Loading...
nl

Tweelingzielen

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 15 '06
 Quote:
Origineel van Adrie:
Beste NiMS,

Wat antwoorden in omgekeerde volgorde.

Met fysieke component bedoel ik dat ze hebben gezoend. Ik vind hem absoluut geen sukkel, maar een hele aardige, oprecht geïnteresseerde, warme en intelligente vent. Ik zou hem zelf als vriend kunnen zijn tegengekomen.

Onmisbaar heb ik mij nooit gevoeld in onze relatie. We zijn altijd volledig gelijkwaardige partners geweest in alle aspecten van ons samenzijn; er is geen machtspositie. Het is niet zo dat zij zich gelukkiger lijkt te voelen zonder mij, het is meer dat zij zich extreem gelukkig voelt in een relatie die naast de onze staat.

Ik zie hem niet als concurrent; ik begrijp wat hen beiden bindt (voor zover je dat als niet TZ kunt begrijpen; het gaat hier volgens mij namelijk niet om begrijpen, maar om voelen) en zij is nog steeds dezelfde vrouw.

Ik zal haar nooit dwingen tot het maken van een keuze, zo zit ik als mens niet in elkaar. Wie ben ik om het levensgeluk van een ander in de weg te staan? Ik geloof absoluut in het credo: “if you love somebody, set them free”. Ik begrijp " en ben het er mee eens " wat je schrijft over verstand versus gevoel.

De vraag waar ik mee zit, wat voeg ik straks nog toe aan de relatie? Wat heb ik haar nog te bieden? Als ik dit schrijf, maak ik me niet kleiner dan ik ben! Ik wil met deze vrouw oud worden (niet dwingend bedoeld!), dat is een wens van mij. Ik wil dat doen in een relatie die groeit en zich ontwikkeld, waar we elkaar steeds weer opnieuw ontdekken en nieuwe wegen ontplooien om samen te zijn. Een zich steeds verder ontwikkelende relatie waar alle ruimte is voor andere voeding, voeding van andere mensen. Ik zie op dit moment alleen moeilijk de weg naar zo'n relatie en weet niet of dat mogelijk is? Het enige dat ik nu doe is accepteren, liefde geven er zijn en loslaten.

Warme groet,
Adrie.
Hoi Adrie,
Ik zal nog even reageren op je opmerking dat er gezoend is. Ik hoop dat je je vrouw heel goed duidelijk gemaakt hebt dat ze je hiermee enorm gekwetst heeft. Je doet zoiets gewoon niet wanneer je een relatie hebt. Het klinkt misschien een klein beetje gemeen, maar je moet op haar gevoel spelen, dat je dit echt niet had verwacht etc. Zij kan namelijk wel degelijk aanvoelen dat ze iets heeft gedaan dat niet goed is. Ga vooral geen verklaring eisen, etc, focus vooral op de pijn die ze je heeft gedaan. Ik ga ervanuit dat dit namelijk wel gebeurd is, dus wees vooral ook eerlijk! Maar als dit het geval is, zeg het dan wel degelijk. Uit ervaring weet ik dat je als je je TZ vindt en ook een partner hebt, je je partner absoluut geen pijn wilt doen. Wordt dus vooral niet boos, maar probeer enigzins begrip via het gevoel te krijgen.

Snap je wat ik bedoel?
CoZ
CoZ sep 16 '06
Het is prima om eerlijk te zijn naar je partner over wat je voelt, maar het lijkt me dat Adrie dit al doet. Daarnaast ben ik het niet eens met het feit dat zoenen onacceptabel is, dit is namelijk afhankelijk van de afspraken en opvattingen die je als partner naar elkaar hanteert. Daarnaast gaat het er om welke gedachten je er zelf over hebt, die gedachten bepalen of er wel/geen pijn is.

Wanneer ik mijn vinger in het oor van een vriendin steek is er geen enkel probleem, betreft het echter mijn geslachtsdeel wat ik in haar vagina breng dan is er sprake van seks. Hiermee wil ik laten zien dat het er omgaat hoe we dingen benoemen en welke associaties we leggen... misschien is er wel een inboorlingstam waarbij de vinger in het oor een absolute seksuele daad is :p

Ik heb een lieve zielsvriendin (niet mijn TZ)waarmee ik knuffel en zoen, niet om een seksuele relatie op te bouwen, maar gewoon om elkaar genegenheid te tonen die enkele keren dat wij elkaar zien. We voelen dat ook niet als vreemdgaan waardoor ik daar gewoon eerlijk over kan zijn naar mijn vriendin (die ik ook knuffel en zoen hoor ;)) en zij daar geen probleem mee heeft.

Psychologische spelletjes waarbij je gaat inspelen op het gevoel van de ander vind ik niet correct aangezien deze voortkomen uit het ego en daarmee bijdragen aan een egoische wereld. Gewoon open en eerlijk vertellen wat je voelt als die ander dat doet, en daarnaast praten over de betekenis daarvan en hoe je met elkaar wenst om te gaan.

De wereld is veel te veel gericht op de liefde willen bezitten, mannen en vrouwen stellen zich bezittelijk naar elkaar op en leven daarmee niet vanuit onvoorwaardelijke liefde. Ik streef naar een vrije wereld waarin liefde niet iets bezittelijks is, maar door je heen vloeit en bedoeld is voor ieder die je aan het hart gaat.

Daarmee maak ik overigens onderscheid tussen liefde en egoistische liefde (nep liefde), waarbij de focus ligt op het krijgen en niet op het geven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 17 '06
Hoi CoZ,

Ik wil even aangeven dat ik ervanuit ging dat er tijdens het zoenen ook enige vloeistoffen zijn uitgewisseld, als je begrijpt wat ik bedoel. Een gewoon kusje op de wang, of mss op de mond heb ik uiteraard geen enkel probleem mee (anders had ik allang ruzie gehad met mijn vriendin ;)).

Ik ben wel met je eens dat het in samenspraak moet zijn met de afspraken die je maakt. Ik redeneerde inderdaad vanuit mijn eigen mening hierover, en was dit mss wat kort door de bocht. Ik wil ook aangeven dat het niet mijn intentie is om een psychologisch spelletje te laten spelen. Dat is ook helemaal niet goed. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat het gebruiken van het gevoel voor Adrie waarschijnlijk een manier is om weer een verbinding met zijn vrouw te krijgen. Ik vermoed namelijk dat het met redenatie niet echt lukt.

Wat ik me ook afvroeg coz: Als jij je TZ zoent, wissel je dan ook enige vloeistoffen uit?

Ik heb nog wel een opmerking over het opeisen van de liefde waar je over spreekt. Ik begrijp heel goed dat mensen die niet in TZ-liefde, of gevoels liefde geloven (of het niet ervaren) toch enige zekerheid nodig hebben. Ik vind dat niet egoistisch, maar heel erg begrijpelijk. Netzoals je eten en drinken nodig hebt, heb je ook liefde nodig in je leven. Iemand die nog nooit een TZ-band heeft gevoeld, heeft de eeuwige onzekerheid dat de liefde niet blijft. Vandaar dat er het huwelijk is uitgevonden, om deze aardse onzekerheid in een gelofte af te dwingen. Jij hebt daarentegen een TZ-band gevoeld, en jij weet net zoals ik, dat de liefde die hieruit komt nooit overgaat. Die gelofte zit er al bij ingepakt zeg maar. Jij hebt daarom ook geen behoefte meer om deze onzekerheid op een liefdeloos leven, te moeten laten wegnemen. Maar goed, dat is hoe ik erover denk.

p.s. Oorvingeren kan erg opwindend zijn. Ik kan het iedereen aanraden ;).
Acheliah
Acheliah sep 17 '06
Ik zal het eens proberen misschien hebben we nu een nieuwe manier gevonden om niet meer zwanger te raken hahahahahaa kan ik wel gebruiken die tip. En misschien blaast het een nieuw windje in de relatie.
CoZ
CoZ sep 18 '06
Beste NiMS met mijn TZ zoen ik niet, we geven elkaar hooguit een knuffel of een zoen op de wang. Het voelt voor ons beter om dat niet te doen omdat we daardoor misschien toch een grens over gaan die we liever niet over gaan omdat we beiden een relatie hebben. Ik kan me voorstellen dat mijn vriendin daar meer moeite mee heeft dan wanneer ik gewoon een zielsvriendin zoen.

Met mijn zielsvriendin is dat minder moeilijk aangezien er veel minder fysiek gevoel speelt, maar het meer vriendschappelijk gezoen is. Bij een TZ lijkt me dat wat moeilijker liggen omdat er ook altijd wel een sterke fysieke aantrekking is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 19 '06
Hi CoZ,

Bedankt voor het beantwoorden. Ik hoop Adrie er ook iets aan heeft.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki