Lieve Tamara fijn dat je wat aan mijn reactie hebt.
Ik kan me wel een beetje vinden in nims zijn beschrijving. Maar je moet het natuurlijk zelf beoordelen of dat zo is.
Je schrijft zelf
En ja, ik vraag mss veel van mijzelf, hoewel ik dat zelf niet zo zie hoor! En mss ook niet vind. Als ik naar anderen kijk, die doen zoveel meer!
Dan kom ik aan met mijn leven en ik slaap ook nog eens veel per dag!
Dat moet toch genoeg zijn?
Klinkt hier tog enige twijfel uit. Natuurlijk doe je genoeg, en je moet je nooit aan anderen meten. Jij bent wie jij bent, en zo is het goed!
Misschien is ontkenningsfase niet het goede woord. Beter is misschien een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Ik herken dat ook wel enigzins bij mezelf. Het is bij mij een zogenaamde aangeboren eigenschap. Ik voel mij erg snel verantwoordelijk en ben snel geneigd mensen het werk uit handen te nemen als ik mij verantwoordelijk voel. Hoe zit dat bij jou?
Wat betreft het herstellen van kanker denk ik dat ondanks dat het bijna 9 jaar geleden is dit nog steeds een invloed kan hebben. Het is neem ik aan een zware aanslag op je leven geweest. En als je er behandelingen bij gehad hebt, die dringen door tot het celniveau van je lichaam. Ik denk dat het daarom langer duurt dan je soms denkt voordat je lichaam zijn eigen balans weer heeft teruggevonden.
Mooi vind ik dat je ondanks alles, zo kunt genieten van je zoontje. Wanneer je over hem spreekt gaat er een ontzettende warmte van uit, hou dat vast!