Loading...
nl

Gemengde gevoelens

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
Heb ik dat niet ergens eerder gezegd ;). Toch is het wel interessant om te weten hoe je de juistheid van bepaalde bronnen kan controleren.
IkBen
IkBen mrt 6 '07
Ik zou niet weten of jij 'hetzelfde' elders geroepen hebt ;P

Voor dingen die rationeel wetenschappelijk zijn is dat geen probleem, die zijn te bewijzen. Voor alles wat met god en engelen en zo te maken heeft, tja, hij die het bewijs daarvoor heeft moge als eerste opstaan.

Misschien moet iedereen dan wel blijven zitten.?
mause
mause mrt 6 '07
hoi charlie,

wat een mooi nieuws. echt knap van haar. ik hoop dat ze het volhoudt voor haar en voor jullie. maar dit is in ieder geval al een grote vooruit gang.
Ayasha
Ayasha mrt 6 '07
IkBen het is anders het grootste deel van de gelovigen die roepen dat god maar 1 persoon is, en slechts een klein groepje 'zwevers' ( ;)) op een forum die het tegendeel roepen...Dus inderdaad, de kwantiteit van de berichtgeving is geen garantie voor de juistheid van de inhoud.
(NiMS, verveelde je je toen je dit uit vond? :=)
IkBen
IkBen mrt 6 '07
Misschien 'moeten' we rustig wachten tot de waarheid zich openbaart, terwijl we blijven zitten? :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
Dat zeg je nou wel dat iets bewezen moet worden, maar bewijs de zwaartekracht maar eens. Het enige dat je kunt bewijzen is dat er een onzichtbare kracht is die iets dat massa heeft de eigenschap geeft dat er iets anders aan gaat plakken. Iedereen kent de eigenschappen van de zwaartekracht, maar tot nu toe is er nog geen enkele geleerde die de zwaartekracht heeft kunnen verklaren.

Zo zie ik het ook met engelen / god. Niemand kan bewijzen dat hij bestaat, maar zijn "krachten" zijn alom merkbaar. Zie de kerken, geloven en weet ik het wat dat hij teweeg heeft gebracht. Benader god als een wetenschap, en meet zijn kracht. Netzoals de zwaartekracht ;).
????
???? mrt 7 '07
Als je God echt als een wetenschap wilt benaderen zou je jezelf eens moeten verdiepen in de kabbala. Die doet dit al duizenden jaren.

God is wel 1 maar geen persoon.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 7 '07
Dat was niet mijn punt sylli ;). Ik wil alleen maar zeggen dat het feit dat iets bewijsbaar moet zijn, in mijn ogen een beetje onzin is. Er is zoveel niet te bewijzen, maar wordt gewoon aangenomen.
????
???? mrt 7 '07
Telt je eigen ervaring niet veel zwaarder dan de bewijzen die een ander leverd? Voor mij zeker. Ik wil dingen die een ander als bewezen acht zelf ervaren. Dan weet je nl dat het zo is, en anders is het slechts een geloof in wat de ander zegt.
Geloof niets zonder het zelf te weten.
Weten=ervaren.

Heb je ooit wel eens iets gelezen van de kabbala?
Charlie
Charlie mrt 7 '07
Mensen?? Kunnen we niet beter een ander topic hiervoor openen?? Ik voel me platgewalst!!!
B.v.D.

in Licht en Liefde,

Charlie
Charlie
Charlie mrt 8 '07
Thnx, NiMS ;)

Charlie
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki