Loading...
nl

Iemand in huis genomen

Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Thomas heb je nu wel mijn brief van mijn voogd gekregen. Kus Dieneke
Thomas A
Thomas A feb 4 '07
Nee Dien, dat lijkt maar niet te lukken.

raymondstevens@chello.nl
0f
thomandreas@gmail.com

wil je het nog eens proberen?

liefs

Thomas
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Kijk je weleens op hotmail of niet mijn outlooks doet namelijk raar. Sorry Kus Dieneke
Tamara26
Tamara26 feb 4 '07
Ik denk dat een zelfbeeld wel te repareren is met positieve aandacht, maar niet alleen van jou en het gaat er natuurlijk om dat niet alleen de buitenwereld het goed vindt wat hij doet, maar dat hij het ZELF ook vindt!!
Daarbij denk ik, zo teruglezend, dat dat niet het enige probleem is wat hij heeft, maar dat het nog veeeeeeeeellll meer is en een combinatie van. Nee, dat ga je niet redden met alleen positieve aandacht. Deze man heeft proffessionele hulp nodig en daarnaast is het een keer fijn dat jij er ook nog bent met je gezin. En dat hij bij jou welkom is, maar niet ALTIJD. Ook hij moet zijn energie in zichzelf steken! Jullie bedoeling is op zich wel goed, maar er zitten zo weinig grenzen aan...
Dieneke, heb jij zo weinig EIGEN leven, dat je dat zomaar ineens fulltime met een ander kan delen?
Je zegt al heel lang dat je hulp gaat zoeken en dat je met jezelf aan de slag gaat... Wanneer dan???
Waarom kun je alleen iemand helpen door hem meteen in huis te nemen???
Zou het niet op zich al heel wat zijn als hij iedere dag een kopje koffie kon drinken en jullie allebei je verhaal kwijt konden en misschien dat ie je eens een paar uurtjes kon helpen, om daarna ieder weer met zijn EIGEN leven verder te gaan???
Omdat zijn familie niet om hem geeft, moet jij je daarvoor verantwoordelijk voelen??
Weet je wel hoeveel 'leuke' mensen er zo op straat leven?

Sorry, ik laat me even gaan....
Wat vinden anderen van mijn verhaal?? En mijn mening???
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '07
Ik ben het met je eens tamara. Het is niet zo gezegd dat Dini hem niet mag helpen, maar wel dat het echt minimaal moet zijn. Ze hebben beiden een eigen leven, en dat moet ook zo blijven. Het risico bestaat ook dat je meegaat in de ellende van de andere.
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Lieverds dat gebeurd echt niet hij heeft zijn eigen problemen ik ben er alleen maar om hem het gevoel te geven ergens thuis te horen. En tuurlijk zal hij zelf moeten knokken maar ik vindt er niks mis mee om overdag mijn eigen probleempjes op te lossen en sì¡vonds bij het tv kijken bijvoorbeeld is vragen hoe het met hem gaat en tussendoor complimentjes geven. Luister er was pas buren ruzie vanwege mijn bassen in mijn stereo en de buurvrouw zei dat ik beter bij mijn ex had kunnen blijven maar er is iets met mijn ex waardoor hij helemaal uit zijn dak ging. Hij ging bij mij naar binnen en ik heb rustig met hem zitten praten ze had al de politie gebeld en wat hij nog nooit heeft gedaan hij ging waarempel zijn excuses aanbieden. Ik volgde zijn voorbeeld en het is allemaal goed gekomen. Tuurlijk is het niet altijd zo makkelijk maar waarom voel ik dat wij elkaar kunnen helpen dat is niet alleen maar omdat ik mijn eigen problemen uit de weg ga ik loop nog steeds bij maatschappelijkwerk en heb 15 februari een afspraak bij de psycholoog dat blijft doorgaan. En ik heb gisteren ook gezegd mijn dochter blijft niet weg lopen morgen gaan we praten met de voogd want hier gaan hij, ik en mijn dochter kapot aan. Ik kijk waar het schip strand wat hem betreft lukt het niet zal ik hem vriendelijk verzoeken een andere slaapplaats te zoeken.

Liefs Dinie
mause
mause feb 4 '07
ik ben het met de rest eens. ik denk ook dat je op het moment de energie beter in jezelf kunt steken. zodat jij je weer lekker gaat voelen en je eigen leven weer op orde gaat krijgen, dat was toch je plan. ik denk dat je daar op dit moment genoeg aan hebt. je valt van het ene probleem in het andere op deze manier. voordat je iets kunt oplossen dient het volgende zich al weer aan. denk eens eerst aan jezelf en wat jij nodig hebt. ik kan me voorstellen dat het ook best gezellig kan zijn en dat je je minder eenzaam voelt. maar door je energie in een ander te steken kom je niet aan jezelf toe. en ook dat is makkelijker weet ik uit ervaring, zorgen dat je er voor een ander bent, zodat je niet naar jezelf hoeft te kijken en je eigen sorus niet onder ogen hoeft te zien. maar weet je het haalt niets uit en het lost niets op. je blijft op deze manier in een cirkeltje ronddraaien. zonder dat je er een uit weg inziet.

liefs maureen.
Acheliah
Acheliah feb 5 '07
Als je iemands negatieve gedrag over kan nemen bijvoorbeeld asociaal gedraag kun je ook iemands positieve gedrag over nemen dus ook de positieve kijk op het leven. Zo denk ik er over.

Liefs Dinie
LPChip
LPChip feb 5 '07
Zolang jij maar de focus op jezelf houdt.
Acheliah
Acheliah feb 5 '07
Zeker weten Lchip dat was ik ook van plan.Ik heb net met maatschappelijkwerk gesproken en zij denkt er net zo over ze denkt ook dat ik hem kan helpen met een positieve uitstraling. Maar zegt ze er tevens bij ik moet wel zelf mijn grenzen aan blijven geven dus niet meer afhankelijk worden. En ja sinds mijn ex weg is ben ik een hele sterke vrouw geworden dat vindt zij ook. En ze vindt ook dat ik het ff aan moet kijken maar dat ik wel grezen moet stellen en nee niet mijn energie in hem steken maar dat was ook de bedoeling niet. Juist door mijn positieve uitstraling weet ik dat ik hem onbewust help in positieve zin.

Liefs Dieneke
Mirreke
Mirreke feb 5 '07
Misschien heb je iets aan deze informatie Dinie.
http://www.schizofrenieplein.nl/psycho6.htm
Acheliah
Acheliah feb 5 '07
dank je meis
Acheliah
Acheliah feb 5 '07
Misschien krijgen jullie wel gelijk en komt de ontknopping eerder dan jullie denken. Leg ik nog weleens uit ok. En als dat zo is blijf ik lekker alleen knokken ik heb niemand nodig. Maar jullie horen het wel als het zover is.

Liefs Dieneke
Acheliah
Acheliah feb 7 '07
Gisteren hebben ze de tuin met afval leeggereden en heb ik een nieuwe afspraak staan over de zolder want daar gaan we ook aan beginnen we komen er wel nu dat andere nog opgelost zien te krijgen. Dan weet ik zeker dat we er komen.

Liefs
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 7 '07
Goedzo! Als je maar een verbeterplan hebt. Je bent goed bezig Dinie!
Acheliah
Acheliah feb 7 '07
Thnx verbeter de wereld begin bij jezelf hahahaha
Mimi*
Mimi* feb 7 '07
haha goede zin Dinie! :p Ik heb daar ook veel van geleerd
Acheliah
Acheliah feb 7 '07
Thomas vraagje ;)

Ik heb je antwoord ontvangen op de brieven van de voogd zou je het antwoord op deze site willen zetten misschien begrijpen mensen me dan beter. ;)In Ieder Geval Bedankt
Thomas A
Thomas A feb 7 '07
Hoi Dien

Ik heb al de stukken doorgelezen die door jou en je vriendin zijn doorgestuurd.

Eigenlijk heb ik er maar een ding op te zeggen en dat is dat ik hoop dat jij je eigen leven gaat innemen. Dat betekent zoveel als dat jij je los gaat maken van de last van je verleden (die in zijn onopgelostheid) telkens voor herhalende situaties zorgt. Zo kun jij ook op een dag los komen van medemensen met een zware achtergrond die jou indirect zelf in een moeilijke situatie brengen, wat weer zijn weerslag heeft op de veilige thuishaven voor jouw kids.

Ik snap ook wel dat dit niet zo maar gedaan is. Er heeft zich veel in jouw verleden afgespeeld en dit heeft je toch op een bepaalde manier in het leven gezet. Jouw mededogen naar mensen met een moeilijke achtergrond is dan ook pure herkenning vanuit jouw eigen “nu nog niet heel zijn”. Zo werkt nu eenmaal de menselijke psyche.

Daarom denk ik dat een groot deel van jouw tijd er op gericht zou moeten zijn, om zelf eerst te helen en meer nog in jouw eigen kracht en liefde te komen staan, zonder dat je daarbij de zooi van een ander op je nek neemt. Alleen op deze manier zul jij eerdaags de rotzooi in jouw leven totaal ontstijgen, de oude en de nieuwe.

Ik zou jou deze dingen nooit schrijven als ik hier niet 100 % achter zou staan. Ik weet ook dat het kan en zeker ook dat jij dat kan. Zelf ben ik ook een hele lange weg gegaan om tot echte liefde voor mijzelf te komen en ook ik heb een misbruikverleden dat ik voor 95% overwon.

Ik zou als ik jou was ook niet langer alle goodwill verspelen en een persoonlijk gesprek aangaan met Antoinette. Zie hun bemoeienissen niet alleen maar als tegenwerking. Raadpleeg je huisarts en vraag om een goede therapie of ga zelf een (spirituele) opleiding doen in jouw omgeving. Ga op weg naar innerlijke vrijheid, dan komt de rest van zelf. Geloof me, maak je zo weinig mogelijk zorgen, het komt toch goed als jij sterker en in liefde raakt!!!!

Thomas
Acheliah
Acheliah feb 7 '07
Nou dit antwoord had ik niet verwacht ik denk die gaat al mijn fouten opnoemen enz maar je slaat de spijker op zijn kop ik voel heel erg het leed van andere waardoor ik mijzelf weer rot voel dit verband houdend met idd mijn verleden. Ik weet dat dit niet goed is en het is zeker niet leuk want ik wil zelf leven en niet geleefd worden door andermans leed. Ik weet dat ik niet de hele wereld kan meedragen en veranderen maar ik wil het wel het lijkt wel of ik zelf anders niet gelukkig ben. Ik wil zelf leven voor mijzelf en de kinderen. Ik weet dat ik daarom ook steeds op de verkeerde mannen val (dominant, agressief, drank en drugs enz.) Ik zal deze brief zeker meenemen en ik zal hier zeker wat aan doen want ik weet dat je helemaal gelijk hebt. En zeker mensen weten dat en maken misbruik van mijn goedheid. Daarom ook zo toepasselijk voor mij "VERBETER DE WERELD BEGIN BIJ JEZELF" Zou een wijze les zijn. Bedankt Thomas wat mij betreft heb je er een vriendin bij. Hahahaha

HeEl VeEl LIeFs DiEnEkE
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki