Loading...
nl

Mijn proces

Destiny
Destiny dec 16 '06
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit hier neerzet omdat misschien andere ook iets hebben aan de manier over hoe ik met mijn proces bezig ga... Het is niet mijn bedoeling om hier hulp om te vragen of iets. Bedankt voor je begrip.. Reageren heel graag maar is niet nodig....


Mijn proces 16 december 2006

aangezien eer veel besproken en gezegt is, is het wellicht beter om mijn innerlijke proves op te schrijven. Ik kan dit ook op de computer doen maar ik vind dit persoonlijker naar mezelf toe.

Ik ga voor mezelf een stappenplan maken... hoe wat waar en waneer... of teminste... een stappenplan wil ik het niet noemen maar eerder een overzicht met alles waar ik mee bezig ben en bezig ga.. even alles relativeren want het is niet niks wat mij allemaal te wachten staat.

een ikje dat ik zolang verdrongen heb staat van blijdschap te schreeuwen dat het eindelijk naar buiten mag!

Waar ik sta: Ik sta op het punt om mijn eigen ikje te bevrijden. Mijn oude rugzak te openen en alles stk voor stuk op te pakken, het te bekijken de les ervan te leren en daarna het de juiste plek te geven

Wat is mijn taak: mijn taak is het opruimen van ellende wat mij niet meer verder brengt in mijn leventje en in mijn ontwikkelingen. dDe taak om mij weer te laten voelen dat ik het waard ben en wel goed ben. Leren de liefde dan ook daadwerkelijk te ontvangen.

Moeilijkheden: Ik zal nog tegen pmijn onzekerheid aanbotsen tegenover andere personen. Echter gaat het nu om het eigen houden van. De moeilijkheid is ook dat ik alle oude zere plekken moet gaan bekijken. Ik zal hier zeker ook veel moeite mee krijgen.

De sterke punten: ik voel de kracht die ik nodig heb om weer terug bij mezelf te komen. de wilskracht om eindelijk van mijzelf te gaan houden.

Mijn uiteindelijke doel: Liefde ontvangen mijzelf liefde geven en vooral mijn eigen ikje te bevrijden.


Wat nu eerst?: Eerst even nergens over nadenken "rust"aangezien er zoveel is gebeurt en gezegt. Niet focusen op wat en hoe en waar

Wat daarna: Dan wil ik stuk voor stuk mijn rugzak uit gaan pakken en dit op de volgende manier. Gebeurtenis, gevoelens in steekwoorden, welke les kan ik eruit halen, wat ga ik er mee doen, welke plek ga ik het geven.

en dan?: dan wil ik weer rust even niets aan mijn hoofd.

De volgende stap: De waardevolle ik bevrijden. Het masker af te zetten en er tegenaan te gaan

Tot slot: Genieten! Met volle teugen van mezelf genieten, beminnen en bemind worden!

Door dit proces heen wil ik telkens een gedicht en een rijtje met steekwoorden van gevoelens opschrijven
Dit omdat ik hieruit zal merken of ik inderdaad gegroeid bem
dit proces hecht ik veel waarde aan aangezien het mij toch echt wel waard is.
Mijn tijd is daar heb genoeg gedaan wat andere van mij veerlangen... Het is nu MIJN tijd!
Ik ga ervoor en het gaat mij lukken!

Gedicht: Masker

Ik heb een masker op gezet
voor mensen waar ik van hou
voor de onbekende
voor mensen die ik vertrouw
mijn skasker is niets meer dan een leugen
gevormd door mijn verleden
onbegrepen door mijn heden
maar hij word afgezet in mijn toekomst
mensen zullen het niet begrijpen
ze veerlaren mij voor gek
want ik ben toch al lief en behulpzaam
nee lieve mensen je kijkt tegen mijn masker aan
gevormd zoals jij dat zo graag wilde.
Mijn masker ow makser waar ik zo erg op bouwde
ow masker ow makster ik laat je gaan
mijn masker.... tjah....


Steekwoorden: onbegrip, verlossing, angs, ontwetendheid, verdriet, pijn, wanhoop, bezorgd

Klik ook even HIER
Delen:
Mirreke
Mirreke dec 16 '06
Wat daarna: Dan wil ik stuk voor stuk mijn rugzak uit gaan pakken en dit op de volgende manier. Gebeurtenis, gevoelens in steekwoorden, welke les kan ik eruit halen, wat ga ik er mee doen, welke plek ga ik het geven.


Mag ik vragen hoe je dat helder ziet voor jezelf? De les er in bijvoorbeeld.

En hoe weet je hoe je het een plek hebt gegeven? Doe je dat door het helemaal uit te schrijven?

Veel succes!
Destiny
Destiny dec 16 '06
Ja ik wil het helemaal gaan uitschrijven... De herinnering dat in mijn rugzak zit het hele verhaal... Daarna erachteraanschrijven wat ik daarvan geleerd heb en wat ik daarmee kan... Ik ben bijvoorbeeld erg gepest op school... vernederd in elkaar geslagen... Wat heb ik daarvan geleerd... nou om sterk in mijn schoenen te staan het niet toelaten omdat ik daar verdriet en pijn door krijg... Ik heb er van geleerd dat hun het niet waard zijn om mij zo te vernederen... dat ik van mezelf hou en dat vast moet houden... mijn gevoelens daarbij in steekwoorden... onmacht onbegrip pijn verdriet... welke plek geef ik het... een plek van oudzeer een deel waar ik van geleerd heb... ik kan er niets meer mee dus zet ik het aan de kant
Mirreke
Mirreke dec 16 '06
Okay, heel knap dat je het doet en het werkt echt! Ik heb ook heel wat dingen uitgeschreven al. En wat jij hebt meegemaakt zegt meer over de persoon die jou dat heeft aangedaan dan over jou. Ik wens je het allerbeste en je komt er sterk uit!! Liefs
Destiny
Destiny dec 16 '06
Dank je voor deze woorden mirrike! :)ik zal ze meenemen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '06
Goedzo Destiny! Ik ben weer trots op je dat je dit zo goed oppakt. Ik ben heel blij om te zien dat je mijn boodschap goed begrepen hebt, en er zelfs nog iets mee doet ook. Je bent gewoon klaar voor de nieuwe ik ;).
Destiny
Destiny dec 18 '06
Het is inderdaad nu mijn tijd julien... Ik wil het wel rustig aan gaan doen en niet alles te overhaast zodat ik stukken vergeet...
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 19 '06
En zo is het :). En je weet me te vinden ;).
Destiny
Destiny dec 19 '06
Mijn prces loopt een beetje vast... De drempel voor mijn pijn ligt te hoog. Ik weet dat ik door die pijn heen moet maar het beanstigt mij om weer dingen naar boven te halen die ik heel ver weg heb gestopt...
LPChip
LPChip dec 19 '06
Neem je tijd, en plan het desnoods in op een dag dat je het kan hebben. Sta er ook bij stil dat je het niet alleen hoeft te verwerken. Leg je omgeving uit dat jij iets hebt wat jouw zwaar ligt en laat ze je helpen om het te verwerken en af te sluiten.

Laat hen de liefde geven die ze je willen geven. :)
Destiny
Destiny dec 19 '06
Van een van de belangrijkste personen krijg ik al geen steun... Mijn moeder... Manlief wil wat dat betreft ook even met rust laten aangezien het erg druk is op zijn werk.. mijn schoonzusje wil wel maar ze heeft zelf ook veel aan haar hoofdje dus wil ik haar er ook niet mee lastig vallen Het is dus even erg lastig... Maakt ook niet uit het komt ook wel...
Mirreke
Mirreke dec 19 '06
Heb je die personen nodig om dingen aan te vullen?
Ik probeer een beeld te krijgen waar je mee bezig bent want daar kan ik nl iets van leren!
Destiny
Destiny dec 19 '06
Jah en nee... Misschien om ook mijn verhaal aan kwijt te kunnen of om de missende puzzelstuken in te vullen... Maar het andere moment denk ik.. Nee dit is wa tik heb gezien dit is wat ik heb meegemaakt dus niemand kan daar bij helpen
Thomas A
Thomas A dec 19 '06
Lieve Destiny

Het is niet perse nodig om alles dat wat was weer naar boven te halen als voorwaarde op eens vrij te kunnen zijn. Er zijn meer wegen die naar Rome gaan. Heb jij je ver-haal al eens helemaal uitgeschreven of uit getekend?

liefs

thomas
Destiny
Destiny dec 19 '06
nee nog niet.. dat wil ik dus gaan doen maar de pijndrempel ligt me te hoog
LPChip
LPChip dec 19 '06
Misschien kun je die verlagen door te beginnen met kleine aspecten van het geheel?

Zeg maar het probleem te knippen naar meerdere kleine probleempjes, en die stuk voor stuk oplossen/verwerken.
Destiny
Destiny dec 19 '06
nou om het makkelijk uit te leggen is het eigenlijk 1 groot probleem met heel heel veel herinneringen... en vooral pijnlijke herinneringen... En daarnaast zijn er wel stukken waar ik nuchterder over doe maar ja omdat ik het nu echt eruit wil hebben en ook qua gevoel enzo... het is moeilijk...
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 19 '06
Het is ook moeilijk en helaas sta je er wel alleen voor. Misschien een handig tip:
Plan wanneer je ermee bezig gaat. Bijvoorbeeld de 1e dag 5 minuten, en dan gewoon niet meer. De volgende dag 7 minuten en dan weer stoppen. Zo ga je iedere dag steeds een klein beetje meer doen. Je pakt dan wel alles, maar heel kort. Als je namelijk gewoon echt stopt dan is het ook makkelijker om te beginnen. Je weet toch dat je over 5 minuten klaar bent. De volgende dag gewoon weer verder. Heb niet de ilusie dat 2 weken hard aan jezelf werken voldoende is. Iedereen werkt zijn / haar hele leven aan zichzelf!
Thomas A
Thomas A dec 19 '06
Ondertussen wat verder opweg naar wat onze ziel ons te zeggen heeft, want zo is het ook Destiny. Wist je dat de pijn ook groeipijn is? Nee, dat wordt vaak niet zo gezien, maar bedenk je dat het innerlijk verzet voor een vrije Destiny je wekt om op te gaan staan in je leven en dat de pijn die jou gedaan is NOOIT voor jou bestemd was, maar gebracht is door pijn van degeen met wie je te maken had.
Daarom is het op een gegeven dag nog een weg te gaan en dat is die van door de pijn en de angst heen te gaan. Wat je daar voor terug krijgt kent zijn weerga niet. Lastig over te dragen voor hen die dit nooit ervaren hebben en geen algemeen goed voor een therapeut. Maar in de angst en pijn zit geen achterdeur!! Alleen al vergeving van die ander brengt een innerlijke eigen berijding, maar is lang niet altijd voldoende. Het aangaan met de pijn en de angst is dat wel, maar zoek daar goede steun bij en ga over de ziel lezen.......

liefs

Thomas
Destiny
Destiny dec 20 '06
Gelukkig vind ik de uiteindelijke kracht heel veel in mijzelf en dat maakt me juist weer heel erg trots... Ik ga weer een poging wagen om verder te gaan...
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki