Ja, veel vragen, zeg!
De tekst van Engelemens heb ik helemaal gelezen. En het klopt voor bijna 100%. Ik herken me in vrijwel alle facetten, met name het gevoel dat ik hier speciaal ben gekomen voor een missie. Een missie die te maken heeft met de transformatie rond het jaar 2012. Daar is een taak weggelegd, dat voel ik al hele lange tijd. De laatste jaren zijn er dingen in mijn leven in een stroomversnelling gekomen, allerlei dingen die naar me toe komen. Afgelopen weekend heb ik de volgende stap gemaakt, namelijk een inwijding in dolfijn reiki.
Ik zie de huidige wereld als tamelijk primitief. En het gedrag van de mensen ook nogal laag bij de gronds.
Als kind had ik al contacten met gidsen en geesten. En een grote gevoeligheid had ik ook al. Mijn vader heeft in 1965 een paar maanden in India gewerkt. Enkele mensen uit India zijn toen ook op bezoek geweest, ik was een jaar of 6. Deze mensen waren (naar ik begrepen heb) zeer onder de indruk van mij, vooral vanwege mijn ogen; ik was volgens hen heel speciaal en mijn ouders kregen het nadrukkelijke advies extra goed voor mij te zorgen. Mijn ouders kregen niet dit advies over mijn oudere broer en zus. Maar mijn ouders hebben niet zo goed raad geweten met dat advies.
Spiritueel ontwaakt - dat is moeilijk te zeggen. Er is altijd ruimte voor nog meer inzicht. Maar ik was wel altijd al wel spiritueel bewust. Ik weet dat ik als kind al ze: "als ik denk -dan weet ik dat ik denk". Kortom, ik was me toen al bewust dat er een waarnemer zit achter het denken. De laatste tijd lees ik over Advaita, en dan zie ik dingen staan die ik als kind al 'begreep'. Want begrijpen is niet het juiste woord. Het is een soort weten. Iets wat voorbij ruimte en tijd gaat.
Ik weet niet of ik nu al je vragen voldoende beantwoord heb....