Loading...
nl

Waarom voelt de Engelmens zich alleen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
Afkomstig uit het document over de engelmens en open voor discussie http://www.merudi.net/nl/engelmens/engelmens_nl.pdf :

Waarom voelt de Engelmens zich alleen?

Een Engelmens heeft geen identiteit. Het voelt zich vaak onbegrepen en alleen. Wanneer de Engelmens een andere ziel verder helpt, wordt deze zich ook bewust van deze andere ziel. Bij het insluiten van deze ziel kan er ook een gevoel van enorme diepe binding ontstaan. De Engelmens wordt weer herinnert aan de individualiteit die het ooit had. Daarmee komen ook de beperkingen van de ziel weer boven en kan de Engelmens zich weer even gewoon mens voelen. Dit heeft ook meteen tot gevolg dat de Engel zich in dit gevoel kan verliezen vanwege de sterkte die het heeft.

Bij het loslaten van de “geholpen” ziel, treedt er direct een gevoel van eenzaamheid op, omdat het vertrouwde gevoel van de ziel is verdwenen. Ineens draait alles weer om het grotere doel en is er geen excuus meer om je van je taak af te houden. Op die momenten beseft de engel zich, dat zij niet uniek is, en er alleen maar is om te geven. Het gemis van een ziel is duidelijk voelbaar.

Dit gemis heeft wel degelijk een functie en is een oerinstinct van de Engel. Het is altijd op zoek naar een nieuwe “prooi” om verder te helpen. Het is een drift die gestuurd wordt door het goddelijke plan: Een gekoppeld netwerk van nieuwe zielen in een universeel netwerk. De komst van God op aarde.
Delen:
Anne
Anne mrt 6 '07
Ik denk dat engel mensen wel weten wie hun ''doel'' is om te helpen en daar gaan ze dan ook 100% voor omdat ze zien dat ze al het negatieve om kunnen zetten in het positieve en dus een beter mens van die persoon kunnen maken.
Het kost alleen de engel mens heel veel kracht en doorzettingsvermogen maar een echte engel geeft niet op als hij weet dat hij zijn doel kan bereiken.
Als het doel is bereikt watvoor ogen lag bij de engel mensen dan zullen ze een goed gevoel hebben een volmaakt gevoel.
????
???? mrt 6 '07
Ik kan me eerlijk gezegt helemaal niet voorstellen dat een 'engel-mens' zich alleen zal voelen. Niet in de betekenis die wij aan 'alleen' geven. Wel als het op de juiste manier wordt gelezen; als al-een. Dus een zijn met het Al dat Is. En dit geeft geensinds het 'gevoel' wat wij eraan ontlenen.
Ook is het denk ik niet zo dat een 'engel-mens' triomfeerd over een behaald resultaat want hij/zij doet gewoon waar hij voor gekomen is.

Zoals jij het schetst is het voor mij meer een super-ego van een gewoon mens die denkt een engel te zijn. En zijn daden zijn egoistisch.

Echte individualiteit is geen egoisme zoals hier weleens gedacht wordt. En dit is nog maar door weinigen echt berijkt. Een individu is nl ondeelbaar. En niet de afgezonderde zoals die in deze tijd wordt gezien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
Nee sylli het is echt alleen, maar misschien dat het woord "eenzaam" meer op zijn plaats is.

Waarom zou je ondeelbaar willen zijn? Iedereen is een som van zijn onderdelen. Juist dit maakt de kracht van de groep. Wie is sylli zonder haar armen of voeten?
????
???? mrt 7 '07
Ondeelbaar moet je in het grote geheel zien Julien. Ondanks dat je armen en benen en een ziel en geest en noem maar op heb ben en blijf je een ondeelbaar geheel. (en het innerlijk is gelijk aan het grote geheel) Maar doordat de meeste mensen dit niet zijn lijden de meeste mensen aan een soort van MeervoudigPersoonStoornis zonder dit dus door te hebben.
Dit heeft alles maar dan ook alles met een gebrek aan bewust-zijn te maken. Je zou moeten willen dat mensen echt individu worden, dan zal er wereld wijd meer goeds gebeuren dan nu het geval is.

Helemaal terug redenerend naar onze oorsprong zijn wij slecht een gedachte van de onuitspreekbare waar wij uit voort gekomen zijn.
Dus zijn wij allen 1 ookal zien wij dit anders door ons afgescheiden ego-bewustzijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 7 '07
Nee ik wil juist dat ze de drang naar individu voorbij gaat. Het maakt de groep juist zwak en kwetsbaar. Helemaal terug naar de oorsprong zijn wij 1 grote groep uit de oerknal. Ieder is de som van zijn onderdelen.

Jezelf als een ondeelbeer iets te zien, beperkt het inzicht in jezelf als puzzelstuk van het grote geheel. Je belemmert jezelf te groeien en een zielenkoppeling toe te staan met de bron. Pas als je door je eigen individualiteit bent heengegroeit (je hebt je ziel afgedaan) kun je meedoen met het grote geheel.

Anders zit je daar maar stil en alleen op je veilige eilandje, jezelf te wezen.
????
???? mrt 7 '07
Jij bekijkt het vanuit een ander standpunt denk ik Julien. Want in wezen bedoelen we hetzelfde.
De individu is nl niet los te koppelen van het geheel omdat het ondeelbaar is van dat geheel. Het is ons ego dat ons loskoppeld van dat geheel.
Uiteindelijk zijn wij allen 1. Er valt niets te koppelen want we zijn al 1 geheel. Het is alleen het besef daarvan waaraan het schort in de wereld.
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Volgens mij ben ik het spoor volkomen bijster. :s
????
???? mrt 7 '07
Oh ja, vertel vertel ;)
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Nou .. ik heb eens ene boek mogen lezen .. iets met een titel als 'sprookjes van Grimm' of zo .. en daar had ik dat ook al. Maaaaaaaar .. ik vond ze prachtig om te lezen. :D
????
???? mrt 7 '07
Weet je dat er in dat soort verhalen meer waarheid schuilt dan je kunt indenken.
Net als de bijbelse verhalen hebben die een onderliggende betekenis. Zelfs alles om je heen wat je ziet en hoort heeft meer betekenis dan je voor mogelijk houd als je die er niet uit kan halen.
Een rijke fantasie is een afspiegeling van het ware weten.
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Je hebt helemaal gelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 7 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Jij bekijkt het vanuit een ander standpunt denk ik Julien. Want in wezen bedoelen we hetzelfde.
De individu is nl niet los te koppelen van het geheel omdat het ondeelbaar is van dat geheel. Het is ons ego dat ons loskoppeld van dat geheel.
Uiteindelijk zijn wij allen 1. Er valt niets te koppelen want we zijn al 1 geheel. Het is alleen het besef daarvan waaraan het schort in de wereld.
Nee niet helemaal. We zijn niet allen 1 als we onszelf niet zo zien. Je moet door de individu heengroeien om deze los te laten. Wat heel belangrijk in dit verhaal is, is hoe je jezelf ziet. Zie jij jezelf als een ondeelbaar individu, dan zal je ook ondeelbaar zijn. Zie jezelf eens als een deelbaar individu die zich deelt met de bron. Geef je ondeelbaarheid op en je identiteit om jezelf als het grote geheel te zien. Een machine werkt dankzij alle onderdelen. Een machine waarvan alle onderdelen bewust zijn en meewerken, is een wonder machine :).
????
???? mrt 7 '07
Het is maar net hoe je het ziet Julien.
Ik hoop alleen niet dat je het zoveelste collectieve ego aan het kweken ben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 7 '07
In mijn ogen is de bron geen Ego. Het ego is enkel een voorbrengsel van onze geest. In contact met alles, is een ego niet nodig en zal je deze dus ook niet meer bezitten.
????
???? mrt 7 '07
Nee, de bron is zeker te weten geen ego.
admin
admin jan 24 '09
Ik herken me in de engelmens.
En ik weet dat de meesten mij niet begrijpen.
proost
proost jan 25 '09
Wie begrijpt zichzelf wel ten diepste vanuit zijn/haar oerbegin tot aan zijn/haar eeuwigheidsbestemming?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 25 '09
Wat bedoel je precies met jezelf begrijpen?

Ik begrijp mijzelf volkomen, maar of dat overeenkomt met jouw vraag zoals jij hem bedoeld, dat weet ik niet.
admin
admin jan 25 '09
Precies, NiMS, voor mijzelf ben ik wel duidelijk, maar voo mijn omgeving is dat anders....

Wel is er ook aan mezelf nog te ont-dekken.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki