Origineel van sylli:
Wat er van, wat jij noemt "Iris", is afgesplitst is een deel van de bron. Dus niet de hele bron maar een onderdeel er van. Net als dat de mens een onderdeel is van het geheel van dit universum.
Nee dat heb je duidelijk niet goed begrepen. Iris is niet gebonden aan dit universum en bestaat in de multiversa, ze kan van het ene universum naar het andere universum gaan. Een afsplitings van Iris is God, wat een universum is. Een gedeelte van Iris is God, en wel de hele God.
Dus zelfkennis is Godskennis.
Het gedeelte waar ik het mee eens ben heb ik voor het overzicht even weggelaten
. Maar helaas kennen veel mensen zichzelf niet goed genoeg om daarin de Godskennis te ervaren.
Maar ja, dit staat wel haaks tegenover IkBen, aangezien hij alleen maar de God in zichzelf heeft en niemand anders. Wat vind jij hiervan Silly? Als jij denkt dat IkBen gelijk heeft, klopt jouw theorie dus van geen kanten.
Denk jij eigenlijk dat ik hier niets van ervaren heb? Heb jij hier iets van ervaren?
Ik denk wel dat je hier iets van ervaren hebt, alleen ben je nog niet helemaal zuiver van binnen dus heeft de causaliteit nog macht over je.
De causaliteit heeft altijd macht over je, want dat is het enige dat je in staat stelt om te leven. De enige die buiten de causaliteit staat is Iris. De causaliteit = dit universum. Niemand staat hier buiten.
Wat mij betreft; Er is al menig tipje van de sluier opgelicht. Maar zodra je denkt er te zijn, moet je vooral door blijven zoeken. En wie zoekt zal vinden, wie klopt wordt opengedaan.