examen dag 4!
LPChip ik kan jou alvast goed nieuws geven, wel multimedia dit keer, alleen niet zo heel erg veel.
Deze morgen pas om tien voor acht opgestaan in de plaats van om half acht, want oooh mijn bedje lag zo heerlijk...Zo warm, zo zacht..Hoe dan ook, je moet je toch sterk maken en je los trekken van je warme dekentje, meteen voor het kacheltje neerploffen en me omkleden. Kwart na acht vertrok ik al richting school, ik bedacht me zo heel ineens dat ik maar eens op tijd wilde zijn
En dat is ook gelukt! Heeeeeeuuul rustig naar de sporthal wandelen. In de gangen van de sporthal praatje maken met de mensen de ik kende en dan uiteindelijk nog op het nippertje mijn spullen bij elkaar zoeken om alsnog maar nét op tijd de hal binnen te glippen...oeps!
(ja, daar moet je mijn naam voor hebben...Ik weet het!
)
Heel vrolijk 'Goedemorgen!' zeggen als ik nog net op tijd op mijn stoel neer plof voordat het opperhoofd zegt dat we moeten zwjigen en we gingen van start.
We begonnen met Nederlands, niet zo'n probleem normaal, ik ben beter met lettertjes dan met cijfertjes
maar ooooh my goood wat was dat moeilijk zeg! Tekstje lezen, vraagjes invullen. Tekstje lezen ging goed, ik vond het zo'n leuk tekstje dat ik het maar 7 keer achter elkaar grondig gelezen heb. Vraagjes ook maar eens voor de 8ste keer grondig lezen en toch maar eens gaan zoeken. Eerste bladzijde ingevuld, op naar bladzijde twee! Nog van die moeilijke vraagjes, tekstje nog eens grondig lezen, vraagjes nog eens grondig lezen, vraagjes oplossen.
Pfoeh echt waar, ik heb een tekst nog nooit zo vaak gelezen als die!
Na een hoop gesukkel en gedoe toch maar aan bundeltje twee geraakt, goh nog een tekst!
Tekstje lezen, vraagje lezen en half van je stoel vallen.
Het hele bundeltje bestond uit 1 oefening en ging op 30 punten
oefening fout, examen gebuisd...Heerlijk vind ik dat...
Oefening maken, oefening overschrijven en ooh wat begon mijn rug al pijn te doen...dag 4 stilzitten op heeeele slechte stoelen en dan ook nog eens 4 uur lang...Slecht ide voor mijn rugje. Doorbijten, moet doorschrijven. Polspijn! En het meisje langs me zat me aan te moedigen!
Zij is het immers ook niet gewend dat ik twee uur lang echt doorschrijf aan een examen, meestal gaan we gelijktijdig tegen de rugleuning van onze stoel zitten na een uurtje rustig werken.
Huppa, op naar de gangen om geschiedenis nakijken en oooh wat keek mijn breedbeeld-televisie-met-versterkers toch zo boos...Vriendin had zich inmiddels al bij me gevoegd en ik begroette 'mijn' rosse dan ook met 'haaa die breedbeeldtelevisie!
' Mijn vriendin langs me wist natuurlijk meteen waar het over ging (neen ik heb het haar niet verteld maar ze weet het gewoon
) en proeste het letterlijk uit, en natuurlijk die versterkers op he :rolleyes: Volgens mij wist ineens de hele zaal dat ik haar een breedbeeld-televisie genoemt heb
Hoe dan ook, gewoon eens begrijpend knikken als ze klaar is met haar geroep, gescheld en getier, rustig naar mijn vriendin draaien en 'ernstige vorm van aandacht te kort' zeggen, om vervolgens samen al lachend ons naar de gang te begeven, het opperhoofd was nl onze richting uit aan het komen om te kijken wat er aan de hand was
Geschiedenis nakijken op de gangen en ooh! Daaaar is lief gereartske! Hij kwam ons natuurlijk naar onze stoelen begeleiden. Dat doet hij als een echte heer hoor, alla 'Hup rotmieters! En nu allemaal de zaal in zodat jullie om half twaalf klaar zijn en ik van het grootste deel geen last meer heb dan!
' En daarachter volgt nog de achternaam van mijn vriendin en mij omdat we niet snel genoeg reageerde
Gelukkig kent hij ons wel en ziet hij zulke dingen wel door de vingers.
Geschiedenis ging zooooo makkelijk, ongelooflijk!
Alleen jammer dat ik de helft met links heb moeten schrijven omdat ik met rechts mijn hand omhoog moest houden omdat ik wat moest vragen en het luypaert niet kwam. En dan denk je 'nou dan houd je je linnkerhand toch omhoog als je rechts bent' ja dat dacht ik ook. Tot mijn linkerschouderblad daar anders over ging denken. Oef...dat deed pijn...Maaaaaar na een half uur met links schrijven (wat overigens wel wat vebraasde blikken van mijn buren opleverde, zelfs de 'beeld-zonder-klank' buur slaagde er in m wat uit haar keel te persen van verbazing :=
anyhow, die man komt dus éindelijk rond 5 na elf was ik klaar, gelijktijdig met mijn buurmeisje en we fluisterde wat als de opperhoofden niet meer voor ons stonden. Hadden het nog best gezellig, na 25 minuten kwam lieve mijnheer geraerts dan éindelijk zeggen dat 'de mensen van half twaalf' mochten opstaanen naar buiten gaan.
De halve zaal springt van zijn stoel en rent haast naar de deur, ja...De examens beginnen na dag 4 bij iedereen wat door te wegen. Je merkt het aan het gezucht en gepuf, niemand wil nog leren, iedereen is het verschrikkelijk zat en iedereen heeft pols pijn...
Mijn lotgenote heeft net zo'n rugpijn van die rotsoelen als ik dus eigenlijk hebben heel veel mensen het alweer helemaal gehad. Jammer dat examens zo verschrikkelijk uitputtend zijn...Anders was het nog best gezellig, zo'n grote groep, zooveel concentratie en een stilte waarin je een muis zou kunnen horen trippelen als hij over een mat liep...Echt apart
Bij deze dus mijn vermoeiende dag 4...Morgen nog en dan weekend!
'I can't wait...For the weekend to begin!' (geen ide wat de titel van dat liedje is
Alleen dat Q het op donderdag en vrijdag om de zoveel tijd laat horen :+
en fin, ik ga mijn chemie er nog in stampen en dan maar een uurtje zetelliggen. Dat word ooit nog een tak voor de olympische spelen...Matliggen of de variatie 'zetelliggen'
(De sport Matliggen leg ik ooit nog wel eens uit
Dat is wederom iets van een vriendin en mij)