Loading...
nl

Het Superego van de Engelmens

IkBen
IkBen mrt 15 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Hoe kan je met een overledene communiceren dan? Volgens jouw eerdere theorien hier is dat niet mogelijk. Daarbij vraag ik me ook af, hoe men een visioen krijgt, aangezien je hierboven zegt, dat dit niet via een droom kan.

NiMs .. ik ben verbaasd over je reactie omdat, als je goed leest, die vragen al beantwoord zijn.

Misschien een suggestie.. lees mijn bijdragen nog eens (goed) door. Ik krijg namelijk de indruk dat je een deel gemist hebt of er overheen hebt gelezen. Mocht dat onjuist zijn, overweeg dan de mogelijkheid eens dat jij je zo intens met je eigen verhaal vereenzelvigd hebt dat het onderkennen van mogelijke alternatieven bijkans onmogelijk wordt.

Hoe dan ook ontgaat het mij een en andermaal waarom jij een link legt tussen gescheiden zaken als het communiceren met overledenen en het krijgen van visioenen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '07
Als die vragen al beantwoord waren dan werden ze niet gesteld. Het enige dat ik probeer is in de grote verspreidheid van berichten die je post een overeenkomstige rechte lijn te maken en verbanden te maken. Echter is het met jouw onrechtlijnige communicatie, aannames en weglaten van feiten bijna niet te doen. Mijn suggestie naar jou toe zou zijn, om alles dat je weet eens bij elkaar op te schrijven en het overzichtelijk te delen. Anders ben ik in ieder geval niet in staat iets zinnigs over jouw kennis te zeggen als je het niet kan overbrengen.

De link komt hiervandaan:
 Quote:

Visioenen:
"Beelden als boodschap voor spiritueel geroepenen om hen iets duidelijk te maken. Visioenen benaderen de zeldzaamheid van het aantal mensen op aarde dat kan communiceren met overledenen."
IkBen
IkBen mrt 15 '07
Daar was ik al bang voor, die link leg jij dus, en niet ik. Lezen NiMs, goed lezen.
????
???? mrt 15 '07
Nims, wat is jou reden om iemand onderuit proberen te halen die anders denkt dan jij doet?
Rebel-De-Amor
Rebel-De-Amor mrt 15 '07
Aan dat prachtige verhaal waar je het over hebt, is ook wel een deel van waar hoor ;)
Heb het vandaag uitgebreid gelezen.
Alleen dat van dat 2012 hoop ik niet dat het klopt :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Nims, wat is jou reden om iemand onderuit proberen te halen die anders denkt dan jij doet?
Beste Sylli, deze vraag vind ik onprettig geformuleerd. Ten eerste probeer ik niemand onderuit te halen. Hoewel je dat wel (misschien onbewust) impliceert door deze manier van vragen.
Ten tweede vraag je of ik moeite heb met iemand die anders denkt dan ik. Laat ik beide vragen voor je beantwoorden die in mijn ogen niet gekoppeld zijn.
1) Over het onderuithalen. Als het overkomt dat ik iemand onderuit probeer te halen dan is dat absoluut niet de bedoeling. Ik probeer juist aan te geven waar ik het niet meer kan volgen en of ik tegenstellingen in het verhaal zie. Zolang er geen sluitende antwoorden komen, ben ik niet goed in staat het in te schatten en weet ik niet hoe ik de tegenstrijdigheden die ik ervaar moet uitten, zodat ze bij mij weggenomen kunnen worden. Tot nu toe heb ik ze gewoon direct gemeld. Ook heb ik op alle aan mij gestelde vragen antwoord gegeven, wat helaas niet door iedereen gebeurd. Ook merk ik helaas dat steeds weer dingen gezegd worden die alleen maar meer vragen oproepen. Misschien zijn het mijn directe vragen die jij ervaart als onderuithalen? Het enige dat ik probeer is korte, simpele en duidelijke antwoorden te krijgen.

2) Met mensen die anders denken dan ik heb ik totaal geen moeite. Ik probeer er juist iets van te leren. Het is niet voor niets dat ik zoveel vragen stel, en daadwerkelijk diegene probeer te begrijpen. Als ik mensen niet tolereerde die anders denken, dan had ik volgens mij wel heel anders gereageerd. Een simpele ban was al voldoende geweest om zo iemand het zwijgen op te leggen. Dit is juist iets wat ik niet wil omdat ik iedereen beschouw als iemand waar ik van kan leren.

Graag hoor ik van jou Silly of je begrijpt wat ik bedoel en of je het misschien anders ziet. Uiteraard wil ik er dan van leren :).
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van Rebel-De-Amor:
Aan dat prachtige verhaal waar je het over hebt, is ook wel een deel van waar hoor ;)
Heb het vandaag uitgebreid gelezen.
Alleen dat van dat 2012 hoop ik niet dat het klopt :D
Welkom Rebel-De-Amor! Ik ben erg benieuwd welk deel er niet klopt, en welk deel wel :).
Rebel-De-Amor
Rebel-De-Amor mrt 16 '07
Dank je, en ook voor de hulp ;)
Dat ga ik vandaag wel even voor je typen, en nog even overlezen, want het is nog vroeg

Maar wat ik al wel zo vast weet, vond hoofdstuk 7 van dat hoe je ze herkend wel een aantal punten van toepassing :p
????
???? mrt 16 '07
Nims, het komt denk ik door dat ik wel begrijp wat hij (en jij) zegt en daardoor niet anders kan als het idee hebben dat jij het niet zo wil zien. Een beetje te vergelijken met de moslim en christen vete. Allebei de zelfde waarheid (deels) hebbende maar de gelijkenissen niet kunnen zien van elkaar omdat er andere termen gebruikt worden en vanuit een ander gezichtspunt de boel bekeken wordt.
Ja, en een ban zou wel een hele makkelijke en lafhartige actie zijn. Die verwacht ik allerminst van jou hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar goed, ikben is wel heel erg overtuigd van zijn weten, wat ik hem niet misgun, dus kan ik me best voorstellen dat het als bedreigend beleefd kan worden. Maar ik zie zelf weinig tegenstrijdigheden in zijn schrijven. Maar wie weet ligt dat aan mij, ik bekijk het ook weer vanuit een ander gezichtspunt.
Zie het ook niet als een aanval van mijn kant. Inwezen doe ik het zelfde als jij bij hem. Ik ben gewoon benieuwd waarom jij zo reageerd op hem zoals het bij mij overkomt.
Rebel-De-Amor
Rebel-De-Amor mrt 16 '07
Met de opbouw van de engelmens kan ik niet zoveel, ten eerste snap ik de uitleg niet, en ten tweede kan ik me er niks bij voorstellen.

Waarom zijn ze hier?
Dat hogere plan dat ze weten, dat klopt wel, maar wat zou er zijn in 2012 volgens jou en het stuk?
Waarom koppelt volgens jou een engelmens, waarom? Wat heeft dat voor nut? ieder mens, dus iedere ziel is toch een individu, en in het normale leven als iemand ergens niet voor open staat laat je die toch ook met rust? en probeer je hem of haar toch niet op alle mogelijke manier zover te krijgen dat je zelf je zin krijgt?

5.6 klopt wel, maar gebeurt niet..

De invloed, lijkt mij niet het goede woord. Een doel past beter.

En de grootheidswaanzin lijkt mij alleen van toepassing op de gene die denken meer te zijn dan een engelmens.
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van sylli:

Zie het ook niet als een aanval van mijn kant. Inwezen doe ik het zelfde als jij bij hem. Ik ben gewoon benieuwd waarom jij zo reageerd op hem zoals het bij mij overkomt.
Ik zie het ook niet als een aanvaal hoor. De reden dat ik op deze manier reageer is om het zo kort en duidelijk mogelijk te houden. Dat komt misschien hard over, maar zorgt in mijn ogen voor duidelijke (on)weerlegbare feiten. Ik kom graag tot de kern, en misschien is mijn methode daartoe niet iets dat je prettig vind?
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van Rebel-De-Amor:
Met de opbouw van de engelmens kan ik niet zoveel, ten eerste snap ik de uitleg niet, en ten tweede kan ik me er niks bij voorstellen.
Dat is jammer want het geeft aan waarom de Engelmens geen ziel heeft. De ziel is een beperking voor de Engelmens om de evolutionaire groep te kunnen vormen. De evolutionaire groep is een groep met een eigen identiteit, zonder individu-en. De individuen die er waren hebben hun identiteit losgelaten zodat het 1+1 = 3 principe wordt toegepast.
 Quote:

Waarom zijn ze hier?
Dat hogere plan dat ze weten, dat klopt wel, maar wat zou er zijn in 2012 volgens jou en het stuk?
In 2012 is de overstap naar de nieuwe mens. Dat is het moment dat de nieuwe mens, de nieuwe aarde in de 9e dimensie gaat bewonen.
Het ultieme doel is zoals Michael al eens omschreef "de schepper te worden".
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/8_5_wees%20de%20schepper.htm

Je kwam naar de Aarde om je eigen rol te spelen in de Goddelijke Opdracht voor deze Universele Ervaring. Om in naam van onze Vader/Moeder God nieuwe werelden zonder beperking te scheppen. Je hebt de potentie om alles te worden of te hebben wat je je maar kan voorstellen.

...

Zolang je je wensen afstemt op die van je Hoger Zelf voor het grootste goed van allen, beschik je over de gave om alles wat je je kan voorstellen te creëren.
 Quote:

Waarom koppelt volgens jou een engelmens, waarom?
1 + 1 = 3. De som van de gekoppelde mens is veel groter dan de losse individu. Wil de mensheid een stap voorwaarts in de evolutie maken dan dient ze zich ook te groeperen op geestelijk nivo.

Een mooi voorbeeld hiervan is de menselijke evolutie op materieel nivo. De mens in groepen is vele malen machtiger dan de individuele versie. De volgende voorbeelden lijken mij voor zich spreken:

Dorp vs Stad
Nederland vs Europa
Eenmanszaak vs Internationale Coorperatie
Tafeltenniser vs Voetbal elftal

Hierbij is het wel op te merken dat de groep goed functioneert als alle leden goed functioneren. Toch is het wel zo, dat de zwakkere profiteren van de betere, dus de groep zal daar minder onder lijden. Evolutionair gezien is de groep ook het meest succesvol.

Quote:

Wat heeft dat voor nut?
Een mensheid te maken die over de grensen van het individu is heengegroeit.
 Quote:

ieder mens, dus iedere ziel is toch een individu,
Nee hoor, want je individualiteit kan je loslaten. Zie in dat het hier niet enkel om jou draait.
 Quote:

en in het normale leven als iemand ergens niet voor open staat laat je die toch ook met rust?
Dat staat ook precies in het document wat de engelmens doet. Zie hoofdstuk 5.4
"Als blijkt dat iemand op een verkeerd spoor zit, of niet openstaat voor hulp, zal de Engelmens deze persoon ook vrij snel, zonder enig wrok kunnen laten vallen. De Engelmens is niet iemand die altijd maar wil helpen. Ze verdeeld haar tijd zo efficiënt mogelijk om met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk, de juiste mensen, te bereiken."
 Quote:

en probeer je hem of haar toch niet op alle mogelijke manier zover te krijgen dat je zelf je zin krijgt?
Nee, want de engelmens heeft geen Zelf meer om deze zin te maken. Juist hierom is de identiteit losgelaten om te kunnen handelen naar het hogere doel. De engelmens is erg kieskeurig in wie zij helpt of niet helpt. Niet rancuneus (als je het zo schrijft?)
 Quote:

5.6 klopt wel, maar gebeurt niet..
Helaas gebeurd het wel. Ik heb dit mogen ervaren.
 Quote:

De invloed, lijkt mij niet het goede woord. Een doel past beter.
Deze zin snap ik niet.
 Quote:

En de grootheidswaanzin lijkt mij alleen van toepassing op de gene die denken meer te zijn dan een engelmens.
Misschien vind je de aanpassing die ik in het document gemaakt heb beter. Ik heb namelijk het hoofdstuk veranderd in die zin, dat er nu staat risico op grootheidswaanzin. Een engel kan hier wel degelijk last van krijgen, en dat het zich als god op aarde waant ;).

"De Engelmens voelt zich heerser van de wereld. Ze draagt het bewustzijn van een God en heeft de meeste mensen aan haar vingertoppen. Ze kan mensen bespelen en beïnvloeden. Ze weet precies het lot te beïnvloeden dat eruit voortkomt wat ze wenst.
Dit gevoel van absolute macht kan omslaan in grootheidswaanzin. Ze voelt zich oppermachtig. Ze denkt onsterfbaar te zijn en alles te kunnen maken. Het verschil tussen werkelijkheid en onmogelijkheden wil nog wel eens vervagen als de Engelmens leidt onder grootheidswaanzin en zichzelf bekijkt.
Het grootste gevaar voor de Engelmens is het niet loskomen uit de grootheidswaanzin en zich God op aarde te wanen. "
Anne
Anne mrt 17 '07
Nims....5.6
Hoe heb je dat zel dan ervaren?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '07
Helaas kan ik daar om verschillende redenen niets over zeggen. Er zijn hier meer mensen bij betrokken waarover ik niets kan vertellen.
????
???? mrt 18 '07
Niet overdraagbaar op een forum dus!
Anne
Anne mrt 18 '07
OKe nims ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Niet overdraagbaar op een forum dus!
Jawel, wel overdraagbaar, alleen vanwege privacy redenen niet mogelijk om op internet te zetten. Vergelijk het met fotolezen van iemand anders. Die persoonlijk informatie over anderen deel je niet met de wereld als de ander dat niet wilt. Ik hoop dat je dit begrijpt sylli.
????
???? mrt 18 '07
Maar dan kun je toch wel een soortgelijk voorbeeld geven van wat je bedoeld en gewoon fictieve namen gebruikt bijvoorbeeld.

Het lijkt mij trouwens ook niet echt makkelijk om te kunnen weten dat jij het lot van anderen hebt veranderd omdat je nog niet kunt weten hoe het anders zou zijn gegaan. Of weet jij dat wel?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 19 '07
Om niet teveel details weg te geven kun je er bijvoorbeeld denken over: Relaties laten beindigen of juist laten beginnen, contacten tussen verschillende mensen tot stand brengen, bepaalde gebeurtenissen zo laten plaatsvinden dat er bepaalde dingen kunnen gebeuren. Voorkomen dat er iets in de weg van een eigen gekozen doel komt. Uit het niets dingen van vreemde mensen krijgen die je op dat moment graag wilt, maar niet om gevraagd hebt.

Het is erg algemeen omschreven maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Je andere vraag, of ik weet dat het anders was gegaan kan ik wel beantwoorden. Als ik bepaalde dingen niet had gedaan of beinvloed had, was het zeker anders gegaan.
????
???? mrt 19 '07
Klinkt een beetje als de law of attrection.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420