Ik zou iedereen willen wijzen hier eens naar te kijken, n.l. onthechting.
Onthechting is een term die veelvuldig (in de moderne psychologie) gebruikt wordt en telkens in verband gebracht wordt met mensen die door wat voor (traumatische) omstandigheden, onthecht raken van wat gewoonlijke maatschappijke en alom geaccepteerde hedendaagse zaken zijn. In de psychologie (en behandelingen) worden onthechten getracht terug te brengen naar deze hedendaagse werkelijkheid, dat gebeurd binnen behandelingen en met medicatie. Veelal blijft de onthechte mens met lege handen achter en met het gevoel "er is iets met mij aan de hand". Maar ga je verder kijken dan je neus lang is, dan ont-dek je dat er iets heel anders met deze mensen aan de hand is. Dan ga je zien dat deze mensen opmerkelijk veel gelijkenissen vertonen met wat men in het oosten noemt; de verlichten!!! Helaas, omdat deze connectie niet gemaakt wordt, blijven de onthechten hier rond om ons heen eenzame en ploeterende zielen!!! Dit is iets wat mij door omstandigheden in mijn schoot geworpen werd en ik zeker verder uit zal gaan zoeken...........
Ben benieuwd naar jullie zienswijze.
Thomas