Loading...
nl

Waarom voelt de Engelmens zich alleen?

proost
proost jan 25 '09
Ontdekkingstochten in je ziel,
zien wat er wel of niet beviel,
je gaat terug in ruimte en tijd
en neemt daarvan dan geen afscheid,
maar je leeft zesdimensionaal.
Hebben wij dat hier soms allemaal?

Uitzondering, Akashakroniek,
wie die kan lezen is uniek.
Zijn Steiner, Rulof echt begaafd?
Hun leer wordt toch steeds bijgeschaafd?
Mijn diepste ik, is dat een lot
vanuit de loterij van God?
admin
admin jan 25 '09
Er is een verschil tussen begrijpen en weten. De goddelijke essentie kunnen we niet begrijpen. Rationaliteit schiet volledig tekort hier. Maar je kunt het wel weten, beseffen.
proost
proost jan 25 '09
Alwetend is de wetenschap?
Welke hoogleraar is zo knap?
Vibraties van de ziel incluis?
Wie voelt zich hier aarde thuis?
Tot aan het eind van het heelal,
wie is 't die de mens kennen zal?
admin
admin jan 25 '09
Het menselijk begrip is te beperkt.
Nooit zal een mens weten --hoe-- het werkt.
Op deze blauwe aarde
Is het zoeken naar de werkelijke waarde
Uitendelijk gaan we ergens heen
En worden we ten slotte EEN
gast
gast jan 25 '09
Alles is wat het is. We hoeven het niet te begrijpen om het te laten zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 25 '09
Alles is niets en niets is alles en alles valt te begrijpen.
admin
admin jan 25 '09
Vanuit de Eenheid
is de begrenzing waarneembaar.
Vanuit de begrenzing
zullen wij de Eenheid
zien noch ervaren.
Wij allen trachten
de staat van Eenheid te naderen
en als wij die zijnstoestand beleven
gaan velen van ons op de loop
omdat we iets ervaren
dat we niet kennen.

Het ongekende willen wij aanpassen
en meten met het gekende.
Wij trachten het mede te nemen
binnen onze begrenzing.
En dit is juist hetgeen onmogelijk is.

Tekst: Jan van Rossum
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 25 '09
Soms is het makkelijker om dingen te benoemen dan ze te omschrijven.
proost
proost jan 25 '09
Inderdaad, bij benoemen heb je ergens macht over.
Een hond luistert b.v. naar zijn baas.
Het innerlijk beluisteren van je eigen ziel is meer dan een psychiatrisch onderzoek om je zielstype te benoemen.
Het dóórschouwen is anders dan het áánschouwen van iemand.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 26 '09
NiMS, ben even benieuwd. Had jij een specifieke reden om dit topic te starten? Of wat was de aanleiding?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 26 '09
Goh, het was 6 maart 2007 :), dus ik weet het echt niet meer.
Hemelwandelaar
Ha, ha, dat had ik nog niet door.

Ik vroeg het omdat het nu dus weer actief is geworden en het lijkt alsof ik er iets mee moet doen. Vandaar.....

Het wordt zomaar weer onder mijn aandacht gebracht.
Akasha
Akasha jan 26 '09
Ik lees angst in sommige reacties. Angst voor het feit dat er iets is dat groter lijkt te zijn dan was gedacht.

Eenzaam is een goed woord voor dat gevoel, je bent toch anders.
JulienMoorrees
Precies, je bent anders en het komt niet zo vaak voor. Toch zie ik wel, dat een aantal engelmensen zich elkaar terugvindt, en er toch een stukje opluchting ontstaat van: "Hé, ik ben toch niet alleen."

Mooi om te zien.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Ik vroeg het omdat het nu dus weer actief is geworden en het lijkt alsof ik er iets mee moet doen. Vandaar.....

Vraag het Hans wink.
Hemelwandelaar
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Vraag het Hans wink.

Hans, laughIk moet het jou vragen.....

Wat heb je voor me?
(ik zit op mn werk en kan me nu niet helemaal inlezen...)
Alvast vooruit lopend op wat ik vanavond kan lezen?
admin
admin jan 26 '09
Hier ben ik al. smile
Hoe ik hierop kwam? Ik had even gezocht naar de onderwerpen over Engelmens. En kwam dit topic tegen. Het viel me op, want als Engelmens merk ik zo vaak dat ik niet begrepen word. Ook op het werk. Daar tracht men mij steeds in een hokje te plaatsen (je bent dit of dat, zus of zo) en steeds kan ik aantonen dat ik ook het tegenovergestelde ben. Dus wilde ik even mij hart luchten, hoewel het topic al ruim een jaar was gestopt.
Ach, toeval bestaat niet. Het woord Engelmens is vandaag alweer vaker gevallen op dit forum. Ook dit zal wel in de lucht hangen. smile
Hemelwandelaar
Even een vraag, heb jij de informatie over Engelmensen op Merudi gelezen? Zo ja, voelt het als herkenning? Wat is voor jou het meest herkenbare?

Als jij je als persoon t.o.v. de doorsnee mens zet, hoe ervaar je je gave dan?

Ken jij het gevoel van heel duidelijk een missie hebben hier op aarde?

Ben je altijd al spiritueel ontwaakt geweest?

Wel veel vragen he? grin
admin
admin jan 26 '09
Ja, veel vragen, zeg! smile

De tekst van Engelemens heb ik helemaal gelezen. En het klopt voor bijna 100%. Ik herken me in vrijwel alle facetten, met name het gevoel dat ik hier speciaal ben gekomen voor een missie. Een missie die te maken heeft met de transformatie rond het jaar 2012. Daar is een taak weggelegd, dat voel ik al hele lange tijd. De laatste jaren zijn er dingen in mijn leven in een stroomversnelling gekomen, allerlei dingen die naar me toe komen. Afgelopen weekend heb ik de volgende stap gemaakt, namelijk een inwijding in dolfijn reiki.

Ik zie de huidige wereld als tamelijk primitief. En het gedrag van de mensen ook nogal laag bij de gronds.

Als kind had ik al contacten met gidsen en geesten. En een grote gevoeligheid had ik ook al. Mijn vader heeft in 1965 een paar maanden in India gewerkt. Enkele mensen uit India zijn toen ook op bezoek geweest, ik was een jaar of 6. Deze mensen waren (naar ik begrepen heb) zeer onder de indruk van mij, vooral vanwege mijn ogen; ik was volgens hen heel speciaal en mijn ouders kregen het nadrukkelijke advies extra goed voor mij te zorgen. Mijn ouders kregen niet dit advies over mijn oudere broer en zus. Maar mijn ouders hebben niet zo goed raad geweten met dat advies.
Spiritueel ontwaakt - dat is moeilijk te zeggen. Er is altijd ruimte voor nog meer inzicht. Maar ik was wel altijd al wel spiritueel bewust. Ik weet dat ik als kind al ze: "als ik denk -dan weet ik dat ik denk". Kortom, ik was me toen al bewust dat er een waarnemer zit achter het denken. De laatste tijd lees ik over Advaita, en dan zie ik dingen staan die ik als kind al 'begreep'. Want begrijpen is niet het juiste woord. Het is een soort weten. Iets wat voorbij ruimte en tijd gaat.

Ik weet niet of ik nu al je vragen voldoende beantwoord heb....
Hemelwandelaar
Ja, heb je. Bedankt.

Ik weet niet wat het is, maar ik heb mijn hele leven al een enorme hang gehad voor Indiase mensen. Heb daar een heel apart en positief gevoel bij....Ik vind ze ook heel erg mooi. Qua uiterlijk en innerlijk. Ik ben er nog nooit geweest, dus heb geen idee of dat een geromantiseerd idee is. Maar het feit dat ik dat gevoel al heb sinds ik klein was zegt me dat het waarschijnlijk wel klopt. Mooi nu te lezen dat zij toen ook al inzicht in jou hadden....

Wat ik verder nog wil zeggen in reactie op jouw antwoorden, is dat ik zelf een enorme drang heb om, net als jij, hulp bieden aan mensen rond 2012.

Heb een hele mooie opleiding gevonden om de ´tools´ die wij hebben gekregen zo in te zetten zodat we ze maximaal kunnen gaan gebruiken. Ken jij Peter Wolvers? Met hem heb ik een gesprek hierover gehad.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420