Loading...
nl

Ik ga God een brief schrijven

Debiorah
Debiorah jun 9 '07
Ik denk dat nims een goed punt heeft. Het heeft mij geholpen om mijzelf bewust te maken van mijn gedrag en gedachten. Schrijf voor jezelf maar eens op welke gedachten deze stem je ingeeft, schrijf ook de situatie op. Doe dit meerdere keren als je weer last van dat stemmetje hebt. Op een gegeven moment heb je een lijst en dan kan je misschien een patroon ontdekken. Ook is het goed je bewust te zijn van hoe deze gedachten jouw gedrag beinvloeden. Zo kan je ervoor kiezen om ongewenst gedrag om te buigen naar gewenst gedrag. Bij mij heeft het wel geholpen, wil niet zeggen dat ik het al helemaal overwonnen heb maar ik ben opweg. Ik heb mijzelf bewust gemaakt en aan mijzelf gewerkt. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
LPChip
LPChip jun 10 '07
 Quote:
Origineel van Mimi*:
Maar als je geen oorzaak hebt kan je toch geen oplossing vinden?Je zoekt toch naar een oplossing voor de oorzaak?
Waarom moet je weten waar een probleem vandaan komt, als je het vaak heel simpel kan oplossen?

De enige reden waarom de oorzaak van een probleem belangrijk is, is om te zorgen dat hij niet opnieuw terugkomt, maar soms moet je een probleem eerst oplossen voordat je de oorzaak kan aanpakken.

Dat geldt voor bovenstaande namelijk ook.

Je kan wel eerst gaan uitzoeken wat het veroorzaakt, maar daarmee kun je het probleem niet oplossen. Door het probleem zelf op te lossen, kun je werken om dit verder te voorkomen.

Het kan zelfs zo zijn, dat het oplossen van dit probleem direct ook de oorzaak oplost, maar je moet er niet vanuit gaan dat dat altijd gebeurd. Als je snapt waarom het probleem is opgelost, dan weet je direct ook of de oorzaak weg is of niet.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki