Loading...
nl

Spiritiualiteit / Paranormaliteit moet bewezen worden

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 27 '07
Hoe ging je betoog eigenlijk? Misschien leuk om een nieuwe topic te openen met de inhoud van je betoog hierin opgenomen?
Debiorah
Debiorah mrt 27 '07
Nou ik heb mijn betoog nog niet voor hoeven dragen, dat gebeurd donderdag.
Ik ben er zelf redelijk tevreden over, ik denk in ieder geval dat ik hiermee wel mensen binnen mijn opleiding kan bereiken. Maar goed ik dacht misschien is het wat teveel voor op het forum.
Ik zal eens kijken wat ik ermee kan doen. Bestaat er anders n mogelijkheid om een word document te plaatsen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 28 '07
Het is precies goed zoals je het gedaan hebt :). Ik ben heel benieuwd naar de reacties. Hoe dan ook, laten we in dat andere topic even verder erop ingaan en hier weer terug ontopic te gaan ;).
BRAINSCAN
BRAINSCAN mrt 28 '07
sylli je zegt precies wat ik bedoelde je moet je onschuld bewijzen dus inplaats van dat de politiek,rechersche,inlichtingendienst ect,zegt van
je bent schuldig want we hebben bewijzen
zeggen ze nee alqaida zit erachter laat hun maar bewijzen dat ze niet schuldig zijn

mijn belangrijkste theorie qwa denkwijze is van het volgende idialogie

een mes snijdt aan 2 kanten
als er 2 mensen vechten zijn ze allebei fout
zelfs een moordenaar heeft recht op een advocaat

ok
we gaan nu nog verder
palestina / israel
je hoort altijd van ja terroristen ze blazen hun eigen op
ooh wat erg ja dat is erg maar nooit hebben ze het erover MAAR WAAROM blaast iemand zicht op toch niet zomaar nee want,
wie weet is de martelaar,zelfmoordcommando,terrorist of hoe zo iemand ook heet,misschien is zijn hele familie uitgemoord misschien hebben ze zijn familie voor zijn ogen vermoord,we moeten wel redelijk blijven

palestijnen blasen zichzelf wel op maar niemand kan ontkennen dat palestijnen worden onderdrukt en vrouwen en kinderen worden vermoord

joden komen met hun tank terwijl palestijnse kinderen alleen maar met stenen kunnen gooien tog worden deze kinderen die met een steen naar een tank gooien vermoord dat is niet eerlijk

toch blijven ze het hebben over weer palestijn die zich zelf opblaast ze vergeten echter wel dat niemand zomaar zijn zelf opoffert alleen aldiegen veel onrecht is gedaan

je ziet nooit een blanke zeg maar zichopblazen
trouwens wat is erger mensen die zichzelf opblazen omdat ze worden ondrukt en waarvan veel familieleden van diegene zijn vermoord of bv mensen die hun eigen kinderen verkrachten en zelfs vermoorden

iedereen weet dat de laatste tijd in ned maar vooral in amrika veel mensen zijn die hun kinderen sexueel misbruiken en daarna al hun kinderen vermoorden en hun vrouw

wat is erger Iedereen kan logisch nadenken

nog 1 ding wat is een terrorist
iemand die zijn land en huis beschermt
want stel voor dat een onbekende zomaar snacht in jouw huis waar al jouw eigendommen bezittingen hebt waar je slaapt als iemand zomaar jouw huis komt binnen vallen en ze maken heel je familei dood waarvan ze eerst nog je zusje vrouw of moeder gaan verkrachten als je dan je eigen ga zelfverdeigen ben je dan een terrorist of een vrijheidsstrijder

ben je een terrorist alleen omdat je een arabier zijn dus de politiek van huidige wil zeggen dat er geen blanke terroristen zijn

dus er zijn alleen maar arabieren die terroristen
zijn
welke kant gaan we op

ef nog terug naar mijn bron
naar mijn ware bedoeling van mijn verhaal

dus als bv alqaida hamas taliban moeten bewijzen dat ze onschuldig zijn dat ze alleen maar rustig willen leven in vrede met hun vrouw en kinderen
hoe kunnen ze bewijzen want amerika geeft openlijk toe in openbaar en in de media WE ONDERHANDELEN NIET MET TERRORISTEN WE GAAN NIET MET HUN OM TAFEL ZITTEN

fuck jullie allemaal klote regering
want hoe logisch ik het vindt is dat
we gewoon logisch moeten nadenken
dan komen tog op een feitelijk waarheid achter

het zijn tog de amerikanen nederlanders australiers engelsen die tog naar arabische landen gaan en niet andersom

arabieren gaan tog niet naar amerika
nee amerika gaat zelf naar arabie wie is dan een terrorist

wat osama heeft gezegd is alleen 1 ding heel logisch

hij zegt namelijk
KOM ONZE VROUWEN EN KINDEREN NIET DODEN
DOOD EN GIJ ZULT GEDOOD WORDEN
OOG OM OOG TAND OM TAND

osama zit niet achter 9 11 dat is duidelijk dus nu mijn grootste vraag aan mensen
Is osama een terrorist ja of nee
is osama een terrorist alleen omdat amerika dat zegt
of is osama een terrorist omdat hij zegt dat als jullie onschuldige vrouwen en kinderen verkrachten en vermoorden dat amerikanen ook gedood zullen worden Hoe kan osama bewijzen dat hij geen terrorist is kans is onmogelijk dat hij of taliban of hamas of iran ooit met elkaar gaan onderhandelen want als ze nooit met elkaar gaan praten lost nooit op

elk verdachte heeft advocaat nodig op qwatanomo bay heeft geen ene verdachte een advocaat ze worden mishandelt vernedert en onterecht vasgehouden waar is het rechtsysteem

hier bestaat geen rechtsysteem

mijn oplossing is eigenlijk het volgende en het eerlijkste

we moesten eigenlijk 4 mannen staatshoofden zeg maar
george bush osama saddam en poetin
deze 4 of doe maar president van israel maar bij

ze moeten gewoon in de boksring gaan vechten
man tegen man
eerlijk met scheidsrechter met blote handen
als ze mans zijn zouden ze dit doen
wie zal winnen met boksen denken jullie

osama bush peter balkeende poetin of president van israel

geloof mij nou maar dat zou het eerlijkste zijn

dus alles kort gezegd elk 2 vijanden zijn allebei fout en er moet van beide kanten gekeken worden niet alleen maar van 1 kant
niet zeggen van oh een arabier heeft weer zichzelf opgeblazen maar waarom
er kan beter aandacht worden gegeven aan mensen die hun kinderen verkrachten en vermoorden

maar helaas het wet van de sterkste wint
vriendjes politiek
maar mensen moeten niet vergeten dat GOD de almachtige is geen ene supermacht kan tegen god op

laatste oorlog op aarde zal alles en iedereen vernietigen

ze hadden tog praatjes van we gaan iran aanvallen
lulkoek
iran heft 11 mariniers gevangen genomen laat engeland en amerika wat doen

als ze iran aanvallen wordt het 3 de wereld oorlog
vergis je niet in iran
als het om bewijzen gaat is 1 ding feitelijk de enigste reden dat amerika het as van het kwaad zogenaamd oorlog verklaart
moslim is het snelst groeinde geloof op aarde
dat zijn feiten en nu wil amerika knoeien met dat bewijs

daarmee gaan we nog sneller naar het einde van de wereld alles raakt op is ook een natuurlijke feit

er moet tog iets bewezen worden zei je tog nims

ok

ik zeg alleen maar paar feitelijke belangrijste waarheden op deze planeet

ozonlaag verdrag van kyoto
olievooraden raakt ook op
bomen worden gekapt meer dieren dreigen uit te sterven steeds minder dieren leven in het wild
steeds meer orkanen aarbevingen gebeuren
noordpool smelt
steeds meer mensen bewonen deze aarde over hoeveel jaar is alles op denken jullie
over 50 jaar is de mensheod op deze aarde zeker verdubbelt
mensen worden ouder plus oorlogen het wordt steeds gevaarlijker
iraq en afghanistaan hebben al geleden
wlke land is het volgende in oorlog

ik wil dat er mensen zijn die een andere onderwerp gaan beginnen over rijken
babylon persie otomaanse rijk
mongoolse rijk romijnse rijk krijsvaarders Toetanchamon dat soort onderwerpen maar eerst wil ik liever dat er mensen gaan reageren over het hele verhaal over osama wanneer is iemand een terrorist
en wanneer niet en dat osama en taliban nooit kunnen bewijzen dat ze niet schuldig zijn hoe kunnen ze dat bewijzen ze kunnen tog niet bewijzen dat ze niks ermee te maken hebben helemaal niet als amerikanen nooit met hun gaan praten laat staan onderhandelen

er is ook nog een robin hood die voor de rijken steelt en aan de armen geeft
maar het gaat om arabieren palestina terroristen er zijn heus wel ook amerikaanse blanke terroristen ok ik ben nu wel duidelijk geweest ik hoop op interessante discusies en verhalen

bedankt dat ik mijn hele verhaal kwijt kon was best wel lang ik heb erge honger
armoede spelt ook een rol voor arabieren
honger onderdrukking vernedring

ok peace in the middle east
not only GOD BLESS AMERIKA
BUT GOD BLESS THE WHOLE WIDE WORLD WORLDWIDE
zo kan je al zien dat amerika alleen maar amerika zegent egoisten zijn ze HYPOCRIET PARASIET
HEBZUCHTIG BEZETEN

ok worldpeace
Wendy's
Wendy's mrt 29 '07
woooww die teksten van jouw!!!
Debiorah
Debiorah mrt 29 '07
Als we vanuit de overtuiging oog om oog, tand om tand zouden leven, dan zou de hele wereld blind en tandeloos zijn. Persoonlijk is jouwn verhaal mij een steek in mijn maag en zeker het deel over die zogenaamde zielige terroristen die voor niets anders vechten dan hun eigen eeuwige roem bij ALLAH en zijn 70 maagden. Nee lekker goddelijk jezelf tot martelaar te bombarderen en je familie achter te laten in die shit. Dat is de easy way out.
Trouwens als ik naar dubai en al die emiraten kijk krijg ik niet echt de indruk dat ze zo zielig en arm zijn die arabieren. Het zijn de arabieren hun eigen leiders die er geen sier om geven wat het volk overkomt, dat is het juist. Het volk heeft geen recht en geen stem ze worden geleefd, en kunstmatig dom gehouden zodat al die geweldige ideeen van Osama er met alle gemak ingepompt kunnen worden. Ik vind ook dat deze mensen een groot onrecht wordt aangedaan maar dat vind ik net zo goed van de Israeliers. Het maakt niet uit welk volk of ras je bent, dierbaren te verliezen is voor iedereen erg. Wat is erger een palestijnse moeder wiens zoon dood is doordat hij zichzelf opblies, of een moeder die de resten van haar kind uit de bomen kan plukken en van de straat af kan schrapen. VERTEL het mij maar! Alle geweld dient nergens toe, alle haat is een uiting van het kwaad. Met deze manier van doen komt nooit iemand een stap verder, we zaaien haat angst en verdriet.
Acheliah
Acheliah mrt 29 '07
Ben het met beiden eens. Wat Bush doet is ook niet goed te praten en wat dat haat enz betreft daat ben ik het ook mee eens als America werkelijk zo machtig is waarom zetten ze zich dan niet in voor wereldvrede en zetten ze zich niet in voor de natuur Bush wilde toch niet luisteren met hun stink fabrieken en uitlaat gassen. Alle wereld leiders zouden de koppen bij elkaar moeten steken en eens niet aan zich zelf denken maar aan de hele wereld overal de zelfde regels de zelfde rechten geen hongersnood meer omdat iedereen elkaar helpt, meer natuur en minder koppige wereld leiders. Kan er wel iets in vinden dat Osama bin laden niet maar Bush de world tower heeft laten instorten om zo de arabieren de schuld te kunnen geven en zo de oorlog daar te rechtvaardigen.

Liefs Dieneke
????
???? mrt 29 '07
Verwacht niets van wereldleiders. Die zijn er maar voor een beperkt aantal mensen. Verbeter de wereld begin bij jezelf. En als iedereen dat nu zou doen zonder in het harnas te gaan lopen van alle wetten en regels die door andere mensen zijn gemaakt, dan zou het er een stuk rooskleuriger uit zien in deze wereld. Toch maar een roze bril aanschaffen!-)
jo
jo mrt 29 '07
het is onzin dat ze zichzelf op gaan blazen omdat ze onder druk staan van wie dan ook! maak je zelf dan op een andere manier van kant spring van een brug ofzo daar hebben andere tenminste geen last van en vermoord je ook geen andere mensen mee.
en oog om oog tand om tand?
dat is echt het zieligste wat je kan doen als je zo werkt zit je wel op een erg laag niveau en vind ik het gewoon zielig
????
???? mrt 29 '07
Het valt ook al niet me om een goed beeld te vormen als je afhankelijk bent van de nieuwsbronnen waar wij toegang toe hebben. Deze zijn alles behalve objectief en zeer eenzijdig.
Dat zul je pas merken als je zelf van dichtbij iets hebt meegemaakt en dan de kranten leest over dat gebeuren. Dan weet je pas hoe het echt er aan toe gaat in de wereld van het nieuws. Gegarandeerd dat je er dan toch iets genuanceerder naar kijkt, en niet meer zoveel klakkeloos aanneemt. Maar natuurlijk kan het ook zo zijn dat je alles wel klakkeloos blijft aannemen en je geest laat vervuilen door anderen, het is geheel en al aan jezelf.
BRAINSCAN
BRAINSCAN mrt 30 '07
jullie hebben wel interssante reacties geplaats respect
Mijn grootse respect gaat uit naar debiorah

God heeft gezegd wie 1 mens doodmaakt is netzoals hij de hele mesnheid heeft doodgemaakt
zowel de arabieren als amerika met zijn bondgenoten zijn verkeerd bezig
god heeft ook niet gezegd dat je eigen mag opblazen
want je mag geen onschuldigen mensen dood maken

God heeft ook gezegd In deze wereld voornamelijk in de islaam zullen er 71 volgens mij in iedergeval rond de 72 75 zo
Er zullen 72 groeperingen ontstaan in der loop van de tijd
Slecht 1 groep slechts 1 geloof is het juiste
Dus er zullen 72 soorten geloven zijn
jodendom christendom protestant katholiek islaam
in de islaam zie je nu volop burgeroorlogen
de moslims onderelkaar voeren nu oorlogen tegenn elkaar het is 1 al chaos en paniek daar nu
kijk naar irak je hebt soenniet sjiiet koerd
irak zal mogelijk in 3 staten worden verdeelt
hah wat een klus zit irak op te wachten
er zal geen einde komen aan dat burger oorlog

elk oorzaak volgt een gevolg
acktie reacktie

zoals ik al eerder al uitlegde in een eerder reactie van mij
we moeten niet bijstil staan hoe het er nu ervoor staat
nu heerst er oorlog dood en bederf
we moeten erbij stil staan
hoe is het zover gekomen
dan kom je tog uit bij george w bush ]
tony blair en balkeende
Zij die wereld macht hebben misbruiken hun macht
Diegene die het sterkste leger politie economisch huminatair macht hebben
Diegene die de meeste macht hebben op aarde kunnen dan ook de meeste macht misbruiken
logica

Dus wereld leiders hebben het voor het zeggen
maar de meeste zijn corrupt

God heeft de wereld geschapen
dus de wereld is voor iedereen
dus iedereen zou kunnen gaan waar ze willen
Allen deze tijd kun je een grens niet over zonder een paspoort
klopt ook niet meer in verhouding wat god heeft gezegd over deze wereld

osama ziet dit alles ook in
daarom heeft hij gezegd
Jullie bezetters houden van het leven
Wij houden van de dood