Loading...
nl

Pendelen

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 27 '07
Ik heb al een tijdje een pendel en daarmee geprobeerd te pendelen maar hij wilde me nooit vertellen wat "ja" / "nee" en "ik weet niet" was. Maar vanavond vertelde hij het me super helder! Echt geweldig dat ik de pendel nu ook kan gebruiken. Ik wilde dit alleen maar even zeggen haha :).
Delen:
Acheliah
Acheliah apr 27 '07
Sucses ermee NiMS
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 27 '07
Dank je wel. Is hier iemand van jullie die ook pendelt eigenlijk?
Thomas A
Thomas A apr 27 '07
Er zijn verschilende opvattingen over hoe de pendel zich moet gedragen en wat deze daarbij aangeeft. Dit ga je onverhoed tegenkomen wanneer je meer info zoeken gaat.
Ja, nee en geen antwoord worden dus op verschillend manieren uitgelegd. Het beste kun je toch zelf met de pendel in de weer gaan en wat testen doen; kost niet meer dan een uurtje of zelfs minder. Mijn advies; pak een pendel van bergkristal. ik heb er nog wel een voor je.

Thomas
jo
jo apr 27 '07
zelf heb ik geen pendel wil het misschien wel een keertje....
maar je moet zelf vragen aan je pendel wat is mijn ja en wat is mijn nee en wat is mijn ik weet het niet.
omdat het voor iedereen verschillend is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 27 '07
Klopt en dat is precies wat ik gedaan heb. Ik heb het gevraagd, en gisteravond vertelde hij me wat ja / nee en ik weet niet is.

Misschien leuk voor jullie om het ook te vertellen maar bij mij is het:
Op / neer = ja
links / rechts = nee
rondje = ik weet niet
3Dx
3Dx apr 27 '07
Denk er aan dat je mogelijks nog wat meer codes nodig hebt... voor mij werkt het volgende:
Basiscodes:
- draaien met de wijzers van de klok > ja of hevig draaiend met de wijzers van de klok > overtuigde ja of niet hevig, misschien ja
- draaien tegenwijzersin > nee
- stil hangen > ik weet het niet, ik kan of mag het je niet vertellen.
Plancodes: fysiek of gewoon boven een plan
- loodrecht op/neer > ga voorwaarts, recht vooruit, hoe sterker hij dan op en neer gaat hoe zelfzekerder je voorwaarts kan vorderen.
- schuiner linkser of schuin rechtser op/neer > ga voorwaarts maar verander van richting linkser of rechtser, terug: hoe sterker hij dan op en neer gaat hoe zelfzekerder je kan vorderen.
- de pendel komt stil te hangen > STOP of ik weet het niet of verkeerde richting/je moet je 360° draaien.
- de pendel draait met de wijzers van de klok > bevestiging van locatie
Hulpkaarten:
Je kan kaarten gaan maken met allerlij referenties op, bijvoorbeeld het alfabet (naar gelijkenis met een wikabord) of de cijfers...
of een kruidenkaart enz.

Maar zoals Thomas zegt, vooral oefenen en testen.

Pendelen kan vermoeiend zijn maar werkt vooral in op de hartspier, hou daar rekening mee.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 27 '07
Ik heb er van die kaartjes bij waarmee je dus alfabet, kleuren dagen procenten etc kan achterhalen. Ik weet alleen nog niet precies hoe ik die moet gebruiken. In het midden van de waaier, daar lijkt het op, zit een pendel teken. Als ik hem er boven hang, hoe zie ik dan wat hij bedoelt? Ik heb wel begrepen dat je het pendelen zo simpel mogelijk moet houden en niet veel verschillende codes moet gebruiken. Ook moet je je fout-percentage achterhalen. Ik heb er een special fout-percentage kaart bij, waarvan de pendel aangeeft hoe betrouwbaar jij als pendelaar op dit moment bent.
3Dx
3Dx apr 27 '07
Als je de pendel boven het pendelteken houdt, gaat je pendel in een richting van de waaier gaan pendelen, het uiteinde van die richting komt uit bij een teken... niet?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 28 '07
Ja voor een aantal wel, maar een aantal zijn ook gewoon een rondje. Wat je daarmee moet doen weet ik niet.
LPChip
LPChip apr 28 '07
Als het signaal van de pendel niet duidelijk is, dan is de vraag niet duidelijk gesteld.

Probeer de vraag eens duidelijker en gerichter te vragen en probeer het opnieuw.
3Dx
3Dx apr 28 '07
Mogelijks omdat je dan zelf iets kan invullen in de rondjes? Hoe groot zijn de rondjes?
Een soort van sjabloon dat je kopieert en dan kan blijven invullen? Kan het?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 29 '07
Nee dat bedoel ik niet. Ik heb het ingescanned zodat je kunt zien wat ik bedoel.
Rechts is zo'n waaier schijf en links is zo'n rondje schijf. Heel stom, maar in het boekje staat dus niet hoe ze gebruikt moeten worden .
3Dx
3Dx apr 29 '07
Omdat de cirkel is ingedeeld in zeven delen en wanneer de pendel dan gaat slaan vanuit het midden is het toch duidelijk wat ie aanwijst.

Bijvoorbeeld richting 6e chakra dan is dat tussenin het vakje 2 en 3... blijft éénduidig. Tegenover elk vakje ligt geen enkel ander vakje, dus geen 2 antwoorden voor dezelfde vraag.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 29 '07
Ja ok, voor die geldt dat wel, maar neem nou eens deze:


Hoe gebruik je die dan?
3Dx
3Dx apr 29 '07
Hmmm ok nu snap ik je probleem. Ik zou gewoon rondgaan op de buitenkant van de cirkel, even blijven hangen boven elke term en kijken waarboven de pendel reageert...
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 29 '07
Reageert of juist stilhangt? Ik heb namelijk soms het gevoel dat de pendel een bepaalde kant op word getrokken, en op sommige plekken hangt hij dan volkomen stil. Zowiezo vind ik het raar hoe je ze moet gebruiken. Er staat tenslotte een pendelteken in het midden :S.
3Dx
3Dx apr 29 '07
Is best wel raar ja
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 30 '07
Zijn er nog meer mensen die hier pendelen?
Sheva
Sheva mei 7 '07
Hi Nims,

Wij hebben ook zo een pendel boekje thuis en hebben er al heel wat mee gependeld...
Je hangt de pedel in het midden van de schijf als hij stil blijft hangen is er geen informatie!

Als de pendel beweegt b.v. naar galblaas dan is daar wat mee..
Bij ons kwam dat er echt uit mijn galblaas is verwijdert en dat gaf hij aan!

Je kan ook zelf papier pakken en ja en nee opschrijven en dan vragen stellen dan krijg je ook antwoord..

Ik hoop dat je hier wat aan heb Veel liefs Sheva
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki