Loading...
nl

Het Superego van de Engelmens

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Het doel van de mens, en van alle dominante soorten in het universum, is bestaan en leven. Leven om te onderzoeken, leven om te ontdekken, leven om te verbazen, leven om te genieten, leven om te ontwikkelen, leven om te groeien. Dì¡ì¡rom gaat het, om nu, om bestaan.
Maar als het doel is om te leven, waarom wil je dan nog naar de hemel? Het doel is helemaal niet om te leven. De enige reden dat wij op aarde zijn, is omdat de aarde ons nodig heeft om naar de 9e dimensie te gaan. Anders had de aarde ons allang vernietigd.
 Quote:

Door te bestaan kan de mens zich ontwikkelen tot een verantwoordelijk, spiritueel hoogstaand en technisch (ver)ontwikkeld volk dat in balans is met zichzelf en haar omgeving en het niveau bereikt van volkomen kennis en liefde.
Nee hoor, dat kan zij ook in de hemel bereiken. Zie moeder aarde eens echt als een bewustzijn.

Quote:

--------
Ok dan ben ik benieuwd hoe je het volgende probleem dan oplost. Stel er is een auto met een gezin. 2 ouders en 1 kind. Zij zijn de laatste tak van de familie. Dit gezin verongelukt. De ouders tonen hun berouw en gaan naar de hemel. Het kind toont dit echter niet. Wat gebeurd hier nu mee? Het kan niet meer terugkomen want er is geen enkele manier meer om de lijn voort te zetten.
--------

Ik begrijp het probleem niet, ik zie ook geen probleem. Waarom zou die lijn zich persé moeten voortzetten? Dat doen geslachten sowieso niet allemaal, toch?
Omdat je zelf hebt verteld dat als je niet oprecht berouw toont je niet naar de hemel gaat, maar weer opnieuw incarneert. Hoe ga je dit doen zonder lijn waarvan je je herinneringen uit je vorige levens kan meenemen? Dat is het probleem. Jij beweerde dat dit namelijk wordt doorgegeven via je voorouders. Jouw woorden waren: "De herinneringen van vì³ì³r de geboorte of die men aanmerkt als kennis van eerdere levens zijn herinneringen van de ouders "
IkBen
IkBen mrt 10 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Maar als het doel is om te leven, waarom wil je dan nog naar de hemel? Het doel is helemaal niet om te leven. De enige reden dat wij op aarde zijn, is omdat de aarde ons nodig heeft om naar de 9e dimensie te gaan. Anders had de aarde ons allang vernietigd.

Creatief maar bezijden de realiteit. De mens heeft de aarde nodig en niet andersom. Uiteindelijk zal de aarde worden opgeslokt door de zon en die weer door een zwart gat. Wat daar dan weer mee gebeurt laat ik aan de geleerden om zelf te ontdekken.

Nee hoor, dat kan zij ook in de hemel bereiken. Zie moeder aarde eens echt als een bewustzijn.

Dat is volmaakt zinloos en verspilde energie. Er is leven op de aarde maar de aarde zelf is dood en heeft geen bewustzijn. 'Moeder aarde', Gaia, komt, als ik het mij goed herinner, uit de New Age wereld.

Omdat je zelf hebt verteld dat als je niet oprecht berouw toont je niet naar de hemel gaat, maar weer opnieuw incarneert. Hoe ga je dit doen zonder lijn waarvan je je herinneringen uit je vorige levens kan meenemen? Dat is het probleem. Jij beweerde dat dit namelijk wordt doorgegeven via je voorouders. Jouw woorden waren: "De herinneringen van vì³ì³r de geboorte of die men aanmerkt als kennis van eerdere levens zijn herinneringen van de ouders "

Je kunt, bij mij, niet gelezen hebben dat de geest weer reïncarneert omdat ik dat nergens gezegd heb. De geest verwaait als energie in de kosmos riep ik, daarmee houdt zij op te bestaan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 11 '07
Ik quote echt letterlijk wat je hier eerder schrijft: "De herinneringen van vì³ì³r de geboorte of die men aanmerkt als kennis van eerdere levens zijn herinneringen van de ouders "
Dat was als reactie op de herinneringen die je hebt van een vorig leven van jezelf. Als je nu beweert dat reincarnatie niet bestaat, waarom heb je dan wel een vorig leven? Houd eens op met jezelf zo tegen te spreken. Je hebt een hoop kennis, maar ik krijg de indruk dat het nog niet goed genoeg geordend is om er een touw aan vast te knopen.

Ik probeer je absoluut niet aan te vallen, maar ik probeer je te begrijpen. Echter maak je het me niet makkelijk doordat je steeds vervalt in het zeggen dat iets niet zo is, maar er geen onderbouwing voor geeft. Ik heb daar totaal geen boodschap aan, en kan er niets mee. Zolang je niet komt met enige vorm van motivatie, ben ik genoodzaakt in mijn eigen (on)waarheden te blijven geloven. En ook al heb je zelf de waarheid niet in huis. Als je mijn (on)waarheden onderuit kan beredeneren ben ik allang blij. Het enige dat ik zoek is de waarheid. En die waarheid moet kloppen.
IkBen
IkBen mrt 11 '07
Maak je geen zorgen, ik voel mij niet aangevallen.

Wat de mens zich herinnert als een vermeend vorig leven (omdat men daar in het eigen bestaan niet eerder geweest is) zijn feitelijk de bij zijn geboorte meegekomen herinneringen van ouders en voorouders en dat heeft niets met reïncarnatie te maken.

Als iemand in Parijs loopt en alles 'herkent' terwijl die persoon daar niet eerder geweest is, is die kennis niet afkomstig uit een voorgaand leven van zichzelf (want dat kan niet) maar komt die kennis van zijn ouders en voorouders die bij de geboorte is meegekomen.

Dì¡t heb ik gezegd. Misschien in niet helemaal duidelijke bewoordingen waarvoor dan excuses.

Overigens ben ik het niet eens met jouw conclusie dat ik mijzelf tegenspreek en voorts hoor je mij niet zeggen dat je moet geloven wat ik naar voren breng. Die keus maak je zelf. Als jij je eigen overtuiging wil blijven volgen, wie ben ik dan om je die te ontnemen?
Thomas A
Thomas A mrt 11 '07
IkBen, je doet me een beetje aan Incripted denken
????
???? mrt 11 '07
Oh jee, hier ook al! Wanneer komen mensen nu eens gewoon voor hun eigen persoontje uit, i.p.v. al die nicknames.
Zolang je niet eens voor jezelf uit durft te komen, wie ben je dan?? NIETS!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 12 '07
Inderdaad Thomas. Ik herkende ook enigzins de gelijkenis. Echter zijn de intenties van ikben een stuk zuiverder dan die van incripted waren. Daarnaast komt encrypted uit belgië en ikben uit nederland (wss in de buurt van den haag, volgens zijn IP adres).
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van sylli:
Oh jee, hier ook al! Wanneer komen mensen nu eens gewoon voor hun eigen persoontje uit, i.p.v. al die nicknames.
Zolang je niet eens voor jezelf uit durft te komen, wie ben je dan?? NIETS!
Uh, ik heb ook gewoon een nickname hoor .....
JulienMoorrees
 Quote:
Origineel van IkBen:

Wat de mens zich herinnert als een vermeend vorig leven (omdat men daar in het eigen bestaan niet eerder geweest is) zijn feitelijk de bij zijn geboorte meegekomen herinneringen van ouders en voorouders en dat heeft niets met reïncarnatie te maken.

Als iemand in Parijs loopt en alles 'herkent' terwijl die persoon daar niet eerder geweest is, is die kennis niet afkomstig uit een voorgaand leven van zichzelf (want dat kan niet) maar komt die kennis van zijn ouders en voorouders die bij de geboorte is meegekomen.

Dì¡t heb ik gezegd. Misschien in niet helemaal duidelijke bewoordingen waarvoor dan excuses.

Ok dus als ik je nu goed begrijp dan zeg je hier dus werkelijk dat een mens helemaal geen vorig leven heeft gehad. Er is dus maar 1 kans om in de hemel te komen?

En hoe zit het dan met herinneringen aan de toekomst? Hoe verklaar je die dan?
????
???? mrt 12 '07
Julien, je hebt wel een nickname maar we weten toch ook hoe je heet.
Het gaat er mij om dat er mensen zijn die het leuk vinden om onder verschillende nicknames op dezelfde fora rond te huppelen. Zonder hun echte naam prijs te geven.
JulienMoorrees
Dat vind ik niet zo erg, het is namelijk ook een stukje veiligheid. Niet iedereen leeft in een omgeving waarin dit zomaar geaccepteerd wordt, helaas.
IkBen
IkBen mrt 12 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:

Ok dus als ik je nu goed begrijp dan zeg je hier dus werkelijk dat een mens helemaal geen vorig leven heeft gehad. Er is dus maar 1 kans om in de hemel te komen?

Ik krijg de indruk dat je nu op het goede spoor zit. Eén kanttekening nog, om nieuwe misverstanden voor te zijn, door de herkansing bij de loutering heeft men feitelijk twee kansen.

En hoe zit het dan met herinneringen aan de toekomst? Hoe verklaar je die dan?

Wat valt er te verklaren aan zaken die, naar mijn oordeel, niet bestaan? Het komt mij voor dat herinneringen ontstaan door zaken die feitelijk hebben plaatsgevonden. Hoe kunnen herinneringen ontstaan als iets nog niet heeft plaatsgevonden?
????
???? mrt 12 '07
Tenzij je vizioenen ziet als zijnde herinneringen misschien!
IkBen
IkBen mrt 12 '07
Om dat te kunnen plaatsen is mijn voorstellingsvermogen te beperkt vrees ik. :s
JulienMoorrees
Inderdaad het zijn visioenen, dromen of deja-vu's. Niet alle dejavu's zijn herinneringen uit een vorig leven. Het kan ook een geestelijke herinnering aan een toekomstige gebeurtenis zijn. De geest is niet gebonden aan de 4e dimensie en kan zich dus voortbewegen tussen de tijdsdimensie door. Het kan deze wel niet veranderen, maar door afstemming er wel weet van krijgen.

P.s., ik zit idd op jouw spoor IkBen, maar dat wil niet zeggen dat dit het goede / juiste spoor is.
IkBen
IkBen mrt 12 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Inderdaad het zijn visioenen, dromen of deja-vu's. Niet alle dejavu's zijn herinneringen uit een vorig leven. Het kan ook een geestelijke herinnering aan een toekomstige gebeurtenis zijn.

Ik val in herhalingen als ik opmerk dat herinneringen aan een vorig leven niet kunnen, omdat dat niet bestaat.

Herinneringen aan toekomstige gebeurtenissen gaat me ook te ver. Ik kan me voorstellen dat men zich een visioen herinnert, waarin men in beelden een boodschap krijgt, maar dan is dat nì³g geen herinnering aan een toekomstige gebeurtenis maar de herinnering aan het visioen en zodra het visioen is afgelopen is dì¡t verleden tijd.

Of zal gebeuren wat men tijdens het visioen te zien kreeg moet worden afgewacht en zolang het niet gebeurt (is) en blijft het een (onzekere) verwachting en géén (zekere) herinnering.

Dromen zijn en blijven het proces waarbij de meegemaakte gebeurtenissen worden omgezet in beelden om geschikt te worden gemaakt voor opslag in het lange termijn geheugen. Een andere functie hebben ze niet.

De geest is niet gebonden aan de 4e dimensie en kan zich dus voortbewegen tussen de tijdsdimensie door. Het kan deze wel niet veranderen, maar door afstemming er wel weet van krijgen.

Tijdens het leven is de geest deel van de mens en gebonden aan de daarbij behorende regels, dus geen 'tijdreizen' om het maar zo te noemen en dus ook geen 'kijkjes' in de toekomst.

Overigens, puur en alleen voor de discussie, stel dat dat wél zou kunnen, tijdreizen, wat ik dus ten stelligste ontken, dan nog blijven het herinneringen aan het verleden omdat de tijdreis dan altijd in het verleden heeft plaatsgevonden en nimmer in de toekomst, hooguit nì¡ì¡r de toekomst.

P.s., ik zit idd op jouw spoor IkBen, maar dat wil niet zeggen dat dit het goede / juiste spoor is.

Dat zal de toekomst vanzelf uitwijzen .. toch?
JulienMoorrees
Dat je niet geloofd in vorige levens en toekomst voorspellingen was me inderdaad al wel duidelijk. Ik vertelde dit echter om uit te leggen dat er ook een andere mogelijkheid is. Daarnaast reageerde ik op de vraag wat ik bedoelde met herinneringen uit de toekomst.

Je spreekt hier over visioenen alsof je onderkent dat ze wel bestaan. Graag wil ik weten wat in voor jou precies een visioen inhoudt, hoe je dit ervaart en waar het vandaan komt.

Btw, dat het mogelijk is om kijkjes in de toekomst te nemen is trouwens al eens wetenschappelijk aangetoond. Ik heb hier al een eerdere reactie op gegeven, waar je helaas niet meer op gereageerd had (helaas weet ik niet waarom, maar mocht je het nog eens willen proberen, het gaat om deze reactie: http://forumnl.merudi.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=14;t=000069;p=1#000007 )
IkBen
IkBen mrt 14 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:

Je spreekt hier over visioenen alsof je onderkent dat ze wel bestaan. Graag wil ik weten wat in voor jou precies een visioen inhoudt, hoe je dit ervaart en waar het vandaan komt.

Dromen:
De mens neem dagelijks informatie op via de zintuigen. Men slaapt om het lichaam rust te geven maar ook om de informatie die men opgenomen heeft, om te zetten in beelden die kunnen worden vastgelegd in het lange termijn geheugen. Dat proces kan dromen opleveren, hoeft niet, en voor nare gebeurtenissen, nachtmerries.
Dromen hebben geen voorspellende waarde.

Visioenen:
Beelden als boodschap voor spiritueel geroepenen om hen iets duidelijk te maken. Visioenen benaderen de zeldzaamheid van het aantal mensen op aarde dat kan communiceren met overledenen.

Dagdromen:
Wegzwijmelen op momenten van rust, geluk of anderszins, 'dromend' over van alles wat opkomt omdat men zijn gedachten de vrije teugel geeft. En ja, op die manier kan men de meest fantastische reizen maken, zelfs het gevoel krijgen uit te treden en naar zichzelf te kunnen kijken.

Meer smaken zijn er naar mijn weten niet.
LPChip
LPChip mrt 14 '07
Onder jouw cathegorie Dromen, vallen zowiezo 2 smaken. Maar dan moet ik thuis even in m'n boek kijken om te zien welke dat ook al weer waren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Visioenen:
Beelden als boodschap voor spiritueel geroepenen om hen iets duidelijk te maken. Visioenen benaderen de zeldzaamheid van het aantal mensen op aarde dat kan communiceren met overledenen.
Hoe kan je met een overledene communiceren dan? Volgens jouw eerdere theorien hier is dat niet mogelijk. Daarbij vraag ik me ook af, hoe men een visioen krijgt, aangezien je hierboven zegt, dat dit niet via een droom kan.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420