Origineel van Rebel-De-Amor:
Met de opbouw van de engelmens kan ik niet zoveel, ten eerste snap ik de uitleg niet, en ten tweede kan ik me er niks bij voorstellen.
Dat is jammer want het geeft aan waarom de Engelmens geen ziel heeft. De ziel is een beperking voor de Engelmens om de evolutionaire groep te kunnen vormen. De evolutionaire groep is een groep met een eigen identiteit, zonder individu-en. De individuen die er waren hebben hun identiteit losgelaten zodat het 1+1 = 3 principe wordt toegepast.
Waarom zijn ze hier?
Dat hogere plan dat ze weten, dat klopt wel, maar wat zou er zijn in 2012 volgens jou en het stuk?
In 2012 is de overstap naar de nieuwe mens. Dat is het moment dat de nieuwe mens, de nieuwe aarde in de 9e dimensie gaat bewonen.
Het ultieme doel is zoals Michael al eens omschreef "de schepper te worden".
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/8_5_wees%20de%20schepper.htm
Je kwam naar de Aarde om je eigen rol te spelen in de Goddelijke Opdracht voor deze Universele Ervaring. Om in naam van onze Vader/Moeder God nieuwe werelden zonder beperking te scheppen. Je hebt de potentie om alles te worden of te hebben wat je je maar kan voorstellen.
...
Zolang je je wensen afstemt op die van je Hoger Zelf voor het grootste goed van allen, beschik je over de gave om alles wat je je kan voorstellen te creëren.
Waarom koppelt volgens jou een engelmens, waarom?
1 + 1 = 3. De som van de gekoppelde mens is veel groter dan de losse individu. Wil de mensheid een stap voorwaarts in de evolutie maken dan dient ze zich ook te groeperen op geestelijk nivo.
Een mooi voorbeeld hiervan is de menselijke evolutie op materieel nivo. De mens in groepen is vele malen machtiger dan de individuele versie. De volgende voorbeelden lijken mij voor zich spreken:
Dorp vs Stad
Nederland vs Europa
Eenmanszaak vs Internationale Coorperatie
Tafeltenniser vs Voetbal elftal
Hierbij is het wel op te merken dat de groep goed functioneert als alle leden goed functioneren. Toch is het wel zo, dat de zwakkere profiteren van de betere, dus de groep zal daar minder onder lijden. Evolutionair gezien is de groep ook het meest succesvol.
Een mensheid te maken die over de grensen van het individu is heengegroeit.
ieder mens, dus iedere ziel is toch een individu,
Nee hoor, want je individualiteit kan je loslaten. Zie in dat het hier niet enkel om jou draait.
en in het normale leven als iemand ergens niet voor open staat laat je die toch ook met rust?
Dat staat ook precies in het document wat de engelmens doet. Zie hoofdstuk 5.4
"Als blijkt dat iemand op een verkeerd spoor zit, of niet openstaat voor hulp, zal de Engelmens deze persoon ook vrij snel, zonder enig wrok kunnen laten vallen. De Engelmens is niet iemand die altijd maar wil helpen. Ze verdeeld haar tijd zo efficiënt mogelijk om met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk, de juiste mensen, te bereiken."
en probeer je hem of haar toch niet op alle mogelijke manier zover te krijgen dat je zelf je zin krijgt?
Nee, want de engelmens heeft geen Zelf meer om deze zin te maken. Juist hierom is de identiteit losgelaten om te kunnen handelen naar het hogere doel. De engelmens is erg kieskeurig in wie zij helpt of niet helpt. Niet rancuneus (als je het zo schrijft?)
5.6 klopt wel, maar gebeurt niet..
Helaas gebeurd het wel. Ik heb dit mogen ervaren.
De invloed, lijkt mij niet het goede woord. Een doel past beter.
Deze zin snap ik niet.
En de grootheidswaanzin lijkt mij alleen van toepassing op de gene die denken meer te zijn dan een engelmens.
Misschien vind je de aanpassing die ik in het document gemaakt heb beter. Ik heb namelijk het hoofdstuk veranderd in die zin, dat er nu staat risico op grootheidswaanzin. Een engel kan hier wel degelijk last van krijgen, en dat het zich als god op aarde waant
.
"De Engelmens voelt zich heerser van de wereld. Ze draagt het bewustzijn van een God en heeft de meeste mensen aan haar vingertoppen. Ze kan mensen bespelen en beïnvloeden. Ze weet precies het lot te beïnvloeden dat eruit voortkomt wat ze wenst.
Dit gevoel van absolute macht kan omslaan in grootheidswaanzin. Ze voelt zich oppermachtig. Ze denkt onsterfbaar te zijn en alles te kunnen maken. Het verschil tussen werkelijkheid en onmogelijkheden wil nog wel eens vervagen als de Engelmens leidt onder grootheidswaanzin en zichzelf bekijkt.
Het grootste gevaar voor de Engelmens is het niet loskomen uit de grootheidswaanzin en zich God op aarde te wanen. "