Origineel van sylli:
Het enige dat ik kan zeggen is dat hij wel degelijk voor mijn gevoel gelijk heeft in bepaalde dingen die hij zegt. Maar dit is geen geloof maar een weten.
Maar dat ben ik wel met je eens. Ik weet dat IkBen in bepaalde zaken helemaal gelijk heeft. Daar heb je me ook niet over gehoord.
Het enige waar je mij over hoort is de manier waarop IkBen met zijn kennis omgaat en deze profileert op dit forum. In een normale discussie is er altijd sprak van hoor, en wederhoor. Bij IkBen is er geen sprake van wederhoor. Wat dat betreft is hij een typische ondernemer, die staat op zenden, maar niet op ontvangen.
Ik vind zelf dat IkBen het helemaal niet nodig heeft om op deze manier te communiceren zoals hij deed. Hij bereikt daar alleen maar irritaties mee, en zorgt ervoor dat de mensen niet meer naar hem willen luisteren. Als hij feitelijk was gebleven en ook daadwerkelijk was ingegaan op de feiten die waren gepresenteerd, was deze discussie er nooit geweest.
En aangezien ik ook nog niet alles weet kan ik er gewoon geen ja of nee antwoord op geven.
En dan nog ja hoeft geen nee te betekenen en nee hoeft geen ja te betekenen. De waarheid ligt in het midden.
Dat is ook zo, maar met genuanceerdheid heeft nog nooit iemand de wereld veranderd
. Soms moet je een stelling nemen om bepaalde patronen te doorbreken. Ook al is de stelling zo onjuist als het maar kan zijn. Een goede schipper schroomt dan niet om de koers bij te sturen.
En je andere vraag; of ik wel of niet begrepen wil worden. Als iemand de moeite neemt zichzelf echt te kennen dan zal die ook mijn woorden begrijpen zoals ik ze bedoeld heb.
Maar als mensen zich bij voorbaat al een oordeel over mijn schrijven vormen dan dringt het niet meer door tot waar het begrepen kan worden. En is dit aan mij of is dit aan anderen.
Het is vaak het ego dat in de weg zit van het kunnen begrijpen.
Maar dan geef je dus geen antwoord over je eigen intenties. Ik kan uit jouw reactie een paar conclusies trekken:
-Het maakt je niets uit, het ligt aan de ander om jou te willen begrijpen.
-Je wilt niet begrepen worden.
-Je wilt wel begrepen worden.
-Het maakt je wel iets uit, maar het ligt toch aan de ander.
Kortom, dit is wat ik bedoel met ontwijkende antwoorden als die over jezelf gaan. Ik krijg namelijk geen beeld van wat je nu zelf graag wilt. Ik hoop dat mijn uitleg iets duidelijker is.
Om mijn intenties te verduidelijken:
Ik ben geinteresseerd in de persoon achter de berichten. Wat zijn de intenties van die persoon en waarom zet iemand zich zo neer als deze dat doet. Als ik dit namelijk weet, kan ik de berichten van die persoon veel beter plaatsen, en de daadwerkelijke kennis, scheiden van het ego en identiteit van de persoon die de reactie geeft. Het gaat me dus niet alleen om Wat je schrijft, maar juist om het Waarom je iets schrijft, en Hoe je het schrijft.