Loading...
nl

Help mijn zelfvertrouwen is zoek

Acheliah
Acheliah feb 2 '07
Hallo

Ik heb altijd geleefd naar anderen omdat ik het vaak zelf niet kon. Thuis deed ik nooit iets goed en dat heeft heel veel invloed gehad op mijn leven. Zolang ik mijn zelfvertrouwen niet terug heb blijf ik in die cirkel zitten van verkeerde keuze's, verkeerde mannen enz, En het is nu mijn taak om daar een stop onder te zetten. Niet andere zijn belangrijk maar ikzelf ik maak keuze's omdat ze in mijn ogen goed zijn en niet andere mensen. En dat besef zal ik meenemen in mijn strijd om mijn leven weer op de rails te krijgen. Ik ga hulp zoeken om te worden die ik ben een mooie (ahum) meid met een hele mooie innerlijk. Ik moet mijn keuze's niet meer laten afhangen van anderen maar meer vertrouwen hebben in mijzelf. Misschien heb ik nog een lange weg te gaan maar het begin is er. En wat mijn huishouden betreft ik zeg vaak dat het een chaos is en dat ik het niet zo goed kan ik weet zeker dat ik het wel kan nu niet omdat de chaos te groot is maar straks kan ik het zeker weten en maatschappelijkwerk gaat mij helpen mijn zelfvertrouwen weer terug te krijgen. Mijn ex riep altijd dat ik een waardeloze hoer was en dat ik geen moeder maar een loeder was ik zal bewijzen dat ik dat zeker niet ben. Ik zal zeker op zoek gaan naar mijn zelfvertrouwen zodat ik beter voor mijzelf en mijn kinderen op kan komen. Dat is nu mijn levensles die ik gevonden heb, ik moet gewoon leren en durven nee zeggen. Ik hoop dat het mij gaat lukken maar ik weet met behulp van maatschappelijkwerk en een psycholoog dat ik er wel kom.

Een Hele Dikke Kus Love You Dinie
Delen:
Thomas A
Thomas A feb 2 '07
Ja Dieneke, je hebt nu wel genoeg mensen om je heen gehad die je niet konden zien en nee dat hoeft bepaald niet aan jou te liggen. Sowieso hoe bv. je x je noemde, getuigd niet van veel mensenkennis (tenzij hij zichzelf dan ook een waardeloze hoereloper vond). mensen die niet met anderen kunnen omgaan in respect, laten vooral ook hun eigen sociale beperkingen zien. Dus weet dan ook dat je wat er gezegt is je niet zo aan hoeft te trekken.

Ik weet zeker dat jij het gaat redden Dien. Mijd mensen die je omlaag halen en identificeer je er niet mee. Het is nu jouw tijd om in je eigen licht te gaan staan..............

een medemens
Acheliah
Acheliah feb 2 '07
Dank je Thomas

Klopt ik ben nu zover dat ik alleen aan mijzelf en mijn kinderen wil denken. En idd niet meer aan die waardeloze klootzakken die denken dat ze heel wat zijn terwijl ze nog minder zijn dan lucht want zonder lucht kun je niet leven zonder hun wel graag zelfs.

Bedankt voor je goede raad Een Hele Dikke Kus Dinie
Acheliah
Acheliah feb 2 '07
Thomas

Heb ik gelijk komen mijn problemen idd door een gebrek aan zelfvertrouwen.
Acheliah
Acheliah feb 2 '07
Want weet je ik beslis niks zelf. Ik heb steeds bevestiging van andere nodig om iets te doen. Ik denk dat ik daarom steeds de verkeerde beslissingen neem. Ik vertrouw niet meer op mijzelf.

Dikke Kus Dinie
Thomas A
Thomas A feb 2 '07
Je kunt beter soms "verkeerde" beslissingen nemen. Of zijn bevestigingen van anderen zodanig dat deze daardoor altijd beter zijn. Lijkt me dat je er toch het meest aan hebt je eigen grenzen te toetsen en beslissingen te nemen. Meer naar de stem van je hart leren luisteren. Daarbij Dieneke zo verkeert zie jij de dingen echt niet hoor.

Tuurlijk geeft het problemen wanneer er een gebrek aan zelfvertrouwen hebt. Dat kan van alles zijn, maar wie weet dat beter dan jij (in jouw geval)

Thomas
LPChip
LPChip feb 2 '07
Probeer te luisteren naar je gevoel Dinie. Als je een beslissing maakt, doe wat je hart je ingeeft. Je hart weet wat het juiste is, en als het dan een keer mis gaat, tja, wij zijn ook maar mensen.

Je maakt echt veel meer beslissingen dan je denkt.

Als je naar buiten gaat, dan ga je toch ook niet eerst vragen of je je veters nou wel moet strikken of niet? Je denkt vaak dat het erger is dan het daadwerkelijk is.

Let maar eens op bij ELKE vraag die je tegen komt waar je wel het antwoord van weet en waar niet. Je zult zien dat je ook heel veel vragen wel kunt beantwoorden.

En zoals thomas zegt: Als je niet zeker bent, kijk dan hoe groot het risico is als het niet goed gaat en weeg af of dat het risico waard is. Als het risico niet zo groot is, neem dan gewoon de gok. Het ergste wat er kan gebeuren is dat iemand anders het niet zo leuk vind. Boeiuh.

Voorbeeldje: Je krijgt visite waarvoor je wilt gaan koken. Je loopt in de winkel, en ziet daar een nieuw gerecht, maar je weet niet of anderen dit zullen lusten.

Risico afweging: Als ik het maak, en ze vinden het niet lekker, wat is dan het ergste wat ze zullen doen? Waarschijnlijk zullen ze dan zeggen dat ze het niet lekker vinden, jij weet nu dus wat er kan gebeuren als ze het niet lekker vinden. Daar kun jij dan weer op inspelen door te zeggen: ik zag iets nieuws en dacht, laat ik dat proberen. Je kan daarnaast gewoon voorstellen om iets anders te maken.

Je gaat echt niet dood hoor door zo iets.
Acheliah
Acheliah feb 2 '07
Hhaha dat weet ik maar ik zit met een dilema als ik mijn dochter zie dan moet ik mijn eigen kind veraden aan de politie en dat is een hele moeilijke keuze en niemand kan mij raad geven. Zo ook bijvoorbeeld toen ik nog iets met ad had ik wilde van hem af maar durfde de stap niet te zetten vraag ik aan iedereen raad wat moet ik nu doen. Zo ook over mijn huishouding het gaat nu echt niet goed door alle stress vraag ik aan iedereen help me wat moet ik doen zulke dingen bijvoorbeeld en het stomme is ik weet vaak het antwoord al. Kus Dinie
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 2 '07
Geeft niets dini. Soms is het krijgen van bevestiging al voldoende om "je over de streep te trekken". Dit is gewoon een beetje onzekerheid waar je last van hebt. Je zult merken dat na verloop van tijd ook deze onzekerheid zal verdwijnen. Het is een kwestie van bewust worden dat je het best kan. En dan wordt het vanzelf onbewust weten dat je het kan!
Acheliah
Acheliah feb 3 '07
Ik weet het ik moet mijzelf beter en meer vertrouwen en beter naar mijn gevoel luisteren.

Dikke Kus Dinie
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 3 '07
Jij snapt het ;)
LPChip
LPChip feb 3 '07
En Dinie, je hebt geen makkelijke vragen, dus het is best logisch dat je je daarover wat onzeker voelt. Je mag zulke moeilijke vragen best bespreken met andere mensen hoor, je staat er niet alleen voor. Een simpele vraag waar je alleen bevesting zoekt, oke, maar de vraag of je je dochter moet aangeven bij de politie, daar kan ik mij goed van voorstellen dat je daar zo 1-2-3 het antwoord niet op weet, en dat is ook helemaal niet erg. Je maakt dat soort dingen tenslotte niet elke dag mee.

Op die vraag heb ik overigens wel een antwoord :)

Ik zou je dochter proberen uit te leggen dat ze niet hier mag zijn hoe graag jij en zei het ook willen. Praat een half uurtje ofzo met haar zodat ze toch een bevredigend gevoel heeft, en zeg dan dat ze terug moet.

Vervolgens wacht je nog een half uur, en dan ga je naar de politie, en zegt dat ze weg is gerend toen je over de politie begon.

Op die manier kun je haar vertellen hoe de vork in de steel zit, en dat je gewoon niet anders kan.
Acheliah
Acheliah feb 3 '07
Ja het is idd best lastig want ik wil het beste voor mijn dochter. Ik probeer nu alle mensen buiten de deur te houden zodat ik mijn leven weer op orde krijg.

Thomas heb je mijn berichtje ontvangen en zoja hoe denk jij over die brief positief of niet. Ik bedoel kan ik de brief vertrouwen of niet.

Dikke Kus Dinie

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki