Loading...
nl

foto lezen

Thomas A
Thomas A aug 18 '06
Dag Dieneke

Zelf denk ik dus dat er iets met een mannelijk familielid is, wat jouw eerste vraag betreft. veel leeswerk, gesprekken met name vrouwen, maar ook tijdens mijn opleiding tot pe therapeut lieten zien dat er familie verbanden zijn, ook wat seksueelmisbruik aangaat. Het gaat mij op dit moment te ver iemand aan te wijzen. Een ander ding is dat ik wel een gevoel heb wat een aanwijzing geeft.
Dat iemand hele stukken van zijn/haar jeugd zich niet meer kan her-inneren, laat zien dat er in elk geval ook iets met verdringen is. Nare gebeurtenissen worden door ons ego geïsoleerd; als het ware in een onbereikbaar doosje gestopt. Mensen verdringen stukken uit hun leven om te kunnen overleven. Fijne ervaringen verdring je niet. Vandaar dat ik dus vermoed dat er zich in jouw jonge jaren ook iets heeft afgespeeld. Niet om nu mee te gaan zitten pakken, maar het verklaart wel het een en ander.

Wij vragen ons vaak af waarom of beter, waardoor overkomen ons zoveel dingen in ons leven waar wij niet om hebben gevraagd. Het antwoord is simpel; om ons te kunnen verdiepen in het bestaan zelf en verder te groeien.
Volgens de maatschappelijke ideeën (kitsch/tv samenleving) moet iedereen altijd maar gelukkig zijn. Een beetje geest/mens weet dat zoiets volkomen onzin/illusie is. Het is onmogelijk je altijd maar goed te voelen. Juist de tegenslagen in ons bestaan zetten ons aan tot onderzoeken van het hoe en waarom in ons leven en zal ons daardoor de mogelijkheid geven te groeien tot een sterker evenwichtiger mens. Sterker in ons eigen bestaan, maar ook een sterker medemens.
Ja ik weet gemakkelijk gezegd " misschien denk je dat wel " maar ook ben gegroeid door de tranen van het verdriet wat ik liet gaan.

Ik heb gisteravond al jouw berichten op beide forums doorgelezen en kom tot ontdekking dat het vooral de afgelopen 13/14 jaar voor jou vooral behoorlijk indringend en veel is geweest alles bij elkaar. Er is veel gebeurd in weinig tijd.
Als ik er even wat afstand van neem denk ik dat er ook een positieve kant zit aan het feit dat je even wat meer lucht krijgt voor jezelf. Tuurlijk had je dat liever op een andere manier gezien.
Ga eens naar je leven kijken en zoek een vertrouwenspersoon in jouw omgeving. Ik denk niet aan de reguliere zorg, maar aan alternatieve. Bovendien zijn er via internet veel mensen te vinden die zich op de een of andere manier bezig houden met o.a. jouw vraagstukken. Je schreef dat er weinig financiële ruimte is en dat een alternatieve therapie te duur zou zijn, daarom hoop ik je een vraagbaak op internet tegenkomt, zeker is dat er sites zijn die aansluiten op jouw problematiek.

Je huishouden niet op de rit kunnen krijgen. Vooropgesteld dat het niet ieders hobby is om een huishouden te bestieren/runnen is mij iets opgevallen waar je nu misschien van zegt van, hé. Dan kom ik terug op wat je schreef over het je niet kunnen her-inneren van de eerste 17 jaar van je leven en waarover ik hierboven al iets schreef.
Ik houd er dus sterk rekening mee dat jou dingen zijn overkomen die het daglicht niet konden verdragen. Voor heel veel vrouwen is dat dus seksueel misbruik (in Nederland heeft 1 op de 6 vrouwen hiermee te maken gehad). Omdat ik er bij jou dus rekening mee hou, betekent dat ook dat het wellicht de oorzaak is van het verdringen van de gebeurtenissen van destijds, maar ook van die hele periode. Dit is nooit zonder gevolgen omdat hierdoor de hele basis van je leven als het ware ontkent wordt. Voor velen betekent het dat ze in hun latere leven problemen kunnen krijgen met het dragen van verantwoording, het aangaan van vertrouwensbanden, verlatingsangst, het altijd maar “half”aanwezig zijn gevoel, het gevoel te hebben aan de zijlijn van het leven te staan, enz.
Als je je dus afvraagt waardoor jij je zorgtaak niet voor elkaar krijgt, ga hier dan toch met iemand naar kijken.
Vertel dit verhaal aan je huisarts, druk het af en laat het haar/hem lezen.

Met klem raad ik jou aan te beginnen met het schrijven van jouw memoires. Als je niet weet waar te beginnen, begin dan in het midden. Immers het leuke van de pc is dat je overal kunt toevoegen en veranderen. Dit werk is nooit weg en zal een behoorlijk inzicht kunnen gaan geven, al dan niet met behulp van iemand anders.

Weet Dieneke dat je op een dag beloont zult worden voor je doorzetten!!!!!!! Sterkte wens ik je niet, je bent hartstikke sterk, ondanks wat mindere momenten. Liefde wens ik je wel, voor jezelf en jouw fantastische kids

Alle goeds

Thomas
Thomas A
Thomas A aug 18 '06
jouw gedicht "leren" is wel heel erg raak.....

Thomas
Acheliah
Acheliah aug 18 '06
Lieve Thomas

Bedankt voor je lieve woorden ik moet het nog wel even tot mij door laten dringen want ik ben net wakker ( normaal nooit zo laat ik schaam me dus best wel ) maar afijn ik zal zeker hulp gaan zoeken want het moet nu maar eens afgelopen zijn het gevoel te hebben dat ik het zeker kan maar niet wil lukken

Dikke Kus Dieneke
Acheliah
Acheliah aug 18 '06
Ik heb nog een gedicht hopelijk vinden jullie het niet erg.

16-8-06

Tranen over mijn wangen
tranen van verdriet
tranen van verlangen
tranen omdat ik jullie veels te weinig ziet
tranen rollen in onenigheid
omdat ik jullie mis
ik wil ik weet niet meer eens wat ik wil ik wordt gek geheid
zeg me dat ik me vergis
ik wil jullie terug maar ik weet het niet meer
ik wil stoppen met denken
het doet veels te zeer
ik kan jullie geen liefde meer schenken
geen armen meer om je heen
geen glimlach meer op jullie gezicht
ik voel me vreselijk alleen
niemand meer op wie ik mijn liefde richt
geen ochtend meer hetzelfde als toen jullie nog thuis waren
dat is nu voorbij
of de lucht op zal klaren
ik weet het niet jullie zijn kinderen van de staat en niet meer van mij
de tijd dat we samen stoeiden of samen tekenfilm keken
die tijd is voorbij
kinderen van de staat door iedereen bekeken
jullie zijn van de staat en niet meer van mij
zeg mij alsjeblieft waarom wat deed ik in godsnaam verkeerd
houden van en veel liefde is dat dan niet goed in dit leven
ik hoop dat iedereen er van leerd
je mag je kinderen niet teveel liefde meer geven
geef ze zonodig slaag
want dan mag je thuis blijven
kijk uit dat je ex niet klaag
en eet tegen vijfen
anders heb je geen structuur en ben je je kinderen niet waard
en ben je een slechte moeder
en worden ze je afgenomen zoals jeugdzorg verklaard
en ben je geen moeder maar een loeder
en hebben zij hun zin
en eenmaal thuis
hebben zij voordat je het weet jouw gezin
nee jeugdzorg is niet pluis
die krijgen bij elk uithuisgeplaatst kind subsidie
en wij een hoop ellende er voor in de plek en verdriet
de rechters zien nie
alle leed en ellende zelfs mijn vriend blowt meer weed
die mist ook zijn brakkies alle 6 ookal was het best druk
en zijn andere zoon ook dat doet verdriet
bij die andere vrouw dat maakt hem stuk
en zijn andere zoon ziet het niet
die denkt mijn vader is een slechte man
oke hij is niet even makkelijk dat is waar
maar hij helpt zowaar hij kan
hij staat altijd voor je klaar
wie helpt hem als hij het moeilijk heeft
ook hij verdiend een gelukkig leven
maar nee ze bedanken allemaal beleefd
dat is je dan gegeven
ik zeg wel eens wordt ook eens hard
leef voor jezelf en je gezin
voor mijn part
komt er niemand meer bij ons in
mijn kinderen eens een gelukkig stel
zonder teveel tranen
getraumatiseerd en emotionele schade dat wel
moeten ze zich nu een weg door het leven banen
voor altijd beschadigd
deze tijd geven ze mij niet meer terug
god geef mij steun en verlicht
mijn pijn en geef ze mij heel vlug
ik trek het niet lang meer
ook voor mij is dit te zwaar
het gemis het houden van dat is weg en dat doet zo'n zeer
wist ik het antwoord maar
jij daarboven
zorg dat het mijn kinderen niets ontbreekt aan liefde in hun bestaan
dat moet je mij beloven
bespaar ze alle leed voor ze terug komen voortaan
dat is mijn wens
dat is mijn gegeven
maak van hen een liefdevol en goeddenkend mens
dat wil ik ze meegeven in dit .....wereld

Dieneke
Acheliah
Acheliah aug 18 '06
Hallo Iedereen die dit leest en dat zullen er vast velen zijn :

Ik ga een oproep plaatsen voor een meisje wat uithuisgeplaatst is door Jeugdzorg.

Dit meisje is weggelopen uit een pleeggezin en zit nu in een jeugdgevangenis Doggershoek in Den Helder.
Haar moeder vraagt om haar een kaartje te sturen
om zo SARANA EDDAHMANI
een hart, steun en liefde te geven in deze
donkere tijd. Zelf weet ik weinig af van dit meisje maar ik vindt dat je een 13jarig meisje die mishandeld wordt in een pleeggezin niet in een jeugdgevangenis moet zetten. Ga maar eens kijken op:

http://groups.msn.com/gedichtenpaleis en lees van Manuela en haar dochtertje van 13 jaar. Ik weet zeker dat jullie haar zullen steunen zoals jullie mij hebben gesteund de laatste paar dagen.


Fijn even niet aan jezelf denken maar aan andere die het zo nodig hebben.

Brand voor dit HELE GEZIN een *KAARSJE*.

Met Heel Veel Liefs Dieneke

HET ADRES IS:

SARANA EDDAHMANI

BURG.RITMEESTERWEG 20

1780 CB DEN HELDER

AFDELING KORFET
Acheliah
Acheliah aug 18 '06
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 18 '06
Hoi Dieneke,

Een kleine tip. Als je op de knop wijzig klikt dat boven je bericht staat, kun je je eigen berichten ook weer aanpassen als je een foutje hebt gemaakt. Je hoeft dan niet steeds te reageren, maar je kunt je fout zo weer verbeteren.

Groetjes Julien.
Acheliah
Acheliah aug 19 '06
Lieve thomas

waarom ben ik altijd zo snel van slag af als ik iets gedaan heb en een ander veranderd het weer ik wil alleen maar het beste van het beste in mijn huishouden anders begin ik er niet eens aan is dat hetgeen mij die blokkade geeft in mijn huishouden. Wil ik teveel. Kijk mijn ouders waren voor mijn eigen best wil goed voor mij alleen bij mijn vader deed ik het altijd verkeerd terwijl hij het goed bedoelde dus ik neem hem niks kwalijk maar het heeft me volgens mij wel gevormd. Als ik weet dat er iemand op visite komt raak ik in paniek en krijg ik niks meer uit mijn vingers zit misschien daar het probleem. Weet je er aub antwoord op want ik wil verder zolang ik daarin niet verder kan krijg ik nooit mijn kinderen terug.

Heel Veel Liefs Dieneke
Thomas A
Thomas A aug 19 '06
Waardoor krijgt de een alles voor elkaar en de ander bijna niks!!!!!!..

Voor mij is wel duidelijk geworden dat je het allemaal niet bepaald kado hebt gekregen. Als jij aan mij vraagt van “hoe zit het bij mij in elkaar dat het mij niet lukt mijn huis op orde te krijgen”, kan ik mij best veel bedenken, maar een pas klare oplossing heb ik zo ook niet. Voor mij staat inmiddels wel vast dat je niet in het centrum van je eigen bestaan staat. Anderen krijgen jou (nu nog) omver. Ze maken je zelfs zenuwachtig als je weet dat ze straks bij je op bezoek komen. Allemaal helemaal niet zo gek trouwens; ongewenst wel.
Tuurlijk hebben jouw ouders invloed op jouw verdere leven gehad. Conditionering noemen ze dat. Toch is het aan onszelf op ons op een dag los te maken. Dit kan alleen maar door ons bewust te worden van wat kwam er van die ander en wat vind ik er zelf van, hoe denk ik er eigenlijk zelf over of hoe wil ik het.
Hetgeen jou is overkomen de afgelopen tijd - je kinderen tijdelijk weg - , dit dieptepunt stelt je wel in staat naar je eigen leven te gaan kijken en hierdoor enorm te kunnen groeien.
Daarom vraag ik jou ook om in die sterke persoon te gaan staan die jij kunt zijn, het maakt echt niet uit wat er is gebeurd zolang jij maar vanuit je eigen hart leert leven, vanuit je eigen kern. Je zult er op een dag achter komen dat je je nergens zorgen over hoefde te maken.

Al zeg je 100x vergeven kan ik wel maar vergeten kan ik niet, dan is het wel aan jou te beseffen dat jij er zelf voor kiest de her-innering levend te houden. Waarom in het verleden blijven als wij nu kunnen be-leven, en vanuit ons zelf!!

Wees kalm en kweek vertrouwen
Het helpt al zie niet direct het resultaat

Ga kijken naar wat voor jou belangrijk is
JIJ BENT BELANGRIJK!!!!

Neem de tijd voor jezelf
en als je gek wordt van verdriet
weet dan dat je op pad mag gaan naar jezelf
elke keer weer het opnieuw aangaan
met die liefdevolle mens die in jou is!!!!!!!!

Zodra jij die bent tegengekomen
kun je zijn als een huis
een rots en dak voor anderen
zoals jij zo graag wilt zijn!!!!!!..

maar blijf kalm en kweek vertrouwen
ga niet af op wat was
het is niet belangrijk voor de nieuwe tijd

het maakt ook niet uit wat iedereen zegt
belangrijk is wat JIJ ervan vindt

Zeg maar eens een keertje
dat het je even helemaal niet uitkomt
graag een andere avond bezoek en kletsen

eenzaamheid is eigenlijk geenzaamheid
geen verbinding hebben met je eigen diepste wezen,
kracht, geloof, vertrouwen, ziel!!!!..
geen ander kan daar iets aan doen
JIJ wel

laat anderen maar praten,
je voelt zelf wel wat goed is
want je voelt

Het komt goed

Alleen jij bent belangrijk vergeet dat nooit
Hoezo gek? Als jij die sterke vrouw gaat leven die in jou is,
met jouw normen en waarden (niet die van anderen incl. ouders)
Dan krijgt jou menszijn straks gestalte
Een sterke medemens; zij die in jou is

Die kan jij zijn Dieneke

Maar blijf kalm
Neem de tijd
Nu krijg je deze
In jou is een prachtig iemand
breng haar maar naar buiten
en blijf kalm....................

Maar wees JIJ

Thomas
LPChip
LPChip aug 19 '06
Helemaal mee eens Thomas. Dat had je niet beter kunnen zeggen. :)
Acheliah
Acheliah aug 19 '06
PFFFFFFFFFFF WAT EEN FILOSOFIE

MAAR LIEVE THOMAS JE HEBT GELIJK IK BEN BELANGRIJK EN DAT GA IK STEEDS VAKER MERKEN IN ALLES WANT ALS IK MEZELF NIET BELANGRIJK VINDT HOE MOETEN ANDERE MIJ DAN BELANGRIJK VINDEN ZOLANG IK BELANGRIJK BEN BEN IK BELANGRIJK VOOR MIJN KINDEREN EN DAT IS HET ALLERBELANGRIJKSTE

IK HOOP HET EEN BEETJE GOED GEFORMULEERD TE HEBBEN
EN HET VERLEDEN IS ALLANG NIET MEER BELANGRIJK
DIE KRIJGEN HUN TREKKEN TOCH WEL THUIS OM HEN
MAAK IK ME NIET EENS DRUK MEER

BEDANKT EN HEEL VEEL LIEFS EN KRACHT DIENEKE
Thomas A
Thomas A aug 19 '06
Ja laat inderdaad die her-innering aan die anderen ook maar los,

maak je over hen geen zorgen
ze hebben het trouwens zelf moeilijk genoeg
dat hebben ze je ook laten zien
mensen die de liefde kennen
passen ze ook toe..........

Thomas
Acheliah
Acheliah aug 20 '06
Bedankt Thomas

ik heb hier veel troost uit kunnen halen en ik hoop dat ik dat nog lang mag doen. Jij zei ik zie geen link met de terreur ik denk ook zoals iedereen dat zeg het gedeeltelijk aan mijn vriend leg (grote mond) en dat hebben ze bij jeugdzorg niet gepikt.

Ik heb nog een gedicht geschreven hopelijk is deze goed verwoord.

De belangrijkste persoon ben ik
want zonder ik zijn mijn kinderen niks ookal zijn hun ook belangrijk
Ik voel me bevrijd heb het gevoel dat ik niet meer stik
ik voel me weer rijk
Het leven zingt, het leven lacht
en ookal zijn jullie niet naast mama jullie zitten in mijn hart voor altijd
En dat is mijn grootste kracht
ik en mijn kids daarvan heb ik nooit spijt
Jullie zijn mijn gegeven
ik en jullie zijn samen rijk
Ik heb jullie al mijn liefde mogen geven
en dat is belangrijk
Als ik niet goed voor mijzelf zorg wie zorgt dan goed voor jullie
want naast mijn ik zijn jullie het belangrijkste deel van mijn leven
Ik ben blij dat ik dat nu zie
dat is mijn gegeven
Deze levensles
dat is mijn leven
En jullie 6
jullie zijn mijn streven

Is dat nou mijn levensles

Dieneke
Thomas A
Thomas A aug 21 '06
Wat gaaf Dieneke

ga binnenkort eens praten/evalueren bij jeugdzorg en ga eens een keertje alleen misschien

heb jij goed contact met een maatschappelijk werker?

Thomas
Acheliah
Acheliah aug 21 '06
Wat is er gaaf Thomas

Denk je zelf ook dat het aan mijn vriend lig hij heeft namelijk een hele grote mond en flapt er vaak dingen uit die je niet kunt zeggen en niet alleen ten nadele van zijn eigen ook van ons en de kids bij hem is het vaak alleen maar zwart bij mij is het nog zwart-wit. Kijk tussen ons gaat het goed als we niet hele dagen op elkaars lip zitten doen we dat wel gaat hij overheersen en ik haat dat maar ik kan niet zonder ik heb verder niemand die mij kan helpen ( vervoer naar de kinderen, financieel, tuin en huis opknappen )
Het is niet zo dat ik hem alleen daar voor nodig heb zo is het niet want hij heeft ook goeie kanten maar hij neigt de laatste tijd toch naar de negatieve kant. Hij is heel dominant en dreigt vooral als ik een andere vriend zou nemen dreigt hij die wel eens even een pak slaag te geven niet dat er sprake van is maar hij duld geen andere man bij de kinderen en hij maakt mij als hij boos is zwart bij jeugdzorg. Ik geef een heel goed voorbeeld hij geeft mijn dochter een poesje en vervolgens als ik dan eens ruzie met hem krijg dan gaat hij naar jeugdzorg en verteld doodleuk dat ik teveel huisdieren heb en dat hij dat niet normaal vindt ook dat er alleen maar huisdieren voer is. Je snapt wel wat ik bedoel. Zo zijn er meer voorbeelden te noemen vaak denk ik Dien laat het hem maar uitzoeken maar ik heb hem nodig om naar de kinderen te kunnen en met het opknappen van de tuin enz want dat kan ik niet. Maar ik zeg de laatste tijd wel erg vaak tegen mijzelf en mijn vriendin hij moet zo door blijven gaan dan zoekt hij het maar uit. meen je dat zegt ze dan en dan zeg ik ja want ik trek dit niet lang meer ik zal wel eens een foto van hem sturen niet schrikken dan he. Want ik weet al at je dan gaat zeggen hahahaha

En ja ik heb het gevoel dat diegene ik nu heb bij maatschappelijkwerk een hele goeie is die me echt verder kan helpen dus die laat ik echt niet schieten.

Heel veel Kusjes Dieneke
Acheliah
Acheliah aug 21 '06
Kath

Zou jij het leuk vinden om de foto's te lezen of anderen.Met respect hoor Thomas je hebt het heel goed geformuleerd maar ik ben benieuwd wat een ander ook vindt Mijn Dank Is Groot

Liefs Dieneke
Acheliah
Acheliah aug 23 '06
Hallo Thomas

Wil je alsjeblieft wat duidelijker zijn wat bedoel je met gaaf. Zit ik op de goede golf lengte ligt de link inderdaad bij ad. Wil je me iets laten weten het is belangrijk voor me.

Dieneke
Thomas A
Thomas A aug 24 '06
dag Dieneke

Ik bedoelde jouw gedicht.

Voor mij is het verder heel moeilijk aan te geven, wat het effekt is geweest van de houding van jouw vriend naar de instanties toe. Wel weet ik dat je door een verkeerde houding, een heleboel voor jezelf kunt verprutsen. Zelf heb ik het gevoel dat jij het wel precies weet, maar in deze niet echt naar je gevoel wilt luisteren.

Alle goeds Thomas
Acheliah
Acheliah aug 24 '06
Hallo Thomas
Ik moet je wel gelijk geven alleen wil ik wel naar mijn gevoel luisteren maar het is zo moeilijk hij en je weet over wie ik het heb denk ik hij is niet alleen maar slecht hij heeft ook heel veel goeie kanten en dat maakt het zo moeilijk. Ook kun je als hij éénmaal op dreef is niet eens meer helder nadenken en naar je gevoel luisteren. Vaak is hij positief aanwezig maar ook vaak negatief en ik pik het niet langer en hij merkt dat want zodra ik hem op zijn nummer heb gezet is hij daarna poes lief maar hij kan ook put gemeen zijn want als het uit is kun je hem beter niet vertrouwen want als *hij* er beter van kan worden dan zal hij het niet laten dan is hij *putgemeen*. Maar er zijn ook heel veel goeie momenten dat hij meehelpt in het huishouden want hij is een kei in opruimen en ik in poetsen zo vullen wij elkaar aan. Maar hij zit zo met zijn gevoel dat het de laatste tijd alleen maar erger wordt die ruzie's en dat sloopt je ook het is niet alleen maar de kinderen kwijt ook hij met zijn ruzie. Je bent alles kwijten probeert je staande te houden en dan kun je geen ruzie om je oudste dochter gebruiken. Al weet ik uit het diepst van mijn hart dat hij haar wil beschermen want het gaat de laatste tijd niet zo goed met haar. Ze vertrouwd iedereen en geloofd niet dat als ik zeg dat die man of die man niet te vertrouwen is ze geloofd het gewoon niet en ik weet niet meer hoe ik haar dat wijs moet maken en daar ontstaan steeds die ruzie's over. Ad denkt dat ze verder is dan wij denken en ik zeg van niet en daar komen we maar niet over uit(al zegt hij dat om haar te beschermen)

Heel veel liefs dikke kus iedereen van Dieneke
????
???? aug 24 '06
Lieve Dieneke,

Elke keer als ik jou posts lees bekruipt mij het gevoel dat je nog niet bewust bent van "jezelf". Ik denk dat het heel belangrijk voor jou is om los te laten.
Ik heb deze tekst op internet gevonden maar kan het zelf niet beter verwoorden. Lees dit aandachtig, en probeer te begrijpen wat er staat.

Loslaten
Om los te kunnen laten is liefde nodig

"Loslaten betekent niet dat het me niet meer uitmaakt; het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan doen.

"Loslaten" betekent niet dat ik 'm smeer; het is het besef dat ik een ander niet kan beheersen.

"Loslaten" is niet het onmogelijk maken, maar het toestaan om te leren van menselijke consequenties.

"Loslaten" is machteloosheid toegeven, hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in de hand heb.

"Loslaten" is niet proberen om een ander te veranderen of de schuld te geven; het is jezelf zo goed mogelijk maken.

"Loslaten" is niet zorgen voor; maar geven om.

"Loslaten" is niet even regelen, maar ondersteunend zijn.

"Loslaten" is niet oordelen, maar de ander toestaan mens te zijn.

"Loslaten" is niet in het middelpunt staan en alles beheersen, maar het anderen mogelijk maken hun eigen lot te bepalen.

"Loslaten" is niet anderen tegen zichzelf te beschermen; het is een ander toestaan de werkelijkheid onder ogen te zien.

"Loslaten" is niet ontkennen, maar accepteren.

"Loslaten" is niet treiteren, schelden of ruziemaken, maar zoeken naar mijn eigen tekortkomingen en die te verbeteren.

"Loslaten" is niet alles naar mijn hand zetten, maar elke dag nemen zoals die komt en er mijzelf gelukkig mee prijzen.

"Loslaten" is niet anderen kritiseren of reguleren, maar proberen te worden wat ik droom te kunnen zijn.

"Loslaten" is niet spijt hebben van het verleden, maar groeien en leven voor de toekomst.

"Loslaten" is minder vrezen en meer beminnen.


Heel veel sterkte in je bewust wordings proces.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki