Loading...
nl

Het weer

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '06
De kleur van de wolken is een natuurkundig verschijnsel en heeft met de breking van het licht te maken. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ongetwijfeld weet google dat wel. Ik kon het zo snel even niet vinden.
LPChip
LPChip sep 3 '06
Inderdaad.

Om wat meer informatie te verschaffen omtrent dit onderdeel heb ik hier een foto uit 2004, gemaakt in nederland van een erg mooie onweers storm met jawel, groene lucht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Rolling-thunder-cloud.jpg
juppie
juppie sep 3 '06
wow mooie foto hoor.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '06
Vet! Trouwens, volgens mij is het gewoon een grijze lucht, die groen lijkt. Tenminste op de foto krijg ik die indruk. Zou het niet iets met de weerkaatsing te maken kunnen hebben?
LPChip
LPChip sep 4 '06
Tuurlijk, maar misschien gebeurd dat in het echt ook?

Als ik onder die groene lucht zou staan, denk ik dat hij er voor mij daar groen uit zou zien.
jo
jo sep 4 '06
dat is een gave foto ja! ik heb pas iets gelezen over groene wolken en groene flitsen dat was pas een paar seconden te zien in de lucht op ngc hebben ze het nu ook steeds over het weer
Ayasha
Ayasha sep 6 '06
de groene lucht is denk ik ongeveer hetzelfde als een regenboog, die kleuren worden ook gevormt door de weerkaatsing van zonnenstralen in druppels, waarschijnlijk is deze groene lucht hetzelfde 'ide' zeg maar :)

overigens betwijfel ik of we ooit met orkanen enz te maken zullen hebben, ik vermoed echter wel dat het 'vreemde weertje' nog niet over is ;)er zijn heel wat dingen aan het veranderen en moeder natuur helpt een beetje op haar eigen manier.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki