Allereerst wil ik zeggen dat ik dit hier neerzet omdat misschien andere ook iets hebben aan de manier over hoe ik met mijn proces bezig ga... Het is niet mijn bedoeling om hier hulp om te vragen of iets. Bedankt voor je begrip.. Reageren heel graag maar is niet nodig....
Mijn proces 16 december 2006
aangezien eer veel besproken en gezegt is, is het wellicht beter om mijn innerlijke proves op te schrijven. Ik kan dit ook op de computer doen maar ik vind dit persoonlijker naar mezelf toe.
Ik ga voor mezelf een stappenplan maken... hoe wat waar en waneer... of teminste... een stappenplan wil ik het niet noemen maar eerder een overzicht met alles waar ik mee bezig ben en bezig ga.. even alles relativeren want het is niet niks wat mij allemaal te wachten staat.
een ikje dat ik zolang verdrongen heb staat van blijdschap te schreeuwen dat het eindelijk naar buiten mag!
Waar ik sta: Ik sta op het punt om mijn eigen ikje te bevrijden. Mijn oude rugzak te openen en alles stk voor stuk op te pakken, het te bekijken de les ervan te leren en daarna het de juiste plek te geven
Wat is mijn taak: mijn taak is het opruimen van ellende wat mij niet meer verder brengt in mijn leventje en in mijn ontwikkelingen. dDe taak om mij weer te laten voelen dat ik het waard ben en wel goed ben. Leren de liefde dan ook daadwerkelijk te ontvangen.
Moeilijkheden: Ik zal nog tegen pmijn onzekerheid aanbotsen tegenover andere personen. Echter gaat het nu om het eigen houden van. De moeilijkheid is ook dat ik alle oude zere plekken moet gaan bekijken. Ik zal hier zeker ook veel moeite mee krijgen.
De sterke punten: ik voel de kracht die ik nodig heb om weer terug bij mezelf te komen. de wilskracht om eindelijk van mijzelf te gaan houden.
Mijn uiteindelijke doel: Liefde ontvangen mijzelf liefde geven en vooral mijn eigen ikje te bevrijden.
Wat nu eerst?: Eerst even nergens over nadenken "rust"aangezien er zoveel is gebeurt en gezegt. Niet focusen op wat en hoe en waar
Wat daarna: Dan wil ik stuk voor stuk mijn rugzak uit gaan pakken en dit op de volgende manier. Gebeurtenis, gevoelens in steekwoorden, welke les kan ik eruit halen, wat ga ik er mee doen, welke plek ga ik het geven.
en dan?: dan wil ik weer rust even niets aan mijn hoofd.
De volgende stap: De waardevolle ik bevrijden. Het masker af te zetten en er tegenaan te gaan
Tot slot: Genieten! Met volle teugen van mezelf genieten, beminnen en bemind worden!
Door dit proces heen wil ik telkens een gedicht en een rijtje met steekwoorden van gevoelens opschrijven
Dit omdat ik hieruit zal merken of ik inderdaad gegroeid bem
dit proces hecht ik veel waarde aan aangezien het mij toch echt wel waard is.
Mijn tijd is daar heb genoeg gedaan wat andere van mij veerlangen... Het is nu MIJN tijd!
Ik ga ervoor en het gaat mij lukken!
Gedicht: Masker
Ik heb een masker op gezet
voor mensen waar ik van hou
voor de onbekende
voor mensen die ik vertrouw
mijn skasker is niets meer dan een leugen
gevormd door mijn verleden
onbegrepen door mijn heden
maar hij word afgezet in mijn toekomst
mensen zullen het niet begrijpen
ze veerlaren mij voor gek
want ik ben toch al lief en behulpzaam
nee lieve mensen je kijkt tegen mijn masker aan
gevormd zoals jij dat zo graag wilde.
Mijn masker ow makser waar ik zo erg op bouwde
ow masker ow makster ik laat je gaan
mijn masker.... tjah....
Steekwoorden: onbegrip, verlossing, angs, ontwetendheid, verdriet, pijn, wanhoop, bezorgd
Klik ook even HIER