Loading...
nl

iemand in de stoel

moira
moira jan 23 '07
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem en ben er bang voor.Ik had altijd een rieten stoel in me slaapkamer staan maar die heb ik eruit gehaald omdat ik bang was ervoor.Als ik snachts wakker werd durfde ik niet uit me bed omdat me oma erin zat ik kon haar niet zien maar ik wist dat ze er zat.Ik deed dan gauw me licht aan en rende dan gauw naar beneden en razend vlug weer in bed en dan ging in met me gezicht naar de stoel liggen anders durfde ik niet te slapen.Een keer was ik in slaap gevallen en lag op me zij en me oma riep mij naam ik schrok me eigen kapot.Ik heb toen de stoel uit me kamer gehaald want iedere keer als iemand overleden was of op sterfbed lag dan zat diegene erin en dan was ik doodsbang.Nu is die stoel uit me kamer ik durf nu weer te slapen maar me oma of die andere persoon die net overleden is zit dan soms nog op dat plaatsje waar die stoel stond.Nu staat de stoel op zolder iedere keer als ik op zolder kom blijft die stoel iets beangstigend hebben.Wat kan ik aan deze angst doen en waarom komt mij oma en die andere personen op die stoel zitten wat willen ze van me.

Liefs moira
Delen:
Wendy's
Wendy's jan 23 '07
Waarom ben je bang voor je oma? Heeft je oma je ooit iets misdaan??

Ik denk dat ze gewoon wilt laten weten dat ze er is.. :)en gewoon af en toe komt kijken!

Ik was zelf ook altijd bang als ik aanwezigheid voelde, maar nu weet ik wel beter! :)

misschien wilt ze iets doorgeven aan je, maar lukt het haar niet omdat je er angst voor hebt??
LPChip
LPChip jan 23 '07
Weet dat je ze altijd kan vragen of ze weg willen gaan. Bijvoorbeeld:

"Zou je het erg vinden om weg te gaan? Ik vind het niet prettig."

Dit moet je gewoon denken, en dan gaan ze weg.
moira
moira jan 23 '07
Hoi wendy,

Nee ik ben nooit bang geweest voor mij oma ze was zelfs mijn lievelings oma.Ze was een goed mens misschien komt het wel omdat ik haar lang niet meer gezien heb ivm met ruzie in de familie en mij oma is vrij plotseling overleden aan een hersenbloeding en ik en me ouders zijn niet op die begrafenis aanwezig geweest ze hebben haar zelfs een dag eerder begraven zodat de overige familie niet kon komen.Wat ik altijd erg heb gevonden en nog steeds dat ik niet op de overlijdensadvertentie stond ik was toch haar kleindochter ik kon er ook niks aan doen dat er ruzie in de familie was en nog steeds is.Wat nou ook het gekke ervan is dat ik heel veel van haar heb ik heb haar karakter het manier van schoonmaken het liefst de hele dag en ik kan goed koken net zoals haar.Laatst zei iemand nog tegen mij je lijkt op haar en dat vond ik een groot compliment en dat deed me goed.

Liefs moira
moira
moira jan 23 '07
Hoi LPChip,

Ik weet niet of dat over me hart kan krijgen om tegen me oma te zeggen van ga weg.Weet je wat ook het rare is ik heb dat ook met andere mensen die op die stoel zitten maar meestal me oma maar ik vraag me af waarom zitten die op die stoel.Wat is dat toch trek ik dode mensen aan of mensen die op sterfbed liggen.Wat willen die van mij.Waarom zitten die mensen daar.WAAROM ik ben daar bang voor.

liefs moira
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 24 '07
Ze willen nog even weten dat ze niet alleen zijn. Niemand verdient het om alleen te sterven. Het klinkt vervelend voor jou, maar jij bent in staat om ze wat rust te geven. Je hoeft niet bang voor ze te zijn, want weet dat je beschermd bent. Probeer eens met ze te praten of naar ze te luisteren. Misschien willen ze jou wel juist iets vertellen. En wat Lpchip zegt is ook waar, als je even geen zin hebt, kun je dat gewoon zeggen. Ze snappen dat best.
moira
moira jan 25 '07
Hoi Nims,

Bedankt voor je reactie,vind het moeilijk om te accepteren maar ik zal proberen om er vrede mee te hebben.Vond wel mooi dat je schreef van je geeft ze rust en je bent beschermd.Als ze er weer zijn zal ik proberen met ze te praten.

Liefs moira
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 26 '07
Probeer het alleen als je er zelf klaar voor bent. Niemand die het je opdringt. Success!
Debiorah
Debiorah feb 2 '07
Ik kan me voorstellen dat je er een angstig gevoel over hebt en dat je er zo je vragen bij hebt. Mijn oma vertelde mij dat haar moeder ook op deze manier bij haar was. Nadat ze was overleden zat ze vaak op de stoel op haar slaapkamer en soms aan het voeteneind van haar bed. Ze heeft me niet verteld of ze ooit met haar heeft gesproken maar ze vertelde wel dat ze er dan opeens niet meer was. Ik denk dat nims wel gelijk heeft en dat ze komt om je gerust te stellen en te beschermen. In ieder geval hoop ik voor je dat je vragen beantwoord zullen worden.
moira
moira feb 4 '07
Hoi debiorah,

Ik vind het heel moeilijk en nog steeds eng ik durf die stoel nog steeds niet in de slaapkamer terug te zetten.Ik heb het nu nog weleens de ene keer meer dan de ander maar als iemand overlijd of op sterfbed lig het ik het sterker dan ik die persoon er of mijn oma.

Nu dat ik dit op het forum geplaatst heb zie ik de laatste tijden steeds meer overeenkomsten met me oma kwa uiterlijk,innerlijk wist ik al dat ik heel veel van haar weg heb.


Maar ik weet nog steeds niet wat ik ermee aan moet en weet je nou wat het gekke is nu ik de laatste tijd wat tegenslagen heb in me leven mis ik haar eigenlijk wel stom he.


Weet je ik mis mij oma ik heb haar vier jaar niet meer gezien voor dat ze overleed en toen ze overleden was ben ik en me ouders en de rest van de familie niet bij de begrafenis aanwezig geweest.


Ik ben er nog niet aan uit en ik hoop dat het goed komt.


Liefs moira
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Het komt goed meis misschien laat ze zich zien zodat jij je niet schuldig hoef te voelen.

Dinie
moira
moira feb 4 '07
Hoi dinie,

Dank je wel voor je reactie.

Ben er nog steeds niet overuit hoe ik het wil en ga aanpakken ik denk dat ik binnenkort maar eens een verhaal of het forum gaat zetten over mij en me oma misschien kunnen mensen me raad geven.

Waarom ik zo sterk met haar verbonden ben kwa innnerlijk en uiterlijk en geestelijk.

Liefs moira
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Zou kunnen oplossen. En wat die andere mensen betreft die komen waarschijnlijk gewoon afscheid nemen, anders heb ik geen verklaring

Dikke Kus Meis
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '07
Ik ben benieuwd naar je verhaal. Ik denk zelf dat jullie een hele goed geestelijk band hebben die al vele levens meegaat. Je mag er trots op zijn :).
moira
moira feb 4 '07
Hoi NiMS,

Dank je wel voor je reactie ik zal een deze dagen het verhaal erop zetten.

Liefs moira
raymond1984
raymond1984 feb 20 '07
 Quote:
Origineel van moira:
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem en ben er bang voor.Ik had altijd een rieten stoel in me slaapkamer staan maar die heb ik eruit gehaald omdat ik bang was ervoor.Als ik snachts wakker werd durfde ik niet uit me bed omdat me oma erin zat ik kon haar niet zien maar ik wist dat ze er zat.Ik deed dan gauw me licht aan en rende dan gauw naar beneden en razend vlug weer in bed en dan ging in met me gezicht naar de stoel liggen anders durfde ik niet te slapen.Een keer was ik in slaap gevallen en lag op me zij en me oma riep mij naam ik schrok me eigen kapot.Ik heb toen de stoel uit me kamer gehaald want iedere keer als iemand overleden was of op sterfbed lag dan zat diegene erin en dan was ik doodsbang.Nu is die stoel uit me kamer ik durf nu weer te slapen maar me oma of die andere persoon die net overleden is zit dan soms nog op dat plaatsje waar die stoel stond.Nu staat de stoel op zolder iedere keer als ik op zolder kom blijft die stoel iets beangstigend hebben.Wat kan ik aan deze angst doen en waarom komt mij oma en die andere personen op die stoel zitten wat willen ze van me.

Liefs moira
uhm... is dat alleen van familylid of ook onbekende.
moira
moira feb 21 '07
Hoi raymond,

De gene die bij mij in die stoel zitten is me oma en familieleden en bekende die of op sterfbed liggen of die zijn overleden maar nog begraven moeten worden.

Liefs moira
IkBen
IkBen mrt 7 '07
Moira, overweg de mogelijkheid eens dat ze er niet echt is, maar dat jij het gevoel van leegte dat je hebt omdat ze er niet meer is, zelf vult met haar aanwezigheid daar, je psyche dan, ter invulling van een onbewust verlangen dat ze daar zou moeten zitten.

Je had haar al lang niet gezien, door de familieperikelen, en toen ging ze ook nog eens dood. Afschuwelijk is dat je niet in staat bent geweest en gesteld om afscheid van haar te kunnen nemen. Ik heb het vermoeden dat je haar dood nog ontkent, gevoelsmatig dan, want je weet dat het zo is.

Juist het afscheid nemen is voor mensen zo belangrijk omdat ze zichzelf dan kunnen overtuigen.

Volgens mij moet je het vooral in die richting zoeken en niet in de richting van geesten of entiteiten.

Ga zelf praten met die andere kant van de familie, jij hebt er immers geen ruzie mee. Ga praten en uit je verdriet omdat ze dat zo hebben gedaan. Niet as verwijt, maar als een gemiste kans.
JPM
JPM jun 6 '07
Het is best al een 'oud' topic, maar graag had ik hierover mijn mening ge-uit.

Ik sta niet achter wat ikben zegt. Dit zijn naar mijn interpretatie werkelijke ontmoetingen, maar dan wel ontmoetingen van personen waar je zeker geen schrik van hoeft te hebben.

Moira, je aanzag je oma als je lievelingsoma. Dat zal niet voor niets geweest zijn, en moest zij ook niet enorm van je (ge)houden hebben zou je het geweten hebben. Bovendien zou ze je dan ook niet komen opzoeken.

Waar IkBen wellicht wel gelijk in heeft is dat je nog geen afscheid van je oma genomen hebt. Waardoor dat jij haar feitelijk, maar ook jezelf in de problemen werkt. Een ronddwalende geest, waarvan je die persoon niet kunt lostlaten.. dat kan gewoon niet gezond zijn voor beiden.

Je oma kan niet het aardse lossen om haar volledig te kunnen richten op haar levenslessen en haar herstel van een vermoeiend leven. Maar jij bent er ook mentaal mee bezig. Daarnaast zijn geesten energetische wezens. Waardoor hun aanwezigheid energie opnemen van aardlingen (mensen, dieren..). Ze nemen met andere woorden kostbare energie van je af.


Ik zou gewoon, moesten er nog ontmoetingen voordoen afscheid nemen met je oma en haar zeggen van het aardse los te laten. Voor beiden beste wil. En als het je nog stoort dat ze langskomt, vraag haar dan niet zo regelmatig meer langs te komen, maar eerder gericht wanneer jij er nood aan hebt.


Lucht je hart volledig, en zet alles rustig op een rijte.


Succes meid!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki