Loading...
nl

Fobieën

Acheliah
Acheliah feb 7 '07
Wie weet raad ik heb al eerder aangegeven dat ik als de dood ben voor spuiten maar dan ook echt bang ik ga zelfs niet als het moet. Met 6 kinderen heb ik maar 1 keer bloed laten prikken de andere keren ging ik echt niet.

Ik denk dat het met vroeger te maken heeft. Ik heb als 8 jarig kind in het ziekenhuis gelegen 3,5 maand wegens een ontsteking aan mijn knie ik kon niet meer lopen. En ik denk dat ze daar verkeerd hebben geprikt vandaar mijn angst maar dat weet ik niet zeker. Ook ben ik als de dood voor de tandarts ze hebben een keer een hele hoop tanden en kiezen getrokken zonder verdoving (schooltandarts) en bij een andere tandarts die was homo (heb niks tegen dat soort mensen)Maar omdat ik bang ben van tandartsen en spuiten moest ik huilen en kreeg ik van hem een klap in mijn gezicht. Nu ben ik panisch benauwd van de tandarts en zeker van spuiten. Ik hoop dat iemand raad weet want ik loop er al zeker meer dan 30 jaar mee en wil er nu wel eens van af van die angst. :(

Liefs Dieneke
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 7 '07
Het is heel natuurlijk dat jij de negatieve ervaringen van vroeger associeert met een mogelijke ervaring nu. Jij bent al bang voor de tandarts, omdat je weer bang bent dat je dezelfde pijn en angst als toen gaat ervaren. Dit is een hele natuurlijke en Let op: aangeleerde reactie. De oplossing zou dus zijn, om deze aangeleerde angst, af te leren. Hoe je dit doet?

-Relativeren en Confronteren

Het relativeren ben je al begonnen (zie boven). Nu nog de confrontatie aangaan en ervaren dat er niets meer is om bang voor te zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten Julien.
Acheliah
Acheliah feb 7 '07
Ik ook maar ik ga met geen 100 paarden bloed prikken of naar de tandarts
LPChip
LPChip feb 7 '07
En dus zul je altijd deze angst blijven houden, wat jou niet verder helpt.

Zoals je zelf zo mooi zegt: Verander de wereld, begin bij jezelf! ;)

Wie heeft gezegd dat veranderen altijd makkelijk gaat?
Acheliah
Acheliah feb 7 '07
Dat klopt dat is ook zo maar ik vindt die stap heel erg moeilijk :(Ben al zolang bang en de angst word alleen maar groter Ik denk dat daarom de tandarts mij daarom na 5 behandelingen wil gaan spuiten Nou ahum zal echt moeite kosten ik zit er over te denken te vragen of hij mij helemaal weg maakt. Dan hoef ik ook geen spuiten :omaarja dan kom ik ook nooit van mijn angst af :p Ja moeilijk
Acheliah
Acheliah feb 8 '07
"Moed staat aan het begin van de daad, geluk wacht bij de voltooïng "

Kus

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki