Loading...
nl

humf, heerlijk die examenperiodes.

Ayasha
Ayasha mrt 22 '07
Jep, zoals vorige keer weer een examen periode! Stres stres stres dus. Hoop leerstof en een veel te kleine hersencapaciteit om het in op te slaan :D

MSV en Economie hebben we al achter de rug sinds woensdag. En die twee vielen wel mee, maar vandaag waren Engels en Biologie aan de beurt. Vorige periode ging dat heel makkelijk, beide overigens. Voor Engels leer ik nooit. Maar bio wel, gisteren ging het echt totaaaal niet, ik heb denk ik zelfs ondersteboven in de zetel gelegen in de hoop dat het er zo wel in ging. (Jep, ik leer in vreemde houdingen met examens. Grootste deel van de tijd hang ik ergens ondersteboven tegen.)

Heb mijn Biologie zooo vervloekt, pff. Maar we begonnen dus met Engels vandaag...Jezus! Wat hebben ze die vrouw gegeven toen ze aan die examens begon? Mijn eerste blz snapte ik al helemaal niets van. Zo goed proberen in te vullen als het ging. Bijna geen woordenschat gevraagd (terwijl normaal engels examens voor het grootste deel op woordenschat gaat) en maar een klein beetje grammatica. Welke ze ook al zo vreemd vroeg! :?

en dan ging het over music and poetry.
Pf, het liedje Bloody Sunday van U2. We hebben een paar lessen over Bloody Sunday in Ierland gehad en ik ging er wel vanuit dat ze daar vragen over zou stellen, maar dat ze het hele liedje zou vragen. Zegt ze 'ja je moet er alles uithalen wat je weet!' Ja weet ik veel hoeveel zij verwacht! Kunnen leerkrachten niet gewoon duidelijk zijn?

Toen ze gingen ophalen eens rondgekeken en wat teken gedaan naar paar mensen, en die keken ook allemaal van 'oh mijn god dit word een buis' (wat dus inhoud dat je niet geslaagd bent :p ) Dus vrees voor mijn engels.

Daarna Biologie, buiten nakijken (bevroren handen aan over houden want het was enorm koud vandaag :?) en vriendin en ik besloten dat we gingen staken. Dus tegen de verwarming in de gang gaan zitten maar uiteindelijk toch maar naar boven want ons examen was toch nog best belangrijk :DMaar we hebben het welgeteld 10 minuten vol gehouden! (We hebben wel meer gestaakt dit jaar, en het gekke is dat we er geregeld ook nog echt wat mee bereikt hebben ook :D)

Biologie ging me makkelijker af dan gedacht, al heb ik me wel mispakt in de lengte waardoor ik op het laatste nog maar een kwartier had voor 5 bladen. Maar goed dat het meerkeuze vragen waren :D:D

Nogmaals onduidelijke leerkachten, ik stel een vraag over de onderste vraag, begint die vrouw me het hele blad uit te leggen, maar niet de vraag die ik niet snapte?
Zegt ze: snap je het nu?
ik antwoord dat ik nu wel alles snap wat ik al had ingevuld, maar nog steeds niet die waar het eigenlijk over ging. En dan loopt ze gewoon weg?
Grrrrr...We zullen het er maar op houden dat leerkrachten ook last hebben van examen stres?

Dan komt er nog bij dat we de helft van onze leerkrachten niet eens krijgen dus ook geen uitleg kunnen vragen! 2 zitten ziek thuis, 1tje ligt in het ziekenhuis enz enz. Bah. Gaat er weer lekker aan toe! Morgen Nederlands, van dezelfde vrouw die ook engels geeft. Normaal is Nederlands makkelijk en voorspelbaar maar nu heb ik het ide dat alles mogelijk is. Pfff...Als iemand tips heeft om examens door te komen behalve dagelijks een half uur onder de douche staan om even alles vanje af te spoelen?
Delen:
Mimi*
Mimi* mrt 22 '07
Haha vooral veel eten en dan hardlopen ;)
Ayasha
Ayasha mrt 22 '07
veel eten idd...Het is maar goed dat het er niet zo vlot aan komt bij mij want denk dat je me dan na de examens moest rollen :=
mause
mause mrt 22 '07
hoi kath.

leuk hoor examens. bij mij is het al wel wweer een tijdje geleden. ik deed eigenlijk nooit iets bijzonders voor de examens. probeerde me zoveel mogelijk te ontsannen en vooral niet teveel in de boeken te kijken. want dat werkte bij mij averrechts. meestal maakte ik een uittreksel van de te leren stof en die las ik een aantal keer door. en dat was het dan voor mij. nou moet ik wel zeggen dat ik vrij makkelijk leerde. dus heb nooit echt mijn best hoeven doen. maar proberen te ontsannen en het op je af laten komen. dat was voor mij het beste.

ik wens je veel succes en niet te veel stress.

groetjes maureen.
Ayasha
Ayasha mrt 22 '07
ik leer ook niet echt, maar ik vat wel samen en lees dat 's morgens door. Alleen dat samen vatten duurt zo verschrikkelijk lang omdat het ingewikkelt is, en ik echt moet nadenken over wat ik ga opschrijven en wat ik kan weg laten. En dat is niet van mijn gewoonten, normaal kan ik het gewoon zo opschrijven en heb ik een 40-tal blz in een klein uurtje naar 6 blz terug gebracht.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki