Loading...
nl

Ziel, geest, ge-weten

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 17 '07
 Quote:
Origineel van Thomas A:

Zeg eens eerlijk zou jij je partner/beste vriend laten vallen als de pijn die je ervaart je te veel wordt? Ik denk het niet NiMS. Ik ben er zeker van dat jij kost wat kost je grens zult gaan verleggen. Tuurlijk wordt er dan aan je vermogen getornd en zullen de eigen beperkingen je op je grondvesten doen schudden. Toch om dan door te zetten er te kunnen zijn voor de ander, zal het je in een diepere laag van het bestaan brengen en zelfs de spirituele grenzen opgeschoven worden.
Het antwoord is waarschijnlijk niet wat je verwacht, maar ik zal hierop eerlijk antwoorden. Ik weet van mezelf dat ik in staat ben om iedereen te laten vallen, en dat zelfs zonder enige vorm van nadenken of wrok. Toch zal de reden niet zijn dat de pijn die ik zou voelen teveel zou worden. Ik voel weinig pijn bij de ellende van iemand anders. In die zin begrijp ik prima wat die ander voelt, maar het raakt me totaal niet.

Het enige dat mij echt raakt is liefde. Jezelf verbonden voelen met iemand anders. Als daar iets tussenkomt, raakt mij dat diep. Wanneer dat gebeurt ga ik geen grens verleggen, maar neem ik totale afstand van hetgeen mij zo diep raakt. Laat ik het helemaal los, en kijk wel wat er gebeurd.

Kortom: Ja ik zou mijn partner / beste vriend(en) zonder probleem laten vallen.

Ik ben nog nooit over mijn zielen-grenzen heen gegaan, omdat ik weet waar ze zitten, en waar ze voor dienen. Mijn ego-grenzen, daar luister ik niet naar. Het is me daarom ook wel eens verweten, dat ik wat meer mens zou mogen zijn. Vandaar mijn voorliefde voor house-party's, wintersport, computers, internet en bier zuipen ;). Dan leik ik toch nog een beetje mens :).

Mijn opdracht is niet om de anderen die erdoorheen zitten te blijven sturen en te helpen. Hoewel het misschien soms wel zo lijkt, ben ik hier met een ander doel. Een beetje simpel gezegd, mijn doel: "Ik stuur waar gestuurd moet worden."

Ik snap dat ik niet altijd even duidelijk ben in wat ik zeg maar vraag gerust!

Julien.
Thomas A
Thomas A feb 18 '07
Nee blijven sturen en steunen is ook mijn devies niet, iemand in zijn/haar eigen spoor zetten als deze een beroep op mij doet wel. Vaak met een behoorlijk resultaat. Het is mooi als iemand dankzij jou een aanraking met zichzelf krijgt.

Maar NiMS als liefde jou raakt en je gaat daarvoor en er gebeurd iets met die ander, draai jij je dan om?

Thomas
????
???? feb 18 '07
Ik kan me wel vinden in jou antwoord Julien. Ik bemerk bij mijzelf ook dat ik steeds minder symphatie kan opbrengen voor mensen die door toedoen van hun ego lijden in welke vorm dan ook.
Het ontbreekt mij aan takt om deze mensen op een taktvolle manier ze hier bewust van te maken. Maar aan de andere kant, met takt laat je ze in de illusie leven van het ego en worden ze niet echt wakker. Best lastig, want wie ben ik om er met de botte bijl in te hakken. Ik denk ook niet dat dit de bedoeling is, en als ik dit echt bewust zou doen mag ik bij mijzelf ook wel te rade gaan of dit niet toevallig mijn eigen ego is die dit doet. Dus tegenwoordig laat ik het komen zoals het komt, dan is het in iedergeval autenthiek. En als mensen daar problemen mee hebben is dat niet mijn maar hun probleem. Klinkt allemaal een beetje cru maar zo is het zeker niet bedoeld. Het liefst zou ik met alle liefde die in mij is de hele wereld wakker schudden. Ze weten gewoon niet wat ze missen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 18 '07
 Quote:
Origineel van Thomas A:

Maar NiMS als liefde jou raakt en je gaat daarvoor en er gebeurd iets met die ander, draai jij je dan om?

Thomas
Ja, al is het alleen maar om mezelf niet te verliezen. Soms moet je weten wanneer een ander er nog niet klaar voor is. Er zijn genoeg signalen die dat zullen aangeven. Er zijn veel zaken waarvoor geld: Ze moeten gebeuren op het juiste moment op de juiste plaats. Als niet aan beide voorwaarden wordt voldaan, kun je meer stuk maken dan de bedoeling is. Mijn ziel verteld mij wat ik moet doen op welk moment, en op welke plaats. Ik vertrouw er daarom ook op dat dit goed is, zonder dat ik altijd begrijp waarom ik iets moet doen. Toch trek ik dat niet in twijfel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 19 '07
Inderdaad Sylli. Maar je vraag die je stelt: "Wie ben ik?" is eigenlijk makkelijker opgelost. Je bent namelijk iemand die het weet. Toch is er altijd de vraag, "wie help je, en wie niet?". Ik kan me voorstellen dat een aantal mensen denken, je moet iedereen helpen. Toch ben ik daar zelf helemaal niet mee eens.

