Loading...
nl

in een antwoord.............

Thomas A
Thomas A dec 28 '06
........... aan iemand op een ander forum en die maar niet haar leven kan innemen, over haar zware depressies schreef, kwam ik met het volgende...........


Bij mij begonnen de depressies meestal zo half november en deze hielden tot c.a. ergens maart/april aan. Rond mijn 20ste was dit naar mijn idee het moeilijkst omdat ik toen veel en vaak nadacht over hier niet meer te hoeven zijn. Beschermde jeugd kende ik bepaald niet en heb mij sociaal al vroeg leren uitdrukken in kunst. Toen dit manifester werd en ik door productief te zijn leerde in mijn onderhoud te voorzien, dacht ik minder na over suïcide, maar bleven nog wel de depressies; ik blowde ze deels weg met wiet, hoe verwerpelijk ook. Het was jaren mijn geneesmiddel en het gaf me een mogelijkheid in deze wereld te overleven. Te moeilijke zaken liet ik met rust of maakte er een schilderij of collage van. Alles deed ik zo goed mogelijk en al kostte het me erg veel energie en wist ik vaak niet meer waar het nog vandaan moest komen. Eind negentiger jaren kwam er geen depressie meer en bleef het een aantal jaren helemaal weg. Totdat ik begin 2002 weer gevoelens kreeg die mij wel erg op een depressie deden lijken. Bij het besef dat het er weer aan leek te komen, heb ik besloten mij niet meer klein te laten krijgen door twijfels over onvermogen, angsten, onzekerheden en andere nog onduidelijkheden. Van het een op het andere moment accepteerde ik maar te laten komen wat komen moest!!!!!..

Tot op de dag van vandaag is het niet meer teruggekomen en lijkt acceptatie een soort sleutel te zijn geweest die liet zien dat kwetsbaarheid een kracht is en mijn wil een hindernis was!!!..

Daar ergens ook ben ik op weg naar mijn ziel gegaan en leerde ik mijn innerlijke stem telkens beter horen. De toren van mijn oude condities werd steeds wankeler en begon langzaam in te storten. Alles kwam omlaag; ook de valse schaamte der verwachtingen (van de maatschappij)!!!!!!

Mij zelf serieus nemen en meer rekening met mijzelf houden, zette me sterker in het leven dan dat ik ooit manifesteerde en dat terwijl ik meer in aanraking kwam met het kosmische en hier rekening mee hield. Mijn depressies kwamen niet meer terug in mijn leven, gewoon door er zelf in te gaan staan en te accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn!!!..!!

Thomas
Delen:
Ayasha
Ayasha dec 28 '06
mooi antwoord Thomas, mooie tekst...

Wonderbaarlijk eerlijk en enorm veel kracht. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '06
Ik ben trots op je :D.
jo
jo dec 29 '06
ik vind het erg knap dat je dat hebt kunnen doen!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki