Loading...
nl

The Law of Attraction

????
???? feb 28 '07
Ik weet ondertussen wel dat het soms lang kan duren eer je wens uit komt. En ik weet inmiddels ook wel dat je er zelf niet zo heel veel meer aan hoeft te doen dan het wensen zelf. Het komt dan gewoon op je pad. Ookal is dit soms pas na 10 jaar ofzo. Als de intentie maar juist is, daar gaat het vooral om.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
 Quote:
Origineel van Debiorah:
mmm.. was dat niet een ander topic?
Klopt, maar ik werd getriggerd toen ik het woord ego zag, en ik toevallig bezig was met het uitzoeken van de Engelmens. Ik ben trouwens al bezig met het schrijven van een document hierover. Er is behoefte aan, dus binnenkort op merudi, alles over de Engelmens.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Precies Sylli, de intentie is de schepper.
IkBen
IkBen mrt 1 '07
 Quote:
Origineel van Anne:
Dat was iets eenvoudigs ik wilde dat iemand mij belde en dus ging ik me er op focussen in me gedachten en dat heeft geholpen.
Dit heb ik meerdere keren gedaan met die zelfde persoon en het lukte altijd.
Dat lijkt me vooral handig voor het beheersen van je telefoonkosten Anne. ;)
Thomas A
Thomas A mrt 1 '07
En wat dacht je van het feit dat jij hierdoor ook nog eens een goeie inbreng op een forum hebt IkBen.

Thomas
Wendy's
Wendy's mrt 2 '07
 Quote:
Dat was iets eenvoudigs ik wilde dat iemand mij belde en dus ging ik me er op focussen in me gedachten en dat heeft geholpen.
Dit heb ik meerdere keren gedaan met die zelfde persoon en het lukte altijd.
Haha grappig, dat heb ik ook een keertje gedaan!
alleen dan met een smsje :p , en die kreeg ik ook nog. Was iemand waarmee ik al twee jaar ofzo niet meer mee gesmst had!!

IkBen: das inderdaad handig voor de kosten!! ;)
Debiorah
Debiorah mrt 4 '07
Ik merk dat de kracht van intentie werkt ook in het dagelijkse leven. Vaak als ik ergens voor wil gaan zet ik mezelf in een andere stand. Niet de stand van het moet mij lukken, maar de stand van het lukt mij! Dan moet je er natuurlijk wel 100% achterstaan. Ik merk dan ook dat ik mijzelf veel zelfverzekerder voel en heb vertrouwen in de uitkomst. Maar een telfoontje heb ik nog nooit geprobeerd!
Anne
Anne mrt 4 '07
Ja moet je ook is proberen om zo een telefoontje te krijgen debiorah..is zker handig voor de kosten :p
Nee maar je hebt wel gelijk zodra je ergens 100% achterstaat en dan geen een stukje twijfel erbij dan lukt het. Maar de kunst is om alle twijfel bij jezelf weg tenemen want twijfel is er altijd al heel snel bij al is het maar een klein stukje en dat kan dan dwars zitten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
Toch is twijfel iets wat niet alleen aan je eigen kant zit. Ook al weet je zelf iets heel zeker, als de ander twijfelt, gaat het niet gebeuren.
Puc
Puc sep 5 '07
Ik heb het boekje "The Law of Attrachtion" doorgebladerd.
En geloof er best wel in. Ik ga ervanuit dat de verhalen en ervaringen oprecht zijn. De sceptische mens zou er wel hier en daar toeval in kunnen lezen, maar dat is nu eenmaal de blinde vlek van dit soort mensen.

Bij positieve gedachten verdwijnen alle beperkende barrieres als sneeuw voor de zon!

Eén specifiek verhaal uit het boekje viel mij op. Een jongen had zich voor de gein een voorgestelling gemaakt van een hele bijzondere veer. Eentje die absoluut niet kan bestaan, met rare kleuren en een vreemde vorm etc. Vervolgens vind hij een paar weken later precies die veer ergens in een gebouw bij de liftuitgang. Echt bizar.

Daardoor heb ik het idee gekregen om een meteoor in mijn achtertuin te laten neerstoren. Ook eentje die ik van te voren zou hebben verzonnen qua vorm, kleur etc. Ik durfte mijn visualisatie alleen niet door te zetten, omdat ik bang was dat deze niet exact genoeg gespecificeerd zou zijn. Je kan begrijpen dat ik er geen zin ik heb om dat ding op mijn kop te krijgen. :+

Dit is misschien een mooie aanleiding om het misschien het d.m.v. tekst duidelijker te formuleren. .... euh ik merk dat ik de vastbestotenheid om voor de gein een meteoor in mijn gazon te laten neerstoren. De LOA werkt dus niet met een twijfelachtige visualisatie!

Be carefull with what you wish for, lijkt mij wel toepasselijk.
Dennis
Dennis sep 5 '07
Haha Puc!

Waarom in vredesnaam een meteoor in je achtertuin :P
Ik vind um wel mooi bedacht btw.
Ja het klopt dat je er 100% moet achter staan en er in moet geloven. Probeer het met wat anders zou ik zeggen.. Ik merk dat alleen al positiever en dankbaarder zijn voor alles wat ik heb mijn leven een stuk aangenamer maakt.

Groeten Dennis
admin
admin sep 6 '07
Gedachten zíjn krachten.
Een meteoor Puc? Ben blij dat je mijn buurman niet bent ;)
(voor het geval je niet kan mikken )
Puc
Puc sep 8 '07
De reden hiervoor is dat, ik het nog altijd nodig vind/vond om mezelf ervan te overtuigen dat ik niet in een droomwereld terecht ben gekomen. Dus ik dit was het eerste dat spontaan bij me opkwam en me tevens volstrekt onmogelijk leek.

Het feit dat ik er niet mee doorben gegaan, was voor mij een teken dat het zo wel goed was. De behoefte daartoe in nu weg. Het geeft me een stukje rust.
Waarschijnlijk was het voor die persoon met die veer wel nodig om een dergelijke bevestiging te krijgen. Een soort van wake-up call.

Overigens bedacht ik me gisteren dat ik al een mooi geval van de LOA had mee gemaakt. Ik zou mijn tuin gaan verbouwen en moet veel aarde van achter naar voren verplaatsten, zo was het plan. Echter ik had daar niet de middelen toe. Met name de kruiwagen ontbrak.

'Toeval' was geweest: als ik een gesprek met een buurman op tuinieren was uitgekomen en hij mij vervolgens zou zeggen dat zijn broer (of iets dergelijks) wel kon vragen of ik dezijne mocht lenen. Of een folder van BOELS-verhuur zou in de bus vallen.

De LOA had iets anders in gedachte. Ik ging de zaterdag voor het weekend zouden gaan graven in in de tuin, boodschappen doen. Ik zat de hele ochtend (tijdens douchen, aankleden, autorijden, boodschappendoen) te denken aan een kruiwagen en hoe ik die zou volladen en van achter naar voor aarde zou verplaatsen. Maar waar zou ik die vandaag halen.

Er gebeurde toe iets hee bizars. Ik reed van de parkeerplaats weg richting huis. Ik had nog geen 50 m gereden en ik zag een man met een oude verroeste kruiwagen van zijn tuinpad naar de weg toe lopen. Hij had een kartonnen kaart in zijn handen: "gratis meenemen". ... Ik en diverse andere buurmannen hebben er veel plezier van gehad. Later heb ik hem weer gratis weggegeven aan iemand anders.

Dit doet mij ook beseffen dat voor de LOA de werkelijkheid wel zal gaan meewerken. Deze wordt dan speciaal ingericht om te voldoen aan jouw wens.
Debiorah
Debiorah sep 9 '07
:)Wat een grappig verhaal en het lijkt inderdaad de LOA in werking te zijn, leuk!
jo
jo sep 11 '07
leuk verhaal en iedereen blij!
Puc
Puc sep 11 '07

Ik zou een discussie willen beginnen over de stelling dat de "Law Of Attraction" niet beter de "Law of Creation" genoemd kan worden.

We hebben het hier namelijk over dat wat WIJ zelf kunnen doen om deze fysieke werkelijkheid in te richten...
Dennis
Dennis sep 11 '07
Het is beide hetzelfde.. dus om het anders te noemen heeft geen zin. Je trekt aan wat je denkt en voelt (attraction) en je kan je gedachtengang leren te beheersen waardoor je een beter leven voor jezelf kan creeeren (creation) Maar ik snap wat je bedoeld ;)

Ik zou graag is wat technieken en ervaringen van the law of attraction van jullie willen horen. Ik ben hier zelf pas mee bezig maar het boeit me enorm en ik merk nu al dat het inderdaad werkt!

Groeten Dennis
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '07
Zeker leuk verhaal Puc, toch vind ik Law of Attraction een veel betere naam. Neem je kruiwagen. Die heb je niet gemaakt, maar letterlijk aangetrokken :).
LPChip
LPChip sep 11 '07
Ik heb "The Secret" gezien, en daar leggen ze uit dat je gebeurtenissen aantrekt. Je maakt geen nieuw iets, maar je trekt een gebeurtenis aan.

Je kan bijvoorbeeld een nieuwe auto willen, en ineens maak je promotie naar een andere functie, waarbij je een auto van de zaak krijgt. Je hebt deze auto aangetrokken, want hij bestond al. Had jij deze auto niet gewild, had iemand anders deze waarschijnlijk geleased.
Puc
Puc sep 12 '07
Wie zegt dat ik die kruiwagen heb aangetrokken?
Voor mij bestond die man, dat pad en de kruiwagen niet todat ik de behoefte had aan een kruiwagen.

Als ik die behoefte niet had gehad, was hij misschien niet eens dat pad afgelopen met zijn bordje "gratis meenemen". En wat als dat wel het geval was geweest? Ik zou hem niet hebben opgemerkt en daarom zou hij geen deel zijn geweest van de werkelijkheid, mijn eigen werkelijkheid. Ook jullie werkelijkheid, aangezien ik anderhalf jaar later dit verhaal vertel....

Misschien erg filosofisch, maar vraag mij serieus af hoe dit in elkaar zit. Wat als het het lot van die kruiwagen was om bij mij terecht te komen? Toeval bestaat immers niet. Dan is hij toch voor/door mij gecreeerd?

Waar trek je de grens bij de LOA? Sommige dingen zijn nog wel redelijk goed te rijmen. Er zal van een voorgeschiedenis zitten aan de kruiwagen en die man met het bordje.

Ik ontken ook niet dat de werkelijkheid zich zodanig inricht naar jouw wens, zoals bij die nieuwe auto van de zaak. Maar in wat voor vreemde bochten moet de werkelijkheid zich kronkelen om juist die ene bizarre veer met vreemde vorm etc, te laten verschijnen.

Wat als ik doorgezet had op die meteoor? Moet ik eraan twijfelen dat dit met alle vastbeslotenheid van de wereld dan NIET was gebeurt? Trek ik deze gebeurtenis dan aan? Of stond het al vast dat dit ooit zou gebeuren.

[Overigens, misschien kreeg ik dit idee van de meteoor, omdat dit mijn ooit zal gebeuren en is het niet meer dan precognitie. Maar dat laat even buiten beschouwing omdat dan mijn betoog dan een beetje paradoxaal in de knoop raakt ;)]

Anyway. We zijn immers allen scheppers. Onderdeel van God. Hoe letterlijk durf je dit te nemen? Wat zijn de grenzen?

Als het zo is dat we alle materie uit energie bestaat, zijn we dan niet bewoners van een gigantisch fotonisch holodek? Beetje a la Neo en zijn Matrix...
(Star Trek veranderde niet in een ogeblik in iets.)

Ik ben er niet helemaal uit. Het is misschien wel allebei hetzelfde: Attration of Creation? Maar in bizarre situaties riekt het verdacht veel naar het laatste.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420