Op het stuk van Thomas kreeg ik het volgende bericht.
Hallo Dieneke
Goed om te lezen dat je actief hulp voor je zelf wil zoeken. De kern van de brief die je mee hebt gestuurd klopt helemaal. Ik denk dat Thomas de spijker op de kop slaat door te schrijven dat je moet gaan werken aan het helen van je eigen psyche. Met eerlijkheid bedoel ik ook eerlijkheid naar jezelf. Door jezelf ondergeschikt te maken aan de zorgen van anderen en je te laten leiden door anderen doe je jezelf te kort en ben je dus oneerlijk tegen jezelf. Daardoor kun je ook niet meer goede overwegingen maken voor jezelf en je kinderen. En kun je ook niet altijd eerlijk zijn, omdat je van jezelf vervreemd bent. Ik denk dat het inderdaad een goed idee is als je naar je huis arts gaat om een verwijzing aan te vragen. Je zou bijvoorbeeld ook aan een dagbehandeling kunnen denken. Je huisarts kan je daarover wel adviseren. Dit betekent overigens niet dat dit van invloed zal zijn op het toekomst perspectief van de kinderen, onze lijn blijft hetzelfde dat de kinderen, behoudens Esmée niet meer thuis zullen komen wonen. Wel zal dit van invloed zijn op de manier waarop je met de kinderen omgaat en mogelijk dus ook op de bezoekregeling.
Sucses ermee, Groet Mijn voogd
Dus zoals jullie lezen het maakt niks meer uit volgens haar. Dit bedoel ik nou je krijgt gewoon geen kansen meer. Wat moet ik hier nu mee hoe moet ik hier nu mee omgaan.
Liefs Dinie