,.. Niets gevonden en mijn vader stond er sceptisch tegenover.

Dit is gedurende maanden gebleven en op den duur sprak ik tegen wat het ook mocht wezen. Vraag me niet meer wat ik vroeg of zei, ik ben het zelf allemaal al vergeten.
Op een dag, 2 jaar later rook ik die geur op de benedenverdieping, juist naast mijn computer waar ik toen aan zat. Ik riep er mijn pa bij, en die rook hetzelfde wat ik altijd al gerookt had, op diezelfde afstanden (+-60cm bij 150cm).

Ik moet er wel bij zeggen dat als ik in contact heb gestaan met een geest dat ik dan heel snel daarna moet gaan plassen. Ik ging dus na dat meegemaakt te hebben dringend naar toilet, en ruik het plots daar! het was verdwenen van bij mijn pc. Alsof het me achtervolgde, en zei in mezelf van ga weg. Het is van de ene dag op de ander gestopt.

Tot daar mijn peuken-verhaal.


Ik heb me heel vaak bekeken gevoeld in dat huis, maar zeker niet door slechte entiteiten.
Zo zat ik op een dag gewoon 's nachts op mijn pc te zoeken naar geestenfoto's samen met een vriendin. Plots voelde ik rillingen, mijn eerste rillingen en voelde me bekeken langs opzij en achter mij. Ik besloot heel snel af te sluiten en naar mijn kamer toe te keren. Ik draaide me om en keek naar de trap en verschoot zoals ik nog nooit gedaan had. Ik had namelijk 2 schimmen gezien van hoofden die aan het einde van mijn trap (dicht tegen het plafond) naar mij keken.

In de trappengang voelde ik me altijd bekeken. Ik liep dan letterlijk ook altijd naar boven. Op een dag kwam ik bijna in mijn kamer toe, waarvan de deur net na de trap was (om mijn kamer in te gaan stond je dus nog op de trap). Tot op 2 treden van mijn deur stond ik, en hoorde plots naast mij schreeuwen. Ik sprong mijn kamer in, smeet de deur dicht en deed het licht aan. Roepen hoorde er deze keer opnieuw bij! Dit heb ik slechts 1x meegemaakt, iets of wat horen spreken/roepen.


In die kamer had ik verder ook nog een entiteit die mij regelmatig bekeek van bij mijn tv. Altijd links boven mijn scherm. Daar had ik geen last van, het verontruste me niet - ik liet het dan maar begaan.

Tot daar mijn ervaringen in dat huis, waar ik slechts een kleine 4 jaar gewoond heb.


Mijn laatste woonst, mijn huidig appartement is redelijk actief, maar minder dan de 2 vorige woonsten.
Ik merk geesten op, kan ze localiseren maar daar blijft het bij. Ik probeer contact te leggen, soms vraag ik ze wat ze komen doen, soms verwelkom ik ze en soms vraag ik ze ook te gaan. Ik amuseer me er voornamelijk mee omdat mijn jongste kat (nog maar 6/7 maanden jong) ze uiteraard kan zien, en er soms mee speelt (ze springt er dan naar, of loopt erachter). Ze bekijkt ze ook vaak, en zo helpt mijn kat mijn zintuigen aan te scherpen.


Ik hoop dat ik door deze ervaringen neer te schrijven, eventueel nog enkele zaken zou kunnen plaatsen/beseffen en dat het uiteraard nog andere mensen kan helpen of dingen kan bijleren.


Bedankt om dit alles gelezen te hebben!
Als er nog vragen zijn: shoot


Groetjes, Serge
admin
admin jun 5 '07
Ik ben blij met je verhaal, het haalt voor mij veel dingen naar boven die ik eigenlijk was vergeten.
Een hele tijd heb ik mij niets van mijn jeugd kunnen herinneren, net of er een flesje typex in mijn brein was leegelopen ;)
Langzaam maar zeker komt er steeds meer terug gelukkig en jouw verhaal hielp mij weer een stukje verder, bedankt!

In mijn 5e huis heb ik een bizarre ervaring gehad.
Mijn ouders hadden uit Thailand een prachtig oud beeld van een godin meegenomen{helaas weet ik niet welke}.Ik heb nooit alleen in huis kunnen zijn met dat beeld en heb regelmatig in de tuin op mijn ouders staan wachten om weer naar binnen te kunnen. Als ik alleen was met dat beeld in huis dan werd ik doodsbang en moest echt naar buiten vluchten, ik zag niets of zo maar werd steeds weer overweldigd door dat gevoel. Heel bizar.
Het was overigens wel een heel mooi beeld.

liefs,
Karin
Acheliah
Acheliah jun 6 '07
Wat is er met dat beeld gebeurd en had alleen jij er last van.

Liefs Dieneke
admin
admin jun 6 '07
Ik heb eigenlijk geen idee wat er met dat beeld gebeurd is, mijn ouders hebben het huis en inboedel verkocht en zijn over de hele wereld aan het reizen.
Ik vermoed dat het beeld ook is verkocht, en ja voor zover ik weet was ik de enige die er last van had.
Ik ben gisteren wel aan het surfen geweest op internet om uit te zoeken welke godin het is geweest, maar helaas zonder resultaat.

@ Serge, wat leuk dat jij dat aan je katje kan zien!
En wat ontzettend leuk dat jij dat als leermomenten ervaart, ik denk zelf ook dat we heel veel van onze huisdieren{en andere dieren} kunnen leren.

liefs,
Karin
Anne
Anne jun 6 '07
Hej Serge,
Ik voel mezelf altijd ook erg bekeken in me kamer..het voelt gewoon over er iemand is of meerdere.
Ik heb gezichten gezien in me kamer en een keer een hand..ik voel heel vaak een tocht over me heen als ik ga slapen.
Mijn lamp knippert heel vaak en 2 keer is mijn tv ineens op een andere zender gegaan.
Mijn kat slaapt altijd bij mij en heel vaak zit ze tegen een muur aan te kijken.

Groetjes aNNe
JPM
JPM jun 6 '07
Ik zou zeggen Anne, dat je er geen schrik voor hoeft te hebben. Als die aanwezigheden je storen, vraag hen dan gewoon om weg te gaan. Ik doe het regelmatig. Als ze toch niet weg willen zeg ik het kordater in mijn hoofd of vraag ik gewoon aan laten we zeggen de engelen om hen te vragen om weg te gaan.

Wat die tocht betreft, dat zal wellicht energie zijn dat je voelt. Geesten bestaan namelijk enkel uit energie. Je kunt de som op de proef nemen: zet je handen parallel met elkaar, en laat ze langzaam naar elkaar komen. Je zal voelen dat je handpalmen kouder krijgen, en dat kun je soms ook vergelijken met kleine tochtjes.

Ik hoop dat ik je hierdoor geen schrik aanjaag, omdat ze dan heel dicht in je buurt kunnen zijn.


Verder heb ik ook nog gelezen dat je je kunt 'beschermen tegen geesten' door het volgende in gedachten te brengen: je moet inbeelden dat je een zilveren laken (of iets dat groots is) over je heen trekt. En dat werkt. Zilver is namelijk een natuurlijk element, maar wat er verder achter steekt weet ik niet.


Wat dat lampflikkeren betreft, ik heb het heel regelmatig in mijn kamer. En praktisch altijd wanneer ik alleen en op mijn gemak ben.


Wat je tv betreft, ik maak gelijkaardige dingen mee. Ik zette enkele maanden geleden mijn tv uit, ik draai mij om, en plots schiet hij zomaar weer aan. Dat is bij mijn weten slechts 2 keer voorgekomen. Ik lach er dan eens mee. Ik vraag ze dan ook of ze misschien verder tv willen kijken ;-)


@ Karin, katten zijn dieren dat geen besef hebben van hun bestaan. Ze hangen feitelijk tussen de twee werelden waardoor ze contact kunnen hebben met geesten.

Een klein bewijsje hiervan: een kat beseft niet dat als hij voor een spiegel staat, zichzelf ziet. Hij zal er ofwel mee beginnen spelen, ofwel dreigend en territoriaal stellen.

Een aap of vogel daarintegen beseffen wel dat zij zichzelf in de spiegel/water(=weerspiegeling) zien. Om maar even enkele dieren aan elkaar te vergelijken.


Wist je trouwens ook dat katten heel graag negatieve energie hebben, en dat ze daarom vaak op je schoot komen zitten of zich laten aaien? Als ze daarna weg willen, moet je ze wel laten gaan. Ze hebben dan gelijk net-genoeg negatieve energie opgenomen en moeten gaan slapen om het te verwerken.
Daarom slapen katten ook veel. En het grootste pluspunt van allemaal: wij voelen ons kalmer!


Ik moet toegeven dat ik het erg gezellig vind op dit forum.(y)


groetjes, Serge
Anne
Anne jun 6 '07
Serge,
Ik heb dat niet alleen in me kamer dat ik voel dat er iemand aanwezig is maar ook op mijn werk bijv daar zijn ook aantal dingen gebeurd..bijv ik hoorde mijn naam roepen door iemand maar het was geen collega. en dat dan een paar keer achter elkaar.
Heb jij het alleen in huis of ook andere plaatse?
Groetjes aNNe
JPM
JPM jun 6 '07
Ik voel op heel wat plaatsen geesten. Maar het is wel zo dat ik in mijn kamer een rustig jongetje ben.

Ik heb dat ook op openbare plaatsen, ook al zeggen sommige andere mensen die geesten zouden kunnen voelen dat dit niet mogelijk is.

Mag ik je vragen of je schrik hebt voor hun activiteit?
Mimi*
Mimi* jun 7 '07
Ik voel me ook erg bekeken in mijn eigen kamer wat ik overigens niet echt fijn vind.!

Leuke verhalen Serge je hebt zo te horen al veel meegemaakt! ;)
JPM
JPM jun 7 '07
Dit valt best mee, je moet het spreiden over 20 levensjaren. Dan is dat best normaal denk ik als je daar iets of wat voor gevoelig bent.

Ik heb een maat gehad en in z'n huis was er wel iedere dag iets te beleven. Helaas voor hem 8/10 iets negatiefs..
Daar voelde ik me constant bekeken, maar trok er me weinig van aan. Ik zocht ze, maar ze legden geen contact (of ben ik daar nog niet klaar voor..).


Alles gaat en komt met der tijd ;)
Anne
Anne jun 7 '07
Dus je bent in je kamer rustig?? serge...
Ik heb niet echt schrik van dat alles maar soms alleen een enkele keer. ;)
JPM
JPM jun 7 '07
zo nu en dan ;-)
momenteel zit ik midden in den blok en ben ik uiteraard rustig (anders word ik niet serieus genomen als ik zeg dat ik aan het studeren ben :p )
admin
admin jun 7 '07
Dat wist ik niet van katten, negatieve energie? echt waar? Ik heb gemiddeld altijd wel zo'n 5 katten in huis gehad, maar dat wist ik niet. Dus het is niet zo erg als ze bijna nooooit bij mij willen zitten, dat zou dan betekenen dat mijn energie positief aanvoelt toch? :)Lol, heb ik me voor niets druk lopen te maken.

liefs,
Karin
JPM
JPM jun 7 '07
haha, echt waar. Ik zou me er niet druk om maken. Je hebt ook zoiets als afstandelijke katten. Maar als ze je allemaal ontwijken, dan zal het wel een andere reden hebben. Laten we het op je positieve energie houden :p ;-)
admin
admin jun 7 '07
Ho ho, eentje komt wel steeds, maar da's volgens mij alleen maar omdat ik hem steeds achter zijn oortjes kriebel :)
Wat ik wel met veel van mijn katten heb gehad is dat ze juist als ze ziek zijn wél bij mij komen zitten.
Meestal zeg ik dan voor de gein,: oh kom je weer energie aftappen? Dat had ik al wel door, twee jaar terug heb ik een van mijn katten met handoplegging weer beter gekregen nadat hij echt doodziek was van de niesziekte. En bij bevallingen willen ze ook altijd mijn assistentie, ze laten me niet gaan en ik lig dan ook gerusat een hele dag buikjes te masseren en moederkoeken door te knippen. Geweldig om te mogen doen trouwens, ben jij wel eens bij een kattenbevalling geweest? Dat is echt super om mee te maken.

liefs,
Karin
Arne
Arne jun 7 '07
@feileacan: heb anderhalve maand geleden ook een kattenbevalling meegemaakt, echt geweldig.
De kat stond op het punt van bevallen, maar bleef mij maar volgen.
Heb me dus maar naast de mand gezet die we ervoor hadden klaargezet, zodat ze erin bleef :)
Marion
Marion jul 11 '07
Hoi Allemaal

Even een klein stukje over energie in materiele dingen. bv eten of beelden enz. Als er eten gemaakt wordt bv in de chinees gaan we automatisch snel eten omdat het op deze manier is klaargemaakt. Is er eten gemaakt door iemand die ziek is kunnen wij ziek worden door deze energie die in dit eten zit. Zo dus ook met beelden die uit woede of tijdens woede gemaakt worden dit kan op ons energieveld doorwerken. Volg daarom altijd je gevoel als je iets koopt of ergens eet.

Lieve groet
Marion
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 12 '07
Interessant. Maar is dat wel altijd zo? Ook al is iets snel gemaakt, dan kan ik er nog wel van genieten. Ik denk dat het gaat om de intentie van het eten. Wil je eten hebben dat snel klaar is, dan wil je waarschijnlijk ook snel eten. Ik ben het wel met je eens dat sommige energievelden van mensen kunnen blijven hangen en kunnen worden doorgegeven. Toch denk ik eigenlijk meer dat het ermee te maken heeft of je er gevoelig voor bent, of juist niet, dat je dit voelt en ervaart. In de pyramide neem je niets mee, dus eet gewoon lekker in je pyramide ;).
linkie
linkie jul 23 '07
om even terug te komen op het verhaal van serge:

In mijn 3e huis een portiekflat (2002-2006)had ik ook zeer regelmatig dat de TV op een andere zender sprong, in mijn nieuwe huis waar ik nu woon gebeurt dat niet meer....ik heb echter nooi t de relatie gelegd met het feit dat een geest dit zou kunnen doen.
Ik heb nu iets soortgelijks met teletekst.......hij gooit ineens alle teksten door elkaar, waardoor onbegrijpelijke verhalen ontstaan. Uit verschillende teksten worden dan zinnetjes gehaald.
Dit geberut niet altijd hoor, maar zo af en toe.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki