Loading...
nl

Goddelijkheid, hoe zit het nu echt.

????
???? mrt 29 '07
Na, de waarheid ligt alijd in het midden. Zolang je in die dualiteit blijft denken zul je nooit tot de zuivere waarheid door kunnen dringen.

Als je zelf geen angst zou hebben om betrapt te worden van onwaarheden dan zou je geen probleem hebben met de vermeende Goddelijkheid van IkBen.
Wendy's
Wendy's mrt 29 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Ik weet dat meer mensen hier op dit forum het met mij eens zijn.
Zoals ik..!

En dan nog iets.. Waarom plaats ikben eigenlijk geen foto? dan kan hij bewijzen dat hij God is.. voor de lezers hier!
nu krijg ik zoiets van: 'hij plaatst geen foto, omdat hij niet kan bewijzen dat hij god is'

En tjah.. als het echt god zou zijn, dan zal hij heus wel anders reageren!! dus ik geloof er eigenlijk niks van

Ik krijg echt zo'n gevoel van: 'hij geloofd wat hij zelf zegt/verzind'

dus ikben: waarom plaats je geen foto??
????
???? mrt 29 '07
Hoe ziet God er volgens jou uit Wendy?
Wendy's
Wendy's mrt 29 '07
Ik geloof niet in god!!!
Mimi*
Mimi* mrt 29 '07
Er bestaat geen echte God. Sylli je vraagt aan Wendy hoe ziet God er volgens jou uit? Ik denk dat dat voor iedereen anders is. God heeft geen gezicht want God is puur een gedachten. Dat is hoe ik er over denk

Ik zelf geloof ook niet in God maar heb alle respect voor de mensen die wel in Hem gelove.
????
???? mrt 29 '07
Maar is hij jou gedachte of jij zijn?
Wendy's
Wendy's mrt 29 '07
misschien heeft diegene die de bijbel heeft geschreven wel een l*lverhaal geschreven, voor zijn plezier! en zijn mensen daarom in god gaan geloven.. ;)
Mimi*
Mimi* mrt 29 '07
Hij is mijn gedachten niet omdat ik niet in hem geloof. Tja Wendy dat kan natuurlijk zo zijn. Vroeger was het natuurlijk wat de kerk zei was juist. Als die zegt God zorgt voor je dan geloven de mensen dat.
????
???? mrt 29 '07
Wat mensen ook willen lezen in de bijbel is aan hun, maar als ze de verhalen echt letterlijk nemen dan hebben ze het hele boek nog niet begrepen. En ik ben het met je eens dat mensen graag in iets geloven omdat een ander dit zegt (de kerk indeze) maar buiten de kerk is dat niet zo heel anders. Daar geloven mensen de wetenschap letterlijk terwijl dit net zo onbegrijpbaar is als een God van de bijbel (kerk).
Maar omdat het klakkeloos aangenomen wordt wordt het net zo echt als het geloof is in God voor de kerkgangers. Alleen het ene is innerlijk en het ander is uiterlijk.
Het geldt overigens niet voor iedereen, er zijn altijd uitzonderingen die het wel begrijpen.
Mimi*
Mimi* mrt 29 '07
Wetenschap is bewezen. Wat God doet niet.

En wie zijn de uitzonderingen in dit geval als ik vragen mag?
????
???? mrt 29 '07
Moet je toch eens beter verdiepen in die wetenschap. Ze houden nl altijd een open eind want ze kunnen het nooit voor 100% bewijzen.
En dan nog; de wetenschap vind niets uit, ze beschrijven slechts dat wat ze ontdekken. Maar dat wat ze ontdekken is er altijd al geweest. RaRa waar dat dat vandaan komt. En nee, God is niet een oude grijze man die hoog in de hemel op zijn troon zit en de septer zwaaid over alles.
Maar het is wel allemaal ontstaan uit hem. En dat wat uit hem ontstaan is dat is hetgeen de wetenschappers ontdekken en omschrijven.
Mimi*
Mimi* mrt 29 '07
WAt precies is ontstaan uit God?
Ayasha
Ayasha mrt 29 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Dat vindt jij dat toch. Als je daar nou gelukkig van wordt. Het is mij allemaal goed hoor.

En als jij gelijk wil hebben met je idee dat ik een oplichter ben en het niet kan, nou dan, dan krijg je toch gelijk van me. Ik vind het prima. Nou blij?

En dat ik machteloos zou zijn? Ook dat mag je vinden. En wil je gelijk hebben? Prima, dan heb je dat toch? Dan heb je je gram gehaald, je winst binnen en kunnen we nu weer over tot de orde van de dag.

Tip: .. Je kunt me de mond snoeren, dan ben je van deze oplichter af .. goed idee he?
Je kan jezelf anders ook de mond snoeren, dat bespaart NiMS weer wat werk...Dat is nu al de 2de x dat ik je er naar zie vragen, of je handeld naar wat je zegt, of je zegt het niet!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Na, de waarheid ligt alijd in het midden. Zolang je in die dualiteit blijft denken zul je nooit tot de zuivere waarheid door kunnen dringen.

Als je zelf geen angst zou hebben om betrapt te worden van onwaarheden dan zou je geen probleem hebben met de vermeende Goddelijkheid van IkBen.
En zolang jij ontwijkende antwoorden blijft geven, ben jij pas verzand in je dualiteit. Waarom wil je niet gewoon zeggen wat je denkt? Jij legt me weer woorden in de mond die ik niet doe en gaat niet inhoudelijk in op wat ik zeg. Ik heb geen last van dualiteit. Ik zeg alleen dat IkBen geen god is en dat hij dit wel als een waarheid loopt te verkondigen die onwaar is. Wat voor onduidelijke etiket je daarop ten op zichte van mij hebt geplakt is een groot raadsel, maar waardeer ik niet.

Dus nogmaals stel ik de vraag aan je in de hoop wel een antwoord van je te krijgen: Is IkBen de god die hij zegt te zijn in de vorm zoals hij beweerd deze te zijn?

Ik ben tegen de onwaarheden omdat er mensen door worden beinvloed en zelfs om worden misbruikt. Propaganda is de grootste vijand van de mensheid. Het is de sluier die de mens voorliegt en de weg naar de ultieme waarheid verhinderd. De enige weg naar de echte waarheid, is het uitbannen van alle leugens en onwaarheden op de weg. Ik zie hier een onwaarheid, waarmee ik wil afrekenen. Dat zouden meer mensen moeten doen...
IkBen
IkBen mrt 30 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
.. Ik zie hier een onwaarheid, waarmee ik wil afrekenen. Dat zouden meer mensen moeten doen...
En die waarneming van jou geeft aan dat je ziende blind bent.

Je houding valt te vergelijking met de in de bijbel verwoorde verhouding tussen jezus en de farizeëers. Ook zij kwamen achter de waarheid toen het te laat was.

Het overigens een metafoor en geen waar gebeurd verhaal.

Net als in dat verhaal Jezus de behoefte niet had om zich te bewijzen, heb ik dat niet naar jou en jullie hoe graag je dat ook zou willen zien. Je sluit maar netjes achteraan in de rij en wacht op je beurt.
????
???? mrt 30 '07
 Quote:
Origineel van Mimi*:
WAt precies is ontstaan uit God?
Alles. Alles wat je met je zintuigen kunt waarnemen is ontstaan uit God.
Het gaat er alleen om hoe jij God benoemt in je eigen hoofd of je dat in kunt zien of niet. En het beeld dat jij van God hebt is ws gebaseerd op de ideeen die je van anderen hebt opgevangen dus niet van jezelf. God is een naam die je aan van alles kunt geven maar of dit ook de lading dekt is een tweede. Je kunt God ook Allah, Iris, levens energie, Boehdanatuur, of ik weet niet welk naampje geven. Het gaat niet om de naam maar om hetgeen je die naam gegeven hebt.
Hoe denk je zelf dat het allemaal ontstaan is? (het universum bedoel ik dan)
????
???? mrt 30 '07
Julien, ik geef jou geen ja of nee antwoord op iets dat ik niet als ja of nee ervaren heb. En als dat een probleem voor jou is, is dat jou probleem en niet de mijne. Want ik heb er geen probleem mee, ik wordt er niet onzeker van en weet zelf dondersgoed of ik belazerd wordt of niet. En ik weet dus dat een ander mij niet kan belazeren omdat dat een spiegel is waar je zelf in kijkt als je dat wel zo voelt.
LPChip
LPChip mrt 30 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Net als in dat verhaal Jezus de behoefte niet had om zich te bewijzen, heb ik dat niet naar jou en jullie hoe graag je dat ook zou willen zien. Je sluit maar netjes achteraan in de rij en wacht op je beurt.
Correctie: Jij voelt je niet geroepen om het te bewijzen omdat je het niet kunt bewijzen.

