Loading...
nl

Mag ik even roepen?(dag1 uit het examenleven van Kath)

JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 13 '06
Leuk geschreven!
Destiny
Destiny dec 14 '06
aah kijk aan.. belgië is leuk :ohihi
en 14 bladzijden bah bah dat is wel heel veel... Kom je er goed door? red je het allemaal? Wij in nederland hebben maar 1 keer examen wel proefwerken enzo maar met examen haal je je diploma...
Ayasha
Ayasha dec 14 '06
examen dag 4!

LPChip ik kan jou alvast goed nieuws geven, wel multimedia dit keer, alleen niet zo heel erg veel.

Deze morgen pas om tien voor acht opgestaan in de plaats van om half acht, want oooh mijn bedje lag zo heerlijk...Zo warm, zo zacht..Hoe dan ook, je moet je toch sterk maken en je los trekken van je warme dekentje, meteen voor het kacheltje neerploffen en me omkleden. Kwart na acht vertrok ik al richting school, ik bedacht me zo heel ineens dat ik maar eens op tijd wilde zijn En dat is ook gelukt! Heeeeeeuuul rustig naar de sporthal wandelen. In de gangen van de sporthal praatje maken met de mensen de ik kende en dan uiteindelijk nog op het nippertje mijn spullen bij elkaar zoeken om alsnog maar nét op tijd de hal binnen te glippen...oeps! (ja, daar moet je mijn naam voor hebben...Ik weet het! :o)

Heel vrolijk 'Goedemorgen!' zeggen als ik nog net op tijd op mijn stoel neer plof voordat het opperhoofd zegt dat we moeten zwjigen en we gingen van start.

We begonnen met Nederlands, niet zo'n probleem normaal, ik ben beter met lettertjes dan met cijfertjes maar ooooh my goood wat was dat moeilijk zeg! Tekstje lezen, vraagjes invullen. Tekstje lezen ging goed, ik vond het zo'n leuk tekstje dat ik het maar 7 keer achter elkaar grondig gelezen heb. Vraagjes ook maar eens voor de 8ste keer grondig lezen en toch maar eens gaan zoeken. Eerste bladzijde ingevuld, op naar bladzijde twee! Nog van die moeilijke vraagjes, tekstje nog eens grondig lezen, vraagjes nog eens grondig lezen, vraagjes oplossen.
Pfoeh echt waar, ik heb een tekst nog nooit zo vaak gelezen als die!

Na een hoop gesukkel en gedoe toch maar aan bundeltje twee geraakt, goh nog een tekst!
Tekstje lezen, vraagje lezen en half van je stoel vallen.
Het hele bundeltje bestond uit 1 oefening en ging op 30 punten oefening fout, examen gebuisd...Heerlijk vind ik dat...
Oefening maken, oefening overschrijven en ooh wat begon mijn rug al pijn te doen...dag 4 stilzitten op heeeele slechte stoelen en dan ook nog eens 4 uur lang...Slecht ide voor mijn rugje. Doorbijten, moet doorschrijven. Polspijn! En het meisje langs me zat me aan te moedigen! Zij is het immers ook niet gewend dat ik twee uur lang echt doorschrijf aan een examen, meestal gaan we gelijktijdig tegen de rugleuning van onze stoel zitten na een uurtje rustig werken.

Huppa, op naar de gangen om geschiedenis nakijken en oooh wat keek mijn breedbeeld-televisie-met-versterkers toch zo boos...Vriendin had zich inmiddels al bij me gevoegd en ik begroette 'mijn' rosse dan ook met 'haaa die breedbeeldtelevisie! ' Mijn vriendin langs me wist natuurlijk meteen waar het over ging (neen ik heb het haar niet verteld maar ze weet het gewoon :D) en proeste het letterlijk uit, en natuurlijk die versterkers op he :rolleyes: Volgens mij wist ineens de hele zaal dat ik haar een breedbeeld-televisie genoemt heb Hoe dan ook, gewoon eens begrijpend knikken als ze klaar is met haar geroep, gescheld en getier, rustig naar mijn vriendin draaien en 'ernstige vorm van aandacht te kort' zeggen, om vervolgens samen al lachend ons naar de gang te begeven, het opperhoofd was nl onze richting uit aan het komen om te kijken wat er aan de hand was

Geschiedenis nakijken op de gangen en ooh! Daaaar is lief gereartske! Hij kwam ons natuurlijk naar onze stoelen begeleiden. Dat doet hij als een echte heer hoor, alla 'Hup rotmieters! En nu allemaal de zaal in zodat jullie om half twaalf klaar zijn en ik van het grootste deel geen last meer heb dan! :D' En daarachter volgt nog de achternaam van mijn vriendin en mij omdat we niet snel genoeg reageerde :oGelukkig kent hij ons wel en ziet hij zulke dingen wel door de vingers.

Geschiedenis ging zooooo makkelijk, ongelooflijk!
Alleen jammer dat ik de helft met links heb moeten schrijven omdat ik met rechts mijn hand omhoog moest houden omdat ik wat moest vragen en het luypaert niet kwam. En dan denk je 'nou dan houd je je linnkerhand toch omhoog als je rechts bent' ja dat dacht ik ook. Tot mijn linkerschouderblad daar anders over ging denken. Oef...dat deed pijn...Maaaaaar na een half uur met links schrijven (wat overigens wel wat vebraasde blikken van mijn buren opleverde, zelfs de 'beeld-zonder-klank' buur slaagde er in m wat uit haar keel te persen van verbazing :=
anyhow, die man komt dus éindelijk rond 5 na elf was ik klaar, gelijktijdig met mijn buurmeisje en we fluisterde wat als de opperhoofden niet meer voor ons stonden. Hadden het nog best gezellig, na 25 minuten kwam lieve mijnheer geraerts dan éindelijk zeggen dat 'de mensen van half twaalf' mochten opstaanen naar buiten gaan.

De halve zaal springt van zijn stoel en rent haast naar de deur, ja...De examens beginnen na dag 4 bij iedereen wat door te wegen. Je merkt het aan het gezucht en gepuf, niemand wil nog leren, iedereen is het verschrikkelijk zat en iedereen heeft pols pijn...

Mijn lotgenote heeft net zo'n rugpijn van die rotsoelen als ik dus eigenlijk hebben heel veel mensen het alweer helemaal gehad. Jammer dat examens zo verschrikkelijk uitputtend zijn...Anders was het nog best gezellig, zo'n grote groep, zooveel concentratie en een stilte waarin je een muis zou kunnen horen trippelen als hij over een mat liep...Echt apart :)

Bij deze dus mijn vermoeiende dag 4...Morgen nog en dan weekend!

'I can't wait...For the weekend to begin!' (geen ide wat de titel van dat liedje is :DAlleen dat Q het op donderdag en vrijdag om de zoveel tijd laat horen :+

en fin, ik ga mijn chemie er nog in stampen en dan maar een uurtje zetelliggen. Dat word ooit nog een tak voor de olympische spelen...Matliggen of de variatie 'zetelliggen'
(De sport Matliggen leg ik ooit nog wel eens uit :DDat is wederom iets van een vriendin en mij)
Mimi*
Mimi* dec 14 '06
Heey Kath,

Arme jij! 14 pagina's! ik heb deze week examenweek en vind het al erg genoeg om 2 uur in zo'n rot lokaal te zitten!

Nog heel veel succes!
Ayasha
Ayasha dec 14 '06
14 blz, dat zijn 7 bladen, valt wel mee, als je (bij normale examens) wat doorwerkt heb je het in een 40 minuutjes af, tenzij je mijn leerkracht Nederlands hebt *kalimerosmiley*
LPChip
LPChip dec 14 '06
:)Wederom weer erg leuk om te lezen Kath. :)

Aan de ene kant heb ik erg medelijden met je, en aan de andere kant, ben ik er blij om, want dan schrijf je weer zo'n leuk verhaaltje neer. :)
Ayasha
Ayasha dec 14 '06
pfoeh medelijden is niet nodig hoor :)Op zich blijf ik er vrij nuchter onder, tuurlijk, je ben ik net wat meer gespannen als anders :)want ja 'het moest morgen maar eens niet lukken' ( ;)) Maar een ramp vind ik het ook niet :)Hoewel ik het ook geen ramp zou vinden moesten ze gedaan zijn :Dach, nog 3 dagen...Dan hebben we een dagje vrij. Sportdag (en rapport :=) kerstfeestje en voila...2 weken vakantie.

wist je dat, alsk het allemaal achter elkaar in word plak, ik aan 7 blz kom nu al?
Ayasha
Ayasha dec 15 '06
dag 5.

*opent ogen* 7 uur...Yess het is weekend! oh godver neen...Eerst nog examen *gaapsmiley* lekker voor het kacheltje gaan zitten en rustig aankleden. Ondertussen mijn franse woordjes herhalen. uurtje later 'ooh al zo laat?' haren nog snel even kammen, mijn spullen in mijn tas gooien die ik daar gisteren avond natuurlijk niet terug ingestopt had, tas op de schouder en naar buiten rennen, 'hoo maaam! Ik wil nog mee!'

ruiiimm op tijd aankomen op school (20 na ofzo al) en dus heel op het gemakje richting sportal, hooo mensen die ik ken! *houd halt* *maakt praatje* 'he kijk Dorien?!' *Denkt....* 'oh shit! Do is altijd te laat :D' *wandeld heel snel door naar de hal* *neemt spullen* 'Hoi Miek, ook te laat meissie?' :D'ja, en jij?' 'nou eh, te lang gepraat?' *neemt spullen en wandeld al pratend naar haar plaats* Daar moet ik haar dus 'achter laten' met een 'succes' en door naar mijn eigen plaats.
'Goedemorgen!' en ik lach en praat nog even met het meisje langs me tot ik ineens mijnheer Geraets heeeeeel hard hoor roepen. (ja, zo lief als hij is, alshij zijn keel open zet dan horen de mensen op het industrie terrein hem nog geloof ik :DDie heeft ook versterkers )
'En als jullie maandag niet zorgen dat jullie om half negen in stilte op jullie plaatsen zitten dan mogen jullie dinsdag een vijfde uur komen!!!!'

Maaaar ik voel me niet aangesproken, want ik zat al! Oke, ik was niet stil, maar ik zat! En ik ga lekker om half twaalf door Dinsdag dus voordat hij het goed en wel door heeft dat ik eigenlijk moet nakomen als ik te laat ben, ben ik al lang buiten de school op weg naar huis *smile*. Neen neen, we gaan ons gedragen en gwoon nog twee dagen op tijd zijn

Ooh kijk! Mevrouw van Frans, toetsen? Welke toetsen? Meenemen? Vandaag? Maandag ook goed? Ja? Mooi! Mag ik nu mijn examen? Dankuwel!

Dus dan beginnen we maar examen frans in te vullen, erg moeilijke dingen vroeg ze. Of dat is omdat de vragen in het frans stonden, en ik ken frans helemaal niet...Best irritant. En ze wilde niet vertalen, nouja dan niet...Heb er van gemaakt wat ik er van kon maken, alles is ingevuld hoor! Maar volgens mij heb ik vandaag een geheel nieuwe taal gecreëerd! Wacht maar, ik word rijk en bereoemd! (uhum, not!)

een half uurtje examen maken, een uurtje tekenen en een half uurtje praten verder mochten we dus eeeiiindelijk naar buiten! (jeuuuh) en chemie nakijken. Nu ben ik best wel trots...Want zie je, Chemie is normaal niet mijn beste vak, ik en cijfertjes weet je wel...

Maar deze keer! Deze keer snapte ik het volledig :DJa daar ben ik wel trots op...

*zet muziek even op*

Ik werp een blik op het groepje langs ons. Ik weet niet eens waarom...Want eigenlijk was ik heel geconcentreert aan het nakijken, maar toch moest ik even op kijken. Niet echt om een reden want ze waren ook allemaal stil. Ooh kijk! Mijn Pestkopke!

*zoekt zijn blik en zegt gedag zonder woorden* *pestkop zegt gedag terug, knikt en neemt zijn tas, zegt wat tegen de mensen waar hij bij stond en komt mijn richting uit*
*Ik knik even richting pestkop en mijn vriendin snapt al watk zeggen wil en ik wandel zijn richting uit*

'Hoi pestkop!'
'Hoi!'
Dus we praten een beetje over examen frans, over chemie nu en of hij het snapte, hij legt mij nog een paar dingen uit, ik leg hem nog een paar dingen uit, na 2 min is het onderwerp 'school' al van de baan en gaat het helemaal ergens anders over. Maar we worden ruw onderbroken door Mijnheer Geraerts die vond dat onze pauze nu wel lang genoeg geduurd had.
Dus we spreken af na de examens toch nog even samen te komen.
Ik wandel samen met hem naar onze plaatsen (mazzel, hij zit vlak voor me dus moestk dat stukje niet alleen doen, je zou je er over verbazen hoe groot zo'n hal is :D)

'Ooh hoi mevrouw! Je hebt leuke botjes aan.'

Onze mevrouw van chemie, dat is net zo'n moedertje, een oud moedertje wel...Ze is onze klastitularis en het is echt zooon lieve vrouw. In al die verveel tijd die ik tijdens de examens heb, doet ze me echt denken aan mijn grootmoeder toen ze nog leefde. Ze geeft echt om haar leerlingen.

Chemie ging erg goed, het was echt van ideale lengte! Om 20 na elf was ik klaar, om 25 na elf kwam Mijnheer Geraerts (in Lieve modus deze keer) en om half stond wandelde ik alweer tussen mijn vriendin en mijn pestkop in. Ondertussen had ik wel al even moed in gesproken bij klasgenoot Fred Maaaar nu was het pestkop zijn beurt! Tis een aardig stukje en het onderwerp veranderd nogal vlot dus al snel waren we alweer half spelend over de parking van onze school aan het wandelen terwijl de mensen rondom ons een beetje raar keken (ja er zijn bouwvakkers op onze school, die komen nì³g een gebouw bijzetten. Alsof er nog niet genoeg gebouwen waren! De kleintjes lopen nu al verloren als ze de eerste dag op onze school zijn.) Dan zijn ze eigenlijk nog leuk, de eerste dag! Dan zijn ze heel beleefd en hebben ze heel erg veel respect voor de 'grote'.
Maar na een week is het een kolonie brutaal ongedierte. Net als wij...Alleen wel 5 jaar jonger :D

Maar goed, dat zijn de examens niet meer, dus we wandelen samen richting poort en wachten daar rustig pratend op ons vierwieler-vervoer. En nu zit ik dus hier rustig te typen. Zo meteen even douchen, examenstres van vandaag van me af spoelen, en dan al een deel doen van hetgeen dat ik moet doen he. Is niet zoveel, ik denk dat het Labo (open boek) en ...*denkt wat we nog niet gehad hebben* wiskunde...Oh god... Juist ja...Wiskunde moest ook nog komen
Thomas A
Thomas A dec 15 '06
Je hebt echt schrijvers kwaliteiten Kath

leuk hoor

Thomas
LPChip
LPChip dec 15 '06
Inderdaad, zeer leuk geschreven. :)
Ayasha
Ayasha dec 18 '06
Dag 6 alweer!
Voorlaatste dag!

Wederom 'smorgens op staan, ikheb dit weekend praktisch niets geleerd omdat wiskunde me toch nooit lukt en labo zou open boek zijn.
Dus we komen 'smorgens aan en hej kijk eens aan, ik ben zo waar optijd! :D
'Hoi Mijnheer!'
'Hoi dame, ook eens optijd zie ik.'
'Ja, goed he :D*trotsheid*'
*smile van mijnheer*
Rustig met mijn vriendin meegewandeld naar haar plaats, daar wat staan kletsen en dan rustig aan door naar mijn eigen plek. Ooh wat zat ik eenzaam! De B-klas had nl examen labo in het labo lokaal en wij hadden eerst wiskunde, daarna zouden we wisselen. Bleg, geen pestkop voor me waar ik mee kon communiceren als ik klaar was :(

De buurvrouw heeft ondertussen mijn 'kuren' al over genomen en wenste me heel vrolijk goedemorgen nog voor ik wat kon zeggen ( :D) en daar nog wat mee zitten kletsen, toen kreeg ik ineens een examen wiskunde voor mijn neus en ik wist zowaar de antwoorden op de vragen gna gna, Kath word goed (ga je zien dat ik alsnog niet over ben :p dan word het 'Kath dacht dat ze goed werd' :D)

Na een uurtje was ik klaar met invullen en mijn buurmeisje ook, dus ja *fluister fluister* en natuurlijk niet in het oog krijgen dat Mevr Rooien voor ons stond.
'Dames jullie mogen onder de pauze binnen blijven'
*glimlacht en knikt* *denkt voor een keer in haar leven na* *uh, ik moet naar het labo lokaal, nouja...Dan staan we zo gewoon op :D*
Ondertussen moesten er nog 4 uit de andere 'blok' blijven zitten en nog een stuk of 6 die ergens in het midden van onze 'blok' zit.
*triiiiiiiinnnngggg*
'degene die binnen moesten blijven blijven zitten of er komen gevolgen'
*zucht eens diep.* *kijkt naar buurmeisje* 'tja, dat risico nemen we dan maar, succes nog meiske!' 'succes!' *staat op en wandeld zo rustig mogelijk naar een groep die ze kent. Groepje snapt de bedoeling en laat me der tussen lopen *

Vriendin kijkt een beetje verrast als ik ineens voor haar sta :D
'moest jij niet blij...'
'ven zitten? Jawel :DKom, we moeten nog 2 uur examen maken ;)Ik blijf morgen wel zitten :+'

In de gangen kwam ik pestkop tegen, we hadden afgesproken dat we elkaar zouden door zeggen of het veel of weinig was en hoe moeilijk het was en dan een aantal vragen.
Duswe zeggen dat en vervolgens heel trots 'jaaah kijk in het labo lokaal maar eens ophet bord :D'
Ik kijk hem een beetje vreemd aan en wandel toch wat nieuwsgierig richting lokaal waar mevr. van labo al met de bordenwisser staat.

Dus ik huppel naar binnen; 'hooooooo mevrouw! Ik wil eerst lezen das voor mij!'
Mevrouw lacht.

'Eeeeee Klenneeehh!! Succes en veel groetjes van uw pestkopkeee!'

'oooh schatjeeee!!'
*Mevrouw kijkt me raar aan*
*Kath sluit mond en gaat op haar plekje zitten*

Nu moeten we eigenlijk alfabetisch zitten :DMaar vriendin en ik zitten altijd zo tegen over elkaar op twee aparte 'bankjes' die in het lokaal staan, eigenlijk zijn het platformen voor proeven op te maken maaar als er banken te weinig zijn om alle leerlingen apart te zetten mogen daar ook leerlingen zitten, daar zitten wij dus ì¡ltijd, kunnen we naar elkaar zitten wuiven en tekens doen enz :DIs wel gezellig.

Oh mevrouw! Ons examen bestaat uit 3 kleuren? (roze, groen, wit) leeeeuuuk! *kijkt geobsedeerd naar kleurtjes*
Vriendin ligt nagenoeg onder der stoel om mijn reactie :+ Zo nu en dan zag je zo heel subtiel een blad omhoog gaan (je zag aan de kleuren welke oefeningen het waren, dat was wel handig) en dan zo'n blik van 'wat-moet-dit-nou-weer-voor-stellen'

Dus we zijn om kwart na elf klaar en maken Mevrouw-van-labo-die-zo-op-een-grootmoeder-lijkt wijs dat we om twingtig na elf al door mogen :+ (normaal pas om half)

Dus nog tien tal minuutjes buiten staan kleppen. Ooh kijk pestkop aan het begin van de speelplaats :D

'PEEESSTTKOOOOOOPPPP?!!!!!'
'KLEENNEEEEEEKEEEE?!!!!!'
en Mijnheer-die-ik-normaal-graag-zie-komen; *noemt beide achternamen* gaat ge u gedragen?!!! Ge mocht de 3de en 4de jaars nie storen zei ik!'

*Pestkop en moi schuldbewust; Ja, sorry mijnheer
'Maak u dan maar weg!'
*wandeld heel onschuldig met Pestkop richting poort*

'Hoooooooi maaaam!'
*trekt portier van auto open*
*ploft neer in auto*
'maaaama maaaama maaaama, ik ben misschien door voor wiskunde! :D'
*mam kijkt me hoofdschuddend aan*
'is goed kindje :+'

en nou zit ik hier dus heeeeel enthousiast te typen want weten jullie. Vandaag leer ik voor het laatste voor twee-en-een-halve-week!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D

*gaat op zoek naar cursusblok :+*
LPChip
LPChip dec 18 '06
:)En niet blijven zitten in de pause? :p Whehe, je hebt lef. :)

Wederom weer een erg leuk verhaa. Komen er nog meer examens?
Ayasha
Ayasha dec 18 '06
Morgen de laatste.
Hehe geen lef eerder noodzaak :+ Ik mì³est naar het labolokaal, anders was ik gewoon blijven zitten :D
Maar het was dat of te laat komen voor labo examen en het dus niet meer mogen maken :D
LPChip
LPChip dec 18 '06
Ah okee. :)
Ayasha
Ayasha dec 19 '06
Hoi!
Dag 7 alweer!

*opent linkeroog* 'vijf uur?!' *draait zich om en slaapt verder*

2 uur 30 min later;

*opent rechter oog* 'Half acht?' *opent linkeroog en zet kacheltje aan* *hijst zichzelf uit bed* *ploft neer voor kacheltje en hijst zichzelf in kleren*

Vervolgens naar onder rennen om daar mijn studiebladeren nog eens na te kijken want zoals gewoonlijk was ik weer veeel te lang voor mijn heerlijk warme vuurtje blijven zitten (oooh wat houd ik zo van warmte in de 'koude' winter :D)

Zoals gewoonlijk wandelen ik rustig richting de sporthal en ooh kijk eens daar! Een oud klasgenoot van me (heeuuul vroeger ( zo'n 5 jaar geleden :p ) heb ik er 6 jaar mee in de klas gezeten!
Hoi zeggen, even praten, vragen hoe de examens tot nu toe gegaan waren en nog even succes wensen.

Deurtje open, spullen pakken, langs Mijnheer Geraerts door glippen en op het nippertje op mijn plaats neer ploffen.
Vergeten goedemorgen te zeggen en meteen kreeg ik de vraag 'ben je slecht gezind?'
'Oh nee hoor! Sorry, Goedemorgen! :D'
Tja...Hoe snel mensen iets gewend worden he ;)
We kletsen even, vragen elkaar welk examen we hebben en ik heb even medelijden et haar, 4 uur tw als laatste examen is gewoon hopeloos! (Wij hadden dat in het 3de jaar, dat gaat écht niet meer dan.)

Fysica ging vlot, beetje te vlot, om 20 na negen was ik klaar en mocht ik alweer een uurtje achteruit gaan zitten *rolleyes*

Het ging echter vlotter voorbij dan verwacht en ons volgende examen zou economie zijn, een groot aantal leerlingen mocht al naar huis omdat zij hun examen al af hadden. (gelukzakken) Maar 5 en 6 stw en nog een deel van 5 en 6 moderne.

We zitten daar dus ruim een kwartier (wij mogen niet te laat zijn maar de leerkrachten wel, want die hebben daar een diploma voor, die hebben er voor gestudeerd ) en dan krijgen we eindelijk ons examen economie.
4 blz? waarvan er op 1 maar 1 oefening stond? En 1tje met allemaal vragen die of meerkeuze waren ( bolletje kleuren) of maar 1 woordje invullen?!
Hoe moet ik daar in hemelsnaam 65 min mee vullen?!!

Ik maar lettertje voor lettertje schrijven en ik was dus om vijf voor elf klaar (dat is nipt een half uurtje : Nog een dik half uur te gaan dus :)

éindelijk daar was mijnheer Geraerst. Zag je heel stw al op het punte van hun stoel gaan zitten
Gaat ie toch lekker rustig zitten vanvoor in de hal, met zo'n smile die zoveel zei als 'eigenlijk wel grappig dat jullie al zo zitten, lekker ongeduldig, zullen we een beetje jullie geduld op de proef stellen?'

'Mijnheer laat ons gaaaaaannn!!'
'nou vooruit dan maar'

Hele horde studenten die naar buiten rennen, huppelen, springen.
Ooh wat waren we blij dat het voorbij was! Vrijheid, vakantie! Niet meer leren!!!
LPChip
LPChip dec 20 '06
:)Leuk geschreven, en gelukkig... vakkanniet :D
Ayasha
Ayasha dec 20 '06
vervolg dag 6

Ik heb nu wat meer tijd (en zin ;)). Natuurlijk hoort bij het einde van de examens ook een uitstapje!

Elk jaar gaan we met ons vieren frieten eten na de examens. Op de examens van ons af te schudden en gewoon een namiddagje weg te zijn van iedereen en gewoon met ons vieren plezier te hebben. Tot een jaar geleden ging er altijd iemand anders mee maaar...Wegens een klein meningsverschilletje is die een ander groepje op gaan zoeken ;)Hoe dan ook, in al die jaren doe je natuurlijk veel herinneringen op (ja zelfs een 16jarige kan al heel wat herinneringen hebben :D) en natuurlijk word daarop verder gebouwd. We halen ze op en als je ze dan op een 'hoopje' legt, komen we lachend tot de conclusie dat we eigenlijk een stel varkens zijn :Dnouja, biggen

Ook dit jaar vertrokken we lachend naar de fietsen. We waren maar met drie gezien de vierde nog bezig was en hij zei dat we alvast door moesten gaan, we zitten elk jaar in dezelfde frituur dus hij zou ons wel vinden, en als we toch veranderde, zouden we een smsje sturen (toch wel handig, die moderne apparatuur ;))

Nou goed, stel je voor; drie mensen en twee fietsen waarvan beide een 'platte' band hebben (ofja zo eentje die net niet hard genoeg is zo :p ) Bij een vriendin ging ik al niet achterop want met haar ben ik vorige keer bijna in de Demer gereden. (een beek die door ons dorpje stroomt, maar redelijk vervuild en ehm, nog best breed en diep voor een 'beekje' en natuurlijk ijs koud! Het scheelde toen echt maar een haar. Ooh en fietste ook nog bijna in die-andere-beek-waarvan-ik-de-naam-even-kwijt-ben)

Dus achterop bij andere vriendin. Nadat we tegen een paaltje knalde, onze vriendin bijna om reden omdat de dame waarbij ik achterop zat gewoon was dat 'ze wel wisten dat ze hier linksaf moesten' en we wederom bijna in de Demer reden (ja, ik heb wat met de demer, oooooit ga ik er toch eens in liggen :DLaat ik alvast hopen dat het in de zomer is!)
kwamen we veilig en wel aan in de frituur, daar wat lachen en spelen, en een half uurtje later kwam de 4de ook aan in de frituur, bestellen en ons nieuwjaar bespreken en dan nog even naar het huis van het meisje waarbij ik achterop zat.
Het andere meisje mocht niet door van haar ouders dus we gingen met zijn drieën door. Ik ging achterop bij vriendin der lief want die zijn fietsbanden waren nog hard :p

En, (het word onze kersttraditie onder tussen) natuurlijk gingen we even op onze knietjes voor de opblaas kerstman zitten en even melden wat we wilden.
Dus dan maar richting thuis.

Na een paar keer bijna tegen de grond te gaan komen we dus éindelijk aan.
En mijn vriendin al lachend; 'ik zei dat het beter zat, niet dat het veiliger zou zijn :D'
ja. En bedankt meid! :D

We hebben daar nog even gezeten en dan allemaal naar huis, ik les hebben en mijn paard was blijkbaar ook al in de opgelaten 'examens-zijn-gedaan-sfeer' want toen we rustig instapte (en ez was echt kalm) sprong ze ineens met vier benen tegelijk de lucht in! :| (echt zo'n hertensprong) en toen ze weer neer kwam stapte ze gewoon rustig door?

Ach, maar goed dat gestoord zijn geen pijn doet zeker? :D

De les ging vrij goed en 's avonds de nieuwe proeven vervloeken en slapen.
Voila, dat was mijn laatste examendag!
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 20 '06
Haha, hier maar 2 regeltjes over je avond ;). Leuk verhaal!
Ayasha
Ayasha dec 20 '06
NiMS; ach ach :DKheb al de hele dag lopen vloeken over die *****proeven :D
Heb ze vandaag de proeven die mn lesser omet rijden even doorgenomen met haar en dat ging relatief goed. Nu ik nog he :)
Mirreke
Mirreke dec 21 '06
Ben je nu klaar? Is alles achter de rug? En wanneer krijg je daarvan de uitslag?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki