Loading...
nl

Hoe groot kan liefde zijn...........

Thomas A
Thomas A mrt 14 '07
Hoe sterk kan de reksterkte van de liefde zijn.............hoe ver-draagzaam........................tot de angst om wat je in jezelf aantreft..........

Thomas
Delen:
Anne
Anne mrt 14 '07
Zo..goed omschreven..
Thomas A
Thomas A mrt 14 '07
Dan heb jij al best veel gezien Anne en (her)ken jij de warmte van jouw eigen hart.

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '07
Liefde is tegenwoordig aardig over-rated ;).

Maar zonder gein, ik denk dat de liefde de enige echte zwakke plek van de mens(heid) is als ik eerlijk ben.
Thomas A
Thomas A mrt 15 '07
tì­s maar waar je staat in het leven, maar ik denk dat het angst is....................
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '07
Angst kun je overwinnen. Maar liefde .....
Anne
Anne mrt 15 '07
angst en liefde hoort bij elkaar
Anne
Anne mrt 15 '07
zoals liefde en angst bij elkaar horen
Anne
Anne mrt 15 '07
Hoe sterk kan de reksterkte van de liefde zijn.............hoe ver-draagzaam........................tot de angst om wat je in jezelf aantreft..........

Als ik dit lees weet ik precies wat je bedoel en wat je voelt. Ik herken dit.
En of ik de warmte van mijn hart herken ja dat herken ik maar al te goed ik weet precies wat mijn zwakke punten zijn bij liefde.
Verder vind ik me over het algemeen wel een sterk iemand en heb niet echt zwakke punten maar als ik echt van iemand hou echte liefde...dan weet ik mijn zwakke punten dat vind ik best wel vervelend maar ik leer ervan
Thomas A
Thomas A mrt 15 '07
Precies Anne; ...dan weet ik mijn zwakke punten dat vind ik best wel vervelend maar ik leer ervan. Dit is dan ook de uitdaging waarbinnen je heel sterk je grenzen en ook mogelijkheden en jouw waarheden vindt.................

lieve groet

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '07
Als ik het zo lees dan lees ik dat de liefde ophoudt op het moment dat de angst voor jezelf begint.

Begrijk ik het goed als ik zeg dat dit de daadwerkelijke angst om je identiteit (ziel) te verliezen in een ander (of de liefde voor een ander)?

Mensen die verliefd zijn, zijn toch vaak ook zichzelf niet meer ;). Ziehier de kracht van de liefde.
indigo
indigo mrt 16 '07
Ik vind liefde heel mooi.

In principe hou ik van alle mensen. Ik probeer mezelf altijd te focussen op de goede kant van de mensen om me heen. Dus als ik al eens een keertje boos op iemand ben, dan ben ik dat nooit lang.

Ik geloof ook van diep uit mijn hart dat ieder mens hoe slecht zijn daden ook waren, een goede liefdevolle kant heeft.

Een van de redenen dat mensen op de wereld zijn is denk ik ook om liefde te geven, liefde aan je medemens, de natuur, dieren etc.

Maar de liefde die lijdt tot verliefdheid is hard. Ik vind dat zelf een van de moeilijkste om te tonen, dat omdat die juist de zwakheid is omdat je afgewezen kunt worden. Dat is de liefde die alles kapot kan maken. Daarom vind ik het ook zo verdomde moeilijk om die te tonen.

Ik kan echt intens van iemand houden, echt met heel mijn hart. Alleen omdat te laten zien vind ik moeilijk, omdat juist dat zo confronterend is.

Het is dan ook niet de angst voor de liefde, maar de angst om jezelf pijn te doen.
Anne
Anne mrt 17 '07
''Als ik het zo lees dan lees ik dat de liefde ophoudt op het moment dat de angst voor jezelf begint.''
Nee nims dan houd de liefde niet op alleen er is dan angst wat je in jezelf aantreft op het gebied van liefde. Je kan dan hele andere dingen tegen komen in jezelf die je anders nooit zou doen of nooit van jezelf hebt verwacht dat die er zijn.
Thomas A
Thomas A mrt 17 '07
ja Anne precies
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '07
Heb je ook een concreet voorbeeld van wat je in jezelf betreft liefde zou kunnen aantreffen dat je niet zou verwachten? Ik probeer dit namelijk te begrijpen en te plaatsen.
Anne
Anne mrt 21 '07
Wat ik in mezelf aantref dat ik niet zou verwachten bij liefde dat is nims dat ik me dan afhankelijk voel van die gene waar ik verliefd/van hou word. Dit is iets wat ik anders dus als het niet om liefde gaat niet heb. Ik ben niet iemand die zich afhankelijk opstelt of is. Maar dat heb ik dus in mezelf aangetroffen wat betreft liefde. Ik vind dit daarom van mezelf geen goede eigenschap om zo te zijn maar ik leer er steeds beter mee omgaan zodat het voor mezelf wel goed is.
Snapje het nims??
????
???? mrt 21 '07
Anne, zoek nu eens in je zelf wat je in een ander zoekt. Zoek de liefde die in jezelf zit, als je die gevonden hebt dan heb je geen last meer van angst om afhankelijk van een ander te worden. Dan heb je nl de liefde die je zoekt altijd in jezelf en ben je in staat die te delen met anderen zonder die afhankelijkheid. Dit is overigens totaal iets anders dan de egoistische zelfliefde die je soms bij mensen tegen komt die anderen gebruiken om dat in stand te kunnen houden.
Anne
Anne mrt 22 '07
Sylli, ik snap wat je bedoelt.
Ik ben daar ook pas achter gekomen een tijdje en sinds ik dat weet zie ik het ook anders dat je eerst bij jezelf naar binnen moet zoeken dat klopt :)Dus Sylli het gaat wel lukken hoor! Groetjes aNNe
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 26 '07
Ja anne ik begrijp dat je het idee hebt dat je dan zwak bent als je je afhankelijk voelt. Maar dat is ook een fase waar je doorheen groeit, zoals silly hier zegt. Toch is het wel zo, dat de liefde een zwakke plek van veel entiteiten blijkt te zijn.

Liefde is in mijn ogen eigenlijk: "Een sterke drang, naar verbondenheid."
????
???? mrt 26 '07
Alleen op aardse liefde hebben entiteiten vat.

Liefde is het verlangen om terug te keren naar daar waar we vandaan zijn gekomen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki