Loading...
nl

Zielen en namen

admin
admin sep 15 '09
heel mooie naam, floor.

Het is niet m'n naam natuurlijk, ik heet Tinne.
Maar Bellefleur en Tinne is niet zo verschillend.
Maryssa
Maryssa sep 15 '09
Dank je Belle. smileIk ben voor jou even gaan zoeken maar de naam Tinne is moeilijk te vinden. Ik vond wel Tine:De betekenis van de naam is `Rein/zuiver, Gezalfde, De kleine krijgshaftige. Mooie betekenis!
Beschermengel
Beschermengel sep 15 '09

Wat lief dat jullie het opgezocht hebben smile.... en inderdaad ik kan me herinneren dat mijn moeder dit ( hij die de hiel greep. ) ook wel eens gezegd heeft.
annewil
annewil sep 15 '09
Ik heet Angela:
Kan van zowel het Griekse 'angelos' als van het Germaanse 'angel' afgeleid zijn. Afgeleid van het Grieks betekent het 'engel of boodschapper', afgeleid van het Germaans betekent het 'afkomstig van het volk der engelen'.
admin
admin sep 15 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Dank je Belle. smileIk ben voor jou even gaan zoeken maar de naam Tinne is moeilijk te vinden. Ik vond wel Tine:De betekenis van de naam is `Rein/zuiver, Gezalfde, De kleine krijgshaftige. Mooie betekenis!


ja, dank je.. ik weet ook dat tinne (met kleine hoofdletters) keltisch is voor HULST.
En vermits ik me zeer verwant voel met keltische energieën voel ik me bij de naam Tinne ook enorm in thuis.
Maar ik ben wel iemand die niet gehecht is aan een naam.
Natalie1986
Natalie1986 sep 16 '09
Ik heet Natalie
Afgeleid van het Latijnse 'dies natalis', met de betekenis 'geboortedag'. De naam betekend; geboren op 'Christus' geboortedag (29 december, maar volgens velen is hij rond april geboren, vandaar ook de jonge dieren in de stal).
admin
admin sep 16 '09
Mijn naam is Bert, afgeleid van Hubertus:

Hubrecht, Bert, Hubert, Hubertus, Huib, Huibert, Huibertus, Huibrecht, Berta, Huberdina, Huberta, Hubertina, Huiberta, Tina, Tini.

Afgeleid van het Germaanse 'hug', met de betekenis 'geest', en 'brecht', met de betekenis 'schitterend, stralend'. De naam betekent; met de schitterende geest. Op 9 november is er een feestdag ter ere van de Heilige Hubertus, in de 8ste eeuw bisschop van Maastricht, apostel der Ardennen en schutspatroon van de jagers (Hubertusjacht).
admin
admin sep 16 '09
Marjan = Combinatienaam van Maria (bitter, bedroefd,zee) en Anna (genade)

http://allenamen.nl/betekenis_voornamen/indexnew.html?letter=a
Ariel
Ariel feb 8 '11
Origineel bericht van: LPChip
Quote:
Origineel van linkie:
mijn naam: Kalinka

Mijn naam staat nergens vermeld met een betekenis....op het moment kan ik eigenlijk alleen uitkomen op Catharina = Rein + Zuiver.
iemand anders nog een tip?
Gezien Kalinka een russische naam is (калинка), en Catharina in het russich Ekaterina is.

Ik denk daarom niet dat Kalinka en Ekaterina dezelfde betekenis dragen.

Zo ver als ik heb kunnen zoeken betekend Kalinka: Lieveheersbeestje.

Quote:

Originally Posted by frumos
This is not really true. Божа кравица is the name of another little insect, similar to the ladybug. It is also colored in red and black but i forgot its name in english. Ladybug is калинка (kalinka).
Verder ben ik nog de referentie met boom/vertakking tegen gekomen.

EDIT: en verder ben ik nog hetvolgende tegengekomen:
Quote:

Калинка is the diminutive for Калина, which is an old Bulgar feminine name. A legend says that Калина was the sister of Khan Asparuh, who is credited with the establishment of the First Bulgarian Empire. I don`t really know why this bug got this name, but my best guess is that this is an allusion to something beautiful and fragile.
However, it is a common occurrence in the Bulgarian language, that there are two words of different origin - one Slavonic and one Bulgar - for a countless number of notions:
дом - къща - house, home
пес - куче - dog
Dus ik zou zeggen: Kalinka betekend: Mooi en breekbaar.


Toen ik dit las dacht ik:"ah daarom ben ik zo gek op lieveheersbeestjes laugh
Maar ik vind de uitleg "mooi en breekbaar" ook wel mooi.

Ik heb bij ons op het werk een keer een namen boek opengeslagen toen werd Kalinka ook al gelinkt aan Cathrina.
En nu hier weer; grappig.
Ook grappig omdat ik in een vorig leven in de middeleeuwen heb geleefd en Catharina van Nassau heb gekent.
Ze zeggen dat toeval niet bestaat wink
Serenity
Serenity feb 8 '11
Hoe kom ik achter mijn zielen naam, vroeg ik mezelf af....

En ja Kalinka is ok een echt prachtige naam
Mimosa vind ik ook prachtig maar Iverinn daar heb ik het WAUW effect bij *grinnik*
Ik hou enorm van namen die klanken kunnen een gevoel oproepen terwijl ik de woorden ervan niet kent, zo grappig!
admin
admin feb 8 '11
Mijn zielenaam is Ajada en hij betekent...

A Hindu name meaning "Goat". Also refers to the "high priestess of Mecca" (African), or "follower of Maya" (Sanskrit). Often used as an alternate way of spelling the name "Asia".


Based on our research, most people would imagine a person with the name Ajada to be: A confident and conservative woman

In one word, you might describe Ajada as a(n) "confident" person.


Merudi

Ik heb mijn naam gekregen van de vrouw die ook de zieletekening heeft gemaakt.

Ze gaf deze en andere informatie over mij en mijn zielsverbinding door.

Ze heet Berry Vincenta en is op internet te vinden.

Serenity
Serenity feb 8 '11
Ik heb even gegoogled www.berryvincenta.com ze geeft ook lezingen en healing sessies.
Heel bijzonder hoor!

Quote:

Wat is een Ziele duiding?
Info bron: www.monade.nl

Uw Ziel is wie U werkelijk BENT. Het is dus belangrijk om te leren luisteren
en leven naar de signalen die Uw Ziel U ieder moment stuurt.

Het is vaak tegen beter weten in de sleur van het dagelijks leven te
blijven volgen, zonder gehoor te geven aan dat stemmetje diep in jou .....
Deze ‘boodschappen uit uw Ziel’ geef ik aan u door in de vorm van een gesproken consult.
Ik heb de mogelijkheid om me met Uw Bewustzijn te verbinden en op een diep nivo te Zien ....
De bedoeling van deze duiding is U zodanig met uw intuïtie , uw Ziel in kontakt
te brengen dat u meer gaat leven vanuit uw gevoel en vanuit wie u bent! Niet meer iedere dag opnieuw op de voorwaarden van uw omgeving. U doet uzelf daardoor te kort waardoor u ziek kunt worden omdat u niet Uw leven leeft maar dat van de ander!

Kosmische Naam

Uw roepnaam in dit leven hoort heel erg bij dit leven, een Kosmische naam
draagt een andere, hogere trilling en hoort bij Uw Zielsbewustzijn. Doordat het een andere klank heeft dan uw 'gewone' roepnaam kunt u met deze Ziele-naam goed verbinding maken met Uw Zielsbewustzijn.

U kunt kontakt met ons opnemen via email ( zie linkerkolom) of telefoon

Telefoon: 072-5039079
Ariel
Ariel feb 8 '11
Ik heb het aan mijn gids gevraagd.
Hij heeft ook een niet te vinden naam.
Misschien weet hier iemand het?
ZIjn naam is : Kpasjan
Emuca
Emuca feb 8 '11
Mijn zielenaam is Emuca... de betekenis die ze gaven was: zij die gedachten hoort.

Vraag gewoon om de betekenis.. dat komt dan wel als het nodig is smile
Ariel
Ariel feb 9 '11
Ja ik heb het al een half jaar geleden gevraagd ,maar hij zwijgt.
Misschien wil hij het lekker voor zichzelf houden.
Serenity
Serenity feb 9 '11

@ Kalinka het lijkt wel op compassie met een Engels accent 'compassion' krijg je dan denk ik.
Of Caspian, daar lijkt het ook wel op.
Ariel
Ariel feb 9 '11
hmm het past wel bij hem.
Je schrijft het wel zo hij heeft het me voorgeschreven namelijk ,maar ik heb het nooit met een engels accentje geprobeerd.
kleine engel
kleine engel feb 16 '11
Een leuke opmerking van mijn zoon, toen in die tijd 4/5 jaar.
Ik heb echt een Brandon hoofd. Een pieter of klaas hoofd past niet bij mij. Kan me dus wel vinden in de verhalen dat ongeboren kinderen hun eigen naam kiezen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki