Loading...
nl

Iemand in huis genomen

Thomas A
Thomas A feb 14 '07
Lieve Dieneke

Ga met hem praten en zeg hem wat je dwars zit. Zeg hem dat jij je leven wilt gaan veranderen en niet meer zo verstopt verder wilt leven als je deed (en hij ook doet). Zeg hem dat je zijn pijn kan voelen en dat je die zelf ook hebt en er van af wilt. Dat je alles op alles wilt stellen een drastische veranderen in gang wilt zetten en dat je daarbij niet kunt gebruiken, dat er iemand in jouw huis leeft die dope gebruikt en teveel met de politie te maken heeft en dat het zeker niet gunstig is met het oog op het contact met jouw kinderen.

Stel hem voor om mee te groeien en in behandeling te gaan of andere woonruimte wil gaan zoeken en geef hem een paar dagen de tijd om na te denken.

Als je het hem verteld, vertel het hem rustig en vraag of hij je uit wil laten praten.

Laat je pijn aan hem zien en wordt niet boos, ook niet als HIJ zijn stem verheft.

Liefs

Thomas
Tamara26
Tamara26 feb 14 '07
O jee,
Ik lees net dit bovenste...
Ga je ermee aan de gang Dinie??

Begrijp je mss nu dat je beter, voor iemand in huis gehaald te hebben, er mss beter over na had kunnen denken??

Maar goed, het zij nu zo...
Maak je sterk en ga in gesprek!
En onthou: Dit doe je nu eens alleen en enkel voor jezelf!
Acheliah
Acheliah feb 14 '07
Hallo Thomas en Tamara26 Ik weet dat jullie gelijk hebben ik wil ook graag en ik weet dat mensen gelijk hebben maar de stap is groot maar vooral de angst de mensen met wie hij omgaat zijn geen lieverdjes en juist het soort volk waar ik niet mee om wil gaan het hoort niet bij me.

Liefs Dieneke
moira
moira feb 14 '07
Hoi dinie,

Moven met die handel als je je kinderen terug wilt hebben zul je keuzes moeten maken en hij is zeker niet de goede keuze.Zo krijg je nooit je leven op de rails.Zoals een aantal mensen weten kennen we elkaar persoonlijk hij is een lieve jongen en er zit ook goede bedoelingen bij hem maar je komt er geen stap verder mee.En ja ik ben het wel met je eens dat het een moeilijke keuze is om hem buiten de deur te werken maar ja voor je kinderen zul je iets moeten doen dinie.VECHTEN

liefs moira
Acheliah
Acheliah feb 15 '07
Hahaha ja idd kennen wij elkaar persoonlijk He vriendin maar je hebt wel gelijk maar ik wil eerst kijken wat de raad van THomas oplost. En vechten dat doe ik zeker. Mocht het van Thomas niet oplossen gaat hij alsnog moven.

Liefs Dieneke
Acheliah
Acheliah feb 15 '07
Nou ben net bij de GGZ geweest ik leg de schuld altijd bij anderen mensen en niet bij mezelf en ik moet maar eens na gaan denken over wat ik van hun verwacht en wil. Ik zeg ja mijn leven weer op de rails krijgen. Nou ik moest eerst maar eens gaan leren accepteren dat mijn kinderen niet of nooit meer terug komen, want zij had ook bij jeugdzorg gewerkt en als ze dat éénmaal beslissen dan is het ook meestal zo en het moet heel raar lopen willen ze dat terug draaien. Nou daar sta je dan met je bek vol tanden. En aan mijzelf werken is heel maar dan ook heel zwaar. Thomas wat moet ik nu ik wil geholpen worden ik wil rust in huis en ik wil mijzelf weer leven ik bedoel alleen, maar hoe moet ik dat zeggen tegen iemand die gaat steigeren bij het woord weg !!!

Dien
Tamara26
Tamara26 feb 15 '07
Euhmmmm.... Dien???
We hebben het hier toch over JOUW huis?
Het is JOUW eigendom en terrein!

Jij bepaalt hoe of wat!!
Acheliah
Acheliah feb 15 '07
Nou we hebben elkaar de waarheid gezegd al ging het in begin niet lekker maar we hebben het uit gepraat. Hij wil niet steeds aan het feit herinnerd worden dat ik denk dat hij nog aan de drugs zit omdat hij er echt van af wil blijven. We zullen kijken hoe alles verloopt en idd ik bepaal de regels maar ik mag ook wel eens op de vingers getikt worden toch. Net zo goed als ik bij hem doe.

Kus Dieneke
Tamara26
Tamara26 feb 15 '07
Ja, dat mag wel, maar het is en blijft jouw huis, met jouw regels!!

en ja, het zal moeilijk voor hem zijn dat jij denkt dat hij gebruikt...
maar dat is een algemeen iets van verslaafden, omdat je hem wss doorziet!
Wees op je hoede als je hem een keer betrapt als hij gebruikt heeft, want dan kunnen ze heel vervelend reageren.

Veel sterkte,
Acheliah
Acheliah feb 16 '07
dank je Tamara26 enne bedankt dat je niet gelijkt oordeelt maar raad geeft Liefs Dieneke
Tamara26
Tamara26 feb 16 '07
Alsjeblieft Dien!
Doe het graag!
Acheliah
Acheliah feb 16 '07
Thomas heb jij mijn levensverhaal nog want bij mij staat hij op de andere pc zoja wil je hem mij toesturen en je mag hem ook op het forum zetten maar dan zonder de echte namen erbij thnx alvast
Thomas A
Thomas A feb 16 '07
Oeps, nee Dien
Acheliah
Acheliah feb 16 '07
Geeft niet komt goed
Acheliah
Acheliah feb 17 '07
Thomas

Ik heb je raad opgevolgt en gepraat hij kwam gisteren zelf met het feit dat hij naar het kentron wil gaan voor hulp en ik heb gezegd mee te willen gaan. Hij wil dolgraag hulp hebben en hulp geven. Ik heb gezegd prima maar dan zal ik wel strenger worden want idd hij zat weer aan de drugs. Ik heb vanochtend gezegt dat hij binnen 3 maanden clean kan zijn hij zei geef me 3 maanden ben ik niet clean dan mag je me buiten schoppen want dan is het mijn eigen schuld en heb ik mijzelf zwaar te pakken. (hij bedoeld dat als hij na die drie maanden niet clean is dan heeft hij het aan zich zelf te danken dat hij er uit moet) Vindt ik een goeie instelling. Nou hopen dat hij het waar maakt al geloof ik er wel in hij is al eens in oktober t/m januari clean geweest als die sukkel nou doorgezet had dan was het nog wel een strijd geweest maar anders. Stuur hem alle kracht, Liefde en Licht want dat zal hij hard nodig hebben.

Kus Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 17 '07
Vergeet jezelf ook niet te helpen Dinie! Zijn ellende is niet JOUW probleem. Klinkt misschien hard, maar jij bent er nogal goed in heel veel bezig te zijn met de anderen in jouw leven.
Acheliah
Acheliah feb 17 '07
Ik weet het NiMS een ander is soms makkelijker te helpen dan jezelf toch
Thomas A
Thomas A feb 17 '07
Lieve schat; een ander helpen is ALTIJD gemakkelijker dan jezelf. De ander is immers zichtbaar en er is niets zo moeilijk als jezelf te zien.

Laat je niets wijsmaken door mensen die zeggen zichzelf goed te kennen. Als zij over zichzelf een beeld neerzetten en je luisterd goed naar ze, krijg je een beeld vanuit hun ego.

Alles wat een mens werkelijk van zichzelf weet heeft hij kunnen spiegelen in de aanwezigheid van anderen................

Wel eens iemand ontmoet die zichzelf goed kent? Ik niet.

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 17 '07
Het is ook niet makkelijk Dinie, dat weet ik heel goed. Daarom kunnen we het ook niet vaak genoeg tegen je zeggen, zodat je eraan herinnert wordt. Als het niet zo belangrijk was geweest, hadden wij het ook niet zo vaak tegen je gezegd.
Acheliah
Acheliah feb 18 '07
Hallo NiMS en Thomas

Allebei bedankt voor jullie antwoord. Toch heb ik niet zo'n moeite meer naar mijzelf te kijken ik vindt mijzelf eigenlijk best leuk heeft me wel moeite en verloren jaren gekost om dat te zien. Ook ben ik enorm gegroeid vindt ik zelf ik kijk ook beslist niet meer achterom geweest is geweest ik heb daar nu ook beslist geen moeite meer mee. En het gaat steeds beter met mij

Kus Dieneke
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki