Nou, hier is t dan.
Ik vind t verschrikkelijk, maar 2 januari onderga ik een abortus.
Na veel chemokuren en bestralingen had ik eigenlijk onbruchtbaar moeten zijn, maar naar 6 jaar kwam mijn zoontje. Ik ben nog nooit zo blij geweest.
Sinds die tijd ben ik natuurlijk aan de pil, maar begin december werd ik niet ongesteld...
Ik kon me het niet voorstellen dat ik zwanger was, want ik kon toch eigenlijk geen kinderen krijgen en dan nu door de pil heen?
Maar ja, ik was zwanger...
Toch slik ik iedere avond netjes de pil, net zoals mijn andere medicijnen die ik overigens ook niet mag vergeten, want dan heb ik het de volgende dag slecht.
Nou ben ik door al die behandelingen chronisch moe en door mijn manisch depressiviteit wordt dat alleen maar versterkt. Ik kan mijn zoontje goed verzorgen, maar dan moet ik wel kunnen slapen. Dat doe ik als hij ook slaapt en dan gaat het heel erg goed.
Maar ik zou geen tweede aankunnen...
Daarom was ik ook aan de pil...
Op slechte dagen kan ik mijn zoontje nu nog alles geven, maar met een tweede zou ik op slechte dagenz zou ik ze beide nog niet de helft kunnen geven.
Vandaar dat ik een keuze gemaakt heb om abortus te laten doen.
Ik vind dit heel erg, want ergens heb ik zoiets van: ik kon ze niet krijgen en ik 'krijg' ze toch maar en misschien niet zomaar.
Toch weet ik dat ik het niet zou gaan redden.
Nu ben ik door de zwangerschap nog vermoeider en heb het s'ochtends echt heel slecht. Ga maar schoonmaken om wakker te blijven. Niet normaal.
Dit is mijn verhaal.
Ik hoop dat jullie het enigzins kunnen begrijpen en er begrip voor op kunnen brengen.
Veel liefs,