Loading...
nl

De ster sirius

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 26 '03
Sirius is 23 x zo helder als onze zon en heeft een diameter die ook 2 x zo groot is. Het is de 5 de ster van ons vandaan en is na Alpha Centauri de eerste zichtbare ster. Sirius staat op 8,7 lichtjaren van de aarde af. Sirius werd door de Egyptenaren gezien als de ziel van godin Isis.

Een dikke 20 jaar geleden kwam de ster Sirius vreemd in de kranten. Een Afrikaanse stam in Mali, de Dogonstam, vertelde dat er ooit buitenaardse wezens afkomstig van Sirius waren geweest. De Dogonstam wist zelfs dat de ster Sirius niet één ster was, maar dat er nog een hele kleine ster naast zat. Ook wist de Dogonstam te vertellen in hoeveel jaar de ster Sirius om haar as draaide.
Pas in de jaren 80 bleek de Dogonstam gelijk te krijgen! De krachtigste telescopen ontdekten toen inderdaad een andere kleine ster rond Sirius. En de omlooptijd klopte ook...

De ster Sirius wordt gezien als de plaats waar de "ziel" van godin Isis is. Isis was de zus en vrouw van Osiris. Osiris zou volgens oude mythen uit de hemelen gekomen zijn en hij werd de eerste koning van Egypte. Dit tijdperk was ver terug en werd door de Egyptenaren de "Eerste tijd" genoemd.
Delen:
Debiorah
Debiorah aug 18 '06
Heel interresant stuk! Dit soort dingen boeit mij enorm. Ik geloof absoluut dat de huidige wetenschap en technologie achter de feiten aanloopt. Er zijn zoveel volken op deze aarde geweest die dezelfde kennis hadden zonder de moderne wetenschap. Ik voel mij verbonden met het universum zoals vele van deze volkeren ook deden. Eigenlijk lijkt het voor mij allemaal zo klaar als een klontje maar de meeste mensen vinden dit ondenkbaar. Ik vind het meer ontkenning van wat is.
Waarom zijn er zoveel culturen gebaseerd op dezelfde geschiedenis? Misschien iets anders vertaald maar de boodschap is dezelfde.

Waar geloven jullie eigenlijk in? Ofwat denk jij bij dit verhaal?

[Kiss]Deborah
Charlie
Charlie nov 24 '06
Het klinkt misschien raar, maar mijn partner en ik komen van de planeet sirius.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 25 '06
Lieve Carolyn,
Sirus is geen planeet maar een ster. Een ster is dus een gloeiend hete bal die in de lucht hangt zoals onze zon. Kan jij mij vertellen hoe je weet dat jullie daarvandaan komen, en wat jullie daar dan gedaan hebben?
Ayasha
Ayasha nov 26 '06
Waarschijnlijk hebben ze het daar vnl heel erg warm gehad. *-)
Charlie
Charlie nov 27 '06
Ik heb me, eerlijk gezegd, daar nog niet echt mee bezig gehouden. Ben namelijk laatste tijd nogal druk geweest. Ik ben dus nog bezig met een hoop andere dingen die mij bezig houden. Zodra ik meer weet horen jullie het wel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 28 '06
Als je het niet weet, en niet onderzocht heb, waarom reageerde je dan zo:
 Quote:
Origineel van carolyn:
Het klinkt misschien raar, maar mijn partner en ik komen van de planeet sirius.
Ik probeer je alleen te snappen hoor. Meer niet.
Charlie
Charlie nov 28 '06
Het is diep van binnen mijn gevoel en ik weet het zeker, maar heb het nog niet echt onderzocht wat we daar deden.
Tamara26
Tamara26 nov 28 '06
???????
Charlie
Charlie nov 28 '06
Ik ben dus, even voor alle duidelijkheid, in een half jaar tijd van totaal niet spiritueel naar heel spiritueel gegaan. Ben dus met een hoop dingen zo druk tegelijkertijd bezig, dat ik eerst alles wat ik tot nu toe al weet even op een rijtje moet zien te krijgen. Er blijft van alles aan informatie "binnendruppelen" dat ik alles in mijn hoofd moet ordenen. Zodoende dat ik wel dingen weet, maar het zelf nog niet nader heb kunnen onderzoeken. Mijn excuses daarvoor !!
Ayasha
Ayasha nov 28 '06
Heb zo'n vermoeden dat het beter voor je was geweest als je dat niet gedaan had :)Mensen kunnen veel veranderingen aan en worden er ook op getraind, maar te veel ineens, is te veel ineens.
Charlie
Charlie nov 28 '06
Ik kan er eerlijk gezegd niet veel aan doen. Maar ik word gewoon steeds bewuster van dingen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Dat geeft niets, het is ook heel moeilijk als je ineens van alles tegelijk voelt. Mocht het duidelijker worden waarom je van sirius afkomt, dan hoor ik dat graag :).
Charlie
Charlie nov 29 '06
Dan hoor je het zeker van me.
LPChip
LPChip nov 29 '06
Carolyn, even een klein vraagje ter verheldering.

Je bedoeld toch dat jouw ziel oorspronkelijk vanuit Sirius komt?
Charlie
Charlie nov 29 '06
ja.
paula39
paula39 dec 2 '06
ik ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal van carolyn ;-)
Charlie
Charlie dec 4 '06
Nog even geduld. Ben zo druk dat het maar goed is dat mijn hoofd vastzit, anders zou ik die ook nog verliezen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki