Loading...
nl

Goddelijkheid, hoe zit het nu echt.

????
???? mrt 28 '07
Om te beginnen is er geen goede of slechte manier om iets te doen. Dit zijn slechts gedachten. Wat voor de een goed is kan voor de ander slecht zijn.
Maar als je het weten wil hoe ik erover denk;
Zolang we ons nog niet kunnen herinneren waarom we uberhaupt hier op aarde zijn, zal er van geen enkel doel iets bereikt worden.
En als ik God zou zijn zou ik het ook aan de mens zelf over gelaten hebben de weg terug naar huis te vinden.

Er zijn genoeg aanwijzingen om ons heen, maar als je daar niet voor open staat kan God nog zo hard z'n best doen jou die weg te wijzen, maar als je daar niet naar wilt luisteren dan is het niet de schuld van God maar van jezelf.
En dan, je eigenwaarde stijgt niet van voorgekauwde brokken, of wel soms. Heb jij ook liever, net als al die onwetende mensen die een andere ontwetende volgen, dat de ander het wel even voor je doet? Of doe je het toch liever zelf?
God is net als een goede vader die zijn kind de ruimte geeft zichzelf te ontplooien. En als een vangnet is als het niet goed gaat.
Acheliah
Acheliah mrt 28 '07
Ik kan me vinden in wat Silly zegt dat de tijd er nog niet rijp voor is.

Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 28 '07
 Quote:
Origineel van sylli:

God is net als een goede vader die zijn kind de ruimte geeft zichzelf te ontplooien. En als een vangnet is als het niet goed gaat.
Helemaal mee eens. In mijn ogen zou God er als vangnet moeten zijn wanneer het misgaat en niet als belerende wijzende man langs de kant moeten staan.
IkBen
IkBen mrt 28 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
 Quote:
Origineel van sylli:

Helemaal mee eens. In mijn ogen zou God er als vangnet moeten zijn wanneer het misgaat en niet als belerende wijzende man langs de kant moeten staan.

Sterker nog, ik geef de mens de ruimte om zichzelf pijn te doen, anders leert men het nooit omdat 'au' helaas vaak beter werkt dan mooie woorden.

En hoe ik het zou moeten doen is aan geen enkel mens ter beoordeling. Daar ga ik zelf over.
Ayasha
Ayasha mrt 28 '07
 Quote:
Sterker nog, ik geef de mens de ruimte om zichzelf pijn te doen, anders leert men het nooit omdat 'au' helaas vaak beter werkt dan mooie woorden.

En hoe ik het zou moeten doen is aan geen enkel mens ter beoordeling. Daar ga ik zelf over
God is overduidelijk niet geinteresseerd in sugesties...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '07
Je bedoeld: "IkBen is overduidelijk niet geinteresseerd in suggesties".
IkBen
IkBen mrt 29 '07
 Quote:
Origineel van kath:
God is overduidelijk niet geinteresseerd in sugesties...

Als ze zinnig en waardevol zijn, zeker wel.
JulienMoorrees
Wat zijn eigenlijk jouw gaven IkBen?
IkBen
IkBen mrt 29 '07
Ik ben slechts beperkt in mijn mogelijkheden door mijn eigen fantasie.
JulienMoorrees
Bedoel je dat je gaves slechts fantasie zijn? :p

Ontwijk de vraag niet ;)
IkBen
IkBen mrt 29 '07
Nee NiMs .. er staat preciés zoals het is.
Mijn wil geschiedt.
ALLES wat ik wil gebeurt enkel en alleen omdat ik dat wil omdat mijn geest boven alle materie gaat.
Alles gehoorzaamt aan mij.

Dus nogmaals .. alleen dat wat ik niet bedenken kan, en dat is alles voorbij de randen van mijn fantasie, kan ik niet laten gebeuren omdat ik daar nog niet opgekomen ben. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
JulienMoorrees
Dus ik begrijp goed dat jij alle gaves hebt die wij maar kunnen verzinnen. Als wij het namelijk kunnen verzinnen, kan jij het ook verzinnen.

Als wij vragen om een demonstratie moet het geen enkel probleem van je zijn om dit te doen. Echter kom je dan met het simpele antwoord dat je het niet wilt en dat het daarom niet gebeurd?

Dan heb ik hier een onmogelijke uitdaging voor je, pas jij deze Post maar aan. Deze van mij dus. En dat zal je niet lukken, omdat de godsvonk in mij jou verbiedt dit te doen. Aangezien mijn godsvonk dit niet toestaat, zal jij volledig gehoorzamen aan mijn wil. En mijn wil zegt dat jij deze post niet kunt aanpassen, of je dit nu wilt of niet.

Succes!
LPChip
LPChip mrt 29 '07
Nou nims,

Dat dit onmogelijk is lijkt me duidelijk. Ik denk dat hij net als alle andere momenten gewoon niet gaat reageren.

Als hij toch de moeite neemt om te reageren (wat ik overigens hoop), ben ik bang dat hij met een excuus gaat komen dat het nog niet de tijd is of weet ik het wat voor excuus hij tot dusver heeft aangedragen.
JulienMoorrees
Ik denk dat je gelijk hebt LPChip. Toch zou het heel stom van IkBen zijn om hier niet op in te gaan, want dan valt hij door de mand. Dat bewijst direct dat hij geen god is, omdat hij niet eens in staat is, mijn wil te veranderen, waarvan hij wel beweerd dit te kunnen. Maar goed we zullen zien met welke briljante kronkeling IkBen weer zal komen.
????
???? mrt 29 '07
Je kunt door wat je hier schrijft niet meer beweren dat je er niet op uit bent om iemand onderuit te schoffelen. En het zegt wederom meer over jou dan over IkBen. Dat heb je zelf toch wel door, Julien!
IkBen
IkBen mrt 29 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:

Als wij vragen om een demonstratie moet het geen enkel probleem van je zijn om dit te doen. Echter kom je dan met het simpele antwoord dat je het niet wilt en dat het daarom niet gebeurd?

Wat ben je toch onzettend onnozel NiMs. Je snapt er werkelijk helemaal niets van.

Hoe verzin je het dat ik mij door jou zou laten uitdagen, of door wie dan ook? Dat is de naïviteit ten top.
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van IkBen:

Wat ben je toch onzettend onnozel NiMs. Je snapt er werkelijk helemaal niets van.

Hoe verzin je het dat ik mij door jou zou laten uitdagen, of door wie dan ook? Dat is de naïviteit ten top.

Bedankt voor het compliment. Ik heb je juist heel goed door. Deze reactie ia je enige uitvlucht die je elke keer gebruikt en nu dus weer. Kom eens met iets originelers, dit truukje hebben we al te vaak van je gezien. Geef eens toe dat je het niet kunt, want dat kun je gewoon niet.

De god in mij, is de enige echte god en zorgt ervoor dat jij nu machteloos bent.
IkBen
IkBen mrt 29 '07
Dat vindt jij dat toch. Als je daar nou gelukkig van wordt. Het is mij allemaal goed hoor.

En als jij gelijk wil hebben met je idee dat ik een oplichter ben en het niet kan, nou dan, dan krijg je toch gelijk van me. Ik vind het prima. Nou blij?

En dat ik machteloos zou zijn? Ook dat mag je vinden. En wil je gelijk hebben? Prima, dan heb je dat toch? Dan heb je je gram gehaald, je winst binnen en kunnen we nu weer over tot de orde van de dag.

Tip: .. Je kunt me de mond snoeren, dan ben je van deze oplichter af .. goed idee he?
????
???? mrt 29 '07
Julien, het feit alleen al dat je nu met "medestanders" gaat schermen bewijst meer dan je kunt bevroeden.
Heb je zelf al eens die geesten van overledenen op film gezet? Laat die dan maar eens zien. Zonder truckage ed dan wel.

Het is mij overigens niet de bedoeling om jou in discrediet te brengen. Maar het is denk ik wel goed voor je om jezelf eens goed onder de loep te nemen. Geld trouwens voor veel meer mensen hier op het forum.

Ik kwam trouwens een mooi verhaaltje tegen in een boek van Kahlil Gibran:

Kennis en semi-kennis

Vier kikkers zaten op een houtblok dat langs de oever van een rivier dreef. Plotseling werd het blok door de stroom gegrepen en langzaam meegesleurd. De kikkers waren verrukt en volkomen geabsorbeerd, want zij hadden nog nooit gevaren. Tenslotte sprak de eerste kikker en zei: 'Dit is werkelijk een zeer wonderlijk blok. Het beweegt alsof het leeft. Nooit hebben wij eerder van een dergelijk blok gehoord.'
Toen sprak de tweede kikker en zei: 'Nee mijn vriend, het blok is net als andere blokken, het beweegt niet. Het is de rivier die naar de zee wandelt en ons en het blok met zich meedraagt.'
En de derde kikker sprak en zei:'Het is nog het blok noch het water dat beweegt. De beweging is in ons denken. Want zonder het denken beweegt er niets.'
En de drie kikkers begonnen te kijven over wat er nu werkelijk bewoog. De ruzie werd al heviger en luidruchtiger, maar zij konden het niet eens worden. Toen wendden zij zich tot de vierde kikker, die tot op dat moment aandachtig had geluisterd, maar stil had gezwegen, en ze vroegen zijn mening. En de vierde kiiker zei: ìeder vanjullie heeft het bijnhet rechte eind en geen heeft ongelijk. De beweging is in het blok en in het water en ook in ons denken.'
De drie kikkers werden zeer boos, want geen van hen was bereid to te geven dat zijn waarheid niet de hele waarheid was en dat de beide anderen niet geheel ongelijk hadden. Toen gebeurde er iets vreemds. De drie kikkers verenigden zich en duwden de vierde van het blok de rivier in.
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van sylli:

Heb je zelf al eens die geesten van overledenen op film gezet? Laat die dan maar eens zien. Zonder truckage ed dan wel.
Nee niet op film. Ik heb echter wel gecommuniceerd met overleden geesten en daarbij dingen doorgekregen die ik onmogelijk kon weten.

Maar ik denk dat je over het hoofd ziet, dat het niet mijn gaves zijn die ter discussie staan, (waar ik overigens nooit een probleem van heb gemaakt) maar die van IkBen.

Daarnaast heb ik het niet zozeer over medestanders, maar mensen die persoonlijk en ook via dit forum hun vraagtekens zetten bij de integriteit van IkBen. Als niemand daar over mag oordelen, ben je erg kortzichtig bezig. Voor iemand die de waarheid zoekt zou je juist deze grote leugen van IkBen moeten doorzien. Ik ga niet ontkennen dat deze leugen misschien wel is ontstaan buiten de schuld van IkBen, maar het blijft gewoon onwaar.

Kijk eens hoe hij geirriteerd reageert. De echte god had wel even mijn post aangepast en was daarbij ook niet in andere topics gaan "raden" over wat een vlekje op een foto wel niet zou zijn. De echte god weet wat er op die foto staat.

Daarnaast wil IkBen duidelijk zijn mond gesnoerd hebben, en aangezien alles wat hij wilt, hij ook kan laten gebeuren zou ik zeggen, regel het lekker zelf.

De enige reden dat ik deze discussie uberhaubt voer, komt vanwege de leugens. Als je zegt iets te kunnen voeg dan de daad bij het woord of hou anders je mond erover. Ik heb geen enkel probleem met de persoon IkBen, ik heb enkel een probleem met de leugen die hij verspreidt over zijn identiteit. Hij is God niet.

p.s. Ik zou graag een keer duidelijk antwoord van je willen hebben silly, ipv een ontwijkende. Is Ikben god volgens jou? Enkel een Ja of Nee is voldoende.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420