Dit klinkt misschien erg hard, maar als ik iemand help, kijk ik altijd naar potentie. Heeft deze persoon in mijn ogen de juiste kwaliteiten om verder spiritueel te groeien, zal ik deze ook harder proberen te raken en deze soms zelf wakker te schudden. Als ik iemand zie, die niet zoveel potentie heeft, dan denk ik ook wel eens, jammer dan, het heeft weinig zin. Is niet zo netjes, maar ja. We zitten nu eenmaal op een strak en efficient schema....
Thomas A
Thomas A feb 19 '07
ja helder NiMS
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 19 '07
Zijn er verder nog vragen ;).
????
???? feb 19 '07
Ja Nims, je hebt gelijk. Ondanks dat ik het diep in mijn hart zou willen om iedereen wakker te schudden, moet ik het besefen dat het niet voor iedereen is weggelegt op dit moment om daadwerkelijk wakker te worden.
Acheliah
Acheliah feb 19 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
 Quote:
Origineel van Thomas A:

Thomas
Ja, al is het alleen maar om mezelf niet te verliezen. Soms moet je weten wanneer een ander er nog niet klaar voor is. Er zijn genoeg signalen die dat zullen aangeven. Er zijn veel zaken waarvoor geld: Ze moeten gebeuren op het juiste moment op de juiste plaats. Als niet aan beide voorwaarden wordt voldaan, kun je meer stuk maken dan de bedoeling is. Mijn ziel verteld mij wat ik moet doen op welk moment, en op welke plaats. Ik vertrouw er daarom ook op dat dit goed is, zonder dat ik altijd begrijp waarom ik iets moet doen. Toch trek ik dat niet in twijfel.
FF terug komen op jouw berichtje NiMS het klopt wel je moet er klaar voor zijn mij hebben ze ook jaren lang vanalles aangeboden en idd ik was er nog niet klaar voor nu voel ik me steeds sterker en nu kan ik wel de raad die ze me toen gaven plaatsen en aannemen het heetf me alleen wel zo'n 20 ì¡ 25 jaar gekost maarja beter laat dan nooit

Liefs Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 20 '07
Idd Dinie, beter laat dan nooit. In een jaar kan enorm veel gebeuren ;).
Thomas A
Thomas A feb 20 '07
het kan zelfs in een seconde.............
????
???? feb 20 '07
 Quote:
Origineel van Thomas A:
het kan zelfs in een seconde.............
Ja, maar dan zie je pas dat je hele leven zo gespeeld is om je hier te krijgen waar je nu bent. En dat alles een reden heeft. Maar dit zie je pas als de schellen van je ogen zijn gevallen, en dat kan in 1 tel gebeurd zijn ja.
Thomas A
Thomas A feb 20 '07
Ja Syl, helder.........
Thomas A
Thomas A feb 20 '07
Een gevoel is een bericht van je ziel over de kwaliteit van de levenssituatie waarin je je bevindt.
Thomas A
Thomas A aug 5 '08
Kwam vandaag een stukje tegen op de site over Urantia; "Egypte was intellectueel en moreel, maar niet overmatig spiritueel. In zesduizend jaar stonden er slechts vier grote profeten op onder de Egyptenaren. Amenemope werd een tijdlang nagevolgd; Okhban werd door hen vermoord; Ichnaton werd maar een korte generatie lang en niet van ganser harte geaccepteerd. Mozes werd door hen verworpen. Het waren opnieuw politieke, meer dan religieuze omstandigheden die het voor Abraham en later Jozef gemakkelijk maakten om in heel Egypte grote invloed uit te oefenen ten behoeve van de Salem-leringen van één God. Maar toen de zendelingen uit Salem Egypte voor het eerst binnenkwamen, troffen zij reeds deze zeer ethische, evolutionaire cultuur aan, die vermengd was met de gemodificeerde morele normen van immigranten uit Mesopotamë. Deze vroege leraren in het Nijldal waren de eersten die verkondigden dat het geweten het bevel van God was, de stem van de Godheid".

Puur zielsinformatie dus...........
Grappig dat wat ook wel "de stem van Melchisedek" genoemd wordt dus linea recta de verbondenheid met de ziel is; eigenlijk onze werkelijke 2lingziel............

http://www.urantia.org/dutch/ne_u_boek/P095.html
**Angela**
**Angela** aug 5 '08
Origineel bericht van: NiMS
In een jaar kan enorm veel gebeuren wink.

Tja, ik zou dit gezegd kunnen hebben.........
Daarom schrijf ik ook van een harde les..........
Want zelfs nu ik goed weet hoe het zit, gebeuren er nog dingen waarvan ik in onbalans raak........
En jullie maar schrijven dat ik geduld moet hebben, omdat alles op zijn eigen tijd gebeurd...........hihihihi.
Lena
Lena aug 5 '08
geduld angela,is omdat je de dingen niet kunt afdwingen
alleen door het te zien wil je het nu ook met jezelf aangaan toch?
onbalans hoort er gewoon bij hoor en heel menselijk. smile
en ja in een jaar kan er veel gebeuren.......
**Angela**
**Angela** aug 5 '08
Ik ben al veel langer bezig, Lena.......

mijn geduld raakt een beetje op nu....... confused

Maar ik weet ook wel dat het niet sneller zal gaan als dat het gaat.............

Het zij zo.................

Het afgelopen jaar is voor mij wel een stroomversnelling geweest hoor.........ik kan mezelf bijna niet bijhouden, hihihihi
Lena
Lena aug 5 '08
Origineel bericht van: **Angela**

Het afgelopen jaar is voor mij wel een stroomversnelling geweest hoor.........ik kan mezelf bijna niet bijhouden, hihihihi

zie je nou wel wink
Thomas A
Thomas A aug 5 '08
Ja maar daar waar jij Lena en Angela over schrijven gaat dit topic helemaal niet over.

Kunnen we weer on-topic gaan?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske