Loading...
nl

Goddelijkheid, hoe zit het nu echt.

Ayasha
Ayasha mrt 22 '07
Sylli; ben het met je eens! Vraag me af waarom de kerk zo graag de macht over de vrouwen wilde behouden...Weet jij dat toevallig? (oprechte intresse overigens)

Quote:
Origineel van IkBen:
omdat die dat nodig hebben ter invulling van hun spirituele taak. Wie dat zijn zeg ik je niet, op één na, ikzelf.
Vreemd dat dit me totaal niet verbaasd uit jouw mond komende...

Quote:

Ik heb je stelling gelezen en voel geen enkele behoefte daar verder op in te gaan dan ik (in)direct al gedaan heb.
Ook dit verbaasd me niet, je reageert zelfs selectief op dingen ì­n berichten. God is aardig selectief als mens. Nu nog hopen dat hij de juiste keuzes maakt.

Quote:

Omdat ik dat onaanvaardbaar vind en mijn beweegredenen daarvoor geef ik (nog) niet.
Eeuwige vaagheid die men gebruikt om boeiender te lijken dan men is.

Quote:
Hoe ik dat weet maakt verder niet uit, ook niet waar ze exact zijn.
Dat is zoals eerste beweren dat er paarse mannetjes op mars lopen en als ze vragen hoe je dat weet antwoorden 'dat maakt niet uit'. Dat slaat ook nergens op.

Quote:

Hoewel mijn spiritualeit alles bestrijkt omdat het geen grenzen kent, ben ik (momenteel) alleen hier in persoon bereikbaar.
Wat zij willen vragen is iets tussen hen en mij.

En over hoe ik erbij kom? Ach, het was voor mij een kleine moeite om even op de 'thee' te gaan.
En jij vond het vreemd dat ik nav dit toontje jou arrogant noemde? Overigens ben ik wel blij om te horen dat ze daarboven ook nog thee drinken, hoef ik dat al niet te laten als ik terug ga.
Mimi*
Mimi* mrt 22 '07
Sylli ik ben het met je eens wat je zegt. Ik was gewoon benieuwd wat mensen hierover denken.
IkBen
IkBen mrt 23 '07
 Quote:
Origineel van kath:
En jij vond het vreemd dat ik nav dit toontje jou arrogant noemde? ...

Nee hoor, dat vond en vind ik niet vreemd. Maar misschien toch een keer goed leren lezen Kath want ik heb dat toen en ook nu niet geroepen. Ik heb niet meer dan een feitelijke weergave van jouw taalgebruik uit onze PB wisseling laten zien, zonder oordeel mijnerzijds.

Misschien is het goed te beseffen dat wat jij daar zegt jouw oordeel is en blijft. Het is jouw interpretatie van wat ik zeg en doe.

Je mag dat van mij ook gerust vinden én roepen want hoezeer je dat wellicht ook vindt, het zegt alleen iets over jouw beeld van mij en niets over mij. Schelden e.d. doet mij ook niets. Ik vind het vooral jammer voor jou, als je dergelijke kwalificaties gebruikt, omdat je daar niet mij, maar jezelf mee omlaag haalt.

Maar ik hoop het nog eens wél vreemd te gaan vinden uit jouw mond.
Acheliah
Acheliah mrt 23 '07
God kan in mijn ogen alles en iedereen zijn. Man, Vrouw, Kat, Hond enz.

Dieneke
LPChip
LPChip mrt 23 '07
IkBen, mag ik jou vragen waarom jij denkt dat jouw manier van communiceren gewaardeerd zal worden?

Niet alleen communiceer je net als in een politiek debat (om de punten heen draaien en geen concrete antwoorden geven) maar je loopt ook de mensen waartegen je communiceert te beledigen. Ik begin dit toontje een beetje zat te worden, en wil je daarom vriendelijk vragen enige aanpassing te verschaffen.
Acheliah
Acheliah mrt 23 '07
Waarom valt iedereen IkBen aan iedereen is vrij zijn mening te geven we zitten in een vrij land. Ik vindt hem totaal niet arrogant.
????
???? mrt 23 '07
Hier ben ik het ook met jou eens Dinie. Ook ik ervaar zijn toon helemaal niet als arrogant en zeker niet beledigend. Eerder ervaar ik dat bij anderen hier die zo op hem menen te kunnen reageren.
Maar goed, je reageerd op de wereld om je heen zoals je zelf bent vanbinnen.
LPChip
LPChip mrt 23 '07
 Quote:
Origineel van Dinie:
Waarom valt iedereen IkBen aan iedereen is vrij zijn mening te geven we zitten in een vrij land. Ik vindt hem totaal niet arrogant.
Je zegt het eigenlijk zelf al. Iedereen is vrij om zijn mening te geven.

Het enige wat we willen doen is discussieren, alleen de manier waarop IkBen communiceert (dat is, selectief en soms beledigend) forceert mij (maar ik denk anderen ook) om zo te reageren.
LPChip
LPChip mrt 23 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Ook ik ervaar zijn toon helemaal niet als arrogant en zeker niet beledigend.
Hij kleineert, door zichzelf boven de rest te plaatsen en te doen alsof hij alles is. En mocht je denken dat wij de oorzaak zijn, hij begon er mee.
Ayasha
Ayasha mrt 23 '07
Sylli; Ik ervaar die toon wel zo, idd om wat lpchip zegt, ik vind dat echter heel jammer. Want ik weet dat IKBen een boeiend persoon is waar vast en zeker veel wijsheid uit kan komen. Maar dat doet ie op dit moment niet...IKBen ik bedoelde het niet al scheldend maar hoopte eerder dat je het miss onbewust deed...Als iemand het dan zegt kan het zijn dat je je er bewust van word... :)Mede om bovenstaande redenen vind ik het jammer dat de communicatie zo idioot verloopt.
????
???? mrt 23 '07
@LPChip; Het gaat er niet om wie ermee begonnen is. En dat hij kleineert en zichzelf boven de anderen plaatst is jou eigen interpretatie ervan. Voel jij je minder dan hem dan?
????
???? mrt 23 '07
Kath, ik zal het wel anders zien en ervaren dan dat jullie het doen. Dat is voor mij nu de enige verklaring dat we niet dezelfde mening hebben.

En ja, ik denk ook dat hij een goede bijdrage kan leveren hier, en volgens voor mij heeft hij dit al gedaan.
Niet te snel denken dat alles aan de ander ligt.
Ayasha
Ayasha mrt 23 '07
sylli ik denk ook zeker dat hij al boeiende discussies heeft geleverd, enkel af en toe zouden de scherpe kantjes er af mogen :)Het is ook moeilijk om op een forum over te komen zoals je werkelijk wil overkomen. :)Misschien dat daar het probleem ligt. Je weet nl helemaal niet hoe de ander jou berichten zal interpreteren. (als ik het zo juist schrijf :o)
????
???? mrt 23 '07
Ja dat is zo. Mensen interpreteren zoals hun dat aangeleerd is. Maar dat is nu juist hetgeen we kwijt zouden moeten raken in dit leven willen we met z'n allen hier een mooiere wereld van maken. In principe hoeven we er niet eens een mooiere wereld van te maken want die is al mooi zoals die is. Alleen het denken van de mens maakt er iets anders van door zijn/haar eigen interpretatie ervan dan dat het in werkelijkheid is. De mens schept zijn eigen illusies en dat zijn zeepbellen die ieder moment uiteen kunnen spatten. En wat blijft er dan over; het leven dat IS.
LPChip
LPChip mrt 23 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
@LPChip; Het gaat er niet om wie ermee begonnen is. En dat hij kleineert en zichzelf boven de anderen plaatst is jou eigen interpretatie ervan. Voel jij je minder dan hem dan?
Nee, Ik ervaar dat iedereen gelijk is, alleen door dat hij mij op deze manier wil laten zien dat hij boven de rest staat, ben ik op mijn tenen getrapt.

Maar het komt ook door de ervaring en kennis die ik heb. Ik voel mij namelijk een beetje bedrogen, maar ik wil dit IkBen niet toerekenen, omdat ik ook weet dat niet elk bedrog welgemeend is. Ik ben er zelfs van overtuigd dat het in dit geval om een uitzondering betreft.
????
???? mrt 23 '07
Vraag me af waarom je je bedrogen zou voelen eigenlijk. Dat kan toch alleen maar als je de waarheid (zijnde illusies) van anderen klakkeloos aanneemt zonder het daadwerkelijk zelf ervaren te hebben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 24 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Dan komt direct de volgende vragen.
-Waarom is het communiceren met overleden mensen voorbehouden aan een handjevol hoog spirituele mensen?
-Wie zijn deze mensen?

Omdat die dat nodig hebben ter invulling van hun spirituele taak. Wie dat zijn zeg ik je niet, op één na, ikzelf.
Hoe kan het dan, dat er in mijn directe omgeving al minsten 6 mensen zijn die met overleden mensen kunnen communiceren. Daarvan ben ik erzelf minstens één? Hoezo een handjevol?
 Quote:

Ok duidelijk. Hoewel het natuurlijk een te makkelijk antwoord is. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom er niet 2 goden als mens incarneren en op deze planeet zouden rondlopen. Dus om je enige uitdaging te geven. Ik beweer dat er ongeveer 6 miljard goden rondlopen op deze aarde. Bewijs maar eens dat het niet zo is. Daar valt verder niets aan uit te leggen.

Ik heb je stelling gelezen en voel geen enkele behoefte daar verder op in te gaan dan ik (in)direct al gedaan heb.
Is dat omdat je er geen verklaring voor hebt? Weet jij of het zo is, dat jij zo uniek bent, dat God enkel is afgedaald om zich in alleen jou te incarneren, of is het zo dat God dat in nog meer mensen heeft gedaan?
 Quote:

En waarom is dat onaanvaardbaar? Wat maakt de mens zo bijzonder dat het ingrijpen wenselijk is?

Omdat ik dat onaanvaardbaar vind en mijn beweegredenen daarvoor geef ik (nog) niet.
Waarom wil je die beweegredenen niet geven? Waarop wacht je?
 Quote:

Hoe weet je dit? En waar zijn deze schepen?

Hoe ik dat weet maakt verder niet uit, ook niet waar ze exact zijn.
Als het niet uitmaakt, wat is dan het nut in het maken van deze opmerkingen, die zodra er naar gevraagd worden om meer uitleg, je reageerd dat het niet uitmaakt? Zou je mij een plezier willen doen, en die opmerkingen waarover je toch geen vragen wilt beantwoorden, niet meer te plaatsen?
 Quote:

-Waarom moeten ze daarvoor hier zijn?
-Wat willen ze vragen?
-En wederom, hoe kom je hier nu weer bij?

Hoewel mijn spiritualeit alles bestrijkt omdat het geen grenzen kent, ben ik (momenteel) alleen hier in persoon bereikbaar.
Wat zij willen vragen is iets tussen hen en mij.
Wanneer geef je ze antwoord? Want dan kunnen ze weer verder. Of ben jij niet de enige met wie ze kunnen communiceren?

Ik bedoel dit echt met de beste bedoelingen, maar: Heb jij er wel eens over nagedacht, of jij niet enkel een boodschapper bent van deze "entiteiten" hierboven? En dat je op dit moment door hun gebruikt (misbruikt?) wordt?
 Quote:

En over hoe ik erbij kom? Ach, het was voor mij een kleine moeite om even op de 'thee' te gaan.

Gaaf ;). Kunnen wij dit ook leren, en wat zijn hiervoor de voorwaarden?
????
???? mrt 24 '07
Zegt de ene cel tegen de ander; er is maar 1 mens. Zegt de ander; nee hoor, er zijn er twee want wij zijn niet hetzelfde dus kan er niet maar 1 zijn.
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van IkBen:

... het zegt alleen iets over jouw beeld van mij en niets over mij.
En wie is er verantwoordelijk voor het beeld dat iemand van je heeft? Mensen kunnen je toch alleen maar beoordelen op wat ze van je zien? Het zegt toch juist wel wat over jou: namelijk wat je van jezelf wilt laten zien en vooral ook wat je niet van jezelf wilt laten zien. Het zegt dus wel iets over je.
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van Dinie:
God kan in mijn ogen alles en iedereen zijn. Man, Vrouw, Kat, Hond enz.

Dieneke
En kan God in jouw ogen dat ook tegelijk zijn, of denk je dat als god op dit moment een mens is, dat god op dit moment geen kat kan zijn?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420