IkBen, wij zijn niet degene die blind zijn, maar jij bent het. Blind om jezelf te zien. En je kan wel gaan zeggen dat ik ongelijk heb, of dat er geen reden is om dit te bewijzen of weet ik het wat je tot nu toe allemaal voor excuses hebt gebruikt, maar ik weet dat ik gelijk heb. Geloof het of niet, maar daar ken ik je te goed voor. Ik weet meer van jou dan jij denkt, want ja, ook ik kan tussen de kleine lettertjes doorlezen. Beter dan menig mensen hier kunnen. Ik weet nog net niet waardoor jij je dit waanbeeld hebt gegeven, maar wel dat je er een hebt waar jij zo in bent gaan geloven dat het jouw realiteit is geworden.
JulienMoorrees
Jezus heeft zich vele malen bewezen tijdens zijn leven gezien de wonderen die hij heeft verricht.

Jij hebt daarentegen niets anders getoond dan grootspraak en een denigrerende houding t.o.v. anderen. Mijn waarneming is zeer scherp en brengt duidelijk naar boven dat je bent doorgeslagen in je Fundamenteel Zelfbeeld (FZB). Ik zie een duidelijk patroon in je handelen met betrekking tot je FZB:

(1) men voldoende lang volhoudt in het groeiproces;
(2) men voldoende lessen trekt uit de onvermijdelijke mislukkingen.

Alle elementen uit de bovenstaande bepaling zijn belangrijk: aankunnen (dus niet denken dat men het al kan), volhouden, en leren uit de mislukkingen. Laat men één of meerdere elementen uit bovenstaande definitie weg, dan bekomt men een karikatuur, een vorm van arrogantie, zelfoverschatting of roekeloosheid.

Wat jij duidelijk weglaat is de les trekken uit een onvermijdelijke mislukking. Jij beschikt niet over de gaves die je zegt te hebben, en om geen mislukkingsgevoel te ervaren schiet je door in het ontwijkende gedrag om je FZB in stand te houden. Hiermee ben je een karikatuur van jezelf geworden, dat zich uit in arrogantie, zelfoverschatting en roekeloosheid.

Voor mij hoef je je niet te bewijzen, maar wel voor jezelf. Je weet dat jij niet de gaves hebt die je zegt te hebben want zelfs aan je eigen wens niet meer te reageren kun je geenzins gehoor geven. Hoezo jouw wil geschied?

Als jij niet de behoefte hebt om jezelf te bewijzen, moet je gewoon ophouden met het opscheppen erover. Jezus was een nobel man, die niet opschepte met de gaves die hij had, maar enkel ze gebruikte wanneer deze nodig waren. Jij daarentegen loopt ermee te pronken en over op te scheppen als een klein verwend kind. Stop daar toch mee IkBen, je hebt dat niet nodig. Het enige dat ik hier doe, is je de waarheid over jezelf te laten zien. Ook al wil je deze niet horen, de waarheid komt altijd bovendrijven. Hoeveel leugens je ook gebruikt om de waarheid van jezelf niet onder ogen te hoeven zien.
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van sylli:
Julien, ik geef jou geen ja of nee antwoord op iets dat ik niet als ja of nee ervaren heb. En als dat een probleem voor jou is, is dat jou probleem en niet de mijne. Want ik heb er geen probleem mee, ik wordt er niet onzeker van en weet zelf dondersgoed of ik belazerd wordt of niet. En ik weet dus dat een ander mij niet kan belazeren omdat dat een spiegel is waar je zelf in kijkt als je dat wel zo voelt.
Jammer Sylli. Maar ik maak er verder geen probleem van. Je mag best vertellen als je wilt, hoe jij IkBen=God dan hebt ervaren. Iedereen is hier om iets te leren en dat jij niet jezelf durft bloot te geven (dat is de inrduk die ik krijg) is je goed recht. Ik vind het echter jammer de meeste vragen die betrekking hebben over jezelf, aan de kant schuift om maar niets te hoeven tonen.

Ik probeer je te begrijpen Sylli. Wat je drijfveren zijn, waarom je ontwijkend gedrag vertoond bij directe vragen, waarom je hier neerzet zoals je nu doet. Als jij geen antwoorden hierop wilt geven (wat je goed recht is!) kan je het mij ook niet kwalijk nemen, dat ik je niet begrijp. Ik merk aan een aantal reacties die je krijgt van andere mensen, dat je niet begrepen wordt door hen. De schuld hiervan kun je altijd bij de waarneming van de ander leggen, maar is dat niet een beetje erg makkelijk om jezelf niet te hoeven zien?

Ik zal weer een directe vraag stellen waarvan je maar moet kijken of je hierop wilt antwoorden: Wil jij door de mensen op dit forum begrepen worden?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420